سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راه های یافتن یک شریک خوب تجاری


از دیدن کسانی که سال های سال با هم شریک بوده اند و رفاقت شان و کارشان را به اتفاق هم حفظ کرده اند متعجب می شویم. همه شراکت هایی که با کلی تعارف و برادری آغاز می شود به چند ماه، نکشیده به دعوا و قهر و تسویه حساب می رسد. مسأله چیست؟  از دیدن کسانی که سال های سال با هم شریک بوده اند و رفاقت شان و کارشان را به اتفاق هم حفظ کرده اند متعجب می شویم. همه شراکت هایی که با کلی تعارف و برادری آغاز می شود به چند ماه، نکشیده به دعوا و قهر و تسویه حساب می رسد. مسأله چیست؟ آیا موقع شروع کار، آنقدر حواسمان درگیر خود کار است که از همراهمان برای موفقیت در کار، غفلت می کنیم. جدای از اثراتی که این همکاری و بعد، قهر و آشتی ها روی اقتصاد دارد، اعصاب ما هم در این کشاکش آسیب می بیند. این پرونده را بخوانید که به شما کمک می کند تا یک شریک بادوام تجاری بیابید.

راه هایی برای انتخاب و حفظ یک شریک تجاری
اگر شما قصد تجارت دارید و احساس می کنید بهتر و امن تر است که این کار را به تنهایی انجام ندهید، تنها چیزی که نیاز دارید، یک شریک تجاری خوب است. اما قبل از اینکه دنبال شریک تجاری بگردید، مراقب باشید که فاکتورهای مهمی هستند که باید در حین تجارت، آنها را رعایت کنید. پیدا کردن یک شریک مناسب بسیار مهم و حیاتی است ولی شما در عین حال باید بدانید که چطور یک رابطه کاری را در زمان تجارت حفظ کنید. این راهکارها را برای پیدا کردن و نگه داشتن یک شریک تجاری خوب مدنظر داشته باشید.

وقتی شما با یک شریک تجاری مقتدر روبه رو می شوید، چیزی برای پیشنهاد داشته باشید.

شریک شما باید شخصی با میزان دانش و آگاهی لازم از تجارتی باشد که شما قصد شروع آن را دارید. اهداف شما و او باید یکسان باشند. راه های دو طرف برای رسیدن به این اهداف باید مشابه باشند. هر دو طرف باید به میزان ریسک و خطری که این کار برای آنها دارد، آگاه باشند و در این مورد توافق کرده باشند.

این اهداف و ریسک ها را به صورت مکتوب بیاورید و به شرکای خود نشان دهید و سپس برای آنها برنامه ریزی کنید.

قبل از اینکه در مورد این همکاری توافق کنید، از خودتان بپرسید که آیا این شخص واقعاً همان فردی است که می خواهید با او به طور روزانه و در ادامه فعالیت کاری خود همکاری کنید یا نه.

شرکای تجاری باید اعتماد کاملاً متقابلی به هم داشته باشند.



شایعات همواره بخشی از تجارت بوده اند. اگر شما چیز ناخوشایندی در مورد شریک تجاری خود شنیدید، آن را باور نکنید و آن شخص را متهم نکنید. این کار اعتماد شما به او را از بین خواهد برد.

سعی کنید با شریک خود در مشکلات و موفقیت های تجارت سهیم شوید. مسلماً همواره در مورد شیوه های کاری با هم توافق ندارید. گوش کردن، بحث کردن و فهمیدن یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

دلایل شرکای تجاری خود را در این همکاری بدانید. شاید این همکاری به این خاطر باشد که یکی از آنها پول کافی دارد و دیگران تجربه لازم برای تجارت را دراختیار دارند. این موضوع که پیش از امضای قرارداد همکاری شما و شریک تان در مورد اهداف و ریسک های احتمالی با دیگران توافق دارید، مهم است.

اگر یکی از شرکای شما از شما در مورد خیلی از جنبه های تجارت قوی تر است، به او اتکا کنید. شاید شما بهتر با فروشنده ها معامله کنید، ولی شریک شما در بخش خدمات به مشتری توانایی های بیشتری داشته باشد. به یاد داشته باشید هر کاری که شما به بهترین نحو انجام می دهید، به نفع هر دو طرف خواهد بود.

اهداف شخصی شما ممکن است در طی سال ها تغییر کنند. هیچ اشکالی به این موضوع وارد نیست. البته تا زمانی که به اهدافی که با شریک خود تعیین کرده اید، خدشه وارد نشود.

از انتخاب فامیل به عنوان شریک تا تفاوت شخصیت ها
انتخاب یک شریک تجاری مناسب درست به اندازه انتخاب شریک زندگی مهم است. چرا شما می خواهید شریکی پیدا کنید که در واقع شما را کامل می کند و برای همین این شخص نباید لزوماً با شخصیت و نحوه مدیریتی شما هماهنگ باشد. شریک تجاری شما باید زمانی که شما ضعیف هستید، قوی عمل کند و با راهکارهای مفید به پیش بردن تجارت کمک کند. او باید بتواند این تجارت را در غیاب شما هدایت کند و ارزش درستی برایش قائل شود. انتخاب یک شریک تجاری مناسب سبب می شود تا شما از گزند مشکلات مختلف در امان بمانید و از نظر مالی سود و درآمد قابل توجهی داشته باشید.

خانواده و دوستان. برای استخدام اعضای خانواده و دوستان به عنوان شریک تجاری عقاید مخالف و موافق زیادی وجود دارند. انتخاب یک دوست یا یک عضو خانواده می تواند شیوه خوبی برای پیدا کردن یک شریک تجاری عالی قلمداد شود. برای اینکه شما از پیش زمینه، انگیزه و توانایی های این افراد خبردار و آگاه هستید. از سوی دیگر خیلی از مردم برای جدا کردن احساسات و جنبه شخصی روابط از جنبه کاری آنها با مشکلات زیادی روبه رو هستند. این موضوع حتی می تواند منجر به استرس و درگیری در تجارت شما شود. در این گونه موارد باید محتاط عمل کنید.

 تکمیل مهارت ها. وقتی در مورد انتخاب یک شریک تجاری تصمیم می گیرد، شخصی را بیابید که مهارت هایش در واقع تکمیل کننده توانایی های شما باشد. به یاد داشته باشید که این شخص نباید لزوماً مهارت هایی مشابه و هماهنگ با توانایی های شما داشته باشد. شخصی با مهارت های مدیریتی قوی می تواند شریک خوبی در امر فروش باشد. یک تجارت مبتنی بر طراحی گرافیک صرفاً به یک طراح گرافیک خوب نیاز ندارد و به شخصی که این تجارت را از نظر اداری مدیریت کند هم نیازمند خواهد بود. بیشتر تجارت ها به خاطر اینکه به صورت تکنیکی و بدون تخصص های ویژه تجارت شروع می شوند، شکست می خورند.

 تکمیل شخصیت ها. در مورد تجارت لزوماً نمی توان گفت که شخصیت های متضاد یکدیگر را جذب می کنند. این فاکتور به صورت کامل در تجارت عمل نمی کند. اگر فردی شخصیت تأثیرگذاری داشته باشد و دیگری شخصیت فروتن و خاضعی داشته باشد، این همکاری ممکن است خوب پیش برود. با این وجود هر دو طرف باید با نقش خود در این تجارت احساس راحتی کنند. وقتی شما تجارت جدیدی شروع می کنید، زمان زیادی با شریک تجاری خود می گذرانید. این شخص باید فردی باشد که به او اعتماد دارید و با او احساس راحتی می کنید. در حالی که به نظر می رسد استخدام یک مدیر مالی موفق با شخصیتی وحشتناک ایده جالبی باشد، اما در درازمدت این روند سبب ایجاد اختلاف ها میان دو طرف و بروز مشکلات فراوان خواهد شد.

روابطی که شما با شریک تجاری خود دارید، می توانند تفاوت های موجود میان یک محیط تجاری آرام و یک محیط آشفته را به خوبی نشان دهند. دانستن اینکه چطور باید شریک تجاری پیدا کنید که بهترین و مناسب ترین گزینه برای همکاری کردن با شما باشد، مهارتی است که به مرور زمان به آن دست پیدا می کنید.


7 راه برای انتخاب یک شریک تجاری

بدون شریک ماندن بهتر از شریک بد داشتن است
شریک تجاری شدن، نیازمند هم زیستی طولانی مدت میان دو یا چند نفر است. شما زمان زیادی را برای طرح ریزی رویدادهای گوناگون تجاری با شرکای خود سپری می کنید و باید بتوانید در طولانی مدت وقت خود را با آنها بگذرانید. تجارت شما چیزی است که در واقع شما آن را خلق کرده اید و برای رشد بیشتر به تغذیه صحیح نیاز خواهد داشت. شما شریکی می خواهید که با همان میزان هیجان و اشتیاق خودتان به شما در راه پیشبرد این تجارت کمک کند. اما این شخص باید در عین حال از نظر فلسفه های فکری و هم با شما شریک باشد.

1. شریکی بیابید که ارزش ها، روحیه و دیدگاه اش را با شما سهیم شود
این نکته در میان همه چیزهایی که باید در یک شریک جست وجو کنید، از همه مهم تر است. شما باید بتوانید با شرکت خود در مورد تصمیم گیری های گوناگون، اهداف و پیشبرد تجارت به سمت موفقیت به راحتی ارتباط برقرار کنید. اگر با شخصی شریک شده اید که بی میل و فاقد انگیزه است یا نمی تواند دیدگاه ها و نظریات شما را مدنظر قرار دهد، درصد موفقیت شما پایین خواهد بود.

2. شریکی پیدا کنید که بتواند مهارت ها و تجربه لازم را به تجارت بیاورد
یک شریک تجاری خوب باید مهارت هایی داشته باشد که توانایی های شما را کامل کند. هیچ فردی به تنهایی در همه امور تجارت کامل نیست. اگر شما مهارت های فردی زیادی دارید، ولی از نظر مالی امکانات کمی داشته باشید، باید دنبال شریکی باشید که این خلأ را جبران کند. هر اندازه شما و شریک شما مهارت بیشتری در این همکاری به کار ببرید، تجارت، آسان تر رشد می کند به هدف نهایی نزدیک می شود.

3. دنبال شریکی به دور از مشکلات شخصی فراوان باشید
اگر شریک شما مشکلات زیادی در زندگی شخصی خویش دارد، آنها را هم با خود به داخل تجارت می کشاند. اینکه شما به شریک خود فرصت لازم بدهید اقدام پسندیده ای است، ولی پیشبرد یک تجارت کوچک مستلزم مهارت، زمان و انرژی بیش از حد است. اگر شریک شما فردی است که مشکلات و بحران های فراوانی دارد، ممکن است بار اصلی تجارت به دوش شما بیفتد.

4. شریکی پیدا کنید که به تجارت شما اعتبار بخشد
اینکه شما شریکی داشته باشید که از نظر منابع مالی در شرایط خوبی به سر برد، نکته ارزشمندی است، ولی شریک شما علاوه بر پول می تواند ارزش های دیگری به این تجارت بدهد. شریکی که در شبکه تجارت، در بخش صنعتی و فهرست مشتریان ارتباط های گسترده ای دارد، می تواند به لطف تجربه و اعتبار خود به پویایی تجارت شما کمک شایانی کند و شانس موفقیت در درازمدت را افزایش دهد.

5. شریکی انتخاب کنید که خصوصیات فردی خوبی دارد
شما تنها زمانی که با شخصی وارد تجارت شدید می توانید به او اعتماد کنید. پس به دنبال شخصی بگردید که صداقت برایش ارزش داشته باشد و از نظر حرفه ای و شخصی فرد مقبولی به نظر آید. انتخاب یک گزینه نامناسب به عنوان شریک تجاری ممکن است به ضرر شراکت تمام شود و باعث ایجاد شکاف و جدایی میان دو طرف و از دست دادن مشتریان شود و  حتی مشکلات حقوقی برای شما و تجارت شما ایجاد کند.

6. شریکی انتخاب کنید که از نظر اقتصادی ثبات دارد
چه شریک شما از نظر مالی به این تجارت کمک کند و چه نکند، از اینکه شرایط اقتصادی شما در تجارت دچار مشکل شود، اهمیت کمتری دارد. شخصی که با بحران مالی روبه روست، به دلایل بسیار نمی تواند انتخاب خوبی برای شروع همکاری و تجارت باشد. پول و مهارت های مدیریتی برای تجارت های کوچک حیاتی هستند و شخصی که از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه روست نمی تواند توانایی کافی یا نظم لازم را برای همکاری صحیح در این عرصه داشته باشد.



7. احترام مهم ترین اصل در راه شکل گیری و موفقیت یک همکاری
هرگز نباید با شخصی شریک شوید که به شما احترام نمی گذارد. هدف اصلی از شراکت رسیدن به موفقیت در قالب تیمی است. شما عقاید و پیشنهادهای شخصی که برایش حداقل در زمینه کاری احترام قائل نیستید را باارزش نمی دانید. به خصوص که شما می خواهید با شخصی شریک شوید که به شما به عنوان شریک، همکار و پایه گذار این تجارت احترام می گذارد.

منبع: مجله خلاقیت


ویدیو مرتبط :
یافتن و گرفتن یك عكس خوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله مصباح‌یزدی: مسئولیت یافتن رانت‌خواران وضع مملکت را خوب نمی‌کند



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده رانت‌خواری

 

اخبار سیاسی - آیت‌الله مصباح‌یزدی: مسئولیت یافتن رانت‌خواران وضع مملکت را خوب نمی‌کند

وی ادامه داد: آنها به فکر هستند که 100 شرکت را به 101 شرکت ارتقا دهند و درآمد داشته باشند، بنابراین باید در نظر داشت کسانی خدمت به مملکت کردند که طعم فقر را چشیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: محبت به دنیا سبب می‌شود چرخه اقتصاد کند و آرام شود و پیشرفتی در این زمینه صورت نگیرد.

به گزارش فارس ، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پنجشنبه شب در ادامه سلسله دروس اخلاقی ماه رمضان که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار کرد:‌ در بخشی از حدیث قدسی ذکر شده که محبت خدا با محبت دنیا سازگاری ندارد، بنابراین کسی که می‌خواهد در این زمینه وارد شود، باید دنیا در نظرش کوچک و خوار باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ کسی که می‌خواهد محبت خدا را داشته باشد باید با هوای نفس خود مبارزه کند، زیرا اطاعت از هوای نفس با محبت خدا سازگار نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این بیانات مانند سفارشات پزشک به بیمارش است، گفت: پزشک در مواردی به افراد توصیه می کند از ارتباط با کسانی که بیماری مسری دارند پرهیز کنید، تا بیماری آنها به شما سرایت پیدا نکند. در این‌گونه مواقع حالت وی برای شما مضر است و خود فرد دشمن شما نیست.

وی یادآور شد:‌ در برخی موارد فردی می‌خواهد به طور عمدی دیگران را به بیماری مبتلا کند که بارها مشاهده شده که شخصیت‌های مهم را به بیماری سرطان یا لاعلاج مبتلا کردند.

مصباح‌یزدی ادامه داد: در دوران پس از انقلاب کسانی را که برای روابط دیپلماتیک به آمریکا رفته بودند به سرطان مبتلا کردند که در این‌گونه موارد فرد مقابل دشمن است و باید از کسانی که عمدا قصد جان شما را دارند پرهیز و دوری کنید.

وی یادآور شد: کسانی که شیاطین انس هستند می‌خواهند شما را اذیت کنند، به عنوان مثال در دنیا کسانی قصد جان شما را دارند و در برابر اتهام ثابت‌نشده‌ای صدها نفر از پیر، جوان، زن و مرد را به کشتن می‌دادند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در برابر اینها کسانی هستند که دوست هستند و اگر دوست نیستند در جایگاه دشمن نیز قرار ندارند و قصد سوئی از آنها متوجه آدمی نمی‌شود ولی حالات و شرایط خاصی در آنها به وجود آمده که این حالات و شرایط مضر است که در این‌گونه موارد می‌توانید برای سرایت نکردن این بیماری به خودتان، به وی کمک کنید تا سلامتیش را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: ‌می‌توان از آنچه در دنیا وجود دارد استفاده و در برخی مواقع می‌توان سوءاستفاده کرد که به این معناست که برخی افراد دنیازده و محبت دنیا در آنها تقویت شده که در رفتار آنها اثر گذاشته و کمتر به یاد خدا می‌افتند و از آخرت غفلت دارند که در این‌گونه موارد باید از معاشرت با آنها پرهیز کرد.

مصباح‌یزدی یادآور شد: کسانی که دنیازدگی و بی‌توجهی به احکام شرع و منویات از سر و صورت آنها می‌بارد، باید کمتر با آنها معاشرت کرد، زیرا ممکن است زمانی شما نیز دگرگون شوید.

وی خاطرنشان کرد:‌ منظور از پرهیز کردن از دنیا و اهل دنیا این است که خودتان را از عیوب، بیماری و علایم بیماری حفظ کنید و اگر آنها را دوست دارید، نسبت به معالجه آنها اقدام کنید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: شیطان بیان می‌کند که عدم دلبستگی به دنیا سبب دورافتادگی از تمدن و پیشرفت می‌شود در حالی که منظور نیست که پیشرفت علمی نداشته باشید بلکه بر عکس دلبستگی به دنیا مانع پیشرفت علمی است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم و بفهمیم که دلباخته به دنیا نشویم، گفت: این امر به این معنا نیست که غارنشین شویم، زیرا بر اساس دستورات اسلام کار کردن برای مردم و خدمت به خلق خدا برای خانواده،‌ نزدیکان و همسایگان عبادت است و به ویژه اگر به قصد رضایت خدا انجام شود، پاداش آن از بسیاری از نمازها و روزه‌ها بالاتر است.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: محبت به دنیا سبب می‌شود چرخه اقتصاد کند و آرام شود و پیشرفتی در زمینه اقتصاد صورت نگیرد. پس‌اندازهای این کشورها سرمایه شد و توانستند در کارهای بزرگ اقتصادی با قناعت وارد شوند بنابراین زهد سبب پیشرفت اقتصادی می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر احترام به فقرا گفت: در پیشرفته‌ترین کشورها بیش از 10 درصد مردم زیر خط فقر هستند به طوری که در پایین آسمان‌خراشها، کارتن‌خواب‌ها مشاهده می‌شدند.

وی یادآور شد: افراد محروم در همه مکان‌ها هستند ولی در برخی مکان‌ها طبیعت اقتضا می‌کند به کسانی که دارای محرومیت هستند، بی‌اعتنایی کنند بنابراین زمانی که در اثر بی اعتنایی احساس حقارت می‌کنند این احساس حقارت عامل بزهکاری است.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد احترام به افراد بر اساس پول نباشد بلکه اگر فقیر با تقوایی است مورد بی‌احترامی قرار نگیرد و از علم آنها استفاده شود،‌ در این صورت احساس حقارت نمی‌کند و این امر بزرگترین خدمت به فرهنگ و تمدن جامعه است.

وی ادامه داد: کسانی که نادان یا مزدور هستند اصرار دارند که برای پیشرفت مادی باید اخلاق و فرهنگ اسلامی را کنار بگذارید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن ابراز تاسف از کم‌کاری در این زمینه گفت:‌ باید اثبات کنیم که نه تنها رعایت ارزش‌های اسلامی مانع پیشرفت مادی نمی‌شود بلکه به پیشرفت مادی کمک می‌کند، در عین حال که پیشرفت مادی هدف نبوده بلکه ابزاری برای پیشرفت معنوی و انسانی است.

وی یادآور شد: زمانی که در جامعه معنویت افزایش پیدا کرد صداقت و درستکاری افزایش پیدا می کند، بنابراین معنویات ارتباط مستقیم با پیشرفت و رشد اقتصادی و مادی دارد.

مصباح‌‌یزدی عنوان کرد: برخی بیان می‌کنند اگر می‌خواهید پیشرفت اروپایی داشته باشید، باید فسادهای اروپایی‌ها را انجام دهید در حالی ‌که در این‌گونه موارد بدن سالم نمی‌ماند و اعصاب ضعیف می‌شود و کارگر، دانشمند، استاد، دانشجو و کارمند در این مورد استثنا نیستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشرفت‌های مادی و معنوی جامعه ما به وسیله افراد فقیر و یا زیر خط فقر صورت گرفته است، گفت: این افراد ساده بودند و دلبستگی به دنیا نداشتند، قشر فقیر جامعه از جمله کسانی بودند که در دوران جنگ تحمیلی بدون هیچ منت، طمع و چشمداشتی جان خود را فدای کشور و به این امر افتخار کردند ولی افراد ثروتمند اگر کمکی کرده باشند پس از چند دهه به روی مردم می‌آوردند که فلان کمک را انجام دادیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیشرفت مادی، اقتصادی و دنیوی به دست فقرا انجام می‌شود، گفت: اینکه امام خمینی(ره) بر روی پا برهنه‌ها تاکید داشتند حساب شده و بر اساس موازین اسلامی بود، اینکه بیان می‌شود فقرا را احترام کنید به معنای آن نیست که دست از پیشرفت مادی بردارید و دنبال علم و صنعت نروید.

وی یادآور شد: کسانی که در بخش انرژی اتمی شهید شدند اغلب از قشر متوسط و فقیر بودند که حتی در آزمایشگاه با وضو وارد می‌شدند.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد:‌ خیال نکنید کسانی که با رانت‌ها ثروت ذخیره می‌کنند و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌ای را بر عهده دارند زمانی که مسئول می‌شوند، وضع اقتصاد مملکت خوب می‌شود.

وی ادامه داد: آنها به فکر هستند که 100 شرکت را به 101 شرکت ارتقا دهند و درآمد داشته باشند، بنابراین باید در نظر داشت کسانی خدمت به مملکت کردند که طعم فقر را چشیده‌اند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: باید فرد مسلمان دشمن دنیا و اهل دنیا باشد و با اهل دنیا با دشمنی رفتار کند و آخرت را دوست بدارد و با اهل آخرت دوستی کند. 

اخبار سیاسی - فارس