سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رفت و آمد زیاد با خانواده‌ها ممنوع


گاهی دخالت‌های نا به جای والدین موجب اختلاف و دلخوری در زندگی مشترك ما می‌شود، چگونه به آنها بگویید این كار آنها به شما آسیب می‌زند بدون آنكه ناراحت شوند





مهم‌ترین مسئله

 صبح بخیر:  زوج‌های جوان باید ضمن عشق و احترامی كه برای والدین‌شان قائل هستند با هم توافق كنند كه به دلیل هیچ كس و هیچ حرفی نباید رابطه‌شان به هم بریزند وقتی این توافق وجود داشته‌باشد، هر اتفاقی كه در خانواده‌های طرفین بیفتد یا هر حرفی كه زده شود، 2 طرف شروع به دعوا و جر و بحث درباره آن حرف و اتفاق نمی‌كنند و حساسیت نشان نمی‌دهند. بارها دیده شده ‌است، زوج‌ها خودشان 2نفر هیچ مشكلی با هم ندارند و رابطه‌شان هم با هم خوب است اما به دلیل حرف‌های اطرافیان یا سوتفاهم‌ها با هم دچار مشكل می‌شوند یعنی دچار حواشی زندگی می‌شوند. هم زو‌ج‌ها و هم پدر و مادرها باید بدانند، ارتباط میان زن و شوهر مهم‌تر از هر چیز دیگری از جمله حرف‌ها و خواسته‌ها و فكرهای دیگران است و هیچ‌چیزی نباید به رابطه مثبت آن‌ها خدشه وارد كند.



مدیریت رابطه با هر خانواده

وقتی والدین یكی از زوجین در زندگی آن‌ها دخالت می‌كنند خیلی خوب است كه هركدام با خانواده خود صحبت كنند یعنی اگر والدین آقا دخالت می‌كنند آقا خودش این مسئله را مدیریت كند به عبارتی مدیریت والدین شما با خودتان است و اگر نیازی بود در آخر همسرتان وارد شود. البته بهتر است اصلا همسر شما وارد این ماجرا نشود، هرچقدر كدورت‌های داماد یا عروس با والدین همسر كمتر باشد بهتر است؛ به عبارتی اگر شما بخواهید رابطه با خانواده همسرتان را مدیریت كنید در نهایت شما، شخص بد ماجرا خواهید بود و ممكن است شما و والدین همسرتان روبه‌روی هم قرار بگیرید.

همچنین اگر مسئله‌ای وجود دارد خوب است والدین با فرزند خودشان صحبت كنند و پای عروس و دامادشان را به ماجرا باز نكنند چون در غیر این صورت ممكن است به جای حل مشكل، لجبازی به‌وجود بیاید و كدورت‌ها مشكلات بیشتری به‌وجود بیاورد.



وقتی احساسات والدین زندگی را خراب می‌كند

پدر و مادرها باید به این امر واقف باشند، وقتی فرزندشان را دوست دارند خواهان خوشبختی او هستند و خوشبختی او در گرو رابطه‌ای خوب با همسرش است. پس هیچ عاملی نباید باعث شود، رابطه آن‌ها خراب و فضای بین آن‌ها آلوده شود. متاسفانه بعضی از خانواده‌ها متوجه نیستند كه با بعضی از خودخواهی‌ها یا موضع‌گیری نسبت به خانواده طرف مقابل و با حق به جانب نشان دادن خودشان رابطه بین فرزند و همسرش را خراب می‌كنند و به زندگی آن‌ها آسیب می‌رسانند، ‌گاهی حرف‌های پرغرض و متلك‌آمیز خانواده‌ها تنها با این قصد گفته می‌شود كه احساسات‌شان تخلیه شود و اصلا توجه نمی‌كنند كه همین حرف‌ها می‌تواند رابطه بین زوجین را خراب كند‌ و حتی ممكن است به جدایی برسند.



با احترام به خانواده‌ها پیام دهید

اگر خانواده‌ شما اهل دخالت در زندگی شما و همسرتان هستند باید به‌عنوان فرزندشان این پیام را با احترام به آن‌ها بدهید كه در حال دخالت در زندگی شما هستند و عملا همین دخالت‌ها در رابطه شما مشكل به‌وجود می‌آورد. یك زمان‌هایی بچه‌ها جرات این را ندارند كه به والدین‌شان بگویند دخالت آن‌ها زندگی‌شان را به هم ریخته ‌است یا حتی شرم می‌كنند یا... اینجا صحبت بی‌احترامی نیست ولی خوب است به آن‌ها گوشزد كنید و حتی در جاهایی مقابل آن بایستید.



از كنار دخالت‌ها عبور كنید

گاهی پدر و مادرها حرف‌های خودشان را می‌زنند و هرچقدر هم به آن‌ها گوشزد می‌كنیم،  آن‌ها توجهی نكرده و كار خودشان را ادامه می‌دهند، در اینجا باید ضمن احترامی كه به پدر و مادرتان می‌گذارید كار خودتان را بكنید و به هیچ وجه در مورد این حرف‌ها و دخالت‌ها نه فكر كنید و نه حرف بزنید. مسئله اصلی زوج‌ها از جایی آغاز می‌شود كه به‌دلیل دخالت والدین با هم شروع به جر و بحث می‌كنند و مثلا این‌كه چرا بابای تو این را گفت؟ یا چرا مادر‌های‌تان چنین رفتاری كردند؟ و... اگر این گفت‌وگوها نباشد و شما و همسرتان هم این توافق را داشته باشید كه قرار نیست هیچ حرفی رابطه شما را خراب كند، به راحتی از كنار دخالت‌ها عبور می‌كنید و اصلا به آن‌ها فكر هم نمی‌كنید چون به هر صورت این حرف‌ها همیشه وجود خواهد داشت و لزومی ندارد رابطه شما را خراب كند.



وقتی همسرتان كار را سخت‌ می‌كند

اگر همسر شما مشكلی با دخالت‌های والدینش نداشته باشد و به عبارتی خودش اجازه دخالت را به پدر و مادرش می‌دهد كار خیلی مشكل می‌شود مسلما در چنین وضعیتی شما بسیار اذیت شده، آسیب می‌بینید و این می‌تواند رابطه را هم خراب كند مثلا اگر مادر همسرتان گله‌ای از شما داشته باشد و همسرتان هم این موضوع را به شما منتقل كند و پاسخ بخواهد، بحث آغاز می‌شود. در این لحظه از همسرتان بخواهید ببیند چه چیز برایش مهم‌تر است؟ به او بگویید ‌والدینش را دوست نداشته باشد یا به آن‌ها احترام نگذارد بلكه می‌خواهید اولویت اولش حفظ و مثبت نگه داشتن رابطه زناشویی باشد وگرنه چرا ازدواج كرده‌است؟! به او یادآوری كنید قرار نیست شما به واسطه همسرتان نه با او بلكه با خانواده او زندگی كنید.



رفت و آمد زیاد با خانواده‌ها ممنوع

دركشور ایران چون روابط نزدیك و همگرایی بین خانواده‌ها وجود دارد و با همه حرف زیاد می‌زنیم به همین دلیل وقتی زمان دیدن‌ها زیاد می‌شود،  بر همان منوال هم مشكلات نیز زیاد می‌شود ‌ مثلا اگر شما یكی از دوستان‌تان را زیاد ببینید، بالاخره یا از هم خسته می‌شوید یا ممكن است یك دلخوری كوچك بین شما به‌وجود بیاید. وقتی دیر به دیر یكدیگر‌را ببینید هم حرف بیشتری دارید، هم سعی می‌كنید آن فرصت‌های كوتاه را با حرف‌های بهتر و زیباتری بگذرانید. این موضوع در مورد ما و پدر و مادرهای‌مان هم صادق است. پیشنهاد من این است كه رفت‌وآمد با خانواده‌ها هفته‌ای یك‌بار یا 2هفته‌ای یك‌بار و نهایتا 2 ساعت باشد. حالا هر كدام از طرفین اگر می‌خواهند بیشتر خانواده خودشان را ببینند خوب حق دارند ولی رفتن 2نفره بهتر است كمتر باشد. وقتی قرار باشد هر روز به خانه پدر و مادر‌ها بروید بالاخره دلخوری پیش خواهد آمد. مثلا مادر شوهر از عروس چیزی می‌بیند كه نمی‌پسندد مثل این‌كه هر روز سفره را جمع می‌كرد ولی یك روز  این كار را انجام نداده و... ولی وقتی رفت‌وآمد كم باشد اصلا صحبت‌ها به این حیطه‌ها وارد نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
خانواده ی اوزوماکی ناروتو(( کپی ممنوع))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوار کردن خانواده در تریلی و کامیون ممنوع شد (+سند)



اخبار اجتماعی - سوار کردن خانواده در تریلی و کامیون ممنوع شد (+سند)

در این ابلاغیه تاکید شده است در صورت مشاهده کردن این موضوع نسبت به برگشت و الزام راننده به تخلیه سرنشینان اضافه اقدام شود. در بخشنامه پلیس راه همچنین تاکید شده است در صورت مشاهده حمل سرنشین در قسمت عقب وانت بارها، نسبت به برگشت یا تخلیه این افراد اقدام شود.

 پلیس راهور ناجا سوار کردن بیش از یک نفر خصوصا خانواده را در قسمت جلوی کلیه کامیونت‌ها، کامیون‌ها و تریلی‌ها ممنوع کرد.

بسیاری از مردم کشورمان سریال پایتخت را که در 3 نوروز از شبکه اول سیما پخش می شد مشاهده کرده اند و ماجرای خانواده ای که با یک کامیون از شهرهای مختلف کشورمان عبور می کنند، محور اصلی این سریال دیدنی را شکل می داد. اما شاید از این پس نتوان چنین تصویری را مشاهده کرد چراکه حضور خانواده ها از این پس در تریلی و کامیون ها ممنوع شده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,کامیون

 
بر اساس بخشنامه پلیس راه راهور ناجا به مسئولان پلیس راه استانهای مختلف و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است با اشاره به اینکه کلیه کامیونت ها، کامیونها و تریلی ها علاوه بر راننده، مجاز به همراه داشتن یک نفر به عنوان کمک راننده هستند، سوار کردن بیش از یک نفر خصوصا خانواده را در قسمت جلوی این خودروها ممنوع کرده است.

در این ابلاغیه تاکید شده است در صورت مشاهده کردن این موضوع نسبت به برگشت و الزام راننده به تخلیه سرنشینان اضافه اقدام شود. در بخشنامه پلیس راه همچنین تاکید شده است در صورت مشاهده حمل سرنشین در قسمت عقب وانت بارها، نسبت به برگشت یا تخلیه این افراد اقدام شود.

پلیس راهور همچنین اعلام کرده است که بخشی از کشته های تصادفات جاده ای مربوط به سرنشینان اضافه بر ظرفیت مجاز خودروها بوده و این سرنشینان اضافی باعث کاهش فرمان پذیری، کاهش اثر ترمز و برهم خوردن تعادل خودرو در سرپیچ ها و در نهایت واژگونی و تصادف این وسایل نقلیه می شود. 

اخبار اجتماعی - صبحانه