سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

روش های ساده پاک کردن لکه کابینت ها و سطوح چوبی!



کابینت ها نقش مهمی در نمای داخلی آشپزخانه ی شما را بازی می کنند پس کابینت های کثیف و پر لکه می تواند تمام دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تحت تاثیر خودش قرار دهد و زیبایی دکوراسیون منزل شما را از بین ببرد. به همین منظور امروز ما قصد داریم چگونگی از بین بردن لکه های کابینت را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.


مراحل تمیز کردن کابینت های ام دی اف
برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید.


در مرحله بعد می‌توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. یک نکته در رعایت تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نم دار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار و … می باشد.


در مرحله ی بعد سطح کابینت ها را با یک دستمال نم دار پاک کنید تا مواد شوینده از سطح آن ها پاک شود. توجه داشته باشید که دستمال شما حتما نم دار باشد نه خیس!
و در مرحله ی آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.


نکته ی دیگر اینکه در تمیز کردن کابینت ها هرگز از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده نکنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می‌شود. به جای این کار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید.

 

روش پاک کردن لکه های چربی از کابینت ها,نحوه تمیز کردن سطوح چوبی

برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید


روش های ساده پاک کردن لکه های چربی از کابینت ها
برای این کار نیاز به تهیه یک خمیر ساده پاک کننده دارید این خمیر ساده را به سادگی می توانید با آب، جوش شیرین و روغن گیاهی خودتان بسازید. برای تهیه خمیر نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه روغن کفایت می کند این میزان را می توانید با توجه به مساحت کابینت های خود بیشتر کنید، اگر احساس می کنید خمیرتان غلیظ است از آب به سبب رقیقتر شدن آن کمک بگیرید.حال که خمیر شما آماده شده است با کمک یک مسواک نرم روی لکه ها را تمیز کنید سپس با ابر و دستمال خیس آن را پاک کنید و قدرت جادویی این خمیر را در تمیز کردن سطوح چوبی خود ببینید.

 

تمیز کردن لکه های کابینت,تمیز کردن لکه سطوح چوبی

برای پاک کردن چربی کابینت ها خمیری از جوش شیرین و آب و روغن گیاهی تهیه کنید


نکته ها:
برای استفاده از روش ذکر شده برای کابینت های ام دی اف ابتدا روی قسمت کوچکی تست کنید و سپس باقی کابینت را با این محلول تمیز کنید.
اگر صنایع چوبی از نوع خاصی چوب یا مواد به کار رفته ساخته شده است حتما همراه دستور العملی عرضه شده اند که آن ها را با دقت دنبال کنید.


روشی دیگر که برای تمامی کابینت ها می توان به کار برد، استفاده از محلول نصف آب و نصف سرکه است که می توانید استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.
استفاده از جوش شیرین و آب هم محلول معجزه آسا دیگری است که آن را هم با خیال راحت می توانید استفاده کنید.


لکه ها را هر چه زودتر تمیز کنید کار راحت تری برای از بین بردنشان خواهید داشت پس زمان را از دست ندهید.
بسیاری شوینده ها و سفید کننده های مختلفی را برای تمیز کردن کابینت ها پیشنهاد می دهند ولی حواستان باشد که بسیاری از مواد شوینده و تمیز کننده خیلی راحت می توانند کابینت مخصوصا نوع MDF را دچار دردسر و خرابی کنند.

 

از بین بردن لکه های کابینت ام دی اف, مراحل تمیز کردن کابینت های ام دی اف

برای پاک کردن کابینت ام دی اف ابتدا روی قسمتی تست کنید و سپس باقی کابینت را تمیز کنید

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
بهترین روش پاک کردن لکه چای از روی لباس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش پاک کردن لکه های لوازم آرایش از لباس



 

لکه لوازم آرایشی , لوازم آرایشی

 

بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی اگر به لباس برخورد کنند، باعث ایجاد لکه روی آن می شوند و لکه هایی که همیشه به راحتی پاک نمی شوند. بدن انسان هم بعضی وقت ها می تواند باعث ایجاد لکه روی لباس شود. با این روش ها می توانید معمول ترین لکه هایی که در این رده بندی روی لباس به وجود می آید را پاک کنید.



● رژ لب:
ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید. اگر رژلب شما ضد آب نباشد به راحتی با صابون پاک خواهد شد اما اگر اثر آن باقی ماند، می توانید برای پاک کردن اثر لکه از پاک کننده های مختلفی استفاده کنید. جالب ترین راه استفاده از اسپری موست. اسپری را روی لکه بپاشید و بعد از یک ربع آن را با آب و صابون بشویید مطمئن باشید اثری از رژ لب باقی نخواهد ماند و همچنین به یاد داشته باشید لکه رژ لب با الکل هم پاک می شود. شما می توانید بعد از شست وشو با یک قطره چکان کمی الکل روی لکه بچکانید و بعد از مدتی آن را پاک کنید.

● لوسیون:
لوسیون های مختلف پوست معمولا روی لباس لک می اندازند. برای از بین بردن آن ها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. گلیسیرین را روی لکه بچکانید و بعد از چند دقیقه با آب و مایع ظرف شویی بشویید، لکه پاک خواهد شد. دقت کنید این لکه ها را هرچه سریع تر بشویید چون راحت تر پاک خواهند شد. برای شست وشوی آن ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

● عرق:
معمولا زیر بغل لباس ها، به خصوص لباس هایی که در لایه های زیری می پوشید بعد از مدتی لک می شوند. برای پاک کردن این لکه از وایتکس استفاده نکنید. چون لباس تان را زرد می کند. اگر لباس تیره است، باید آن را مرتب بشویید. چون عرق بدن کم کم رنگ مشکی را کم رنگ می کند. برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس روشن می توانید از آب نمک یا سرکه استفاده کنید. آب و سرکه را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و لباس را ۳۰ دقیقه در آن بگذارید و بعد به روش معمولی و با آب گرم بشویید.

● ضد آفتاب:
ضد آفتاب ها یا کرم پودرهای رنگی هم می توانند روی لباس شما لک بیندازند. این لکه را هم می توانید با گلیسیرین و مایع ظرف شویی پاک کنید. تفاوت پاک کردن این لکه ها با لکه لوسیون آن است که بهتر است آبی که لباس را با آن می شویید را تا جایی که می توانید گرم کنید. چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شود.

● خون:
آب سرد، راز پاک کردن لکه خون است. اگر فقط چند ساعت بعد از این که لکه به وجود آمد آن را بشویید به تنهایی با آب سرد پاک می شود. در مرحله بعد باید از صابون استفاده کنید. لکه های تازه را می توانید با آب و کمی صابون، به راحتی پاک کنید اما پاک کردن لکه خون، وقتی کهنه باشد کمی دردسرساز می شود. برای از بین بردن این جور لکه ها پارچه را با آب سرد خیس کنید یا یک تکه یخ روی آن بمالید. می توانید کمی صابون را روی لکه بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. اگر لکه پاک نشد، از سفید کننده رقیق یا کمی سرکه و آب برای از بین بردن کامل آن استفاده کنید. محلول را روی لکه بچکانید و بعد از یک ساعت آن را با آب سرد و صابون بشویید./ایران ویج