سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا


اگر می خواهید به پایان نابرابری جنسیتی در هر جامعه ای کمک کنید، متن زیر را بخوانید که نابرابری ها و بی عدالتی های عمده حاکم در میان زنان و مردان ایالات متحده آمریکا را برایتان به اختصار توضیح می دهد.

هفته نامه آسیا - ترجمه رعنا اشرفی: فرهنگ ما در چند دهه گذشته گام های بلندی به سوی برابری جنسیتی برداشته است. زنان پس از مبارزات سرسختانه ای که با چنگ و دندان برای ارتقای حقوق اساسی انجام دادند (مانند حق رأی و حق کار)، هم اکنون در حال تلاش برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به برابری با حقوق مردان هستند.

با این حال، ترازوی عدالت و برابری حقوق زن و مرد هنوز هم به درستی برقرار نشده است. اگر می خواهید به پایان نابرابری جنسیتی در هر جامعه ای کمک کنید، متن زیر را بخوانید که نابرابری ها و بی عدالتی های عمده حاکم در میان زنان و مردان ایالات متحده آمریکا را برایتان به اختصار توضیح می دهد.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا (Slideshow)

تفاوت میزان حقوق

اکثر مردم آمریکا برآورد دقیقی از این مسئله دارند و می دانند که زنان نسبت به مردان درآمد کمتری دارند (به عنوان میانگین ملی، 79 درصد). این واقعیت که تفاوت دستمزد به رغم تبلیغات فراوان همچنان پابرجاست، به طرز حیرت آوری برای زنان سراسر این کشور، خصوصا زنان رنگین پوستی که حتی این تفاوت حقوق برای آنها بارزتر است، مأیوس کننده است.

کارشناسان اظهارنظر می کنند حدود 60 درصد از تفاوت دستمزد موجود در این کشور مربوط به عوامل اجتماعی و فرهنگی غیرقابل توضیح (یعنی تبعیض جنسیتی) است. خوشبختانه، تفاوت دستمزد همراه با افزایش میزان تحصیلات زنان، شروع کسب و کارهای خودشان و مبارزه علیه بی عدالتی نابربری حقوقی در حال کمتر شدن است.

تفاوت فاحش در کارها و وظایف روزانه

حتی اگر زنان در خارج از خانه و در انجام وظایف کاری شان هم دارای بالاترین سمت مدیریتی باشند، باز هم بسیاری از خانواده ها در امر خانه داری به آنها متکی هستند.

تازه ترین نتایج منتشر شده از بررسی های ملی در خصوص استفاده از زمان در آمریکا نشان می دهد زنان هنگام اوقات فراغت شان در مقایسه با مردان حدود 20 درصد بیشتر از زمان شان را به انجام کارهایی مانند آشپزی، نظافت و خرید برای خانه اختصاص می دهند.

وظایف زنان در گذشته فقط مربوط به حوزه های داخل خانه بود اما رفته رفته هم بر حجم مسئولیت های آنها در خانه و هم خارج از خانه افزوده می شود.

هزینه اقلام مصرفی روزانه

زنان و مردان در طول روز لوازم مشابه زیادی مصرف می کنند: شامپو، جوراب، اسپری بدن، ژیلت و بسیاری موارد دیگر. متاسفانه، بر اساس مطالعات متعددی که در آمریکا انجام شده، لوازم مورد مصرف زنان مانند شوینده های بدن و عطرهای زنانه چندین دلار گران تر از همین اقلام برای مردان هستند. این بی عدالتی که غالبا «مالیات زن» یا «مالیات صورتی» نامیده می شود، حداقل از دهه 90 میلادی در آمریکا وجود داشت و حتی تعداد کمی از زنان از وجود آن خبر دارند.

کسب و کارهای جدیدی که به دنبال تولید محصولات مورد استفاده برای زنان هستند، به منظور جلب و حفظ مشتریان شان باید راهی برای برطرف کردن معضل «مالیات صورتی» پیدا کنند.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا (Slideshow)

ازدیاد تعداد زنان قربانی

تقریبا شگفت انگیز و جالب است که زنان با وجود میزان قابل توجهی از خشونت و بدرفتاری که علیه آنها انجام می شود، به اندازه ای شجاع هستند که اقدام به انجام خطر بزرگی همچون بیرون رفتن از خانه می کنند. زنان به طرز چشمگیری بیشتر از مردان قربانی جنایت ها هستند و معمولا ماهیت این جنایات هم خصوصا مربوط به جنسیت آنهاست؛ به عنوان مثال:

تجاوز: تجاوز جنسی می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد اما امروزه بیش از 1 نفر از هر 5 زن آمریکایی تجربه این نوع تجاوز را داشته است. این در حالی است که این نرخ برای مردان 1 نفر در میان 71 نفر است.

خشونت خانگی: زنان در سنین 15 تا 44 سال بیشتر از سایر انواع بیماری ها یا حوادثی مانند سرطان، تصادف رانندگی، جنگ یا مالاریا در معرض تحمل خشونت در خانه شان هستند. تقریبا هر 1 زن از میان 5 زن آمریکایی در طول دوره زندگی اش توسط همسر یا والدینش در معرض خشونت خانگی قرار گرفته است.

قاچاق انسان: هر سال در سراسر جهان بیش از 2 میلیون و چهارصد هزار نفر ربوده یا فروخته می شوند که بیش از 80 درصد این جمعیت را زنان و دخترانی تشکیل می دهند که به منظور برده داری جنسی قاچاق می شوند.

ایالات متحده آمریکا نیز از این آمار و ارقام مستثنی نیست. هر سال بیش از 244 هزار کودک به خارج از مرزهای این کشور قاچاق می شوند.

تعقیب و پاییدن

تعقیب کردن ممکن است بعضا جالب یا حتی دوست داشتنی به نظر برسد اما 1 نفر از میان هر 7 زن آمریکایی می تواند تصدیق کند انجام این رفتار توسط همسر یا والدین سرگرم کننده و جالب نیست بلکه کاملا وحشتناک است.

حضور کمرنگ زنان در مناصب دولتی

زنان با اختصاص حدود 20 درصد از کرسی های کنگره به خودشان، تاکنون در تاریخ آمریکا عملکرد خوبی داشتند اما با توجه به ساختار جمعیتی آمریکا که 51 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند، وجود این تعداد زن در ساختمان کنگره ناگوار است. پس به همین دلیل تصویب قوانین غیردوستانه و خصمانه علیه زنان تعجب آور نیست.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا (Slideshow)

عدم تعادل در رسانه

با وجود اینکه زنان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت کشور آمریکا هستند، حضور آنها در رسانه نیز کمرنگ است. زنان خبرنگار تقریبا یک سوم اخبار مربوط به مردان را منتشر می کنند و در زمینه های مردانه سنتی مانند ورزش و سیاست نیز کمتر خبررسانی می کنند.

زنان در بخش سرگرمی در رسانه ها درآمد کمتری دارند و حتی برای شکل دادن به شخصیت ها، تصاویر و تجسم سازی نیز فرصت های کمی دارند.

تعصبات ورزشی

قطعا افراد کمی از این موضوع اطلاع دارند که برنده بازی های مسابقات قهرمانی سال گذشته در رشته های ورزشی زنان چه کسی بود. زنان ورزشکار اغلب نسبت به همتایان مرد خود نادیده گرفته می شوند. حتی در ورزش های دانشگاهی یا در دوره دبیرستان که زنان باید تحت حمایت قانون عدم تبعیض جنسیتی قرار گیرند نیز بسیاری از دختران جوان مطلقا از انجام بازی های ورزشی منع شده اند.

 قرار گرفتن اجتناب ناپذیر زنان در معرض فقر با توجه به تمام بی عدالتی های وضع شده در خصوص زنان، جای تعجب نیست که زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض زندگی زیر خط فقر قرار دارند.

برآوردهای انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشان می دهند از میان هر 10 نفر بزرگسال فقیر، 6 نفر آنها زن هستند که بسیاری از آنها به دلیل اینکه مادران مجرد و تنها هستند، مجبورند این سبک زندگی فقیرانه را بپذیرند. به علاوه، زنان سالخورده دو برابر بیشتر از مردان میانسال در فقر زندگی می کنند. این حقایق نشان می دهند که فقر در واقع مسئله زنان است.


ویدیو مرتبط :
طرح‌ آمریکا برای عقیم‌سازی مردان و زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار



 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیو مکانیکی نمود دارد.ورزشکاران زن به طور معمول (ولی نه همیشه) کوچک تر و کوتاه تر بوده، لگنی پهن تر دارند، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند.

 

این ویژگی ها از جمله مواردی هستند که احتمال ایجاد برخی از آسیب های مانند دردهای کشککی- رانی را بالا می برند.

 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود 30 درصد قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که به ویژه مربوط به اندام فوقانی است، اما در هر صورت این تفاوت ها به رشته ورزشی خاصی بستگی دارد، تا اینکه جنسی خاص عامل آن باشد.