سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رنگ عینك آفتابی برای زنان و مردان



 

رنگ عینک آفتابی

 

یک اپتومتریست گفت: آسیب وارده به چشم در اثر نور منعكس شده به وسیله برف، دو برابر صدمات ناشی از تابش نور خورشید است. رودابه رحمنی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه برف مثل آیینه عمل می‌کند، اظهار کرد: نورخورشید به صورت یک سویه و فقط از منبع خورشید به چشم‌ها می تابد. اما در هوای برفی، نور ناشی از تابش خورشید دوباره از زمین بازتاب می‌شود، لذا در چنین مواقعی نور دو بار انعکاس یافته و به چشم‌ها می‌رسد.

 

وی با بیان این که بدین ترتیب هر عارضه‌ای که در اثر تابش نورخورشید به چشم ها بروز می‌کند، در فضاهای پوشیده از برف به میزان دو برابر است، اظهار کرد: این عوارض می‌تواند به صورت آب مروارید، التهاب ملتحمه چشم و یا مشکلاتی در شبکیه، خود را نشان دهد.

 

مسئول جامعه اپتومتری زنجان ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از عینک آفتابی در زمستان همچون تابستان، تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش خورشید، موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به بافت چشم می‌شود که با انتخاب یک عینک مناسب، می‌توان از بروز این صدمات جلوگیری کرد.

 

رحمنی با تأکید بر لزوم تهیه عینک آفتابی استاندارد و مناسب، یادآور شد: فرم عینک باید در اندازه‌ای باشد که حدقه چشم‌ها را به طور کامل پوشش دهد، همچنین استفاده از آن در بینایی یا تشخیص رنگ‌ها اختلال ایجاد نکند.

 

وی با بیان اینکه بهتر است در انتخاب عینک از اپتومتریست یا چشم پزشک کمک گرفته شود، افزود: عینک‌های آفتابی با رنگ قهوه‌ای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسب‌تر است؛ چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد.

 

این اپتومتریست خاطرنشان کرد: همچنین اندازه عینک آفتابی نیز باید متناسب با صورت هر شخص انتخاب شود تا پوشش مناسبی را در برابر نور داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
‫آنچه مردان درباره ی زنان می دانند !!!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مناسب‌ترین رنگ برای عینك‌ آفتابی



 

 

قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای عینك‌ آفتابی

 

 

شدت نور خورشید برای چشم آسیب‌رسان است و ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم نیز موجب آب‌مروارید می‌شود، در نتیجه استفاده از عینك آفتابی مناسب و جاذب UV در تابستان ضروری است.

 

نور خورشید از دو جهت می‌تواند به چشم آسیب برساند. شدت نور خورشید و وجود اشعه ماوراءبنفش دو پارامتر آسیب‌رسان به چشم‌ها هستند و با استفاده از عینك آفتابی مناسب می‌توان از آسیب به چشم پیش‌گیری كرد.

 

وی افزود: در فصل تابستان شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینك آفتابی در این فصل ضروری است.

 

اشعه ماوراء بنفش با طول موج ۳۲۰ تا ۴۰۰ نانومتر برای چشم آسیب‌رسان است و موجب آب مروارید می‌شود. انتخاب و استفاده از عینك آفتابی ۴۰۰UV می‌تواند مانع ورود اشعه مضر ماوراءبنفش به چشم شود.

 

این اپتومتریست خاطر نشان كرد: به افرادی كه از عینك طبی استفاده می‌كنند نیز توصیه می‌شود شیشه عینك خود را فتوكرومیك كنند. عینك‌های فتوكرومیك در تماس با نور خورشید تیره‌رنگ می‌شوند و علاوه بر كاهش شدت نور وارد شده به چشم مانع ورود UV نیز می‌شوند.

 

استفاده از عینك آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینك موجب می‌شود مردمك چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود.

 

وی درباره رنگ شیشه عینك آفتابی نیز گفت: قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای استفاده معمول از عینك آفتابی است.

 

این اپتومتریست افزود: با توجه به این‌كه نظارت خاصی بر فروشندگان دوره گرد عینك آفتابی وجود ندارد توصیه می‌شود تا حد امكان عینك آفتابی از مراكز معتبر تهیه شود.

 

شیشه‌ای و یا پلاستیكی بودن عینك آفتابی نیز تفاوتی در كارایی ندارد ولی با توجه به این‌كه احتمال شكستن عینك با شیشه پلاستیكی كمتر است، احتمال آسیب به چشم نیز كاهش می‌یابد.

 

وی خاطرنشان كرد: دستگاه‌های UVسنج كه در عینك فروشی‌ها وجود دارد قابل اطمینان هستند و امكان دست‌كاری آنها وجود ندارد. شهروندان پیش از خرید عینك از فروشنده بخواهند میزان جذب UV را تست كند.