سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راههای تشخیص مرغ، ماهی و گوشت سالم



 

تشخیص گوشت تازه,راهنمای خرید ماهی

 

 

گوشت مرغ فاسد، تیره، پرخون و کبود است و بر اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاکستری و گاهی سبز روشن می‌شود که در این حالت باید از مصرف آن جداً خودداری کرد.

 

گوشت از جمله مواد غذایی است که سریع فاسد می‌شود و سرعت و شدت فاسد شدن آن بستگی به گرما، هوای مرطوب و آلودگی گوشت دارد و بهترین وسیله نگهداری گوشت، سرما است.

 

گوشت سالم باید رنگ طبیعی داشته، بوی بد ندهد، سطح آن لیز و مرطوب نباشد، قبل از سفارش چرخ نشده باشد و دارای مهر کشتارگاه باشد همچنین افراد باید از خرد کردن گوشت قبل از شستن پرهیز کنند و در غیر این صورت امکان انتقال آلودگی احتمالی به عمق گوشت وجود دارد.

 

به هیچ وجه نباید از حرارت یا آب گرم برای ذوب کردن گوشت منجمد استفاده کرد بلکه باید برای خارج کردن گوشت از حالت یخ زده آن را شب قبل در یخچال بگذارند.

 

گوشت مرغ تازه، رنگ و بوی طبیعی داشته و پوست آن عاری از چروکیدگی است و درون بسته بندی آن خونابه یا آب منجمد شده وجود ندارد.

 

گوشت مرغ فاسد، تیره، پرخون و کبود است و بر اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاکستری و گاهی سبز روشن می‌شود که در این حالت باید از مصرف آن جداً خودداری کرد.

 

ماهی سالم نیز باید دارای بوی طبیعی و ظاهری درخشنده و شفاف باشد و آبشش آن قرمز روشن و عاری از ماده لزج است همچنین ماهی فاسد شده پوستی کدر و تیره رنگ و بدون درخشندگی دارد، چشمانی کاملاً گود رفته دارد و عضلات آن شل و بر اثر فشار دادن انگشت روی عضله،‌ فرورفتگی ایجاد می‌شود.

 

 

منبع : alef


ویدیو مرتبط :
تشخیص تخم مرغ سالم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه تشخیص سالم بودن تخم مرغ



نحوه تشخیص تخم مرغ سالم,شناسایی تخم مرغ سالم


اگر در مورد سالم بودن تخم مرغ شک دارید با ما همراه شوید.

دقت کنید پوسته تخم‌مرغ تازه، سفید، شفاف و زبر و خشن است اما پوسته تخم‌مرغ کهنه کدر، صاف و بدرنگ است.

اگر در مورد تازه بودن آن شک دارید می‌توانید مقداری محلول آب نمک سرد درست کنید سپس تخم‌مرغ ها را درون محلول قرار دهید، اگر سالم باشد به‌دلیل سنگین بودن به صورت عمودی به ته ظرف می‌رود اما اگر فاسد و کهنه باشد به صورت معلق و افقی در آب می‌ماند.

یک راه ساده دیگر این است که تخم‌مرغ را رو‌به‌روی یک منبع نور مانند یک لامپ بگیرید. در این حالت باید پوسته آن یکنواخت و عاری از ترک‌خوردگی، لکه‌های غیرمرئی و سوراخ‌های بزرگ باشد.

می‌توانید تخم‌مرغ را کنار گوش خود نگه‌دارید و به آرامی تکانش دهید، اگر هیچ‌گونه صدایی نشنوید، به احتمال زیاد سالم است. اما اگر صدای واضح چلپ و چلوپ مانند قسمت سفیده را شنیدید، بهتر است آن را مصرف نکنید.

یک آزمایش دیگر این است که تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید. همانطور که می‌دانید تخم‌مرغ سالم 3 جزء آن یعنی زرده، سفیده غلیظ و سفیده رقیق به طور مجزا از هم دیده می‌شوند. اگر مانده باشد، این اجزا با هم مخلوط شده و رنگ آن کدر می‌شود.

منبع : hamshahrionline.ir