سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

روش های مدیریت خشم


باورش سخت است اما همه آدم ها دارند به هم «پرخاشگری» می کنند. یکی با دستش، یکی با پایش، یکی با کلمه هایش، یکی با صدایش، یکی با وارونه کردن کلمه هایش. این پرخاشگری ها هم تبعات دارد. برای یکی این تبعات زود اتفاق می افتد، برای یکی دیر.

همشهری جوان: هر روز می بینیمشان. هر روز خدا. آدم هایی را که توی خیابان به بهانه ای دست به یقه یا دهان به یقه (!) شده اند. یکی با یکی تصادف کرده، یکی با یکی سر یک مساله مالی دعوا دارد، یکی حس کرده یکی دیگر به او توهین کرده، یکی دیگر که ما نمی بینیمش و صدایش را که ما نمی شنویم، از طریق امواج نامهربان موبایل دارد به گوش این یکی می رساند و این یکی دارد با صدای بلند جوابش را می دهد، یکی دارد به کنار دستی اش که خیلی مهربان کنار هم راه می روند طعنه می زند.

باورش سخت است اما همه این آدم ها دارند به هم «پرخاشگری» می کنند. یکی با دستش، یکی با پایش، یکی با کلمه هایش، یکی با صدایش، یکی با وارونه کردن کلمه هایش. این پرخاشگری ها هم تبعات دارد. برای یکی این تبعات زود اتفاق می افتد، برای یکی دیر.

خلاصه اگر کسی می خواهد ماهرانه زندگی کند، باید روی خشمش لگام بزند و نگذارد خشمش با پرخاشگری بلند شود. برای این کار اول می خواهیم حرکت پرخاشگرانه را با دور خیلی کند ببینیم و از زوایه دید یک پرخاشگر ببینیم چه اتفاقی دارد می افتد. مثل همیشه راه حل ها را هم می گذاریم آن ته ردیفش می کنیم.

بگذارید قبل از هر چیز تکلیفمان را با دو تا کلمه که در این متن زیاد از آن استفاده می کنیم مشخص کنیم: خشم و پرخاشگری. احتمالا خیلی از ما فکر می کنیم این دو تا یکی هستند اما اینطور نیست. خشم یک هیجان طبیعی است. همه ما احساس خشم را تجربه می کنیم. حالا بعضی وقت ها شدید، بعضی وقت ها خفیف اما پرخاشگری یک رفتار است.

روش های مدیریت خشم

ما ممکن است خشمگین شدن یک نفر را نبینیم اما حتما پرخاشگری اش را می بینیم. پرخاشگری یعنی کاری که باعث صدمه دیدن خودمان یا دیگران یا اشیا می شود. معلوم است که در مورد خودمان یا دیگران این صدمه حتما فیزیکی نیست.

حتما تا حالا فهمیده اید که همیشه خشمگین شدن به پرخاشگری منتهی نمی شود. پرخاشگری فقط یکی از نتیجه های محتمل خشمگین شدن است، اصلا در این مطلب می خواهیم بگوییم چطور می شود خشمگین شد اما پرخاشگری نکرد.

نشانه های خشم

راستش خیلی وقت ها ما خودمان هم متوجه نمی شویم چه هیجانی را تجربه می کنیم. الان استرس داریم، بی قراریم یا خشمگینیم؟ خیلی وقت ها به خاطر اینکه خشمگین شدن را چیز بدی می دانیم، اصلا به خودمان اجازه نمی دهیم احساسمان برچسب خشم بخورد و فکر می کنیم اسمش چیز دیگری است.

خشم چندین و چند نشانه دارد که روی هم رفته به سه دسته تقسیم می شود؛ نشانه هایی که در بدنمان تجربه اش می کنیم، نشانه هایی که در فکرمان می گذرد و نشانه هایی که نشانش می دهیم:

1- نشانه های بدنی


خشم خفیف و شدید دارد و بنابراین نشانه های بدنی اش هم ممکن است کم و زیاد یا شدید و ضعیف باشد اما اگر این نشانه ها را در بدنتان دیدید، به عنوان یک هشدار از خشمگین شدنتان جدی اش بگیرید:

* احساس داغ شدن و گرما
* احساس انرژی زیاد
* سرخ شدن پوست
* لفرزش در دست ها
* تنفس سریع
* احساس انقباض و فشار در عضله ها
* افزایش ضربان قلب و نبض

2- نشانه های فکری


وقتی که خشمگین می شوید، بیشتر از همیشه غیرمنطقی فکر می کنیم. در واقع موقع خشمگین شدن قضاوت ما به هم می ریزد. انواع و اقسام این به هم ریختن فکر را اینجا ردیف کرلده ایم:

* تفکر همه یا هیچ: مثلا «همه گذاشته اند توی کار من، من همیشه بدشانسی می آورم.»

* تعمیم بیش از اندازه: مثلا «اینکه الان نمره بدی آورده ام نشان دهنداه خنگی من است.»

* ذهن خوانی: مثلا «این حتما قصدی داشته که اینجور کوبیده به ماشین من.»

* پیشگویی: مثلا «من مطمئنم امروز هم استاد به من گیر می دهد.»

* باید و نباید: مثلا «من باید حال این را بگیرم تا بفهمد نباید اینجور رفتار کند.»

* برچسب زدن: مثلا «این آدم مزخرف دیوانه است که دارد با من این کار را می کند.»

3- نشانه های رفتاری

پرخاشگری نشانه رفتاری خشم است. البته همانطور که گفتیم، خشم می تواند این نشانه را داشته باشد یا نه.

روش های مدیریت خشم



انواع و اقسام پرخاشگری

احتمالا تا می گویند پرخاشگری شما یاد درگیری های فیزیکی می افتید اما ابتدایی ترین تقسیم بندی پرخاشگری، تقسیم آن به کلامی وبدنی است. یعنی ما بعضی وقت ها با کلمه و بعضی وقت ها با فیزیکمان به خودمان یا دیگران ضربه می زنیم. دومین تقسیم بندی، مستقیما یا غیرمستقیم بودن پرخاشگری است.

آیا ما مستقیم به طرف مقابل ضربه می زنیم یا غیرمستقیم؟ سومین تقسیم بندی هم فعال و منفعل بودن پرخاشگری است. در پرخاشگری فعال ما یک کار را انجام می دهیم و پرخاشگری می کنیم اما در پرخاشگری منفعل ما با انجام ندادن کاری اعصاب دیگران را به هم می ریزیم. مثلا با جواب ندادن به تلفن. با این حساب می شود چندین نوع ترکیبی از پرخاشگری را ردیف کرد:

1- پرخاشگری بدنی، فعال، مستقیم

همان تصویر کلیشه ای ما از پرخاشگری: زخمی کردن، مشت زدن، لگد زدن

2- پرخاشگری بدنی، فعال، غیرمستقیم


مثلا گذاشتن تله برای زخمی کردن یک نفر، یا اجیر کردن یک آدم برای زدن دیگران

3- پرخاشگری بدنی، منفعل، مستقیم

مثلا قهر کردن به حالت نشسته. هر چه دیگرانه بخواهند ما را بلند کنند، ما بلند نمی شویم.

4- پرخاشگری بدنی، منفعل، غیرمستقیم

مثلا حرکت نکردن همراه با یک گروه

5- پرخاشگری کلامی، فعال، مستقیم


مثلا فحش دادن یا توهین به دیگران

6- پرخاشگری کلامی، فعال، غیرمستقیم

مثلا پخش شایعات بی اساس در مورد یک نفر

7- پرخاشگری کلامی، منفعل، مستقیم

مثلا جواب ندادن به یک نفر

8- پرخاشگری کلامی، منفعل، غیرمستقیم


مثلا وقتی کسی از ما انتقاد می کند، نظر خودمان را نگوییم.



با خشم چه کار می کنیم؟


آدم های مختلف در مواجهه با خشمشان چه کار می کنند؟ خود شما وقتی که خشمگین می شوید چه کار می کنید؟ احتمالا چندین و چند نوع واکنش یادتان می آید اما همه اینها را می توان در چند دسته بزرگ تقسیم بندی کرد:

1- خشمگین شدن را انکار می کنیم

بعضی وقت ها ما کلا از اساس می زنیم زیرش و می گوییم من اصلا خشمگین نیستم. همان دیالوگ معروف آدمی که با صورت برافروخته و لحن تند و تن بالا می گوید «من عصبانیم؟ من عصبانی ام؟!!!» دقیقا استفاده از همین مکانیسم انکار است. جالب است بدانید که انکار خشم در دراز مدت افسردگی می آورد.

روش های مدیریت خشم

 کسانی که خیلی زیاد از مکانیسم انکار استفاده می کنند واقعا باور می کنند «همه چی آرومه و من چقدر خوشبختم» و اینها اما مساله این است که به هر حال بین آدم ها تعارض وجود دارد و این تعارض ها خشم می آورد و اگر آنها را حل نکنیم، آنقدر روی هم تلنبار می شوند که یکدفعه می ترکیم. البته از خشم می ترکیم و نه چیز دیگر.

2- فرو خوردن خشم


بعضی ها خشم خودشان را تجربه می کنند اما بعدش فوری آن را پنهان می کنند و بعدش هم خودخوری می کنند حالا یا از طرف مقابل می ترسند یا از ابراز خشم. این شیوه هم در دراز مدت جسم و روان ما را به هم می ریزد. کسانی که خشم خودشان را پنهان می کنند، باور دارند که نباید به منبع اختلاف نزدیک شد، نباید در موردش حرف زد. باید از آن دوری کرد و خلاصه گنداب را به هم نزد. این شیوه هم در دراز مدت خشم های پنهان شده را رویهم تلنبار می کند و هم اختلافات بین آدم ها را بیشتر می کند.

3- جابجایی

بعضی وقت ها ما خشممان را جابجا می کنیم. مثلا در محل کار از رییسمان عصبانی می شویم، می رویم توی خانه با بابایمان دعوا می کنیم و بالعکس. جابجایی اصلا روش همیشگی خوبی نیست چون آن بنده خدایی که ما به او پرخاشگری می کنیم، اصلا نمی داندن که چرا سیبل خشم ما شده است.



چطور خشمگین شویم اما پرخاشگری نکنیم؟


خب! تا حالا هر چه گفتیم، شیوه هایی بود که در کوتاه مدت ممکن بود جواب دهد اما در بلندمدت خود ما یا دیگران را نابود می کند. نابود می کند هم یعنی اینکه آسیب جسمی و روانی به ما می زند اما چطور می شود عصبانی شد اما پرخاشگری نکرد، سرکوب هم نکرد، فرو هم نخورد و جابجا هم نمرد. می شود؟ بله می شود.

1- خشمتان را بگویید

بهترین شیوه برای ابراز خشم این است که بروید توی روی طرفی که شما را عصبانی کرده بایستید و بگویید که از او عصبانی هستید. یادتان باشد این جمله ها را با «من» شروع کنید ونه با «تو». نگویید «تو من را عصبانی کردی» بگویید «من عصبانی هستم چون تو فلان کار را کردی» یا «من عصبانی هستم چون فلان شرایط پیش آمده است.»

روش های مدیریت خشم

2- مساله را حل کنید

آن چند شماره پیش که در مورد حل مساله حرف زدیم، یادتان است. هر موضوعی که باعث خشم شما شده به هر حال یک مشکل است که باید حل شود. به جای داد و بیداد این مساله ها را حل کنید. شیوه مفصلش را باید بروید در همان شماره بخوانید اما خلاصه اش این است که اول مشکل را تعریف کنید، بعد هر راه حلی که به ذهنتان می رسد را برایش ردیف کنید، بعد برای هر راه حل امتیاز بگذارید.

امتیازها را هم بر اساس خوبی ها و بدی های هر راه حل بدهید. بعد راه حل ها را بر اساس امتیاز اولویت بندی کنید و در عمل اولین راه حل را آزمایش کنید. اگر جواب نداد هم بروید سراغ راه حل های اولویت های بعدی.

3- جرات داشته باشید


وقتی می خواهند حق شما را بگیرند به جای اینکه پرخاشگرانه عمل کنید، می توانید قاطعانه اما محترم باشید. برای این کار اول خودتان را بگذارید جای دیگران و این خود را به جای دیگران گذاشتن را به زبان بیاورید. مثلا بگویید: «می دانم که عجله دارید ...» بعد استدلال کنید: «اما چون اینجا صفیه و من از شما جلوترم....» و بعد اعلام کنید «... لطفا برید عقب تر بایستید». نیازی نیست دست به یقه بشوید و یا خودخوری کنید. والا!

4- ریلکسیشن کنید


بعضی وقت ها نشانه های بدنی خشم ما خیلی شدید است. در این مواقع یکی از بهترین مسکن ها برای بدن ما استفاده از ریلکسیشن است. خشم آنقدر بدن ما را منقبض می کند که خودمان هم دیگر متوجه غیرعادی بودنش نیستیم. برای اینکه ذهن آرامی داشته باشیم، می توانیم میانبر بزنیم و بدنمان را آرام کنیم. برای ریلکسیشن برنامه های مفصلی وجود دارد اما خلاصه اش این است که اول همه عضله های قابل کنترل بدنتان را تصور کنید. بعد از نوک انگشت های پا تا فرق سر یکی یکی هر کدام را منقبض و بعد منبسط کنید. این کار را بهتر است به صورت دراز کشیده انجام دهید. به پیشانی که رسیدید، دیگر بدنتان کاملا در حالت ریلکس قرار دارد و شما می توانید فارغ از نشانه های بدنی خشم یک تصمیم غیرپرخاشگرانه بگیجرید.

5- فکرتان را درست کنید


یک بار دیگر به نشانه های فکری پرخاشگری نگاه کنید. یادتان باشد که همه این فکرهای غیرمنطقی می تواند شما را خشمگین تر کند و احتمال پرخاشگری تان را ببرد بالا. لطفا هر کدام از این فکر ها را یک بار دیگر ببرید زیر نمودار و ببینید که چقدر منطقی هستند. آیا دنیا فقط سیاه و سفید است؟ آیا همه آدم ها همان برچسب های شخصیتی که ما به آنها می زنیم را دارند؟ البته به این راحتی نیست. تغییر دادن این فکرها اما وقتی تغییرش دادید، مطمئن باشید کمتر از دیگران عصبانی می شوید.


ویدیو مرتبط :
بازاریابی و مدیریت بازار صعود تا مدیریت جستارهایی در مدیریت مدیریت خشم for dummi

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خشم انفجاری کی روش:به من قوانین فیفا را یاد آوری نکنید من ازشما بیشتر می دانم!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خشم انفجاری کی روش:به من قوانین فیفا را یاد آوری نکنید من ازشما بیشتر می دانم!

یكسال وقت را برای برنامه ریزی با عزیزمحمدی تلف كرده ایم و لازم نیست برای نظراتش بیش از این اتلاف وقت كنیم

 سرمربی تیم ملی ایران ؛ کارلوس کی روش کلافه و عصبانی به روند مصاحبه های تندش ادامه داد. هدف او این بار عزیزالله محمدی رئیس سابق  سازمان لیگ برتر است؛ کسی که به زعم کی روش برنامه ریزی اش باعث شده تیم ملی بدون بازیکنانسه تیم  مطرح استقلال ، پرسپولیس و سپاهان به اردو برود. نکته اما اینجاست ؛ مگر برنامه ریزی پلی اف اسیا را عزیزمحمدی انجام داده است؟ سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال بر استدلالات نه چندان منطقی خود پافشاری می کند.این مصاحبه را بخوانید و یادتان باشد که دیگر همه فدراسیون می دانند کی روش از حضور در ایران چندان راضی نیست . مصاحبه  اخیر سرمربی تیم ملی شاهدی بر این مدعاست!

او این حرفها را در مراسم بدرقه ملی پوشان به به اردوی ترکیه در هتل آزادی زد.

 

*حضور 12 بازیکن در اردو گویای همه چیز است

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا این روزها مدام انتقاد می کنید، گفت: من زیاد انتقاد نمی کنم بلکه حرفم این است که مسایل در جای درست و مناسب قرار بگیرند. دلیل اینکه برخی مسایل را می گویم این است که اکنون شاهد هستید که 12 بازیکن در اردوی تیم ملی هستند و ما با 12 بازیکن راهی ترکیه می شویم. این مسئله گویای همه چیز است اینکه اردوی تیم ملی را با 13 بازیکن شروع کنیم خودش گویای همه چیز است.

بارها تکرار کرده ام که  جام جهانی 4 ژوئن شروع می شود و مطمئنم همه شما از این مسئله مطلع هستید. اگر افرادی هستند که می گویند این راه درستی برای آماده سازی تیم ملی است به نظرشان احترام می گذارم اما این راه درست نیست.

 

*اگر می دانستم تیم ملی در اولویت نیست برنامه دیگری طرح می کردم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که علی کفاشیان گفته شرایط ما بهتر از سایر رقباست و شما فقط به دلیل غیبت برخی از بازیکنان ناراحت هستید، عنوان کرد: اکنون زمان مناسبی نیست که در مورد احساس خوشحالی یا ناراحتی یا رضایت و عدم رضایت من بخواهیم حرف بزنیم. می خواهم واقعیتی را بگویم؛ طبق برنامه ریزی ها و صحبت هایی که با رئیس فدراسیون و رئیس سابق سازمان لیگ داشتیم به توافق رسیدیم که تیم ملی در اولویت تمام برنامه ها باشد اما اکنون بازیکنان در اینجا نیستند. این مسئله درست است یا اشتباه؟

 

طبق برنامه ریزی که داشتیم قرار بود تیم ملی بالاترین اولویت را داشته باشد. اگر می دانستم تیم ملی در بالاترین اولویت قرار ندارد در آن صورت سعی می کردم برنامه دیگری بریزم اما بحثی که بین ما صورت گرفت این مسئله نبود و تیم ملی قرار بود در اولویت باشد.

 

* عزیز محمدی می خواهد اذهان عمومی را منحرف کند

کی‌روش با انتقاد از عزیز محمدی اظهار داشت: رئیس پیشین سازمان لیگ با مطرح کردن برخی مسایل می خواهد اذهان عمومی را منحرف کند. نمی خواهم وقت خودم و وقت تیم ملی را برای او تلف کنم. مسئله خیلی ساده است و می خواهم سوال کنم، قرار بود بازیکنان اول می در اردو حاضر باشند اما نیامدند و تیم ملی فردا (امروز) راهی استانبول است. آیا نیازی هست که توضیح دیگری بدهم؟

رئیس سابق سازمان لیگ با طرح برخی مسایل می خواهد افکار عمومی را گمراه و خودشان را توجیه کند و مورد ترحم قرار بگیرد ولی مسئله اصلی این است که تیم ملی از این مسئله متضرر شده و می شود؛ نه عزیز محمدی. بدتر از این هم آن است که وقتی برنامه ما منتشر شد او کجا بود که مشکل را حل کند؟ وقتی مشکلات پیش آمد این آقا کجا بود؟ او کجا بود که با سرمربی تیم ملی حرف بزند و به تیم ملی کمک کند.

من وقتم را بیشتر از این برای عزیز محمدی تلف نمی کنم زیرا به خاطر او در طول سال وقت زیادی را تلف کرده ام و دیگر نمی خواهم وقتم را تلف کنم. باید تمرکزمان را روی مشکلات بگذاریم تا آنها را حل کنیم.

 

* اطلاعات من از عزیز محمدی بیشتر است

سرمربی پرتغالی تیم ملی تصریح کرد: من یک مربی بین المللی هستم و مطمئن باشید که اطلاعاتم از عزیز محمدی بیشتر است. بهتر است از ژاپن و کره جنوبی مثال نزنید و آنها را با فوتبال ایران مقایسه نکنید. این کشورها برای آماده سازی تیم ملی خود از 20 سال، 10 سال یا حداقل 5 سال قبل کارشان را شروع کرده اند. لازم نیست عزیز محمدی قوانین فیفا را به من بگوید و اعلام کند 4 روز قبل از بازی ها تیم ملی حق داشتن بازیکن را دارد.

 

حرف من این نیست که بازیکنان یک روز یا 4 روز در اختیار تیم ملی باشند. برای آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی در جلسه ای که با عزیز محمدی و رئیس فدراسیون داشتم محمدی به من گفت اولویت منافع تیم ملی است. در حال حاضر می توانم این را بگویم که من، کادر فنی و تمام بازیکنان تیم ملی یک ثانیه را هم از دست نمی دهیم تا در دیدار با ازبکستان و قطر امتیازهای لازم را بگیریم. خواهش من از عزیز محمدی این است که این بازی ها را انجام ندهد بخاطر اینکه تیم ملی ایران از آن متضرر می شود نه یک شخص.

وی در مورد اینکه مشکل قرارداد دستیاران و کادر پزشکی تیم ملی حل شده یا نه گفت: تا جایی که من می دانم مشکلات حل شده که اکنون آنها در اردو هستند.

 

* تیم ملی مشکلی در گلزنی نخواهد داشت

به گزارش فارس کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی ایران همیشه در گلزنی و داشتن مهاجم تمام عیار مشکل داشته است، خاطرنشان کرد: تا جایی که من به یاد دارم تیم ملی ایران همیشه چنین مشکلی نداشته و یک مهاجم بزرگ به نام علی دایی داشته اید که از بهترین مهاجمان بوده است. به هر حال مشکل گلزنی  را برخی تیم ها در خط حمله دارند.

واقعیت این است که محمد قاضی را به دلیل مصدومیت از دست دادیم اما تمرکز تیم ملی همیشه روی یک مهاجم خاص برای گلزنی نیست که تمام مسئولیت گلزنی با او باشد. ما کریم انصاری فرد و علی کریمی را داریم. خلعتبری و ابراهیمی (بازیکن تراکتورسازی) هم گلزنان خوبی هستند. اگرچه قاضی را از دست داده ایم اما مشکل خاصی در گلزنی نخواهیم داشت.

 

* تیم ملی مشکلات مالی دارد

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا تیم ملی نیاز به حمایت ویژه دارد تا رسانه ها به عنوان یار دوازدهم آن را مطرح کنند، گفت: بله مسایلی هست که رسانه ها باید روی آن تمرکز کنند. من یک مربی فوتبال هستم و از راهی به جز فوتبال بلد نیستم حرفم را بزنم.  در حال حاضر واضح است که تیم ملی مشکل مالی دارد. دیگر احتیاجی به آن نیست که آن را مطرح کنم زیرا مطبوعات در موردش صحبت کردند.

 

* اکنون زمان بازی های شخصی نیست

وی تاکید کرد: احساس شخصی من خیلی ساده است؛ اینکه اکنون زمان مطرح کردن بازی های شخصی نیست. اکنون وقت این نیست که در مورد من، شما یا افراد دیگر حرف بزنیم. اکنون زمان صحبت در مورد آینده فوتبال است. نظر صادقانه من که بدون غرض هم بیان می شود این است که با احترام به تمام افراد الان زمانی است که باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم. اگر مسایلی که بیان می کنم خارج از چارچوب احترام است معذرت می خواهم.

در خرداد ماه با ازبکستان و قطر بازی داریم و ایران با این دو کشور برای کسب یک سهمیه آسیایی رقابت می کند و رقیب فعلی ما کره جنوبی نیست. پس اکنون زمانی است که منافع تیم ملی را باید بالاتر از منافع شخصی قرار دهیم. اکنون زمانی است که همه باید دست به دست هم بدهیم و برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

 

* این افراد دشمنان بزرگ من هستند

کی‌روش اظهار داشت: من این قول و گارانتی را به شما می دهم تا آن را به تمامی طرفداران فوتبال منتقل کنید و آن هم این است که تمام مربیان و بازیکنان تیم ملی دست به دست هم می دهند تا با تمام قدرت در روز سوم و دوازدهم ژوئن(14 و 23 خرداد) برابر ازبکستان و قطر بازی کنیم و برای رسیدن به هدفمان تلاش کنیم. کاری می کنیم که تیم ملی به موفقیت برسد و کسانی که در راه رسیدن به هدفم اخلال ایجاد کنند دشمنان بزرگ من هستند.

 

* فوتبال بازی پیچیده و دردناکی است

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش در مورد اینکه می خواهد تیم ملی برخلاف گذشته فوتبالی هجومی ارایه کند گفت: من،‌ بازیکنان و تیمم را به فوتبال تهاجمی تشویق می کنم و آنها را چالش می کشم که تهاجمی بازی کنند. بخاطر اینکه معتقدم هرچقدر بیشتر حمله کنید شانس حمله را از حریف می گیرید. در چند بازی گذشته گل های زیادی زده ایم اما باید توجه داشته باشید برای اینکه خوب حمله کنید باید ابتدا خوب دفاع کنید و تیم هایی که خوب دفاع می کنند می توانند حملات خوبی انجام بدهند.

 

فوتبال بازی پیچیده و دردناکی است. همه دیدید که بایرن مونیخ 120 دقیقه بازی تهاجمی انجام داد و از 16 کرنر خود هیچ ثمری به دست نیاورد اما چلسی با اولین کرنر گلزنی کرد. فوتبال مثل چیدن گل رز است، نمی توانید گل رز بچینید اما تیغ به دستتان نرود. برخی تیم ها نیز بدون اینکه حملات کافی انجام دهند برنده می شوند مثل بازی بارسلونا - چلسی و بایرن مونیخ - چلسی و دقیقا به همین خاطر است که فوتبال زیباترین بازی دنیاست زیرا همه تیم ها شانس برنده شدن دارند.

 

* در مرحله قبل نتوانستیم قطر را شکست بدهیم

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه قطر حریف آسان‌تری نسبت به ازبکستان است و می توانیم این تیم را شکست دهیم عنوان کرد: در مرحله گذشته نتوانستیم قطر را در تهران و دوحه شکست دهیم و با این تیم مساوی کردیم. قطری ها مرحله آماده سازی بزرگ و جدی را آغاز کرده اند و باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد و این دقیقا همان چیزی است که من توقع داشتم که انجام می دادیم و آماده سازی بهتری برای مسابقات می داشتیم چیزی که اکنون اتفاق نیفتاده است.

 

* پیشنهاد می کنم عزیزمحمدی خودش را ناپدید كند

به گزارش فارس کی‌روش در مورد اینکه عزیز محمدی گفته تمام کارها را برای کمک به تیم ملی انجام داده گفت: شما می توانید تا 24 بشمارید؟ پس بروید ببینید اکنون چند بازیکن در اردوی تیم ملی هستند. اگر هم می خواهید می توانم برای شمارش به شما کامپیوتر یا ماشین حساب بدهم. نمی توانیم در حالی که فقط 12 بازیکن داریم تظاهر کنیم که 24 بازیکن در اردوی تیم ملی حاضرند. عزیز محمدی می تواند خوب شعبده‌بازی کند اما در این مرحله او این شعبده‌بازی را باخت؛ بنابراین در مرحله بعدی با شعبده بازی خودش را ناپدید کند!/سایت گل