سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای خرید یخچال فریزر


اگر شما هم نقشه خرید یخچال در سر دارید اما هنوز نمی‌دانید كدام مدل را با كدام طرح انتخاب كنید این گزارش را از دست ندهید. ما به شما می‌گوییم در بازار داغ یخچال‌فریزرها چه می‌گذرد.





صبح بخیر:  این روزها بازار یخچال‌ فریزرها درست بر عكس خودشان تا دل‌تان بخواهد گرم است. طرح و رنگ و مدل‌ها آنقدر متنوعند كه انتخاب را با وجود همه زیبایی‌هایش سخت می‌كنند. اگر شما هم نقشه خرید یخچال در سر دارید اما هنوز نمی‌دانید كدام مدل را با كدام طرح انتخاب كنید این گزارش را از دست ندهید. ما به شما می‌گوییم در بازار داغ یخچال‌فریزرها چه می‌گذرد.



كنار در كنارها محبوب‌تر هستند

با توجه به نیاز خریداران و فروش بازار متوجه می‌شوید كه به ندرت می‌شود خانواده‌ای از یخچال فریزرهای جدا استفاده كنند، زیرا با وارد شدن سایدبای‌سایدها به بازار، انگار دیگر فروش در دستان این اجناس است. مزیت‌هایی كه این اجناس نسبت به یخچال فریزرهای جدا دارند بسیار زیاد است و از مهم‌ترین آن‌ها جمع و جور بودن  نسبت به یخچال فریزرهای جدا هستند. از زمانی كه ساید‌بای‌سایدها به بازار عرضه شد دیگر  كارخانه‌های بزرگ دنیا روی یخچال فریزرهای جدا كار نكردند ولی سایدبای‌سایدها روز به روز بهتر و پرفروش‌تر شدند.



 ایرانی‌های محبوب

از معروف و محبوب‌‌ترین برندهای محبوب ایرانی می‌شود  امرسان  و  لورچ  را نام برد كه به نوبه خودشان فروش بالایی دارند و با برندهای خارجی كم و بیش در رقابت هستند. امرسان از لحاظ ظاهر، فیزیك و ابعاد دست كمی از برندهای روز دنیا ندارد اما از نظر كیفیت داخلی و تخصص یكسری كم و كاست‌هایی دارد. البته كارشناسان طول عمر فرون یا همان سردكننده این اجناس پایین‌تر از برندهای روز دنیاست، همچنین دینام آن‌ها هم كم‌كارتر از برندهای معروف است. عمر استاندارد این اجناس اما قابل قبول است در ضمن نمونه‌های ایرانی ارزان‌تر هستند. در مورد نمونه‌های ایرانی باید به این نكته اشاره كنیم كه واقعا نمونه‌های مناسبی هستند اما متاسفانه مردم گاه به آن‌ها بی‌توجهی می‌كنند و این باعث شده كه براساس برخی شایعات، برندهای معتبر داخلی محصولات خود را با نام‌های خارجی به فروش برسانند!



ال‌جی  یك گام  جلوتر

از شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا می‌شود ال‌جی، سامسونگ و ایندزیت را نام برد كه پرفروش‌ترین آن‌ها در كشور ما گویا فعلا ال‌جی است زیرا ضمانتنامه آن تحت نظر شركت ایرانی به نام گلدایران است. رنج قیمت مناسب و كارایی‌های بالای این برند آن را پرفروش‌ترین برند در ایران ساخته است. برند سامسونگ هم محبوبیت‌های خاص خودش را دارد ولی نصب قطعات آن در خارج از كشور و هماهنگ كردن دینام و موتور آن با ژنراتورهای استاندارد كشورهای تولیدكننده مانند آلمان و ژاپن این برند را در ایران پرمصرف ساخته است.



با كیفیت اما گران قیمت!

ایندزیت برند بسیار معروفی برای تولیدات لوازم خانگی در سراسر دنیاست. این برند 30 سال سابقه تولید لوازم خانگی در ایتالیا دارد. محصولات این برند با كارایی‌های بالا در سراسر دنیا عرضه می‌شود و همین خصوصیات آن را از گران‌ترین اجناس بازار ساخته است. بالا بودن قیمت لوازم‌های این برند آن را از كم‌فروش‌ترین اجناس ساخته اما به هر حال این یخچال فریزرها قابلیت‌های زیادی دارند.





سرگرمی با سایدبای‌ساید

حدود 3 سال است كه سامسونگ محصول تازه‌ای  را به بازار ارائه كرده كه توانسته  هواداران زیادی را به خودش اختصاص بدهد. هر خانم خانه‌داری با دیدن این محصول بدون تردید برای خرید وسوسه می‌شود! سامسونگ برای نخستین‌بار در ایران ساید‌بای‌سایدی را به بازار عرضه كرده كه روی آن یك LCD نصب شده است و می‌شود آن را با آنتن‌های معمولی به شبكه‌های تلویزیونی وصل كرد و دیگر حتی در آشپزخانه  و در حال كار هم تلویزیون تماشا كرد. با این كار سامسونگ 2 محصول را در یك مجموعه ارائه داده. ولی بعد از مدت یك سال، برند ایندزیت، آپشن جدیدی را به یخچال اضافه كرد. محصولی كه ایندزیت ارائه داد با یك LED و به همراه داشتن دوربین در درون یخچال بود، یعنی بدون باز كردن در یخچال می‌توانید از محتویات داخل آن، دما و رطوبت فضای داخل یخچال باخبر شوید. بعد از وارد شدن این تولیدات جدید توجه بسیاری از خریداران به این یخچال‌ها جلب شد.





به رنگ چوب

مدل‌های مختلفی از هر برند در بازار عرضه ‌شده و هر‌سال تنوع آن‌ها زیادتر می‌شود. كارشناسان معتقدند اكثریت مدل‌های زیبا با تنوع رنگ‌ها به برند سامسونگ اختصاص دارد، زیرا طرح‌های جالب با رنگ‌های متفاوت از خود ارائه می‌دهد و این برند به ظاهر بسیار توجه می‌كند.رنگ محبوب این اجناس سفید (یخچالی) است ولی در طول این 2 سالگذشته رنگ‌های نقره‌ای و كرم قهوه‌ای هم فروش بسیار بالایی داشته‌اند. مدل جدیدی كه ال‌جی ‌ برای سال جدید، یعنی سال 91 ارائه كرده است بسیار جالب است. این مدل به این شكل است كه طرح بدنه یخچال به رنگ آجری با مدل‌های چوبی و با رنگ‌های مشكی و قهوه‌ای بسیار براق و پرزرق و برق است كه طرفداران زیادی را پیدا كرده است.





چگونه یخچال‌های‌مان را بشوییم؟

لازم است به منظور پیشگیری از بوی نامطلوب، یخچال را تمیز نگه دارید. غذاهای فاسد را فورا بیرون بیاورید، در غیر این صورت ممكن است بر سطح پلاستیكی كشوهای دستگاه اثر گذاشته و آن‌ها را كدر كند. برای پاك كردن سطح بیرونی و تمیز ماندن آن از محلول آب گرم و صابون یا مواد پاك‌كننده ملایم استفاده كنید. توصیه می‌شود به طور مرتب قسمت داخلی را تمیز كنید تا از بدبو شدن داخل دستگاه جلوگیری شود. تمامی قطعات داخلی را با محلول جوش شیرین یا ماده پاك‌كننده ملایم و آب گرم شسته و حتما خشك كنید. رطوبت اضافی را با اسفنج و پارچه خشك پاك كنید تا باعث شوك الكتریكی نشود.هرگز از اسكاچ، برس سیمی و فلزی برای تمیز كردن استفاده نكنید. از پاك‌كننده‌های اشتعال‌زا و سمی استفاده نكنید و به هیچ عنوان با دستان خیس سطوح منجمد را لمس نكنید زیرا اشیا در اثر تماس با سطوح سرد بلافاصله به آن می‌چسبند.



آن‌ها چند سال عمر می‌كنند

طول عمر یك یخچال‌فریزر استاندارد 5 سال است ولی اگر ماده‌ سردكننده آن از گاز استاندارد تشكیل شده باشد تا 10 سال هم به طور استاندارد كار می‌كند. عمر این اجناس به نحوه استفاده از آن‌ها هم بستگی دارد اگر به نكات ایمنی از قبیل: كنترل برق، استفاده دینام، تمیز نگه داشتن آن‌ها، تعویض به موقع ماده‌ سردكننده، بررسی سیم برق آن توجه كنید می‌توانید سال‌ها از آن استفاده كنید. یخچال فریزرها حتما باید از دیوار و لوازم برقی دیگر آشپزخانه فاصله داشته باشد تا خراب نشوند. پایه‌های یخچال فریزر باید تراز باشد تا لق نزند و به یاد داشته باشید روی آن نباید چیزی گذاشته شود، زیرا به یخچال فشار می‌آورد.



ویدیو مرتبط :
خرید یخچال فریزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه باید درباره خرید یخچال فریزر بدانید


اینکه می خواهید یخچال فریزر دوقلو انتخاب کنید یا ترجیح می دهید یخجال تان ساید بای ساید باشد و یا حتی مدل های دو در کوچک به سلیقه شما بستگی دارد اما نکته اصلی اینجاست که یخچال مورد نظرتان علاوه بر تطابق با سلیقه تان باید ابعادی متناسب با آشپزخانه داشته باشد.

هفت صبح: برای یک لحظه آشپزخانه تان را بدون یخچال فریزر تصور کنید. زندگی در این خانه به طور حتم مشکل خواهد بود. پس بهتر است برای خرید پرکاربردترین وسیله آشپزخانه کمی بیشتر دقت به خرج دهید و مدلی را انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت، قیمت، مصرف انرژی و طراحی، متناسب با نیازتان باشد.

با خواندن راهنمای چندوجهی زیر هم با مدل های مختلف یخچال فریزر با ظرفیت های مختلف و هم کم مصرف ترین ها آشنا می شوید. از طرف دیگر با دانستن نکات مهم نگهداری از یخچال فریزر نه تنها طول عمر این وسیله را بالا می برید بلکه لطف بزرگی در حق قبض برق تان انجام خواهید داد.

اینکه می خواهید یخچال فریزر دوقلو انتخاب کنید تا مواد غذایی بیشتری را در فریزر قرار دهید یا ترجیح می دهید یخجال تان ساید بای ساید باشد و یا حتی مدل های دو در کوچک به سلیقه شما بستگی دارد اما نکته اصلی اینجاست که یخچال مورد نظرتان علاوه بر تطابق با سلیقه تان باید ابعادی متناسب با آشپزخانه داشته باشد.


  • نکات کلیدی انتخاب یخچال فریزر

برای انتخاب یک یخچال فریزر تنها کافی است به چند نکته کوچک اما کاربردی و مهم دقت کنید. الزاما مدلی که تمامی امکانات زیر را داشته باشد، بهترین مدل یخچال فریزر نیست اما هر چه این قابلیت ها در مدلی که متناسب با بودجه تان انتخاب می کنید بیشتر باشد انتخاب کاربردی تری خواهد بود.

نمایشگر و آلارم

قرار گرفتن نمایشگر دیجیتالی روی بدنه نه تنها جلوه بهتری به یخچال فریزر می دهد بلکه با یک نگاه به آن می توانید هر نوع اشکالی در سیستم خنک کنندگی یا موتور را تشخیص دهید. نمایشگرهای LED نسبت به نمایشگرهای LCD تفاوت چندانی در ظاهر ندارند اما قیمتشان بالاتر است.



کنترل سرمایه برفک زدایی و تصفیه هوا


برفک زدایی اتوماتیک یکی از مهمترین قابلیت های یخچال فریزر به حساب می آید چون نه تنها زحمت شما را کم می کند بلکه مصرف برق دستگاه را هم پایین می آورد. هر چه تعداد سیستم های خنک کنندگی بالاتر باشد کیفیت خنک کنندگی بالاتر می رود و البته تاثیر مستقیمی روی قیمت یخچال فریزر خواهد داشت.

استفاده از کربن در بدنه و لاستیک دور در ضدباکتری، باعث می شود مواد غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشد و البته بوی مواد غذایی درون محفظه یخچال یا فریزر پخش نشود.



محفظه صفر درجه و بار خانگی

این امکانات تقریبا امکانات اضافه و غیرضروری به حساب می آید. هر چند بارخانگی کمک می کند تا طول عمر یخچال بالاتر بروداما محفظه صفر درجه تنها برای مواد غذایی تازه کاربرد دارد. اگر عادت به خرید روزانه دارید حتما به داشتن محفظه صفر درجه در مدل انتخابی تان دقت کنید.



برچسب انرژی

در بین یخچال های موجود در بازار ایران چه مدل های تولید داخلی و چه مدل های وارداتی می توانید مدل هایی در رده مصرف انرژی A پیدا کنید اما برچسب مصرف انرژی +A را تنها در مدل های وارداتی می بینید. این برچسب هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ میران به صرفه و اقتصادی بودن یخچال اهمیت زیادی دارد.



  • چه ظرفیتی مناسب شماست؟

تعداد محدودی از خریداران قبل از خرید می دانند چه مدلی با چه ظرفیتی مناسبشان است. در حالی که انتخاب ظرفیت مناسب شاید سخت ترین و مهم ترین بخش خرید یخچال فریزر به حساب بیاید. به طور معمول برای یک خانواده دو نفره یخچالی با ظرفیت 160 تا 200 لیتر کفایت می کند اما برای خانواده های پرجمعیت بهتر است سراغ مدل های 500 تا 700 لیتری بروید که شامل مدل های ساید بای ساید و دوقلو می شود.

یخچال های هتلی


تنها زمانی که فضای کافی برای قرار دادن مدل های بزرگتر وجود نداشته باشد خریدن این مدل ها پیشنهاد می شود. قیمت مدل های هتلی تفاوت خیلی کمی با مدل های دو در بالا و پایین دارد و ظرفیتشان بین سه تا هفت فوت است. بزرگترین نقطه ضعف یخچال های هتلی نداشتن جایخی و فریزر است. اگر با تمام این تفاسیر قصد خرید یخچال هتلی را دارید می توانید مدل 170-AFR هوور را با ظرفیت 6 فوت و قیمت 340 هزار تومان انتخاب کنید. اگر هم بخواهید از برندهای شناخته شده تر و البته گران قیمت تر انتخاب کنید مدل پنج فوتی ERU13500 الکترولوکس با قیمت یک میلیون و 355 هزار تومان در بازار وجود دارد.



یخچال های دو در


این مدل ها به خاطر ظرفیت پایین فریزر و فضای کم چندان پیشنهاد نمی شود اما برای آشپزخانه های کوچک گزینه ای بهتر از این مدل ها وجود ندارد. مدل 1666-RF امرسان 16 فوت ظرفیت دارد، تنها با بدنه سفیدرنگ تولید می شود و برای کسانی مناسب است که با بودجه کم می خواهند یخچال فریزر انتخاب کنند. قیمت این مدل حدود 500 هزار تومان است. مدل 8401BTQ-KF هوور هم حدود یک میلیون تومان قیمت دارد اما با وجود آبریز و نمایشگر روی بدنه ظاهر مدرنتر و زیباتری به آشپزخانه می دهد.



ساید بای سایدها

پرفروش ترین مدل های یخچال فریزر در بازار ایران مدل های ساید بای ساید است. فروش بالای این مدل ها شاید بیشتر به خاطر طراحی بدنه و زیبایی ظاهری شان باشد اما ظرفیت ایین فریزر مدل های ساید بای ساید باعث می شود خانواده های پرجمعیت زحمت و هزینه خرید یک فریزر جداگانه را متحمل شوند.

در بازار ایران می توانید مدل های مختلف ساید بای ساید را از 2 تا 8 میلیون تومان پیدا کنید. با بودجه ای بین دو تا سه میلیون می توانید مدل KFP8901FBQ ال جی و 8914GT-RSC اسنوا را انتخاب کنید که قیمتی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان دارند.


اگر بودجه تان بین سه تا چهار میلیون تومان باشد می توانید سراغ مدل KSBSD600 کن وود با حدود قیمت سه میلیون و 500 هزار تومان و یا مدل KAN60A15NE بوش با حدود قیمت چهار میلیون تومان بروید واگر مشکل پسند هستید و می خواهید یکی از مدل های تک بازار را که طراحی منحصر به فردی دارد انتخاب کنید و البته بودجه تان به شما اجازه می دهد مدل SPXRA602ENF شولتز با شش میلیون و 900 هزار تومان می تواند یکی از گزینه های تان باشد. هر چند قیمت بالای این مدل دلیلی بر کیفیت منحصر به فرد آن نیست و می توانید همین امکانات را در مدلی از برندهای دیگر و قیمتی ارزانتر هم انتخاب کنید.



یخچال فریزرهای سه در

بعضی از مدل های سه در جزو دسته ساید بای سایدها هستندو بعضی دیگر در دسته مدل های یخچال فریزر بالا و پایین قرار می گیرند. تنها مزیت خرید این مدل ها امکان تنظیم جداگانه یکی از محفظه هاست. البته به خاطر تفکیک فضا و قابلیت استفاده از درهای مختلف هم دسترسی آسانتری به مواد غذایی خواهید داشت و هم آسیب پذیری دستگاه پایین می آید.


با بودجه ای کمتر از 2 میلیون تنها می توانید سراغ خریدن مدل های بالا و پایین مثل مدل 3DAFTZ ایندزیت با ظرفیت 19 فوت و مدل 631CS-AFD هایر 16 فوتی را با حدود قیمت یک میلیون و 900 هزار تومان انتخاب کنید اما اگر می خواهید از مدل های ساید بای ساید خریداری کنید می توانید مدل FRENCH سامسونگ را با حدود قیمت چهار میلیون تومان و مدل KAN91PJ10N بوش را با قیمت 5 میلیون و 220 هزار تومان انتخاب کنید.



یخچال فریزرهای دوقلو

مدل های دوقلو را با دقت بیشتری انتخاب کنید. قیمت این مدل ها کمی بیشتر از مدل های ساید بای ساید است و فضای زیادی اشغال می کند. در نتیجه تنها برای آشپزخانه های بزرگ مناسبند. از طرفی فریزر فضای بسیار زیادی دارد و حجم بالایی از مواد غذایی را در خود جای می دهد.


در بین مدل های دوقلو مدل RR18/RZ18 سامسونگ عریض ترین بدنه را دارد. این مدل را می توانید با 2 میلیون و 700 هزار تومان خریداری کنید. مدل KSR38A01+GSN32A23 بوش نسبت به مدل های ساید بای ساید قیمت پایینی دارد و به همین خاطر در بازار ایران فروش نسبتا خوبی داشته است. این مدل را می توانید با حدود چهار میلیون و 800 هزار تومان خریداری کنید.