سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ریز نکته های خانه داری



نکات خانه داری, تکنیک های خانه داری

 

به نکات زیر کاملا دقت کنید:

با غذای کپک زده چکار کنیم؟

به نظر شما چکار باید کرد؟ آیا باید آن را دور ریخت؟ خیر، شما ابتدا پنیر را در یک ظرف در دار بریزید و چند حبه قند را نیز در ظرف بیندازید و در آن را خوب ببندید و آن را در گوشه ای بگذارید. پس از مدتی که ظرف را باز کردید خواهید دید که پنیرها کپک ندارند زیرا همه کپک ها جذب قند شده اند. یادتان باشد که قندها را حتماً دور بریزید!


وقتی تخته آشپزخانه جرم می گیرد:
برای پاکسازی تخته آشپزخانه که معمولاً در اثر خرد کردن سبزیجات مختلف رنگ می گیرد کافی است تخته های چوبی یا پلاستیکی را با مقداری سرکه شست و شو دهید.

چند نکته درباره کاهو:
برای این که طعم سالاد کاهو را زیاد کنید چند برگ لطیف ترب را به آن اضافه کنید. هم چنین برای رفع حشرات ریز سیاهی که در کاهو است، به آن یک قاشق غذاخوری سرکه بیفزایید و سپس آن را با آب فراوان بشویید.


قابل توجه افراد کم خون:
اگر از افراد کم خون هستید یک مشت اسفناج و یک مشت جعفری تازه را با هم خرد کنید و یک عدد هویج رنده شده را به مواد بیفزایید. سپس آن را در مقدار خیلی کم آب به مدت ۲ ساعت بخیسانید و آن را در صافی بریزید و فشار دهید. در نهایت مقداری آب سیب درختی یا گلابی یا انگور را به آن اضافه کنید و سپس آن را بنوشید.

 

منبع :itc2013.ir


ویدیو مرتبط :
نکات ریز خانه داری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکته های ریز خانه داری



 

 

نکته های ریز خانه داری

 

 

برخی از وسایل خانه به ظاهر تمیز هستند اما با كمی دقت متوجه می شوید كه چه غفلتی كرده اید. گلدان ها، تلفن، سطل زباله ،پرده حمام، ماشین ظرفشویی و... نیز نیاز به مراقبت و تمیز كردن دارند.


۱)
هنگام نظافت خانه به همه وسایل توجه داشته باشید، به خصوص وسایلی را تمیز كنید كه فكر نمی كنید نیاز به تمیز كردن داشته باشند. مثلاً گلدان مصنوعی ای كه به نظر شما تمیز است، می تواند آنقدر گرد و خاك در خودش ذخیره كرده باشد كه برایتان ایجاد حساسیت كند.


۲)
تمیز كردن تلفن را از یاد نبرید چرا كه محققان دریافته اند گوشی تلفن می تواند سبب انتقال ویروس یا باكتری شود؛ و همین عوامل بیماری زا با لب های شما برخورد می كنند و در نهایت به دهانتان راه می یابند.


۳) نظافت سطل زباله به ویژه سطل های آشپزخانه و دستشویی نیز اهمیت بسیاری دارند. به این نكته توجه داشته باشید خالی كردن زباله به معنای تمیز شدن سطل آن نیست، پس نیاز است تا خود سطل نیز هر از گاهی كاملاً شسته و عاری از آلودگی شود.


۴) پرده حمام نیز نیاز به نظافت دارد. چرا كه پرده ها در فضای مرطوب قرار دارند و بیشتر اوقات نمناك هستند، از این رو می توانند به محل خوبی برای رشد میكروب بدل شوند.


۵) اگر در خانه تان ماشین ظرفشویی دارید، نظافت آن را از یاد نبرید. این وسیله نیاز دارد كه هر چند وقت یك بار كاملاً شسته، جرم زدایی شده و ضدعفونی شود.


۶) یكی دیگر از لوازم برقی كه بیشتر خانم ها با آن مشكل دارند مایكروویو است. برای تمیز كردن این وسیله، نیمی از یك لیموترش بزرگ را در كاسه ای آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه (بسته به میزان كثیفی دستگاه) در مایكروویو بجوشد. بخار لیمو باعث تبخیر لكه های چرب می شود و بوی بد را از میان می برد. دست آخر با یك دستمال كتانی خشك دستگاه را تمیز كنید.


۷) مبلمان خانه را حتماً گردگیری كنید چون یك ضربه آهسته به مبل می تواند ذرات گرد و غبار را به هوای خانه انتقال دهد و برای تنفس مشكل ساز شود.


۸) از بالش و لحاف خانه هم غافل نشوید. هر چند وقت یك بار آن ها را بشویید و در صورت امكان در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار دهید.


۹) ظروف دكوری را گردگیری كنید تا از انباشته شدن گرد و خاك كه می تواند تولید حساسیت كند پیشگیری نمایید.