سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رنگ اتاق کودک چه تاثیری روی شخصیت او دارد


رنگ، بر ذهن و روح کودک تاثیر می گذارد و این مساله به طور علمی ثابت شده است. به همین منظور، در ادامه رنگ های مختلف و تاثیرات آنها را برایتان ذکر کرده ایم تغییر دکوراسیون اتاق کودک را آگاهانه انجام دهید.





صبح بخیر: حساسیت های طبیعی، نداشتن استراحت و آرامش کامل، اعتماد به نفس و ... همه مسایل مهم در رشد کودک هستند. حتی جزئی ترین وساده ترین مسایل نیز تاثیر بسیاری در این روحیه فرزندان ما دارند. از جمله باید به تاثیر رنگ ها اشاره کرد. والدین در تعیین رنگ اتاق کودک دلبند خود باید حساسیت بالایی داشته باشند تا در جهت آرامش و سلامت کودک باشد.

رنگ، بر ذهن و روح کودک تاثیر می گذارد و این مساله به طور علمی ثابت شده است. به همین منظور، در ادامه رنگ های مختلف و تاثیرات آنها را برایتان ذکر کرده ایم تغییر دکوراسیون اتاق کودک را آگاهانه انجام دهید.

قرمز

قرمز، رنگ هیجان و انرژی است. قرمز باعث انرژی بالای جسم و هیجان ذهن می شود، تپش قلب و تعداد نفس های کودک را افزایش می دهد. محققان اعتقاد دارند، اگر بیش از اندازه از رنگ قرمز در اتاق کودک استفاده کنید، ممکن است به رفتارهای پرخاشگرایانه و عدم توانایی در تمرکز منجر شود. بهتر است از رنگ قرمز فقط به عنوان رنگ جانبی در اتاق کودک بهره بگیرید تا فقط تاثیر انرژی بخش داشته باشد.




نارنجی

این رنگ گرم، دوستانه و جوان و باطراوت یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق کودک به شمار می رود زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس، برون‌گرایی و استقلال می شود. این رنگ باعث می شود تا کودک رفتارهای دوستانه، آسان‌گیر و خلاق پیدا کند و خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار کند.




زرد

بسیاری از ما رنگ زرد را سرشار از احساسات شاد و خوشحال کننده می دانیم. حتی تحقیقات علمی ثابت کرده است رنگ زرد باعث افزایش خلاقیت نیز می شود. زرد ملایم و کمرنگ موجب افزایش تمرکز و همچنین افزایش حافظه در کودک می شود. اما خیلی هم از زرد ملایم استفاده نکنید زیرا می تواند موجب دل‌آشفتگی، فعالیت زیاد و حتی عصبانیت نیز بشود.




سبز

این رنگ طبیعی تاثیر آرام بخش در روحیه کودک دارد. محققان ثابت کرده اند، رنگ سبز موجب تقویت سرعت خواندن و نوشتن کودکان و بالا رفتن درک آنها می شود. سبز از جمله رنگ هایی است که هر چقدر دوست دارید می توانید از آن استفاده کنید زیرا تاثیر منفی ندارد.




آبی

آبی درست تاثیر برعکس قرمز دارد. آبی احساسات پرخاشگرایانه و عصبی را کاهش می دهد و موجب کم شدن شدت تپش قلب و فشار خون نیز می شود. کودکانی که بدخلقی  و گریه‌زاری زیاد دارند را می توان با این رنگ تا حد زیادی آرام کرد.




یاسی و بنفش

بنفش، رنگ سلطنتی و زندگی اعیانی است و تاثیر آن در روحیه نیز همین طور است یعنی باعث افزایش حس زیاده خواهی و اعتماد به نفس بالا می شود. بنفش رنگ اشتیاق، خلاقیت، منطق و روحانیت است. این رنگ عمیق و محرک برای افزایش احساسات نرم و دلسوزانه کودکان بسیار موثر است. اما اگر کودک شما روحیه حساسی دارد باید خیلی کم از این رنگ در اتاق او استفاده کنید.




صورتی

این رنگ کاملا دخترانه است و فقط برای اتاق دخترها استفاده می شود. اما باید بدانید تاثیرات آرام کننده زیادی روی هر دو جنس دختر و پسر دارد. بنابراین در اتاق پسرها هم می توان از تابلو، لوازم جانبی، بافت و ... صورتی استفاده کرد تا نیروی آرامش بخش را به او القا کند.




رنگ های گرم

رنگ های گرم الهام بخش خوشحالی، راحتی و آسایش روح هستند. در دکوراسیون از این رنگ ها برای خودمانی جلوه دادن محیط استفاده می شود. البته رنگ های گرم به قهوه ای یا خردلی محدود نمی شوند و ترکیبات متعددی دارند که می توانید به سلیقه شخصی از آنها استفاده کنید.




رنگ های سرد

بسیاری از ما از رنگ های سرد و بی حال و رنگ های روشن استفاده می کنیم تا باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق بشود. این رنگ ها خاصیت آرام بخش نیز دارند. رنگ هایی همچون کرم و سفید این ویژگی را دارند اما بهتر است در کنار آنها از آثار هنری و لوازم دکوری با رنگ های شاد و گرم هم استفاده کنید.



ویدیو مرتبط :
ترفند های جالب برای چیدمان اتاق کودک - چگونه اتاق کودک را بچینیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تا دو سالگی تغییر رنگ اتاق کودک ممنوع!



 

 

تا دو سالگی تغییر رنگ اتاق کودک ممنوع!

 

 

تا مدت ها رنگ اتاق خواب کودک خردسالتان را تغییر ندهید. متخصصان روانشناسی معتقدند قبل از به دنیا آمدن کودک والدین باید رنگ اتاق خواب را انتخاب کرده باشند.

 

اگر والدین اصرار داشته باشند اتاق کودکشان حتماً دارای رنگی شاد و مطابق با سن و جنس کودک باشد می بایست برای رنگ کردن اتاق کودک تا قبل از به دنیا آمدنش تصمیمات خود را بگیرند زیرا کودک از همان ابتدای تولد یا حداقل در نخستین سال تولد با اتاقش آشنا شده و در آن محیط خوابیده، بازی می کند یا آرام می گیرد. بنابراین لازم است اتاق کودک محیطی آرام باشد تا به راحتی بتواند در آن محیط احساس امنیت کند.

 

 

داشتن آرامش تنها یک مشخصه برای اتاق کودک خردسال تا قبل از سن ۲ سالگی است. کودک تا قبل از ۲ سالگی بیشتر نیازمند ثبات اشیا است کودکان در سن ۸ ماهگی به پدیده «ثبات اشیا» دست پیدا می کنند یعنی تا قبل از ۸ ماهگی هر شیء اگر از جلوی چشمان کودک محو شود، کودک آن را نابود شده می پندارد و تلاشی برای جست وجوی مجدد آن نمی کند. این ثبات شیء کم کم در کودک شکلی جدی تر گرفته و کودک نیاز پیدا می کند تا محیط پیرامونش شکلی با ثبات تر داشته باشد.

 

 

ثبات شکل و اشیا در محیط و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در نهایت به او کمک می کند تا نقشه ذهنی مناسبی از محیط اطرافش بکشد. گذشته از ثبات اشیا در محیط پیرامون کودک، ثبات رنگ هم به کودک کمک می کند تا او بعد از حدود یک سال آن محیط را خوب شناخته و طرح اولیه ای از آن در ذهنش ترسیم کند و در مواقعی که والدین نیز حضور ندارند او بتواند در اتاق خودش به آرامش برسد. بنابراین کودکان با رنگ، ارتباط بیشتری برقرار کرده و بیشتر به همان رنگی گرایش دارند که از ابتدا با آن آشنا شده اند.