سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

روشویی و دستشویی های جمع و جور و شیک!


شاید در نظرتان انتخاب یک سرویس مناسب و یا حتی توجه به هماهنگی رنگ ها در روشویی و سرویس بهداشتی بی اهمیت باشد اما این بار با دقت بیشتری به این فضای کوچک خانه تان نگاه کنید.

روزگار نو: شاید در نظرتان انتخاب یک سرویس مناسب و یا حتی توجه به هماهنگی رنگ ها در روشویی و سرویس بهداشتی بی اهمیت باشد اما این بار با دقت بیشتری به این فضای کوچک خانه تان نگاه کنید.

سعی کنید سرویس بهداشتی خانه تان را از جنس سرامیک خوب تهیه کنید،طرح های متنوع روشویی ها با جنس شیشه ای و پلاستیکی موجود است اما این جنس روشویی ها به مرور زمان دچار لک هایی می شوند که پاک کردنشان دشوار است و از طرفی زیبایی آنها را می گیرد.

پس جنسی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید با مواد شوینده مناسب آنها راکاملأ تمیز نمایید و در ظاهر روشویی و سرویس بهداشتی نیز تغییر رنگ و یا چرک مردگی ایجاد نشود.

متناسب فضایی که دارید سرویس بهداشتی خانه تان را انتخاب کنید و سعی کنید رنگ و جنس سرویس با کف پوش و دیوار های محل هماهنگی لازم را داشته باشد. ابتدا محل قرار گیری آینه،جای حوله و...را تعیین کنید و بعد به نصب آنها مبادرت ورزید،تا دیوار ها را به اشتباه زخمی ننمایید.

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید

در فضایی کوچک روشویی های منحصر به فرد داشته باشید



ویدیو مرتبط :
پرواز کردن با هلیکوپتر کوچک و شیک و جمع و جور و sport*

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک راهنمای جمع‌ و جور برای شستن لباس‌های نوزاد



اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می‌گیرد و بعد به راحتی می‌توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید.

 

نحوه شستن لکه لباس های نوزادان , پاک کردن لکه ها از لباس نوزادان

 

لکه شیر

فرقی نمی‌کند شیر مادر روی لباس نوزاد ریخته باشد یا شیر خشک. در هر دو صورت بعد از خشک شدن، با لکه زشت زردرنگی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از شیر دادن به نوزاد برایش پیش‌بند ببندید. اگر این کار را نکردید باید بلافاصله بعد از ریختن شیر لباس را با آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه ماند و ثابت شد، باید برای پاک کردن آن درست مثل مدفوع از پاک‌کننده آنزیمی استفاده کنید. لکه شیر با محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم از بین خواهد رفت.


لکه مواد بهداشتی

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می‌گیرد و بعد به راحتی می‌توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید. لکه لوسیون‌های غیر چرب هم با کمی آب و صابون به راحتی از بین می‌رود. اگر لکه با صابون پاک نشد، آن را با مایع ظرفشویی بشویید و چند بار با دقت آب‌کشی کنید تا اثری از مایع شوینده روی لباس باقی نماند.


لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده‌های آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمی‌خورد، این لکه‌ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به راحتی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای این کار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک‌کننده آنزیم‌دار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. در این روش هم باید پاک‌کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.


لکه ادرار

کافی است پوشک کوچولوی شما پس بدهد و مدتی متوجه نشوید، تا روی لباسش، مخصوصا لباس‌های روشن، یک لکه زردرنگ باقی بماند. اگر این لکه را سریع بشویید با آب و صابون تمیز می‌شود اما اگر نشد باید برای پاک کردن لکه ادرار از پاک‌کننده‌های آمونیاکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید باید پاک‌کننده را با آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشوید.

منبع : bartarinha