سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رسیدن به هدف از روی نقشه مسیر


کوله بار سفرتان را بسته اید و با اتومبیل شخصی تان عازم سفر می شوید. در ذهنتان رویای مقصدی متفاوت و دل انگیز را تجسم می کنید و با این امید راهی می شوید ابتدای مسیر برایتان آشناست چون قبلا آن را طی کرده اید اما میانه راه همه چیز برایتان متفاوت می شود.





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه آوا فرهمند: کوله بار سفرتان را بسته اید و با اتومبیل شخصی تان عازم سفر می شوید. در ذهنتان رویای مقصدی متفاوت و دل انگیز را تجسم می کنید و با این امید راهی می شوید ابتدای مسیر برایتان آشناست چون قبلا آن را طی کرده اید اما میانه راه همه چیز برایتان متفاوت می شود. دنبال نقشه می گردید تا از روی آن مکان را شناسایی کنید.

اما نقشه را جا گذاشته اید. بدون نقشه شاید به مقصد برسید اما متحمل سختی های زیادی خواهید شد. عده ای از افراد در رابطه با اهدافشان به همین شکل عمل می کنند. آنها اهداف خوبی در سر دارند اما بدون نقشه و برنامه ای مشخص هستند. با این 7 مرحله رسیدن به اهدافتان را آسان تر کنید.

رسیدن به هدف از روی نقشه مسیر

هدف باید شوری در شما ایجاد کند

مطمئن باشید اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید را واقعا از ته قلبتان دوست دارید و تنها به دلیل اینکه آن اهداف خوب و درست هستند، آنها را انتخاب نکرده اید. برای مثال  ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی ممکن است انتخاب خوبی باشد اما اگر شما علاقه ای به این رشته نداشته باشید تحصیلات شما بی نتیجه خواهد بود.

اهدافتان نباید با اهداف دیگرتان تناقض داشته باشد

برای مثال یکی از اهداف شما این است که خانه ای 1 میلیارد تومانی داشته باشید اما کنار این هدف هدف مالی تان را تنها 1 میلیون تومان در نظر گرفته اید. طبیعی است که با داشتن چنین درآمدی نمی توان صاحب خانه ای گران قیمت شد.

اهداف را در 6 سطح زندگی تان طبقه بندی کنید

اهدافتان را به صورت خانه و خانواده، روانی و معنوی، سلامت و تناسب اندام، مالی و کاری، اجتماعی و فرهنگی و ذهنی و تحصیلی تقسیم کنید و در هر بخش جزئیات آنچه را که می خواهید بنویسید.

اهدافتان را به صورت مثبت بنویسید نه منفی

اگر می خواهید به وزن متناسبی برسید هدف خود را به صورت «من نمی خواهم چاق باشم» ننویسید بلکه آن را به صورت «من می خواهم اندامی متناسب داشته باشم» یادداشت کنید.

رسیدن به هدف از روی نقشه مسیر

جزئیات اهدافتان را حتما ذکر کنید

به جای اینکه یک خانه مجلل را جزو اهدافتان بنویسید، می توانید جزئیات خانه را نیز مشخص کنید. برای مثال من یک خانه با 4 اتاق خواب، یک آشپزخانه بزرگ و یک حیاط 100 متری می خواهم. هر چقدر در نوشتن اهدافتان جزئی تر باشید نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. چون دقیقا می دانید دنبال چه هستید.

هدف باید بزرگتر باشد

هدفتان باید ارزش تلاش و ابتکار عمل شما را داشته باشد. هرچقدر هدفتان متفاوت تر و خاص تر باشد انرژی و انگیزه و بیشتری برای رسیدن به آن خواهید داشت. البته یادتان باشد خاص بودن به معنای غیرواقعی بودن هدف نیست. هدفی را انتخاب کنید که در سطح توانایی شما و البته منطقی و معقول باشد.

حتما و حتما و حتما اهدافتان را بنویسید

نوشتن اهداف مانند نقشه ای است که مسیر را به شما نشان می دهد. اهدافتان را هرازگاهی مرور کنید. سعی کنید چند مورد از اهدافتان را در جایی قرار دهید که مقابل چشمتان باشد. برای مثال روبروی در اتاق، روی یخچال، کنار رایانه یا ابتدای دفتر یادداشت روزانه تان. این کار باعث بالابردن تمرکزتان روی اهداف تعیین شده تان می شود.

نکته بسیار مهم

از افرادی که با انرژی منفی و بدبینی نقش ضدانگیزشی را برایتان دارند، دوری کنید. اهداف خود را با افرادی مطرح کنید که به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک کرده و انگیزه لازم برای پیگیری اهدافتان را در شما ایجاد کنند.


ویدیو مرتبط :
رسیدن به هدف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)



 

چندی قبل فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از برنامه این نیرو برای اعزام ناو به نزدیکی سواحل کشور آمریکا خبر داد.

این خبر با بازتاب گسترده در رسانه های خارجی و موضع گیری مقامات نظامی و سیاسی آمریکا روبه رو شد.

به نظر می رسد نیروی دریایی ارتش ایران قصد دارد با اعزام ناو به آمریکای مرکزی و جنوبی، برای مدت زمان محدودی ناوگان خود را در نزدیکی سواحل آمریکا نیز مستقر کند.

در صورتی که چنین پیش بینی صحیح باشد ؛ طولانی ترین و پرمسافت ترین ماموریت دریایی نیروی دریایی ارتش ایران رقم خواهد خورد. اعزام ناوهای ارتش ایران به قاره آمریکا حداقل پس از انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

نیروی دریایی ارتش ایران پیش از این در اسفند 89 ناوگانی را به دریای مدیترانه و بندر لاذقیه سوریه اعزام کرد.

این ماموریت نیز نخستین سفر ناوگان ارتش ایران به دریای مدیترانه به شمار می رفت.

 

آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)

 

در این ماموریت ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران با عبور از اقیانوس هند، تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز ، وارد دریای مدیترانه شده و در ساحل شرقی این دریا یعنی بندر لاذقیه سوریه مستقر شدند.

با این حال در ماموریت جدید و البته احتمالی نیروی دریایی ارتش، ناوهای ایرانی می بایست پس از ورود به دریای مدیترانه به سمت غرب و تنگه جبل الطارق (محصور میان دو کشور اسپانیا و مراکش) حرکت کنند.

ناوگان ایران پس از عبور از تنگه جبل الطارق وارد اقیانوس اطلس شده و از آنجا می بایست مسافت طولانی را به مقصد کشور کوبا در خلیج مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی طی کنند.

مسافت ورودی تا خروجی دریای سرخ 2220 کیلومتر، از کانال سوئز در ورودی دریای مدیترانه تا تنگه جبل الطارق یعنی خروجی این دریا به طور تقزیبی 3600 کیلومتر و از تنگه جبل الطارق تا جزیره کوبا در خلیج مکزیک یعنی عبور از عرض اقیانوس اطلس 7050 کیلومتر است.

تاکنون ناوهای ارتش ایران در مناطقی مانند شمال غربی اقیانوس هند، دریای سرخ و آب های نزدیک به تنگه باب المندب در ورودی جنوبی دریای سرخ مستقر شده اند.

ناوهای ارتش ایران در آب های نزدیک به باب المندب، به عملیات های نظامی و ضد و خورد با کشتی های دزدان دریایی پرداخته اند.../تحلیل:عصرایران


آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)