سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای کامل استفاده از ساسپندر


ساسپندر یکی از ملزومات لباس آقایان است که بسیار زیبا و کاربردی است. اما با این حال تنها یک درصد از مردان از آن استفاده می کنند.

سایت نیکو: تمام آنچه می خواهید درباره ساسپندر بدانید را در اینجا خواهید یافت.

راهنمای تصویری کامل ساسپندر

ساسپندر یکی از ملزومات لباس آقایان است که بسیار زیبا و کاربردی است. اما با این حال تنها یک درصد از مردان از آن استفاده می کنند.

در اینفوگرافی که در ادامه برای شما قرار داده ایم تمام آنچه باید ردباره ساسپندر بدانید به شما خواهیم گفت.

انواع ساسپندر

1.ساسپندر دکمه ای مخصوص پیراهن های رسمی

2.ساسپندر کلیپسی برای پیراهن های نیمه رسمی

3.ساسپندر مخصوص کراوات و پاپیون مشکی

4.ساسپندر کارگری

5.ساسپندر مخصوص زیر پیراهن

راهنمای تصویری کامل ساسپندر



پهنای کش ساسپندر

باریک: شیک و مد روز

متوسط: مخصوص کار و کمتر رسمی

پهن: کاربردی مخصوص کارگری
ساسپندر

راهنمای تصویری کامل ساسپندر



انواع اتصالات ساسپندر

1.کلیپس انگشتی

2.قفل فلزی

3.کلیپس میخی که سر نمی خورد

4.گیره پلاستیکی

5.دکمه ای چرمی

6.دکمه ای پارچه ای

راهنمای تصویری کامل ساسپندر



انواع پارچه مورد استفاده در ساسپندرها

1.الاستیک

2.پولیپروپیلین

3.گروسگرین

4.جاکوارد

5.آکسفورد

6.ابریشم

7.چرمی

راهنمای تصویری کامل ساسپندر



طرح های مختلف ساسپندر

1.ساده

2.چهارخونه

3.طرح های بدیع

4.طرح های بافته شده

5.چرمی

6.پوست حیوانات

راهنمای تصویری کامل ساسپندر



مدل های ساسپندر


Y شکل

X شکل

راهنمای تصویری کامل ساسپندر


ویدیو مرتبط :
راهنمای کامل استفاده از قلم های آرایشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی


در این مطلب از تفاوت مژه مصنوعی با اکستنشن مژه برای‌تان می‌گوییم و درنهایت عوارض ناشی از مژه‌های مصنوعی را هم یاد‌آوری می‌کنیم.




مجله سیب سبز: در کارتون‌ها و انیمیشن‌ها وقتی می‌خواهند شخصیت خانم ماجرا را خیلی زیبا و  فریبنده نشان دهند؛ برایش مژه‌هایی بلند وفرخورده و سیاه می‌گذارند تا وقتی این شخصیت کارتونی پلک‌هایش را باز و بسته می‌‌کند زیبایی خود را به رخ همه بکشد؛ در دنیای واقعی هم همه خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند داشته‌باشند و تا زمانی که این خواسته‌شان برآورده نشود احساس می‌کنند هنوز هم جا دارد که زیباتر شوند.ما هم می‌خواهیم در این راه کمی کمک‌تان کنیم؛ برای‌تان درباره مژه مصنوعی صحبت کرده‌ایم و اینکه چگونه باید آنها را بچسبانید؛ در این مطلب از تفاوت مژه مصنوعی با اکستنشن مژه برای‌تان می‌گوییم و درنهایت عوارض ناشی از مژه‌های مصنوعی را هم یاد‌آوری می‌کنیم.



4 نکته در مورد چسب مژه مصنوعی

1. بهترین چسب ها برای استفاده از مژه‌مصنوعی استفاده از چسب‌های جراحی است که در داروخانه‌ها موجود است. مثل چسب‌های مشکی و چسب‌های سفید که در ابتدا سفید و به تدریج بی‌رنگ و شفاف می‌شوند.

2. سعی کنید چسب را با تیوپ آن به مژه نزنید بلكه با یک خلال دندان و مشابه آن چسب را روی نوار داخلی مژه بزنید.

3. چسب مژه را می‌توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا 24 ساعت صبر کرد اگر واکنشی ایجاد نشد می‌توان از آن چسب استفاده کرد.

4. همیشه چسب را داخل یک ظرف مخصوص بریزید و در آن را محکم ببندید، بعد مژه را به چسب آغشته کنید.

 مژه مصنوعی این خطرات را دارد

1. آسیب دیدن مژه‌های طبیعی

برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می‌شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه‌های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه‌مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه‌های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه‌های اصلی نمی‌دهد و در نتیجه مژه‌های فرد به مرور زمان کم می‌شود.

2- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود.
مالیدن ریمل چشم روی مژه‌هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می‌تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می‌کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌دهند.

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می‌شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم‌ها را شست.


14 مرحله چسباندن مژه‌‌های مصنوعی



1. بدون اینکه فشار خاصی بر مژه‌ها بیاورید؛ آرام آنها را با موچین یا انگشتان‌تان از بسته‌بندی بیرون بیاورید.

2. دو انتهای هر مژه مصنوعی را آرام با نوک انگشتان نگه دارید تا کمی بیشتر به انحنای آنها کمک کنید.



3. مژه انتخاب شده را روی چشم گذاشته و آن را از داخل چشم‌ها به بیرون اندازه بگیرید و مقدار اضافی آن را كوتاه كنید.



4. حالا روی یک بشقاب تمیز کمی چسب بریزید.

5. اكنون با یک لبه نسبتا تیز مثل انتهای تیوپ خود چسب یا انتهای موچین؛ مقداری از چسب را بردارید.



6. گوشه بیرونی مژه را با موچین گرفته  وچسب را به سراسر خط مژه مصنوعی بمالید البته یک لایه بسیار نازک ؛فقط به 2 سر انتهایی و ابتدایی کمی بیشتر چسب بزنید.

7. مژه مصنوعی‌ها را با موچین بردارید (بهتر است وسط آن را و نزدیک خط مژه را بگیرید) حواس‌تان باشد که نوک موچین به قسمت چسبناک نخورد.



8. حالا در حالی که در آینه نگاه می‌کنید کمی سرتان را عقب ببرید تا خط مژه‌های‌تان را بهتر ببینید. مژه را كه با موچین نگه داشته‌اید از داخل چشم به بیرون گذاشته و بدون تماس به دیگر مژه‌ها روی مژه واقعی بگذارید، اگر احتیاج بود با ته موچین و با چشم بسته!



9. با موچین گوشه مژه‌های داخلی و خارجی چشم را کاملا میزان کنید و تا حد ممکن مژه‌های مصنوعی را به مژه های واقعی خودتان نزدیک کنید البته بدون تماس با آنها. در این شکل‌ها می‌توانید نقاط ابتدایی و انتهایی را که مژه‌ها را باید بچسبانید کاملا ببینید؛ این نقاط همان‌هایی هستند که چسب بیشتری زده‌اید.



10. تا جایی که می‌توانید سریع عمل کنید و اگر احتیاج بود مرحله 9 را چندبار تکرار کنید تا مژه‌ها جای اصلی خود را پیدا کنند. با سر موچین مژه‌ها را مرتب کنید.

11. حالا با یک برس که سر نرمی دارد سراسر خط مژه، کمی فشار دهید و چک کنید که همه جای آن به خوبی چسبیده‌ است..



12. حدود یک تا 2 دقیقه صبر کنید تا چسب خشک شود؛ بعد از خشك شدن چسب، آرام چشم‌ها را باز كنید، اگر اشتباه شد و مجبور شدید آن را بردارید باید مژه را تمیز كرده و بعد از خشك كردن دوباره مراحل بالا را تكرار كنید.

13. بعد از موفقیت كامل می‌توانید با خط چشم مایع روی مژه و چسب را بكشید. البته تا این زمان باید چسب خشك شده و رنگ خود را از دست بدهد. برای امتحان می‌توانید مژه مصنوعی را خیلی آرام بردارید كه اگر كار به‌درستی انجام شده باشد این كار عملی نخواهد بود.



14.  آخرین مرحله با مالیدن ریمل، مژه مصنوعی و حقیقی را به هم بچسبانید بعد از این مراحل سایه چشم و دیگر رنگ‌ها را استفاده كنید.




یک نکته مهم: اگر كیفیت مژه مصنوعی خوب باشد می‌توانید آن را چندبار استفاده كنید وگرنه بعد از یك بار دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

 چگونه مژه های مصنوعی را دوباره استفاده كنید؟

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم حتما مژه مصنوعی‌ها را قبل از خواب درآورده و چشم‌ها را خوب پاك كنید تا باعث بیماری‌های چشمی نشوید. بعد از برداشتن مژه‌ها آنها را لای دستمال كاغذی آغشته به الكل گذاشته و خوب آن را پاك كنید، بدون فشار یا كشیدن مژه‌ها. چندبار دستمال را عوض كنید تا كاملا ریمل و خط چشم و چسب روی مژه‌ها پاك شود و در آخر آن را با باد سشوار خنك خشك كرده و برای استفاده بعدی آماده كنید. البته توصیه می‌شود یك بار مژه مصنوعی را مصرف كنید كه هیچ شكی در سلامت چشمان شما به‌وجود نیاید.

 مراحل استفاده از ریمل:

خوب مژه‌ها را پودر بزنید تا با تركیب ریمل آن را ضخیم‌تر جلوه دهد و ریمل روی مژه‌ها بهتر بنشیند. دو یا سه‌بار ریمل را به مژه‌های بالا به‌صورت افقی بمالید. به سرعت برای بار دوم و سوم هم این كار را تکرار کنید.چون ریمل سریع خشك می‌شود به‌خصوص در ریمل ضد آب. اگر روی مژه خشك شده ریمل بزنید، ریمل تكه تكه به‌نظر خواهد آمد.

 اگر مژه‌های خودتان صاف است

اگر مژه‌های‌تان صاف است توصیه می‌کنیم قبل از چسباندن مژه مصنوعی، از فرمژه استفاده کنید. برای بهتر حالت گرفتن مژه‌ها می‌توانید دستگاه فرمژه را با سشوار یا آب داغ گرم كنید كه موقع فر دادن مثل اتویی برای مژه‌ها عمل خواهد كرد. فر مژه را روی ریشه مژه قرار داده و برای ۳۰ ثانیه نگه دارید و آن را به نوك‌های مژه‌ها آورده و برای ۳۰ ثانیه نگه دارید تا خوب فر را به‌خود بگیرد. البته حواس‌تان باشد که این کار باعث سوختن تدریجی پوست لبه‌های پلک و موی مژه‌ها می‌شود. به این ترتیب، امکان ریزش مژه‌ها و رشد کندتر آنها هم وجود خواهد داشت، بنابراین برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها، به جای گرم کردن فرمژه، مژه‌های خود را با حوله‌ای آغشته به آب‌گرم، کمی گرم و مرطوب و سپس از فرمژه استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.