سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زورگیر از جان شما چه می‌خواهد؟!


براساس تحقیقات، آمار زورگیری در ایران بالا نیست اما به‌دلیل ناامنی كه در اذهان ایجاد می‌كند، یكی از نگران كننده‌ترین اتفاقات برای شهروندان است. انگار این روزها نه اینجا و نه هیچ گوشه جهان، دیگر شهر در امن و امان نیست. همیشه در میان میلیون‌ها شهروندی كه با آرامش روزشان را شب می‌كنند، چند صد نفری هم شرارت را برای گذران زندگی شان انتخاب می‌كنند.






انگار این روزها نه اینجا و نه هیچ گوشه جهان، دیگر شهر در امن و امان نیست. همیشه در میان میلیون‌ها شهروندی كه با آرامش روزشان را شب می‌كنند، چند صد نفری هم شرارت را برای گذران زندگی شان انتخاب می‌كنند. همین می‌شود كه احساس می‌كنید در هیچ كوچه خلوت، مقابل هیچ دستگاه خودپرداز و در هیچ فروشگاه زنجیره‌ای در امان نیستید. گرچه از میان میلیون‌ها نفری كه صبح از خانه بیرون می‌زنند و شب بر می‌گردند شاید فقط چند نفرشان قربانی این شرورها شوند اما وقتی می‌شنوید كه حتی اگر قوی‌ترین مرد كشور‌تان هم باشید، فاصله شما با قربانی شدن تنها یك چشم بر هم زدن است پس به جای ترس و زندانی كردن خود بهتر است راه و رسم مقابله با این شرورها را یاد بگیرید و چند قدم به امنیت نزدیك‌تر شوید.



چه زمانی باید فرار كنید؟

واقع‌گرا باشید. اگر شما جسمی ضعیف‌تر داشته باشید خیلی زود در این مبارزه می‌بازید و اگر هم قدرتی بیشتر داشته باشید ممكن است در یك جنگ نابرابر بازنده شوید. شاید فكر كنید اگر نقش یك شیر را بازی نكنید، ممكن است احمق به‌نظر برسید اما در این مواقع ماجرا كاملا برعكس است.

 سعی كنید فقط از این بازی زنده بیرون بیایید و با حرف‌هایی كه نشان‌دهنده بی‌گناهی‌‌تان هستند، كمی اوضاع را آرام‌تر كنید.

حرف‌هایی از قبیل از من چه می‌خواهید، قصد من، دعوا با شما نیست و... شاید بتواند موقعیت شما را بهتر كند. اگر پشت ماشین هستید، مقابله به مثل را فراموش كنید و اگر احساس می‌كنید در خیابان مورد حمله قرار می‌گیرید تا آن‌جا كه امكان دارد سریع دست به كار شوید. از نخستین راننده موتوری كمك بگیرید یا با تمام وجود‌تان بدوید و به مكانی بروید كه در آن امنیت بیشتری دارید. دفاع از خود و پیروزی موضوع با اهمیتی نیست.

اگر برای دفاع از خود وارد یك درگیری فیزیكی شده‌اید، پیش از زدن هر ضربه به نتیجه‌اش فكر كنید. یك شكستگی ساده بینی كه تنها با یك ضربه ساده اتفاق می‌افتد می‌تواند به بازداشت شما یا یك دیه میلیونی ختم شود پس برای بردن در یك لحظه، خود‌تان را مدت‌ها بازنده نكنید. برای زنده ماندن، سالم بجنگید، نه به خاطر اثبات قدرت‌تان.



زورگیر چه می‌خواهد؟

دلیل حضور این زورگیر چیست؟ آیا فقط برای اثبات قدرتش وارد میدان شده یا به‌دنبال پول و وسایل‌تان است؟

 اگر به‌خود و موقعیت‌تان اطمینان دارید آسان بازی را نبازید اما اگر احساس می‌كنید قدرتش را ندارید یا این‌كه فرد با سلاح سردی به شما حمله كرده، سعی كنید تا جایی كه امكان دارد خواسته‌اش را فراهم كنید. مراقب جان‌تان و عواقب این اتفاق باشید. این مهم‌ترین وظیفه شما در مقابل یك زورگیر خواهد بود.



   چشم تو چشم شوید

سر‌تان را پایین نیندازید یا مثل آدم‌های آشفته مدام از ترس این طرف و آن طرف را نگاه نكنید. به چشم هایش نگاه كنید. شاید از این طریق بتوانید میزان خطرناك بودن یا آرام شدن موقعیت را پیش‌بینی كنید یا این‌كه سختی ارتباطی كه میان‌تان است را بشكنید. حالا كه یاد گرفته‌اید شجاعت بی‌خود و بی‌جهت را كنار بگذارید بهتر است كمی هم فرد مقابل‌تان را به موضع ضعف بكشانید. گردن كشی نكنید اما سعی كنید قاطع، رسا و با اطمینان صحبت كنید. اگر زبان بدن را جدی بگیرید كمتر به چنین موقعیت‌هایی وارد خواهید شد. شاید باور نكنید اما در خیلی مواقع حركات ناخودآگاه خود شماست كه شرورها را به سمت‌‌تان هدایت می‌كند. وقت راه رفتن چشم‌تان را به پنجه پای‌‌تان ندوزید، دست‌های‌‌تان را زیاد از حد وقت راه رفتن تكان ندهید یا زیر چشمی و با غرور به شرخر‌ها خیره نشوید.



   قلدر نباشید

اگر بازی را بردید، باز هم قلدر مآبانه عمل نكنید حتی با وجود نجات یافتن از این معركه هم زورگوها را تحقیر نكنید و دلیلی برای انتقام گرفتن دست و پا نكنید چراكه آن‌ها خوب می‌دانند كه موقعیت دوم را چطور بچینند كه راهی برای نجات شما باقی نماند. یاد‌تان نرود زورگو‌ها استاد جنگ نابرابرند، پس انگیزه این جنگ دوباره را به آن‌ها ندهید.



  هوای پشت سر‌تان را داشته باشید

حتی اگر پیروز شوید یا این‌كه دعوا را خاتمه دهید، باز هم در امان نیستید. زورگو‌ها در اكثر موارد با جمع كردن نیروهای كمكی شما را تعقیب می‌كنند و هرگز به این راحتی شما را تنها نمی‌گذارند. سعی كنید بعد از ختم كردن غائله از یك خیابان شلوغ بروید یا فورا سوار نخستین تاكسی یا اتوبوس شوید. هرچه وسیله نقلیه‌ای كه به آن وارد می‌شوید شلوغ‌تر باشد امنیت شما بیشتر خواهد بود.



 اگر قانون را بشناسید حتما می‌دانید كه توهین لفظی  می‌تواند برای شما دردسر درست كند. یاد‌تان نرود كه با یك بددهنی حساب نشده می‌توانید به قانون تحویل داده شوید و به خاطر این رفتار‌تان محاكمه شوید.



   توهین نكنید

نگاه با نفرت را كنار بگذارید. شما برای نجات پیدا كردن به اثبات خود‌تان احتیاج دارید نه تحقیر او یا به رخ كشیدن ضعف‌هایش. با تحقیر كردنش یك خشم ناگهانی را به جان خود نخرید بلكه به حرف‌هایش منطقی، آرام و محكم و بدون هیچ توهینی پاسخ دهید. بهتر است حتی یك لحظه دیگر بدون خواندن قانون كشور‌تان در خیابان‌ها قدم برندارید. اگر قانون را بشناسید حتما می‌دانید كه توهین لفظی بیش از آن‌كه به دیگران آسیب برساند می‌تواند برای شما دردسر درست كند. نگذارید واكنش‌های عصبی‌‌تان زبان و رفتارهای‌تان را از كنترل خارج كنند و درصورت اعاده حیثیت فردی كه می‌خواهد به شما آسیب بزند، برای‌تان گران تمام شود. یاد‌تان نرود كه با یك بددهنی حساب نشده می‌توانید به قانون تحویل داده شوید و به خاطر این رفتار‌تان محاكمه شوید.





   دوستان‌‌تان را مطلع كنید

اگر شخصی به شما حس منفی دارد یا اگر پیش از این توسط اشخاصی تهدید شده‌اید، این موضوع را شوخی نگیرید. حتی اگر فكر می‌كنید این اقدام‌شان تنها یك واكنش عصبی بوده، آن را به یكی از نزدیكان‌تان اطلاع دهید. والدین، همسر  یا دوست نزدیك‌تان می‌توانند كسانی باشند كه با آگاهی از این مسئله درصورت بروز مشكل به پلیس و شما برای حل كردنش كمك كنند. این مطلع كردن تنها نباید در این مورد اتفاق بیفتد بلكه زمانی كه شما قصد رفتن به جایی دارید كه در مورد امنیتش اطمینان كامل ندارید یا این‌كه در ساعاتی از نیمه شب كه شهر چندان هم در امن و امان نیست قصد دارید از خانه خارج شوید حتما در مورد محلی كه به آن می‌روید و مدت زمانی كه كار‌تان طول می‌كشد به كسی اطلاع دهید.



 هر خطری را گزارش دهید

حتی اگر در زمان حمله نتوانستید از پلیس كمك بگیرید یا به راحتی آن را پشت سر گذاشتید باز هم لازم است كه نیروی انتظامی را از این اتفاق باخبر كنید. شاید شما تنها قربانی این افراد نباشید و با ادامه حضورشان امكان داشته باشد كه افراد دیگری را بیشتر از شما به خطر بیندازند پس هیچ اتفاقی را بی‌اهمیت تلقی نكنید.



اگر برای دفاع از خود وارد یك درگیری فیزیكی شده‌اید، پیش از زدن هر ضربه به نتیجه‌اش فكر كنید. یك شكستگی ساده بینی كه تنها با یك ضربه ساده اتفاق می‌افتد می‌تواند به بازداشت شما یا یك دیه میلیونی ختم شود



 محافظه كار باشید

مراقب رفت‌وآمدهای‌تان باشید. اگر پیاده مسیری را می‌روید، كیف‌تان را به سمتی بیندازید كه امكان عبور اتومبیل، موتورسوار یا حركت سریع عابر پیاده وجود نداشته باشد. گوشه پیاده‌رو می‌تواند بهترین مسیر برای شما باشد پس اگر قصد دارید با تلفن همراه صحبت كنید، آن ‌را هم به همان سمت بگیرید و درصورتی كه وسایلی مثل لپ‌تاپ یا دوربین عكاسی را حمل می‌كنید حتما از كیف‌های كوله پشتی استفاده كنید.



  مقاومت نكنید

درصورتی كه مورد حمله سارقان موتور سوار یا مسلح به سلاح گرم یا سرد قرار گرفته‌اید، مقاومت زیادی نشان ندهید. فراموش نكنید كه آن‌ها از كشیده شدن شما روی زمین نمی‌ترسند و برای‌شان هم مهم نیست كه دست و پای شما بشكند و صورت‌تان روی آسفالت خیابان خراش بردارد؛ تنها چیزی كه مهم است كیف یا كیسه دست شماست پس آن را درصورت خطرناك بودن شرایط رها كنید.


ویدیو مرتبط :
‫زورگیر قمه کش زیر چرخ های زانتیا جان داد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل نامرئی جان ۳ برادر دانشجو را گرفت



۳ برادر دانشجو براثر گازگرفتگی در خانه اجاره‌ای در یكی از محله‌های تهران جان باختند. ساعت ۳۰/۸ صبح شنبه گذشته زنی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گفت: دقایقی قبل قصد خروج از خانه‌ام در محله تهرانپارس را داشتم كه صدای چكه‌های آب از خانه مستاجرم را شنیدم.



چند مرتبه زنگ در آپارتمان را به صدا درآوردم اما ساكنان آپارتمان كه ۳ جوان برادر و دانشجو هستند، پاسخی ندادند. گمان می‌برم اتفاقی برای آنها افتاده است.



با تماس این زن صاحبخانه، ماموران كلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به محل حادثه اعزام شدند و با هماهنگی وارد خانه شدند كه معلوم شد ۲ نفر در اتاق نشیمن و دیگری در حمام خانه دچار گازگرفتگی شده و فوت كرده‌اند.



با كشف اجساد، موضوع به بازپرس حیدری كشیك ویژه قتل تهران اطلاع داده شد و پس از هماهنگی قضایی اجساد ۳ مرد جوان به پزشكی قانونی منتقل و تحقیق در این باره آغاز شد.