سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زنان ونوسی؛ مردان مریخی و همه اشتباهاتشان


زنان ونوسی... فیلمی است كه در قالب طنزی اغراق شده، اشتباهات زنان و مردان در ارتباطات و زندگی زناشویی‌شان را به تصویر می‌كشد. دنیای این فیلم، دنیای آدم‌هایی است كه زندگی‌شان را با اشتباهات بسیار و بدون تصمیم‌گیری‌های بالغانه پیش می‌برند.





ویدیو مرتبط :
مردان مریخی و زنان ونوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به فیلم ««زنان ونوسی، مردان مریخی»؛ زن ذلیل ها رستگار نمی شوند!



 

زن ذلیل ها رستگار نمی شوند!

 
کسی که روی صندلی لم دهد و فیلم را تا انتها دنبال کند و هیچ فحش و فضاحتی هم نثارش نکند فقط به یک جمله کفایت کند که "ولش کن بابا، اینم از هموناست"!

 

بارها در مصاحبه های بازیکنان فوتبال شنیده ایم که می گویند در مورد فلانی صحبت نمی کنم چون بزرگ می شود. واقعا شرایط برخی که نه، خیلی بیشتر از برخی فیلم های سینمایی کشورمان هم شامل این اصل کلی می شود. شخصا برای چنین فیلم هایی کمترین فسفر وهزینه ای را هم برای فکر کردن بهشان خرج نمی کنم. جمله ای به مناسبت این آثار تهیه دیده ام با عنوان "اینم از هموناست". این البته می تواند نوعی امتیاز هم برای یک فیلم یا یک اثر هنری! به حساب آید. این حداقل باعث می شود هر کدام ار این آثار پس از نایل شدن به چنین درجه ای روی بیننده ثابتی مثل بنده حساب کنند. کسی که روی صندلی لم دهد و فیلم را تا انتها دنبال کند و هیچ فحش و فضاحتی هم نثارش نکند. فقط به یک جمله کفایت کند که "ولش کن بابا، اینم از هموناست"! ولی متاسفانه زنان ونوسی مردان مریخی دچار یک بدشانسی و بدبیاری در این زمینه شده است. ستون ثابتی با محوریت بازیگری با نام زندگی دیگران وجود دارد که همه فیلم های روی اکران را مورد عنایت قرار داده غیر از این یکی. پس اجبارا نوبتش رسیده و دیگر اینجا نمی توان گفت "فحش نده، مهم میشه!".


اما کار سخت آنجاست که ما باید در مورد چیزی بنویسیم که اصلا در بیش از ۷۰ در صد فیلم های سینمایی مان وجود ندارد. یعنی هنر بازیگری. در آثار کمدی این سال ها ما شاهد یک سری ادا و دلقک بازی ها از چند نفر خاص برای خنده گرفتن از مخاطب روبرو بودیم و عده ای دیگر از آدم ها که در کنار آنها فقط جلوی دوربین حاضر هستند. در مورد «زنان ونوسی و مردان مریخی» هم این اصل کلی صادق است، که بار کمدی فیلم بر دوش امین حیایی بوده که البته بهاره رهنما و غلامحسین لطفی هم در این زمینه کمکش می کنند. بقیه آدمها اما بیشتر حاضران زینت بخش قاب تصویر محسوب می شوند.


در ادامه به طور خلاصه و جدا گانه به تعدادی از بازیگران فیلم زنان ونوسی، مردان مریخی می پردازیم.


زن ذلیل ها رستگار نمی شوند!

امین حیایی: در نقش آشنایی حضور کلیشه ای دارد. مردی زن ذلیل و در خدمت خانواده و گیج که ادعا می کند همه این کارها را فقط به خاطر عشق به همسرش انجام می دهد. در ادامه با مشکلی چون دوتا شدن شلوار روبرو می شود.


امین حیایی این روزها همزمان فیلم دیگری با نام «شیش و بش» را هم در اکران سینما ها دارد. او در «زنان ونوسی مردان مریخی» به قدری اغراق شده حضور دارد که به هیچ وجه حتی در مقیاس های تیپیک بازیگری کمدی هم پذیرفتنی نیست. یک چنین حضوری را در فیلم قبلی کاظم راست گفتاریعنی «پسر تهرانی» هم دیده بودیم که البته کنترل شده تر و قابل پذیرش تر بود. این آب و تاب زیادی در تیپ سازی از سوی امین حیایی بیشتر به بی مزه تر شدن فیلم انجامیده تا اینکه بخواهد به ایجاد لحظه هایی کمیک کمک کند. هر چقدر فیلم «شیش و بش» از خلاقیت ها و بداهه پردازی های کمیک امین حیایی سود برده است اما فیلم «زنان ونوسی، مردان مریخی» در این زمینه هم خنثی و پوچ عمل کرده. مطمئنا باید این فیلم را یکی از بدترین بازی های کارنامه امین حیایی به حساب آورد.


بهاره رهنما: زنی سختگیر و شکاک به همسرش! اهل رفیق بازی و بی توجه به همسر. حادثه ای اتفاقات عجیبی را رقم می زند و باعث می شود که این زن کم کم سرش به سنگ بخورد و بشود خانمی اهل خانه و خانواده!


هنوز مدت زیادی از حضور بسیار خوب و قابل تحسین بهاره رهنما در «ورود آقایان ممنوع» نگذشته بود که با حضور خارج از انتظارش در«زنان ونوسی، مردان مریخی» روبرو شدیم. اینجا باید به نقش موثر میزان کیفیت فیلم در دیده شدن کار بازیگر اشاره کرد. میتوان گفت هم اندازه نقش ها در هر دو فیلم برابر و هم جنس بازی و تیپ سازی های این بازیگر شبیه به هم است. اما مثلا در «ورود آقایان ممنوع» بهاره رهنما در برابر ری اکشن های بازیگرانی چون رضا عطاران و ویشکا آسایش چاره ای جز نقش آفرینی خوب و با کیفیت نداشت و اینجا در «زنان ونوسی، مردان مرخی» همه چیز را آماده حضوری معمولی و کلیشه ای دیده است. جدا از اینکه شخصیت او در داستان فیلم به شدت خام است و روایت منطقی و اصولی ندارد، خود این بازیگر هم هیچ تلاشی برای پیگیری حضورهای نسبتا خوبش در چند سال اخیر نداشته است.


شیلا خداداد: زنی است با تفکراتی خاص. چند باری در زندگی مشترک با شکست مواجه شده و با تجاربی که به دست آورده معتقد است باید با شیوه هایی نوین شوهر را نگاه داشت! حالا با مردی آشنا شده که...


شیلا خداداد در این فیلم حضوری معمولی دارد. انتظار از بازی او بیشتر از این نیست. کمتر از همه عوامل به کیفیت نهایی کار لتمه وارد کرده است و یک سکانس جالب دارد. هر روز در هیبتی جدید و با گریمی متفاوت ظاهر می شود و بازی قابل قبولی در این قسمت ها ارائه کرده است. البته این بخشی ازفیلم محسوب می شود که میتوان آن را به عنوان بهترین قسمت فیلم هم برگزید و احتمالا بیشترین مواد آرایشی مورد استفده در فیلم را به خود اختصاص داده است. مطمئنا مخارج تهیه این حجم از موارد آرایشی در «زنان ونوسی،مردان مریخی» جزو هزینه های اصلی تولید این فیلم بوده است. حتی شاید بیشتر از هزینه تدارکت و تهیه ملزومات یک فیلم سینمایی!


الیكا عبدالرزاقی: اصلا نقش مهمی در فیلم ندارد و حضورش شاید فقط به چند دقیقه محدود می شود. انتخاب او برای قسمت پایانی این یادداشت حکم هپی اند(پایان خوش) را دارد. حضور او در این فیلم بهانه ای شده تا در این قسمت از نوشته بگوییم که مطمئنا در آینده ای نزدیک و پس از اتمام تولید سریال «قهوه تلخ» شاهد حضور پر رنگ تر و با کیفیت تری از این بازیگر خواهیم بود. قدرت بازیگری الیکا عبدالرزاقی به اندازه ای هست که ما در آینده ای نزدیک اصلا یادمان هم نباشد که او در نقشی به این بی اهمیتی در فیلمی همچون «زنان ونوسی، مردان مریخی» حضور داشته است. مخصوصا اینکه باید یادآور شد که ما در سینمای کمدی ایران هر چقدر بازیگر مطرح مرد داریم از داشتن بازیگران توانمند خانم محروم هستیم و الیکا عبدالرزاقی می تواند در این زمینه یکه تاز میدان باشد.


نقد : کافه سینما

زنان‌ونوسی‌مردان‌مریخی