سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو


در این مطلب، ساختمان بسیار زیبای برند «لویی ویتون» در ژاپن در شهر توکیو را برای شما انتخاب کرده ایم که طراحی خاصی دارد.

 
 
 

صبح بخیر:  در این مطلب، ساختمان بسیار زیبای برند «لویی ویتون» در ژاپن در شهر توکیو را برای شما انتخاب کرده ایم که طراحی خاصی دارد. نمای این ساختمان به خوبی نمایش‌دهنده تاریخ Ginza است. «گینزا» نام منطقه ای در توکیو است که برای طراحی های هنری خود شهرت دارد.

بنا به گفته یکی از مشهورترین آرشیتکت‌های ژاپن به نام «جان آوکی» که بخشی از توسعه معماری توکیو مدیون اوست، گینزا در گذشته دروازه شهر توکیو بوده و به شیمباشی منتهی می شده است. این منطقه یکی از نخستین ایستگاه های قطار برای مسافرت های برون مرزی بوده که به کشورهای دیگر راه  داشته است. شاید همین مساله موجب شده تا طرح های مدرن سریع تر وارد این شهر بشوند.

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

نمای ساختمانِ شعبه توکیوی لویی ویتون، از لوگوی  Damier لویی ویتون نیز الهام گرفته است و با تلفیق آن با الگوهای معماری سنتی توکیو، خاص و منحصربه فرد شده است.

این فروشگاه در توکیو، فرورفتگی ها و برآمدگی های بسیار جالبی دارد که کاملا هدفمند و هوشمندانه در کنار هم چیده شده‌اند. با توجه به ساعت های مختلف شبانه روز، این نقاط نورهای بژ و درخشنده منتشر می کنند و به این ترتیب، موجب جلب توجه مردم می شوند. در زیر نور خورشید یا در طول شب نورهای این بخش ها متفاوت است. به طور مثال، در تاریکی، لامپ‌های LED موجب درخشندگی بافت این ساختمان می شوند. همین نورپردازی و طراحی بافت‌مانند نمای ساختمان، آن را به یکی از زیباترین معماری های شهر توکیو تبدیل کرده است.

این فروشگاه به خوبی بافت خاص محصولات لویی ویتون را نمایش می دهد. در ادامه می توانید عکس های این معماری زیبا را مشاهده کنید.

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو

ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو


ویدیو مرتبط :
كالكشن جدید كفش های مردانه لویی ویتون معرفی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما!



درب ورودی ساختمان یکی از اولین چیزهایی است که هنگام وارد شدن به یک خانه می بینیم. افراد خانه چندین بار در روز از این درب استفاده می کنند، پس خوب است که ریزه کاری ها و مزایا و معایب آن را بدانیم.طرح درب ورودی ساختمان با وجودی که شکاف کوچکی در نمای خارجی خانه به نظر می رسد اما تأثیر فوق العاده ای بر طراحی دکوراسیون دارد. قبلا برای کمک به انتخاب درب منزل انواع درب های ورودی ساختمان متدوال و زیبا در کوراسیون منزل را برایتان گفتیم. اگر قصد دارید درب ورودی منزل تان را عوض کنید، باید به موارد زیادی توجه کنید.

درب ورودی ساختمان,طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان

شما حداقل به دو نفر برای نصب درب ورودی ساختمان تان نیاز دارید

 

مدل درب ورودی ساختمان برای دکوراسیون منزل شما
به جهت تابش آفتاب توجه کنید. جهت خانه ی شما چگونه است و درب شما چقدر نور مستقیم دریافت می کند؟ برای مثال اگر درب ورودی ساختمان شما به سمت شرق، غرب یا جنوب است، تابش نور مستقیم به درب انتخاب های شما را برای متریال درب محدود می کند. به این دلیل که اشعه های شدید خورشید می تواند به مرور زمان باعث ایجاد ترک های مویی و تاب دار شدن در چوب شود. این موضوع برای درب های بلند نگران کننده تر است. اگر جلوی درب ورودی ساختمان تان رواق یا تاق نما دارید یا درب تان به سمت شمال است، لازم نیست نگران انتخاب مصالح باشید.

 

مدل درب ورودی ساختمان,طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان

قیمت های متفاوت برای درب ورودی ساختمان بیابید

 

چه متریالی برای درب ورودی ساختمان مناسب است؟ بعد از بررسی جهت آفتاب، نوبت به انتخاب متریال مناسب برای درب تان می رسد. ۳ تا از رایج ترین مصالح فایبر گلاس، چوب و یک نوع گیاه پیوندی لایه لایه (هیبرید) است. گزینه های دیگری مانند فلز و شیشه هم وجود دارند.

انواع مدل درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان مسکونی

میزان سختی عریض کردن درب ورودی ساختمان تان را مشخص می کند

 

۱. درب چوبی ورودی ساختمان
اگر جلوی درب ورودی ساختمان تان رواق یا تاق نما با عمق مناسب دارید، درب چوبی گزینه ی خوبی است. درب های چوبی در بین سه متریال رایجی که ذکر کردیم، از همه گران تر و پرطرفدار تر اند. درب با چوب بلوط و گردو زیبا و رایج است اما بهترین آنها چوب ماهون هندوراس است که بسیار سخت است و در برابر عوامل خارجی بهتر از بقیه دوام می آورد.

طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان,مدل درب ورودی ساختمان

جایگزینی یک درب ورودی ساختمان تنها مربوط به تعویض ورقه های وصل به لولا نیست

 

۲. درب ورودی هیبریدی
این درب ها ظاهرا شبیه به درب های چوبی هستند ولی پانل های آنها از ساختار ساندویچی فوم و تخته سه لا تشکیل شده است و همه چیز با روکش چوبی پوشانده شده است. اگر رواق یا تاق نما برای جلوگیری از تابش نور ندارید و هم چنان یک ظاهر چوب مانند برای درب تان می خواهید، درب های هیبریدی گزینه های خوبی هستند. آنها هم چنین می توانند سفارشی ساخته شوند. عیب این درب های ورودی ساختمان  این است که چون با چوب روکش می شوند، باید هر دو سال یک بار ترمیم شوند.

طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان,انواع مدل درب ورودی ساختمان

هنگام تعویض درب ورودی ساختمان شما به قالب آجری آسیب می زنید

 

۳. درب ورودی فایبرگلاس
با وجودی که هیچ درب ورودی ساختمانی وجود ندارد که نیاز به نگهداری نداشته باشد، فایبر گلاس در بین این سه متریال رایج کمتر از بقیه نیازمند نگهداری است. درب های فایبرگلاس کمی ارزان تر از درب های چوبی هستند اما امکان سفارشی ساختن شان هم کمتر است و با وجودی که می توانند شبیه به چوب طبیعی ساخته شوند شما قادر به تشخیص تفاوت آنها خواهید بود.

 

درب ورودی ساختمان,طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان

عیب درب های ورودی ساختمان این است که چون با چوب روکش می شوند

 

چه نوع درب ورودی ساختمان برای شما مناسب است؟ درست مانند سبک های معماری و دکوراسیون داخلی، نوع های درب ورودی هم بی شمار است. حرفه ای ها توصیه می کنند نوع درب ورودی ساختمان شما با سبک معماری و طراحی داخلی منزل شما متناسب باشد اما بسیاری از طرح های بزرگ درب های سفارشی از این قانون پیروی نکرده اند.

 

مدل درب ورودی ساختمان,طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان

جدید ترین طرح درب ورودی ساختمان

 

در کنار امنیت چه مقدار نور می خواهید؟ اگر درب ورودی ساختمان شما مقابل یک پیاده رو یا خیابان شلوغ است، ممکن است برای اینکه افراد داخل خانه ی شما را نبینند پنجره های شفاف زیادی نخواهید در عین اینکه شاید بخواهید نور وارد منزل تان شود. پنجره های بالای درب، پنجره های کناری و حتی جام های شیشه بر روی درب در حالی که امنیت را حفظ می کنند به نور هم اجازه ی ورود می دهند. شما هم چنین می توانید از شیشه های شبنم دار، بافت دار و سندبلاست استفاده کنید.

 

انواع مدل درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان مسکونی

مدل های زیبای درب های ورودی ساختمان

 

آیا می خواهید درب ورودی ساختمان تان را عریض کنید؟ آیا شما یک تک درب دارید و می خواهید آن را دوتایی کنید یا از پنجره برای بالا و کنار آن استفاده کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است و برای این کار فضا دارید، باید یک تصمیم کارشناسانه بگیرید و مشخص کنید که دیوار ورودی شما باربر است یا نه. اگر این چنین است، باید از یک معمار برای طراحی درگاه ورودی عریض و امن کمک بگیرید.


سازه ی خانه ی شما نیز میزان سختی عریض کردن درب ورودی ساختمان تان را مشخص می کند. اگر سازه ی آن قاب است، عریض کردن درگاه آسان تر است. اگر دیوار درگاه ورودی آجری یا سنگی باشد، اجرای این کار سخت تر و گران تر می شود. از طرف دیگر ساختن درگاه کوچکتر آسان تر است و نیاز به دخالت معمار ندارد.

 

درب ورودی ساختمان,طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان

طراحی درب ورودی ساختمان

 

قاب داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. جایگزینی یک درب ورودی ساختمان تنها مربوط به تعویض ورقه های وصل به لولا نیست. هنگامی که شما درب جدید می گذارید باید چارچوب و قاب جدید به فضای داخل و خارج نیز اضافه کنید که همه چیز با هم جفت شود. هنگام تعویض درب ورودی ساختمان شما به قالب آجری خارجی که بین چارچوب و دیوار قرار گرفته است آسیب می زنید. تولیدکنندگان درب این فضا را پوشش می دهند اما قاب داخلی را جایگزین نمی کنند، چون عملا ذخیره ی نمونه های مختلف مالکان خانه ها غیر ممکن است.


یک نجار ماهر ممکن است بتواند به دقت قاب داخلی را بردارد و آن را با یک قاب جدید برای درب جدید جایگزین کند، در غیر این صورت شما به کسی نیاز خواهید داشت که قاب جدیدی بسازد و آن را با قاب موجود جفت کند.

 

مدل درب ورودی ساختمان,طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان

انواع مدل درب ورودی ساختمان

 

اندازه. اگر می خواهید درب ورودی ساختمان تان را جایگزین کنید، باید پیش از مراجعه به تولیدکنندگان اندازه های آن را در بیاورید. اگر اندازه های درب ورودی ساختمان شما جزو اندازه های استاندارد باشد، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. اگر فقط بخواهید درب تان را تعویض کنید و  درگاه آن را عریض یا کوچک نکنید، کارتان بسیار راحت خواهد بود. با این وجود شکل درب ورودی ساختمان شما نیز مهم است. اگر درب تان چهارگوش است گزینه های آماده ی بیشتری برای انتخاب دارید. اگر منحنی دار است، انتخاب کمی سخت می شود.


شما سپس لازم است عمق چارچوب را بدانید – در واقع ضخامت دیوار. چارچوب و قاب باید هم رنگ و هم جنس درب ورودی ساختمان باشند تا همه چیز متناسب به نظر برسد. اگر از اندازه گیری های خود مطمئن نیستید توصیه می کنیم از یک کارشناس کمک بگیرید.

انواع مدل درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان مسکونی

درب ورودی ساختمان مسکونی

 

آیا از نمونه های آماده می خواهید یا سفارشی؟ فروشگاه های بزرگ گزینه های آماده ی زیادی برای درب های استاندارد در اختیار مشتریان شان می گذارند و بعضی از آنها حتی درب های نیمه سفارشی ارائه می دهند. اگر مستقیما به تولیدکننده مراجعه کنید می توانید قیمت های متفاوت برای درب ورودی ساختمان بیابید. اگر می خواهید درب تان را سفارشی بسازید به یک طراح و یک تولیدکننده نیاز دارید. بسیاری از تولیدکنندگان برای خود طراحانی دارند که می توانند حتی طرح ساده ی دستی را به درب ورودی ساختمان جدید شما تبدیل کنند.


ببینید با دربی که اکنون دارید چه می توانید بکنید. البته که آسان ترین و ارزان ترین راه برای داشتن درب ورودی ساختمان جدید این است که روی آنچه که اکنون دارید کار کنید. به جای تعویض درب، زدن یک رنگ جدید و اضافه کردن ابزارآلات و جزییات جدید مانند پلاک خانه یا کلون درب می تواند درب ورودی ساختمان شما را جدید کند.

 

درب ورودی ساختمان,طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان

 

به ابزارآلات و پرداخت توجه کنید. بیشتر تولیدکنندگان درب با سازندگان ابزارآلات برای سفارشی سازی یا تولید ابزارآلات آماده کار می کنند. پرداخت ها و مدل های بی شماری وجود دارد، پس تلاش کنید چیزی را انتخاب کنید که به مدل درب ورودی ساختمان شما بخورد. تولیدکنندگان، سازندگان و حتی پیمانکاران عمومی در این مورد دانش خوبی دارند، پس همواره از پیشنهادات آنها استفاده کنید تا دامنه ی انتخاب خود را محدود کنید. با وجودی که نجارهای ماهر می توانند قفل ها و ابزارآلات را نصب کنند، توصیه می شود این کار را در کارخانه انجام دهید.

 

مدل درب ورودی ساختمان,طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان

انواع مدل های طرح درب ورودی ساختمان

 

ضمنا توصیه می شود پرداخت هم در کارخانه صورت گیرد. بخواهید درب ورودی ساختمان تان فورا درزگیری شود. اگز قبل از درزگیری و رنگ آمیزی منتقل شود، می تواند رطوبت را جذب کند و موجب خسارت های بعدی شود.


تولیدکنندگان معمولا می توانند هر نمونه رنگی را که شما برایشان می فرستید تهیه کنند. بعضی از آنها ممکن از کارخانه های رنگ که برای شما ناآشنا است استفاده کنند، این به آن دلیل است که آنها به مرور زمان یاد گرفته اند که چه چیزی در برابر عوامل خارجی مانند آفتاب و شرایط جوی بهترین است.

انواع مدل درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان,درب ورودی ساختمان مسکونی

درب های ورودی ساختمان

 

مسیر حرکت درب ورودی ساختمان شما چگونه است؟ هنگام تعویض درب این شانس را دارید که عملکرد درب قدیمی تان را ارزیابی کنید. آیا همیشه از این متنفر بودید که کلید روشنایی روی دیوار پشت درب است؟ آیا تغییر مسیر چرخش درب ورودی ساختمان چشم انداز بهتری به منزل شما می دهد؟ اکنون این فرصت را دارید هر آنچه را آزارتان می دهد تغییر دهید.

 

درب ورودی ساختمان,طرح درب ورودی ساختمان,درب های ورودی ساختمان

مدل درب ورودی ساختمان

 

از چه کسانی کمک بگیریم؟ شما حداقل به دو نفر برای نصب درب ورودی ساختمان تان نیاز دارید که می تواند پیمانکار مورد اعتماد شما، نجار یا متخصص تعمیرات خانه باشد. اگر به خودتان اعتماد دارید و در این زمینه ماهرید، می توانید خودتان انجام دهید ولی بهتر است این کار را نکنید، چون جزییات و ریزه کاری های زیادی دارد.


اگر می خواهید در منزل تان آرامش داشته باشید، می توانید درب و پنجره هایی انتخاب کنید که عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر باشند.

 

طراحی درب ورودی ساختمان,درب چوبی ورودی ساختمان,انواع مدل درب ورودی ساختمان

طراحی درب ورودی ساختمان

 

هزینه. درب های فایبرگلاس ارزان تر از درب های چوبی هستند. گزینه های سفارشی به طور معمول حدود ۲۵ درصد گران تر از نمونه های آماده هستند. در عین حفظ زیبایی سعی کنید همیشه یک طراحی مقرون به صرفه برای منزل تان داشته باشید.


چقدر طول می کشد درب ورودی ساختمان شما آماده شود؟ زمان تحویل برای درب های آماده معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری و برای درب های سفارشی بین ۱۰ تا ۱۲ هفته است.


بهترین زمان تعویض درب. تعویض درب ورودی ساختمان به این معنی است که درگاه ورودی شما ممکن است نصف روز یا کل روز باز باشد، پس بهتر است این کار در زمستان انجام نگیرد.

 

منبع : chidaneh.com