سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زیر لیوانی های رنگی درست کنید



زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی
در صورتی که در خانه روبان پهن دارید، نیازی به خرید روبان جدید نیست. می‌توانید آن را به صورت نوارهای باریک مساوی درآورید و از همان‌ استفاده کنید.

با خرید چند رول روبان پلاستیکی و پیچیدن آن به صورت مارپیچ و سفت دور یک خلال دندان زیرلیوانی‌های رنگی متنوعی درست کنید.

وسایل مورد نیاز :
خلال دندان
روبان‌های پلاستیکی باریک
چسب داغ
چوب پنبه

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی
طرز ساخت :
ساخت این وسیله، ارزان و مقرون به صرفه است. تنوع رنگ باعث می‌شود بتوانید زیرلیوانی‌ها را با وسایل روی میز هماهنگ کنید. روبان‌های 1 سانتی‌متری را به هر رنگ دلخواه انتخاب کنید. با 6 یا 8 تا از رول‌های 5 متری می‌توانید تعداد زیادی زیرلیوانی چند رنگ درست کنید.
برای شروع، روبان را دور یک خلال دندان خیلی سفت بپیچید. هر بار آن را با کشیدن سفت کنید. ابتدا از انگشتان خود و بعد از به نیمه رسیدن کار، روبان را روی زمین بگذارید و به پیچیدن ادامه دهید. زمانی که قطر مارپیچ حدودا به 1.30 سانتی‌متر رسید، روبان را ببرید و با استفاده از یک چسب کوچک آن را به لبه مارپیچ بچسبانید. نفس راحتی بکشید چون سخت‌ترین قسمت کار تمام شده است. رنگ دیگری را انتخاب کنید و روبان را سفت دور مارپیچ بپیچید. هر زمان که می‌خواهید روبان را عوض کنید، انتهای روبان قبلی و ابتدای روبان جدید را با چسبی کوچک بچسبانید.

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی
نکته: در صورتی که در خانه روبان پهن دارید، نیازی به خرید روبان جدید نیست. می‌توانید آن را به صورت نوارهای باریک مساوی درآورید و از همان‌ استفاده کنید. دقت کنید عرض نوار‌ها کاملا مساوی باشد، در غیر اینصورت سطح کار ناصاف خواهد شد.

به این ترتیب می‌توانید زیرلیوانی‌های دو رنگ یا چندرنگ داشته باشید.

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی
برای دوام بیش‌تر لازم است روی کار را با یک لایه پلی‌اورتان بپوشانید. این ماده را می‌توانید به صورت اسپری یا رنگ از فروشگاه‌ها تهیه کنید.
از این ماده چند بار استفاده کنید تا روکشی ضخیم و براق داشته باشید و روبان خوب به هم بچسبد. بالا، پایین و دور کار را فراموش نکنید.
بگذارید پلی‌اورتان ظرف چند ساعت خشک شود اما 3-2 روز طول می‌کشد تا کاملا سخت شود.
در آخر، برای آن که کار شبیه به زیرلیوانی شود، از چوب پنبه استفاده کنید. رول روبان را روی صفحه چوب پنبه بگذارید. با مداد دور آن خط بکشید. با استفاده از قیچی یا چاقوی تیز آن را ببرید.
با استفاده از چسب داغ، چوب پنبه را زیر روبان بچسبانید و روی آن فشار دهید.

زیر لیوانی های رنگی, ساخت زیر لیوانی
منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
ایده ای برای ساخت زیر لیوانی رنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه درست کردن نمک رنگی



نحوه تزیین نمک, راههای رنگی کردن نمک


با این نمک های خوراکی میزتان را رنگی کنید.

برای آنکه مهمانانتان را با مهارتهای خانه‌داری یا آشپزی خود شگفت زده کنید، می‌توانید نمکهای معمولی خانه را با استفاده از رنگ‌های خوراکی رنگین کنید و به میز غذا جلوه‌ای زیبا ببخشید.

برای رنگ کردن نمک ابتدا نمک را داخل کاسه‌ای بریزید و چند قطره رنگ خوراکی روی نمک‌ها بچکانید و سریع آن‌ها را مخلوط کنید تا نمک‌ها رنگی شوند. سپس نمک رنگ شده را داخل سینی بریزید و پخش کنید و روی حرارت بسیار کم ( مانند حرارت بخاری ) چند لحظه هم بزنید تا نم نمک‌ها گرفته شود. آن‌ها را داخل نمکدان بریزید و بر سر سفره بیاورید.


اگر رنگ خوراکی آماده در دسترستان نیست، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی (آب سبزی، آب آلبالو، آب کلم قرمز و …) استفاده کنید؛ فقط دقت داشته باشید که مقدار بسیار کمی اضافه کنید تا نمک حل نشود.

منبع : irancook.ir