سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی



راههای تشخیص چرم , روش نگهداری چرم
این روزها اگر بخواهید کت،کیف یا کفشی با چرم طبیعی بخرید باید هزینه زیادی را متحمل شوید. وقتی یک کت یا کیف یا بارانی با قیمت بالایی می خرید باید از آن مراقبت بیشتری کنید تا هم عمرش و هم زیبایی آن را حفظ کنید اما نگهداری چرم تکنیک های خاصی دارد؛ تکنیک هایی که هرکدام می توانند سال ها به عمر البسه چرم بیفزایند، به همین دلیل به سراغ یک کارشناس چرم رفتیم تا رازهای نگهداری چرم را از او بپرسیم .

کهنه ترها، مرغوب ترهستند
چرم مثل فرش دستباف است یعنی هرچه بیشتر کار می کند مرغوب تر و زیباتر می شود. هیچ وقت یک کت چرم ۱۰ساله قابل مقایسه با یک کت چرم نو نیست، چون انعطاف پذیری به دست می آورد که این خاصیت را کت نو ندارد. افرادی هستند که اعتقاد دارند، چرم هرچه کهنه تر باشد زیباتر است و حتی در بعضی از جاهای دنیا تکنیک هایی را به کار می برند که چرم نو، کهنه به نظر برسد. جالب است بدانید، وقتی ۲ نفر در یک زمان یک محصول یکسان را می خرند، این محصولات بعد از چند سال کاملا متفاوت به نظر خواهند رسید و دیگر به هم شبیه نخواهند بود و هرکدام به نوعی زیبا به نظر می رسند. اگر چرم طبیعی به درستی مراقبت شود بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام خواهد داشت.

دشمنان چرم را بشناسید
چرم باید از برخورد با هرشیء تیز محافظت شود چون در صورتی که روی آن خراشی بیفتد، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.لکه ناشی از خودکار هیچ گاه از روی چرم پاک نخواهد شد و روی آن اثر ماندگار دارد، بنابراین باید حواس تان باشد که هیچ گاه نوک خودکار را به البسه چرم خود نزدیک نکنید.عطر، اسپری و ادکلن را نباید مستقیم روی البسه چرمی ،جیرو نبوک زد.به هیچ وجه نباید البسه چرم را در ماشین لباسشویی شست، چون پودر لباسشویی و آب می توانند کاملا چرم را خراب کنند.سعی نکنید لکه های خیلی عمیق یا لکه هایی که به سختی پاک می شوند را خودتان برطرف کنید، در این مواقع بهتر است از شخصی متخصص یا فروشگاهی که چرم را از آن خریداری کرده اید راهنمایی بخواهید و خودتان برای پاک کردن لکه یا رنگ روی چرم از هیچ نوع حلالی استفاده نکنید.

رابطه چوب لباسی و چرم
چرم طبیعی حتما باید از چوب لباسی آویزان شود به خصوص اگر قصد دارید مدتی از آن استفاده نکنید، چون اگر چرم را از جای تیزی آویزان کنید ممکن است چرم شکل اصلی خود را از دست بدهد و این تغییر شکل دیگر قابل برگشت نیست. برای نگهداری چرم هم بهتر است دمای محیط بین ۲۵ تا ۳۰ درجه باشد.

چگونه چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید؟
۱. اولین توصیه این است که سعی کنید چرم را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید چون این روزها چرم های وارداتی و بی کیفیت خیلی زیاد شده اند حتی به بعضی از آنها اسانس چرم زد ه اند و کاملا بوی چرم را می دهند بنابراین نمی توان از روی بو، چرم طبیعی را تشخیص داد.(حتی ممکن است چرم های فوق از پوست حیوانات حرام یا حیوانات حلال، با ذبح غیراسلامی باشند)
۲. وقتی به قسمت های مختلف چرم طبیعی دست بزنید چرم یکدست نیست یعنی بعضی جاها نازک است و بعضی جاها ضخیم است. چون قسمت های مختلف پوست دام ضخامت های متفاوتی دارند. در حالی که چرم مصنوعی چون با دستگاه درست می شود کاملا حالت یکدست دارد.
۳. وقتی چرم طبیعی را زیر نور بگیرید به طور یکدست نور را منعکس نمی کند و بعضی جاهای چرم مات و بعضی جاها براق به نظر می رسد.

باران را با کف شامپو بچه بشویید
باران های آلوده ای که این روزها در تهران کم نیستند می توانند حسابی به لباس های چرم شما آسیب برسانند، اگر به طور ناگهانی در باران شدیدی گرفتار شدید، باید خیلی زود با یک اسفنج آغشته به کف شامپو بچه، باران آلوده را از روی چرم پاک کرده و بعد خشک کنید. البته باید حواس تان باشد که پشت چرم نباید به هیچ وجه خیس شود چون انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، به طور کلی بهتر است در روزهای بارانی از پوشیدن چرم خودداری کنید تا مبادا درون آن خیس شود.

چگونه چرم را بشویید
همان طور که گفتیم به هیچ وجه نباید چرم را در ماشین لباسشویی شست بلکه البسه چرم خود را به یک خشکشویی معتبر بسپارید. (یعنی مطمئن باشید یک متخصص شست وشوی چرم در آنجا وجود داشته باشد)، در خانه نمی توان چرم را شست چون اگر به پشت چرم آب برسد چرم نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و دیگر همچون گذشته انعطاف پذیری نخواهد داشت و خشک می شود. اگر هم آستر کت چر م تان کثیف شد بهترین کار این است که آستر را عوض کنید چون چرم فقط روشویی می شود. گردو غبار دشمن چرم است و شما باید هر چند وقت یک بار روی آن را تمیز کنید. برای این کار کافی است که یک قاشق مرباخوری شامپو بچه را با آب ولرم(CC ۲۵۰ ) و ۳تا۴ قطره سرکه مخلوط کنید و آرام روی چرم بکشید و سپس با آب معمولی شامپوها را پاک کنید و بعد با یک پارچه خشک کنید.در نهایت می توانید با واکس های معمولی روی چرم را ماساژ دهید.
منابع : مجله زندگی ایده آل - aftabir.com


ویدیو مرتبط :
چاپ روی چرم طبیعی و مصنوعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟


تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است. چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است بنابراین بهتر است بدانید كه چگونه باید چرم طبیعی و مصنوعی را هنگام خرید كاناپه از هم تشخیص دهید تا اشتباهی رخ ندهد.





تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است. چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است بنابراین بهتر است بدانید كه چگونه باید چرم طبیعی و مصنوعی را هنگام خرید كاناپه از هم تشخیص دهید تا اشتباهی رخ ندهد. هر دو نوع چرم زمانی كه خراب می‌شوند قابلیت تعمیر شدن دارند اما برای تعمیر هر یك از آنها از موارد متفاوتی استفاده می‌شود. برای دانستن نحوه تشخیص با ما همراه شوید:

  • به شناسنانه و برچسب روی كاناپه دقت كنید و ببینید كه در قسمت مواد استفاده شده از چه نامی برای پوشش چرمی كاناپه استفاده شده است. سپس در خصوص نام مشاهده شده تحقیقاتی به عمل آورید.
  • در قسمت‌هایی كه امكانش وجود دارد به قسمت‌های برش روكش كاناپه نگاه كنید. اگر در آن بخش‌ها نشانه‌ای از حالت پلاستیكی و نرم مشاهده كردید چرم روكش طبیعی نیست.
  • چرم را لمس كنید. آیا نرم و منعطف است یا سرد و خشك؟ چرم طبیعی بسیار نرم و منعطف است.
  • چرم را ببویید. چرم طبیعی یك بوی مشخص و خاص دارد كه هرگر نمی‌توان از آن كپی‌برداری كرد.
  • به بافت چرم نگاه كنید اگر گره‌ها و خلل و فرج‌های آن طبق الگویی قابل شناسایی باشد چرم مصنوعی است.
  • چرم طبیعی و مصنوعی را از پشت آنها نیز می‌توان از هم تشخیص داد. چرم مصنوعی دارای پوششی در قسمت پشت است كه هنگام برش آسیب می‌بیند و كاملا مشخص است.