سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه


همه ما دوست داریم عاشقانه‌ترین رابطه را با همسرمان داشته باشیم اما گاهی بعضی از عادت‌های غلط به این رابطه عاشقانه آسیب می‌رساند...






 این روزها آن‌قدر همه جا حرف طلاق و جدایی و... است كه خیلی‌ها از ازدواج می‌ترسند و خیلی ‌از ازدواج كرده‌ها را هم نگران زندگی زناشویی‌شان می‌كند، اما باور كنید به‌راحتی می‌توانید عشق را در زندگی زناشویی خود حفظ كنید، كافی است كمی بیشتر به رفتارهای‌تان توجه كرده و سعی كنید عادت‌های بد خود را از بین ببرید و البته از بین بردن یك عادت بد كار خیلی مشكلی است می‌تواند روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول انجامد. مسلما همسر شما نمی‌تواند این‌ همه صبر كند، شما باید قبل از به‌وجود آمدن هرگونه كدورت، عادت‌های رفتاری خود را اصلاح كنید. در اینجا كوشیده‌‌ایم چند راه‌حل خوب برای از بین بردن عادت‌های بد به شما یاد بدهیم تا هیچ وقت خوشبختی و شادی زندگی زناشویی شما را ترك نكند.



اگر در خانه به‌خود نمی‌رسید

 چه بخواهید چه نخواهید زندگی می‌گذرد، شما پیر می‌شوید، بچه‌دار می‌شوید، بیمار یا چاق می‌شوید و... و به مرور در زندگی نگاه شما به زندگی و همسرتان عوض می‌شود، شما نمی‌توانید همان نگاهی را به همسرتان داشته باشید كه در نخستین دیدارتان داشتید. به هرحال چه بخواهید چه نخواهید همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه می‌كند و برایش مهم است و می‌تواند او را جذب كند. هیچ زحمتی ندارد كه سعی كنید كمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید، حتی یك تغییر كوچك در ظاهرتان یا یك مهمانی 2نفره می‌تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته‌باشد، باید همیشه  زیبایی‌های فیزیكی خود را برای همسرتان حفظ كنید مثل این‌كه وزن خود را متعادل نگه دارید یا... رعایت این موارد نه تنها در شاداب نگه داشتن زندگی زناشویی شما موثر است بلكه موجب تقویت سلامت بدنی و روحی(اعتماد به نفس) شما نیز می‌شود.



اگر بیشتر زمان شما صرف كار می‌شود

این‌كه شما یك فرد مستقل و متكی به‌خود نه به همسرتان باشید بسیار مهم است، این‌كه به كارتان اهمیت دهید یا دوستان خود را داشته‌باشید یا گاهی به سراغ تفریح‌های مورد علاقه‌تان بروید اصلا بد نیست، ولی اینجا باید یك نكته را فراموش نكنید و آن این است كه اولویت اول شما در زندگی، همسر و زندگی زناشویی‌تان است. به‌طور حتم شوهر شما دوست ندارد فكر كند كه در زندگی شما نقشی ثانوی و نه چندان مهم دارد. در این حالت ممكن است یا هیچ‌چیز نگوید یا به شما بگوید  دوست دارم زمان بیشتری را با هم بگذرانیم یا... .





اگر زیاد با خانواده‌ها رفت‌وآمد می‌كنید

وقتی شما بیش‌از‌حد با خانواده خودتان یا همسرتان رفت‌وآمد كنید و به قولی همیشه با هم باشید به مرور تمام چیزهای خصوصی كه در زندگی زناشویی شما وجود دارد یا تمام ویژگی‌های خاص همسرتان برملا خواهد شد و حتی ممكن است به واسطه این ارتباط زیاد، خانواده روی تصمیم‌های شما در مورد همسرتان تاثیر بگذارند. همه این‌ها می‌تواند به راحتی به زندگی شما آسیب برساند به‌خصوص اگر همسر شما احساس كند كه در زندگی به‌عنوان یك فرد درجه دوم (بعد از خانواده شما ) به حساب می‌آید.

شما باید اولویت‌های خود را در زندگی مشخص كنید تا بتوانید مرز میان انتخاب‌های خود با دیگران را مشخص كنید یعنی حتی اگر با پدرو‌مادر و به‌طور كلی خانواده‌تان خیلی صمیمی هستید باید مواظب باشید، كسی نتواند اولویت‌ها و انتخاب‌های اساسی زندگی شما را تغییر دهد. با ازدواج كردن در واقع خانواده‌ای برای خود می‌سازید كه باید بیش از همه چیز در زندگی شما مهم باشد.

البته این مورد كاملا به نوع خانواده‌ها وابسته‌است یعنی اگر خانواده‌های‌تان به لحاظ فرهنگی یا... كاملا متفاوت باشند ممكن است همسرتان از چگونگی یا میزان ارتباط شما با خانواد‌ه‌تان گله‌مند شود و برای حل این مشكل باید با او صحبت كنید تا به تفاهم برسید. اما اگر خانواده‌های‌تان شبیه هم باشند شما در یك موقعیت خیلی خوب قرار دارید و چندان در این مورد دچار مشكل نخواهید شد.



اگر درباره خرید‌های‌تان با همسرتان مشورت نمی‌كنید

براساس تحقیقی كه در سال 2007 انجام شده است، دعواها و اختلاف‌های بیش از 37 درصد زوجین به دلیل پول است تا مسائل عادی روزمره و همین تحقیق نشان می‌دهد، نزدیك 80 درصد زن و شوهرها گاهی خرید‌های‌شان را از هم پنهان می‌كنند. ممكن است اگر شما خرید یك بلوز را به همسرتان نگویید، اتفاق خاصی نیفتد اما به‌طور حتم پنهان كردن خرید‌های بزرگ یا دیگر تعهدات مالی عمده مثل قرض‌ها می‌تواند در زندگی زناشویی شما مشكل به‌وجود بیاورد. این موارد نه تنها باعث كدورت و عصبانیت می‌شوند بلكه داشتن شیوه‌ای نادرست در خرج‌كردن پول می‌تواند به‌راحتی آینده خانواده شما را به خطر بیندازد. بهتر است از همان ابتدا درباره تمام مسائل مالی خانواده مثل صورت حساب بانك،  پرداخت‌ها، وام‌ها،  پس‌اندازها،  سرمایه‌گذاری‌ها و... با همسرتان مشورت كنید و به او اطلاع دهید. یادتان باشد، اگر نتوانید به‌طور دوستانه درباره مسائل مالی با هم صحبت كنید یعنی زندگی زناشویی شما مشكل دارد.



عشق بین شما مثل گلی است كه باید هر روز به آن رسیدگی كنید. كوچك‌ترین محبت و عاطفه‌ای كه شما هر روز به هم ابراز كنید صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد



اگر احساسات خود را بروز نمی‌دهید

عشق بین شما مثل گلی است كه باید هر روز به آن رسیدگی كنید. كوچك‌ترین محبت و عاطفه‌ای كه شما هر روز به هم ابراز كنید صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد اما متاسفانه بسیاری از زوجین این مسئله را فراموش می‌كنند و سعی كنیدتا جایی كه می‌توانید اطرافتان را پراز محبت كنید. باور كنید كارهای خیلی ساده می‌تواند بسیار موثر باشد مثلا هنگامی كه ایستاده هستید از او بپرسید چیزی احتیاج ندارد یا او را با كادوهای كوچك غافلگیر كنید (اصلا لازم نیست كادوها گران قیمت باشد)، وقتی برای شما كاری انجام می‌دهد از او تشكر كنید(اصلا مهم نیست آن كار بزرگ باشد یا كوچك)  باید بدانید این كارهای محبت‌آمیز فقط مخصوص دوران نامزدی نیست و حتی می‌توان گفت اهمیت آن‌ها در زندگی زناشویی شما بیشتر است.



اگر عادت دارید مدام انتقاد كنید و غر بزنید

این‌كه همیشه دیگران را مقصر بدانیم كار واقعا راحتی است و مسلما بی‌رحمانه انتقاد كردن از همسر نیز ساده است. هر چند ممكن است شوهرتان غرهای همسرش را دربین دوستانش مسخره كند و از آن‌ها جوك بسازد ولی به‌طور حتم در درونش از این غرها ناراضی است. اگر به‌خودتان اجازه دهید كه مدام از همسرتان انتقاد كنید به مرور به خوشبختی‌تان خدشه وارد می‌كنید. شاید با خود فكر كنید، فقط كارهایی را به او یادآوری می‌كنید یا انتقادهای‌تان منصفانه است، اما وقتی این روند را ادامه دهید حرف‌های‌تان تبدیل به غر و نق می‌شود و در نتیجه او ممكن است صدایش را بالا ببرد و همین شما را عصبانی‌كند و در نهایت مدام بین شما دعوا پیش بیاید. شما باید یك جا این روند را قطع كنید، قرار نیست شما شوهرتان را تربیت كنید، هرگز فراموش نكنید وقتی شما با او ازدواج كردید یعنی او را با تمام خصوصیاتش قبول كردید.



اگر در دعواها منصف نیستید

گفت‌وگو یا حتی بحث و جدل كردن برای حل یك مسئله لزوما بد نیست. بسیار پیش می‌آید كه بین شما و همسرتان در مسائل مهمی چون مسائل مالی یا فرزندان یا مسئولیت‌های خانه و خارج از خانه اختلاف نظر وجود دارد، در این مواقع آنچه مهم است مواجه شدن منصفانه با موضوع است به‌اصطلاح شما باید منصفانه باهم بحث و جدل كنید یعنی:
  •  سعی نكنید حتما حقانیت خود را ثابت كنید بلكه بكوشید مشكل را حل كنید.
  •  تمام نقطه نظرات همسرتان را درنظر بگیرید.
  •  یك بار برای همیشه یك مشكل را حل كنید.
  •  هیچگاه مشكلات گذشته را پیش نكشید.
  •  از انتقاد و حمله به شخصیت همسرتان به‌شدت پرهیز كنید.
  •  به هیچ وجه از روش‌هایی چون تهدید كردن، متهم كردن یا... استفاده نكنید.



شما باید اولویت‌های خود را در زندگی مشخص كنید تا بتوانید مرز میان انتخاب‌های خود با دیگران را مشخص كنید یعنی حتی اگر با پدرو‌مادر و به‌طور كلی خانواده‌تان خیلی صمیمی هستید باید مواظب باشید، كسی نتواند اولویت‌ها و انتخاب‌های اساسی زندگی شما را تغییر دهد



اگر هرچیز كوچكی را جدی می‌گیرید

بسیار پیش می‌آید كه شوهر شما كارهای كوچكی را كه از او خواسته‌اید فراموش كند مثلا یادش برود لباس شما را از خشك‌شویی بگیرد یا چیز خرابی در خانه را تعمیر كند یا... باید بدانید كه فراموش كردن این كارها به این معنا نیست كه او شما را دوست ندارد. در یك زندگی ممكن است بسیاری اوقات كارها آن جور كه باید پیش نروند اما در این مواقع شما هستید كه باید با خود فكر كنید كدام مورد ارزش آن را دارد كه شما عصبانی شوید. ما گاهی یك موضوع كوچك را بیش از حد بزرگ می‌كنیم. هیچ‌وقت همه چیز درست پیش نمی‌رود و اگر سخت بگیرید و بخواهید همیشه و همه جا هر چیز كاملا درست و به جا باشد،  به مرور این حالت باعث به‌وجود آمدن مشكلات و دردسرهایی در زندگی زناشویی خود می‌شوید. روی موضوعاتی تكیه كنید كه ارزشش را داشته باشد وگرنه زندگی‌تان را تبدیل به میدان نبرد می‌كنید.

وقتی چیزی شما را ناراحت می‌كند،  اول از همه از خود بپرسید واقعا این موضوع چقدر مهم است؟ آیا به اندازه كافی دلیل منطقی دارید كه نشان دهد آن یك موضوع ضروری در زندگی است؟

اگر شما یاد بگیرید كه از بعضی مسائل عبور كنید و آنها را جدی نگیرید به مرور دیگر هیچ رنجشی بین شما و همسرتان  به‌وجود نمی‌آید و آن وقت دیگر اختلاف‌های غیرمنطقی و غیرمنصفانه پیش نخواهد آمد.


ویدیو مرتبط :
یک رابطه عاشقانه؛ ریمیکس خنده دار رابطه مورینیو و ونگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه‌دار شدن



رابطه عاشقانه ,رابطه زناشویی,رابطه عاشقانه قبلی

بسیاری از زنان و مردان پس از بچه‌دار شدن دوست دارند رابطه عاشقانه قبلی خود با همسرانشان را دوباره تجربه کنند. شمع، موسیقی ملایم و خوابیدنِ بچه ها یکی از صحنه هایی است که در این گونه موارد در ذهن آدم شکل می گیرد. اما واقعا برای این مساله چه چاره ای می توان اندیشید؟

لوندی
برای اینکه همچنان رابطه عاشقانه خود با همسرتان را حفظ کنید، برای او ایمیل های دوستانه و عاشقانه ارسال کنید. در آن بنویسید منتظر لحظه هایی هستید تا دوباره همچون قدیم در کنار هم باشید. یا اینکه در خانه سر فوتبال، بازی یا ... شرط‌‌بندی کنید. با هم جناق بشکنید و به این ترتیب صمیمت و توجه به هم را همچنان حفظ کنید. ایده های کلاسیک همچون روشن کردن شمع در اتاق خواب و پخش موسیقی ملایم نیز می تواند کارساز باشد.

نوشتن ایمیل برای یکدیگر و صحبت در مورد خواسته ها و نیازها در قالب نامه از آسان ترین و بهترین روش ها برای شعله‌ور کردن احساسات در میان زوج ها است زیرا احتمال اینکه کودکان از حرف های خصوصی شما آگاه شوند، بسیار کم است. ارسال پیامک هم حکم ایمیل را دارد. با پیامک از همدیگر تقدیر و تشکر کنید. حتی می توانید بیرون از خانه با یکدیگر قرار بگذارید. از همه فرصت های نبودن فرزندان برای بون در کنار یکدیگر استفاده کنید. اجازه ندهید وجود فرزند در خانه شما را از یکدیگر دور و به هم‌خانه های سرد تبدیل کند.

قرار در خانه
یکی از روش های جالب نزدیکی و صمیمیت زن و شوهرها با هم، غذا پختن با همکاری یکدیگر است. غذایی را انتخاب کنید که تاکنون درست نکرده اید. از روی دستور پخت، هر کدام بخشی از آن را در کنار هم تهیه کنید. در طول این کار می توانید مکالمه شاد و انرژی‌بخشی با هم داشته باشید و با شوخی با یکدیگر چند ساعت را با شادی و عشق – همچون زمان پیش از بچه‌داری – سپری کنید. برای آنکه قرار ملاقاتتان تکمیل شود، میزناهارخوری را با شمع تزئین و موسیقی ملایم نیز در فضا پخش کنید. به این ترتیب، یک بعدازظهر عالی را با هم در خانه سپری خواهید کرد.

روش دیگر برای قرار در خانه این است که خانم در خانه یک شام ایده‌آل تهیه کند و از طریق ایمیل همسر خود را برای صرف شام دعوت کند. هنگامی که فرزند(ان) خوابیدند، نور را کم کنید و با یکدیگر هچون زمانی که نامزد بودید و بیرون می رفتید، یک شب رمانتیک را تجربه کنید. برای داشتن یک ملاقات شام عالی در خانه خوب است شمع و موسیقی ملایم و چیدمان زیبای میز را حتما در نظر داشته باشید.

استفاده از زمان مدرسه
یکی از راهکارهای ازدواج های پایدار که فرزندان به سن مهدکودک یا مدرسه رسیده اند، استفاده از زمان مدرسه آنها است. وقتی فرزند شما مدرسه می رود، با همسرتان قرار بگذارید، با هم سینما و پس از آن رستوران بروید. پس از آن می توانید هر دو با هم به دنبال فرزندتان بروید و این برای او بسیار هیجان انگیز است. یا در خانه در کنار یکدیگر دوران نامزدی و پیش از بچه‌دار شدن را تجربه و تکرار کنید.

ساعاتی که فرزندان مدرسه هستند، بهترین فرصت برای زنده کردن احساسا ت عاشقانه است. زوج هایی که به طور تمام وقت کار می کنند، ترجیح می دهند ساعت های پس از کار خود را در کنار فرزندانشان سپری کنند. برای اینکه هم رابطه زناشویی خود را گرم نگهدارید و هم به بچه ها رسیدگی کنید، می توانید یک روز در هفته زودتر از محل کار بیرون بیایید و با هم به سینما، رستوران یا کافه بروید و دوتایی از لحظه هایتان لذت ببرید. این کارها باعث می شود تا زیبایی، محبت و توجه‌های یکدیگر را ببینید و دچار روزمره‌گی یا بی تفاوتی نسب به هم نشوید.

مسایل کوچک را نادیده نگیرید
با هم به رختخواب بروید. اینکه یکی از دوطرف زودتر از دیگری به خواب برود چندان خوب و درست نیست. (از این نظر که به حس عاشقانه آنها لطمه وارد می کند). زن و شوهر باید زمان و کارهای خود را به گونه ای تنظیم کنند که هر دو با هم به رختخواب بروند.

یکی از تجربه های جالب برای حفظ عشق میان زن و شوهرها ایده هایی است که هر دو طرف از آن لذت می برند. به طور مثال، زوجی گفته اند، پس از تولد نخستین فرزند خود، خانم خانواده یک دفترچه به شکل قلب خریداری کرده، در صفحه اول آن مطلبی عاشقانه و خاطره انگیز برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی همسرش قرار داده است. پدر خانواده پس از دیدن آن، شعری برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی خانم گذاشته است. آنها این روش عشق‌ورزی را همچنان ادامه می دهند. البته قرار نیست هر روز این کار را انجام دهید. اما انجام این کارها در فاصله های زمانی متفاوت باعث برانگیخته شدن احساسات دوطرف می شود.

سرمایه گذاری طولانی مدت
باید بدانید فرزندان بزرگ می شوند و هرکدام سراغ زندگی خود می روند و باز این شما دونفر هستید که با هم تنها خواهید ماند. بنابراین، به خاطر فرزندان گرمای عشق و محبت خود و رابطه زناشویی خود را از بین نبرید و اجازه ندهید حضور فرزندان باعث کمرنگ شدن آن بشوند. با تصور اینکه فرزندان بالاخره زمانی از این خانه خواهند رفت باید انگیزه ای برای شما باشد برای اینکه عشق ورزی خود را همچنان ادامه دهید.

منبع:bartarinha