سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای کافه گردی


خانوادگی بودن مهم​ترین ویژگی این کافه خودمانی است. کافه ای که حالا با حضور مشتریان و میزبانان یک کلنی دوستانه را کنار هم گرد آورده است. اگر می خواهید ساعتی را در این کافه بگذرانید به آدرس یوسف​آباد ... بروید.




کی:
آویده امیری نیا
کجا: کافه اخرا
چرا: همه آنهایی که در طول این سال، سر و کارشان به این کافه رسیده حتما خانم امیری‌نیا را می‌شناسند. کسی که با وجود داشتن یک شغل عالی همه چیز را کنار گذاشت تا همراه همسرش «اخرا» را اداره کند، جایی که حالا دیگر یک‌جورهایی خانه اول آنهاست برای مادر مهربان «اخرا» که حالادیگر کافه‌اش را مثل بچه‌ای که تا امروز در زندگی‌اش نبوده دوست دارد، زن بودن هیچ‌وقت نتوانسته مانعی برای جلو رفتن باشد: «وقتی مشتری‌ها می‌بینند که یک زن اینجاست یک نگاه امن به وجود می‌آید، به خاطر همین شاید برایتان جالب باشد که بدانید مشتری‌های خانوادگی ما خیلی بیشتر هستند و کلی تبادل انرژی داریم. حتی بچه‌ها روی کالسکه هم مشتری‌های ما هستند و فکر می‌کنم همه اینها به خاطر بودن یک زن است.»



چرا کافه اخرا؟

خانوادگی بودن مهم​ترین ویژگی این کافه خودمانی است. کافه ای که حالا با حضور مشتریان و میزبانان یک کلنی دوستانه را کنار هم گرد آورده است. اگر می خواهید ساعتی را در این کافه بگذرانید به آدرس یوسف​آباد ... بروید.



کافی شاپ

آدرس - تلفن

سابقه

اتمسفر

محدوده قیمتی

انتخاب ویژه

 

خیابان ولیعصر(عج)،

باغ فردوس،

موزه سینما

پیدایش کافههای زنجیرهای ویونا به حدود چهار سال پیش باز میگردد که مهدی خیامی بازیگر فیلمهای مسعود کیمیایی این نام را ثبت و سپس آن را سر زبانها انداخت. در حال حاضر ویونا شعبههایی در خیابانهای پاسداران، ولنجک، باهنر و مجتمع پارک پرنس دارد که سرویس مشابهی را عرضه میکنند.

ویونای باغ فردوس، محوطهای از فضای اطراف را میز چیده که یکی از ویژگیهای مهم آن است. شما میتوانید در روزهای آفتابی در محیطی آرام قهوهتان را میل کنید.

ارزانترین چیزی که در کافه پیدا میشود زیر 4000 تومان نیست. بنابراین پول به اندازه کافی ببرید.

سالاد سزارهای ویونا را در کمتر جایی میتوانید پیدا کنید. البته منوی ویونا کاملا پر و پیمان است.

 

خیابان آفریقا (جردن)،

خیابان گل آذین

(تقریبا همیشه

جای پارک هست)

اهالی خیابان جردن میدانند که کافه ماگ حدود 10 سال سابقه دارد. سیدنورالدین تقوی که دوستان او را با نام کلی نوری میشناسند، در سال 80 تصمیم به کافهداری گرفت. نوری خواهرزاده محمد صالحعلا است و قبل از این 18 سال در کافه تئاتر کار میکرده است.

ماگ یک کافه دو طبقه با صندلیهای لهستانی است که فضایی تنگ اما خودمانی دارد. نوری، مالک این کافه با برخوردهای گرمش، علت اصلی جذابیت کافه ماگ است.

اگر نخواهید زیاد خرج کنید، حدود 4000 تومان برای هر نفر که البته این مبلغ ممکن است به 5000 تومان هم برسد.

پیشنهاد ما این است که اگر به ماگ میروید، سفارشتان شامل این سه قلم باشد:

قهوه، لیموناد وسالاد میوه

 

خیابان ولیعصر(عج)

پایینتر از چهارراه ولیعصر(عج)، روبهروی تئاتر شهر کوچه... (اینجا جای پارک به سختی پیدا میشود)

این کافه را آزاده دلشاد در اردیبهشت 84 افتتاح کرد که خیلی زود به پاتوق بسیاری از اهالی هنر در محدوده تئاتر شهر و تالار وحدت تبدیل شد. به همین دلیل، رفت و آمد هنرمندان در آن پررنگتر است.

این کافه بیشتر به درد پاتوق کردن میخورد تا وقتگذرانی خانوادگی. البته این کافه نیم طبقه بالاتر از خیابان است و با ورودی نهچندان مشخص رفتوآمد گذری در آن کم است.

در منوی این کافه گزینهای به نام هیچی وجود دارد که 1500 تومان است.

اسپرسوهای کافه تمدن همراه با آب سرد کنار آن معروفترین قسمت منوی تمدن است.

محله گردی یا هیئت گردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی


در این مطلب هم برای شما پیشنهادهای خوشمزه‌ای دارم و سعی كرد‌ه‌ام پیشنهادهایی به شما بدهم كه نتوانید دست رد به آنها بزنید چون اگر كمی هم شكمو باشید و اهل خوردن، حتما یكی از این پیشنهادها نظر شما را جلب خواهد كرد؛ این شما و این هم پیشنهادهای ما.