سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راههای فرار از گرد و خاک



راههای گردگیری,نحوه فرار از گرد و خاک


گردگیری یکی از کارهای همیشگی و بی‌پایان برای تمیز نگه داشتن خانه است.
اگر چه نمی‌توانیم برای همیشه از گردوخاك نشسته بر وسایل خانه، خلاص شویم ولی راه‌حل‌هایی برای كم شدن گرد و غبار و راحت تمیز كردن خانه داریم.

‌اول از همه راه های ورود گردوخاك به خانه‌تان را پیدا كنید. درز در و پنجره‌ها یكی از اصلی‌ترین راه‌های ورود گرد وخاك به خانه هستند. حتما این درز‌ها را بگیرید تا علاوه بر جلوگیری ازورود گردوخاك، گرمای خانه از این درزها خارج نشود. دریچه‌های كولر نیز یكی دیگر از راه‌های ورود گردوخاك به خانه است. حتما دریچه‌های كولر را ببندید و بعد از تمیز كردن آنها، یك كاغذ یا مقوا جلوی دریچه بچسبانید تا مانع ورود گرد و خاك به خانه وخارج شدن گرما شود. در فصل‌های گرم سال نیز هربار بعد از جارو كشیدن خانه، كولر را خاموش كنید و با سر فرچه‌ای جاروبرقی، دریچه‌های كولر را جارو كنید تا گردوخاك آن گرفته شود.

ورود خود شما به خانه نیز یكی از راه‌های آمدن گردوخاك به منزل است. گردوخاكی كه روی كفش، لباس و وسایل‌تان نشسته، با شما وارد خانه می‌شود. پس بهتر است كفش‌هایتان را خارج از در ورودی خانه دربیاورید و در جاكفشی بگذارید. لباس‌هایتان را قبل از ورود به خانه بتكانید و اگر خرید كرده‌اید آنها را مستقیم به آشپزخانه ببرید و جابه‌جا كنید. موكت یا فرش كوچكی در ورودی خانه پهن كنید و هفته‌ای یك‌بار آن را بشویید یا جارو بكشید.

روزنامه یا كاغذ باطله را در اتاق پاره نكنید، زیرا ریزذراتی كه آنها را تشكیل داده‌اند در هوا معلق می‌شوند و روی وسایل می‌نشینند.

فیلتر جاروبرقی تان را طبق دستوری كه دارد هر چند وقت یکبار تمیز یا عوض كنید، چون منافذ این فیلترها بعد از مدتی كثیف و مسدود می‌شوند و نمی‌توانند گردوخاك را در جارو محبوس كنند و به بیرون بازمی‌گردانند.

قبل از شروع گردگیری، خانه‌تان را جارو بزنید؛ چون بیشتر گردوغبارها با جارو جمع می‌شود و مقدار كمی روی وسایل باقی می‌ماند كه برای تمیز كردن آنها بهتر است از گردگیرهای پری استفاده نكنید چون گرد و خاك به آنها نمی‌چسبد و فقط از یك مكان به مكان دیگر منتقل می‌شوند. بهترین گزینه، گردگیرهای ریزبافت یا پارچه‌های میكروفیبر یا الكترواستاتیكی هستند كه گردوخاك را به‌خود می‌گیرند و نگه‌می‌دارند و بعد از تمام شدن گردگیری به راحتی شسته می‌شوند و دوباره قابل استفاده هستند.

اگر دستمال یا پارچه‌های معمولی در دسترس دارید و با آنها خانه را تمیز می‌كنید، حتما با كمی آب مرطوبشان كنید تا گردوخاک به آنها بچسبد.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
بررسی راههای فرار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: "کمیته و کارگروه و نشست" تنها پاسخ دولت است/ برون مرزی بودن گرد و خاک"فرار به جلو" است



اخبار,اخباراجتماعی ,گرد و خاک در اهواز

در سال گذشته 22 هزار و امسال 17 هزار نفر در اهواز به خاطر پدیده گرد و خاک به بیمارستان رفته اند...

یک نماینده مجلس با اشاره به تداوم بحران گرد و خاک در اهواز گفت: پدیده ریزگرد ها بخاطر بی توجهی مسئولان دولت قبلی و فعلی به گرد و غبار تبدیل و اکنون به گرد و خاک مبدل شده است.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار عصرایران در خصوص آخرین وضعیت هوای اهواز تصریح کرد: وضعیت کنونی اهواز دیگر گرد و غبار نیست بلکه الان شاهد نازل شدن گردوخاک از آسمان هستیم که این به خاطر بی تدبیری دولت ها قبلی و فعلی است.

نماینده مجلس:
نماینده اهواز با بیان اینکه مردم این شهر 13 سال است با گردوغبار دست و پنجه نرم می کنند گفت: وضعیت هوای اهواز به 70 درصد ذرات معلق رسیده و نمایندگان استان پیگیری های مختلفی داشته اند اما تنها پاسخی که شنیده ایم برگزاری نشست و کمیته و تشکیل کارگروه بوده است.

وی ادامه داد:کمیته ای که دولت قبلی به ریاست رحیمی تشکیل داد هیچ خروجی نداشته و الان هم کمیته ای ایجاد شده که اقدام خاصی صورت نداده است.

این نماینده با اشاره به اسید پاشی صورت گرفته در اصفهان و سفر وزیر بهداشت به این شهر با بیان اینکه عوامل آن حادثه البته شناسایی هم نشدند گفت: مردم استان خوزستان از تبعیض ناراحتند.

وی افزود: در سال گذشته 22 هزار و امسال 17 هزار نفر در اهواز به خاطر پدیده گرد و خاک به بیمارستان رفته اند اما هیچ یک از اعضای کابینه تا الان به خوزستان سر نزده اند و ناراحتی مردم همین است و آن ها گرد و خاک را تحمل می کنند اما احساس تبعیض را بر نمی تابند.

این نماینده مجلس ضمن هشدار طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس بخاطر وضعیت هوای مناطق جنوب غربی کشور گفت:دولت شجاعت داشته باشد و بگوید نمی تواند برای حل این معضل کاری بکند.

خبرنگار عصرایران از این نماینده درباره نقش کشورهای خارجی در وقوع پدیده غبار سئوال کرد که حسینی گفت: قبول داریم که 80 درصد گرد و غبار به بیرون مرزها بر می گردد  اما در سال 93 حدود 12 بار شاهد گرد و غبار بوده ایم که 10 مورد آن کانون داخلی داشته اگر دولت همین ده مورد را حل کند مشکلات آن دو موردی که کانون برون مرزی داشته پیش کش دولت و مردم آن را تحمل می کنند.


 اخبار  اجتماعی  -   عصرایران