سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند


با دانستن این نکات زمانی که مهمانی سرزده به خانه‌تان آمده دچار مشکل نمی‌شوید.همچنین می‌توانید آشپزخانه خود را در شرایط بحرانی مدیریت کنید و دیگر نگران سوختن، ته‌گرفتن، شوری یا بی‌مزه شدن موادغذایی و خوراکی‌هایتان نباشید.



مجله ایده آل:  با دانستن این نکات زمانی که مهمانی سرزده به خانه‌تان آمده دچار مشکل نمی‌شوید.همچنین می‌توانید آشپزخانه خود را در شرایط بحرانی مدیریت کنید و دیگر نگران سوختن، ته‌گرفتن، شوری یا بی‌مزه شدن موادغذایی و خوراکی‌هایتان نباشید.

ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

1- روغن کمکی

 پیش از سرخ کردن میگو و ماهی درون ماهیتابه از داغ شدن روغن مطمئن شوید و سپس مقدار اندکی نمک درون روغن بریزید. این کار مانع چسبیدن گوشت ماهی یا میگو به ظرف می‌شود.

2- گوجه در آب


 اگر در خانه گوجه‌فرنگی‌ای ‌دارید که نرم و پلاسیده شده، بهترین کار برای بانشاط کردن آن این است که به مدت 10‌ساعت گوجه‌فرنگی را درون یک ظرف آب سرد در یخچال قرار دهید.
ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

3- بازگشت


 اگر پس از آبکش کردن ماکارونی یا اسپاگتی رشته‌های آن به هم چسبید، دوباره آن را درون آب جوش بازگردانید و اجازه دهید یک دقیقه روی حرارت بماند. سپس آن را آبکشی كنید.


4- سرکه ضد شیرینی


 اگر غذایی تهیه کردید که بیش از اندازه شیرین شده است، بهترین کار برای از بین بردن شیرینی آن این است که ذره‌ذره به آن سرکه اضافه کنید تا این طعم متعادل شود.


ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

5- نان اره‌ای

 برای بریدن نان بهتر است از کارد اره‌ای استفاده کنید و پیش از برش، کارد را برای مدت کوتاهی درون آب جوش فرو کنید.


6-در تاریکی


 برای جلوگیری از جوانه زدن سیب‌زمینی‌ها آنها را در جای تاریک، خشک و به دور از رطوبت قرار دهید.

ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

7-هویج ضد بو

 افرادی که پس از خرد کردن پیاز و شستن کارد هنوز نسبت به بوی پیاز روی کارد حساسند، برای برطرف کردن این بو کافی است یک هویج را با کمک کارد حلقه‌حلقه کنند.


8-پیاز در برنج


برای از بین رفتن بوی دودگرفتگی برنج بهترین کار، پوست کندن یک پیاز و قرار دادن آن در قابلمه است. بعد از 10 دقیقه پیاز بوی دود را از برنج می‌گیرد.

ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

9-کیک شکری

 اگر در خانه کیک می‌پزید و برای جدا کردن کیک از ظرف دچار مشکل می‌شوید، پیش از ریختن مایه کیک درون ظرف مقداری شکر ته ظرف بپاشید. این کار کمک می‌کند تا کیک به ته ظرف نچسبد.


10-نرم‌کننده پر فایده


 بهترین روش برای نرم و ترد کردن گوشت آن است که گوشت را در مخلوطی از روغن زیتون خوراکی بدون بو و سرکه قرار داده و اجازه دهید به مدت 2 تا 3 ساعت درون آن خیس بخورد.


11-موزآلومینیومی


 یکی از بهترین روش‌های نگهداری درازمدت از موز و پیشگیری از سیاه شدن و تغییر رنگ دادن این میوه، آن است که موز را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید و درون جا میوه‌ای یخچال قرار دهید.

ریزه‌کاری‌هایی که هر خانم خانه باید بداند

12- لیموترش روی دستان شما

گاهی ممکن است برای تهیه غذا دائم با پیاز سر و کار داشته باشید. در این حالت دستتان به بوی پیاز آغشته می‌شود. برای از بین بردن این بو کافی است پوست دستتان را با کمک برشی از لیموترش تازه ماساژ دهید.



ویدیو مرتبط :
زیر سربیرون (ریزه کاری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنچه خانم خانه دار باید بداند - سری دوم



 

از بین بردن چربی خورش, روش پخت سیب زمینی

 

اگر خورش یا سوپ شما خیلی چرب شده، نگران نباشید.

 

می‌توانید چند قطعه یخ را در كیسه فریزر انداخته، در آن را محكم گره بزنید و داخل سوپ بیندازید. یخ‌ها چربی‌های اضافی را به‌خود جذب كرده و شما می‌توانید براحتی كیسه یخ‌ها را بیرون آورده و دور بیندازید. با این كار چربی غذا هم كم می‌شود.

 

برای پختن سیب‌زمینی، اول بگذارید آب جوش بیاید. سپس سیب ‌زمینی‌ها را با مقداری نمك به آن اضافه كنید. به این صورت سیب‌زمینی‌ها بعد از پختن، ترك بر نمی‌دارند و سالم می‌ماند.

 

برای این‌كه چربی‌های داخل مایكروفر از بین برود، می‌توانید یك پیمانه جوش شیرین و مقداری آب را داخل مایكروفر گذاشته و حدود 20 دقیقه حرارت بدهید. این شیوه راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای از بین بردن چربی‌ها و بوی غذا از مایكروفر است.

 

اگر قیچی شما كند شده آن را دور نیندازید، بلكه با آن چند ورق آلومینیومی یا كاغذ سمباده را ببرید. این كار باعث تیز شدن تیغه قیچی خواهد شد.

 

برای برطرف كردن خش از روی شیشه عینك یا دیسك‌های فشرده از خمیر دندان معمولی یعنی خمیر غیر ژل استفاده كنید. كمی از خمیر دندان را با دستمال نرم و با ملایمت روی سطح مورد نظر مالیده و سپس با دستمال مرطوب آن را پاك‌كنید.

 

اگر كاشی و سرامیك شما رسوب گرفته می‌توانید در یك ظرف مقداری آب گرم ریخته و به آن یك‌چهارم پیمانه جوش شیرین، نصف پیمانه سركه و یك پیمانه آمونیاك اضافه كنید و با آن كاشی و سرامیك را تمیز كنید. همچنین اگر روی كاشی و سرامیك‌ها شوره زده، با دستمال آغشته به سركه روی سطوح را پاك كنید تا شوره‌ها از بین بروند.

 

منبع : jam jam