سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای خرید و نصب لوستر



راهنمای نصب لوستر,اصول خرید و نصب لوستر

برای اتاق‌هایی که د‌ارای سقف کوتاه هستند‌ از نصب لوستر و چراغ‌های آویزی خود‌د‌اری کنید‌

 

در انتخاب هر وسیله رعایت نكاتی مورد نیاز است. بهتر است در مورد نوع لوستری که می‌خواهید بخرید، جایی که می‌خواهید آن را نصب کنید و میزان نور مورد نیاز اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

در انتخاب هر وسیله رعایت نكاتی مورد نیاز است. بهتر است در مورد نوع لوستری که می‌خواهید بخرید، جایی که می‌خواهید آن را نصب کنید و میزان نور مورد نیاز اطلاعاتی جمع آوری کنید. در همین راستا اگر شما نیز قصد دارید لوستری مناسب برای فضای مورد نظرتان در خانه تهیه كنید ابتدا پیش از هر كار موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:


کدام اتاق نیاز به لوستر دارد؟
از آنجایی که هر فضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهایی با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلکه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش کنید که این موضوع از زیبایی لوستر شما می‌کاهد.

بهتر است برای اتا‌ق‌های کوچک‌تر لوستر‌هایی با شاخه‌های کمتر را انتخاب کنید. تعیین محل نصب لوستر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا انتخاب محل نامناسب می‌تواند نه تنها ترکیب اتاق را به هم بزند بلکه باعث شود زیبایی و ارزش لوستر نیز به چشم نیاید.

اگر لوستر را در اتاق پذیرایی و برای روشن کردن مبلمان استیل به کار می‌برید، اطمینان حاصل کنید که شعاع‌های نور حاصل از آن تمام قطعات مبلمان را در برگرفته و به یک میزان روشن کند.

خانه شما سنتی است یا مدرن؟
همان طور که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می‌گیرید در هنگام خرید لوستر نیز این موضوع را باید مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال در یک فضای کاملا مدرن، آویختن لوستری با آویزهای کریستالی کاری نامناسب بوده و به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می‌شود.

* وسعت فضا: از آنجایی كه هر فضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهای با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلكه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش كنید.

آیا می‌خواهید روی میز ناهارخوری لوستر آویزان کنید؟
زمانی که قصد دارید لوستری را بالای یک میز ناهارخوری نصب کنید، سعی کنید ارتفاع آن را آنقدر پایین بیاورید که تمام ظروف روی میز و نیز غذاهای چیده شده روی آن را به طور کامل روشن کند.

برای اتاق خواب لوستر می‌خواهید؟
استفاده از نور مستقیم و آویزان از سقف مانند لوستر چون باعث خیرگی چشم و آزار آن هنگام دراز کشیدن روی تخت می‌شود برای اتاق خواب مناسب نیست. توصیه می‌کنیم برای این اتاق‌ها صرفا از نورهای گرم و چراغ‌‌هایی با امکان تغییر شدت نور استفاده کنید. دیوارکوب‌ها و لامپ‌های‌ هالوژن برای این محیط ها مناسب‌اند.

* مساحت سقف: در یك معماری معمولی وسعت سقف و كف یك فضا یكسان است ولی از آنجایی كه این روزها كاربرد سقف‌های كاذب در حاشیه سقف اصلی بسیار رایج شده است، در واقع مقداری از مساحت اصلی كاسته شده و در نتیجه هنگام خرید لوستر می‌بایست همان میزان باقی مانده را به عنوان اندازه موجود ملاك قرار دهید.

سقف شما کوتاه است یا بلند؟
برای اتاق‌هایی که د‌ارای سقف کوتاه هستند‌ سعی کنید از نصب لوستر و چراغ‌های آویزی خود‌د‌اری کنید‌ چون این گونه چراغ‌ها سقف را کوتاه‌تر نشان می‌د‌هند‌ اما اگر تمایل به نصب لوستر دارید بهتر است از لوستر‌های سقفی استفاده کنید.

* نورپردازی ثانویه: اغلب فضاها علاوه بر لوستر دارای منابع نورزای دیگری همچون آباژور، چراغ های دیواركوب و در معماری امروزی هالوژن های واقع در سقف‌های كاذب یا اصلی هستند كه آنها نیز نقش نورپردازی محیط را برعهده دارند لذا در چنین شرایطی پیش از هرگونه اقدام جهت انتخاب لوستر و احیاناً دیواركوب های آن بقیه منابع نورزای موجود و یا حتی الامكان كاربرد منابع نورزای دیگر را در نظر بگیرید.


لازم به ذكر است هرچه در فضا از منابع نورزای متعددی استفاده شود، هم زیباتر خواهد بود و هم كاربردهای گوناگونی را می‌توان از آن فضا دریافت كرد به شرط آنكه انتخابی مناسب و صحیح انجام پذیرد.

نكته : در خانه هایی كه بر روی سقف‌های كاذب حاشیه و حتی بر روی سقف كاذب میان سقف اصلی، چراغ‌های هالوژن و یا مانند آن تعبیه شده است، لوستر تنها جنبه زیبایی داشته و بیش از میزان نوردهی به موارد ظاهری آن از جمله ابعاد، مدل، فرم و غیره نیز توجه كنید.

نكته : امروزه ساخت فرم‌ها و شكل های هندسی در قالب سقف كاذب در میان سقف اصلی به همراه تعداد زیادی چراغ های هالوژن بر روی آنها بسیار رایج شده است. غافل از آنكه این قبیل سقف ها هم باعث شلوغ شدن فضا شده و هم ارتفاع ظاهری سقف اصلی را كاهش می دهد. حال در نظر بگیرید اگر در میان این سفینه های گچی لوستری با ابعاد بزرگ و چندشاخه نیز آویخته شود، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. برای چنین موقعیتی لوسترهای ظریف سقفی بهترین انتخاب محسوب می شوند.

 

راهنمای خرید لوستر,خرید و نصب لوستر

ارتفاع سقف یكی از تعیین كننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است


* ارتفاع سقف: ارتفاع سقف یكی از تعیین كننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی كه سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول خیلی كوتاه تر باشد شما نمی توانید از لوسترهای آویز به خصوص از نوع آویز كریستال دار استفاده كنید زیرا امكان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنكه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد كه یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور كلی در شرایط عادی برای سقف های كوتاه بهترین انتخاب لوسترهای به اصطلاح سقفی است.

* ابعاد لوستر: علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه ها و میزان وات لامپ های مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نیز از جمله ضروریات است بنابراین برای فضای كم وسعت، لوستری انتخاب نكنید كه اگر چه كم شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا فضایی نازیبا را ایجاد می كند.

* نحوه نورپردازی: نورپردازی توسط لوستر به طور كلی چه آویز و چه سقفی با توجه به طرز قرارگرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سر بالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سر بالا نور به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا كه شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریك تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوسترهای غیرآویز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوارها صورت می گیرد.

نكته: علاوه بر مدل های یاد شده در فوق، حباب دار بودن و یا نبودن نیز در نور حاصل از هریك از مدل ها تاثیرگذار است.

* سبك و مدل لوستر: همچنان كه به هنگام انتخاب لوازم دكوراسیونی هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبك را در نظر می گیرید در تهیه لوستر نیز این مهم را مورد توجه قرار دهید به عنوان مثال در یك فضای كاملاً مدرن، آویختن لوستری با آویزهای كریستالی كاری ناصحیح بوده و به لحاظ دكوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می شود.

چگونه یک لوستر را نصب کنیم؟
پیش از هر چیز لازم است یادآوری کنیم که نصب لوستر کار آسانی نبوده و باید در این زمینه از یک کارشناس کمک بگیرید و به یاد داشته باشید که صرف نظر از شکل و نوع و اندازه لوستر قبل از هر اقدامی ‌باید نسبت به قدرت اتصالات برق اتاق در رابطه با تأمین روشنایی چراغ‌های متعدد لوستر اطمینان به عمل آید.

دانستن این نکته نیز بسیار مهم است که کابل آویزان از سقف باید آن اندازه استحکام داشته باشد که بدون اینکه بریده شود و یا از سقف جدا شود تاب تحمل وزن لوستر را داشته باشد.

مراحل نصب کردن لوستر
کارشناسان برای نصب لوستر این مراحل را اجرا می‌کنند: دکوراسیون منزل؛ معیارهای انتخاب لوستر


    قطع جریان برق
    برداشتن پوشش دو شاخه
    بازکردن مهره‌های سیمی
    اندازه‌گیری ولتاژ سیم‌ها
    حذف تجهیزات قدیمی
    جایگزینی دو شاخه‌ قدیمی در صورت لزوم
     اتصال سیم‌های باقی
    ایمن‌سازی تجهیزات جدید در محل

 

گردآوری : بخش خانه داری صبح بخیر

 

منابع : tebyan.net
yasgroup.ir


ویدیو مرتبط :
راهنمای خرید لوستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای جامع خرید مبلمان



 

 

راهنمای جامع خرید مبلمان

 

 

هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.

 

 

در عصر اخیر بیش از هر زمان دیگری این امکان وجود دارد که شما هر آنچه را که در ذهن خود دارید در خانه خود نیز داشته باشید. مصرف کنندگان به یمن برخورداری از مواد اولیه جدید، و صنعت ساخت نوین تقریباً می‌توانند مدل‌های نامحدودی از مبلمان در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف را پیدا کنند. همه افراد از داشتن خانه ای که به درستی مبلمان شده باشد لذت می‌برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی‌شود و ویترین، کشو، و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد. هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.

 

 

 

برنامه ریزی پیش از خرید

 


بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار می‌شوید حائز اهمیت هستند.

 

 


بدانید چه می‌خواهید

 


نیازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی نمایید حال چه بخواهید یک اتاق را مبلمان کنید و چه کل خانه را و یا تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشد. در هر صورت باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید؟ مانند صندلی‌های مخصوص نوزاد که خیلی زود برای او کوچک خواهد شد؛ و یا اینکه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مانند مبلمان اتاق پذیرایی. توجه به این نیازها به شما کمک می‌کند که در وقت، انرژی، و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 

 

 

بدانید مورد مصرف آن چیست

 


با خود به این مطلب فکر کنید که به چه منظوری مبلمان را خریداری می‌کنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می‌توانید در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه‌هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه‌های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد.

 

 

 

چقدر فضا در اختیار دارید

 

 

سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود، یک نکته مهم در انتخاب صحیح هر گونه آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را روی کاغذ به صورت دستی‌ترسیم نمایید و بعد چیدمان‌های مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می‌توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پله‌ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانه‌های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین بهتر است مبلمانی را تهیه کنید که به راحتی قابل حمل و نقل باشد. در مورد سایز مبلمان هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید که ممکن است روزی بخواهید از خانه فعلی خود اسباب کشی کنید.

 

 

 

بودجه خود را مشخص کنید

 


خریداران عاقل ابتدا یک بودجه مناسب در نظر می‌گیرند و با توجه به آن آیتم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و برای یک میز بازی کودک که به سرعت غیر قابل استفاده می‌شود، هزیه کمتری را در نظر گرفته باشید.

 

 

پس از در نظرگرفتن نیازها، موارد استفاده، میزان فضا، و بودجه نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به چیدمان دکوراتورهای حرفه ای بیندازید تا ایده‌های خوبی دستگیرتان شود. با نگاه کردن به مجلات مربوطه و خانه‌هایی که توسط دکوراتور‌های حرفه ای چیده شده اند، متوجه می‌شوید که چگونگی انتخاب مبلمان برای هر اتاق به چه نحوی است. از جمله مجله‌های مناسب می‌توان به ماهنامه "منزل" اشاره کرد که نظرات کارشناسانه و همچنین معرفی مکان‌های مناسب برای تهیه مبلمان با قیمت‌های مناسب در آن وجود دارد.

 

 

 

چگونگی و انواع مبلمان

 


دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی.
مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه

 


هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند .

 


چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر است.

 

 

 

جنس بالشتک‌ها و پارچه

 


جنس پارچه‌های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد‌های نشیمن، و فنرهای بکار رفته در مبلمان متفاوت است و در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره بهم متصل شده اند استفاده می‌شود.

 


داخل آن هم با پارچه، پلی استر، و پلی اورتان پر می‌شود. معمولاً رنج استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاوت بالا، وزن کم، و برخورداری از خاصیت ضد بیدی بیش از سایر موارد مشابه است. هر چند کیفیت فوم‌های به کار گرفته شده با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، بهترین آنها فوم‌های متراکم‌تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست.

 

 

برای روکش نیز از پارچه‌های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان است و هر چه مرغوب‌تر باشد بالطبع قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می‌کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کارخانه‌های تولید پارچه هیچ گاه پارچه‌های به کار رفته در مبلمان را جزء گارانتی خود به حساب نمی‌آورند.

 

 

 

قاب اصلی نشیمن

 

 

این بخش یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان است و در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. قاب‌ها را اصولاً از جنس چوب‌های سخت، و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازند. البته شما قادر به رویت این بخش نیستید، به همین دلیل برای تست کردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید که آیا قاب قابل حس کردن است یا خیر. اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت زمان کوتاهی باید آنرا دور بیندازید. همچنین یکبار روی آن بنشنید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

 

 

 

مبلمان موردی



اگر قرار است روی میز از شیشه استفاده کنید، شیشه را روی آن قرار داده و مطمئن شوید که کاملاً صاف می‌ایستد و میز توانایی کامل نگه داشتن آنرا دارد. پنل‌های شیشه ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا در حین استفاده روزمره نشکنند و لب پر نشوند.

 

 

پرداخت و مهذب کاری میز و ویترین نیز مهم هستند و نشانه ای از کیفیت بالای این محصولات می‌باشند. بهترین انواع آنها دارای مهذب کاری در قسمت بالایی، طرفین، و جلو و پشت محصول می‌باشند. دقت کنید که هیچ گونه شکاف و یا برآمدگی حبابی شکل روی بدنه میز و یا قفسه‌های مورد نظرتان وجود نداشته باشد و قسمت‌های مختلف به خوبی بهم متصل شده باشند و تنها با چسب و میخ این کار انجام نشده باشد. صندلی‌ها را از داخل میز بیرون بیاورید و هم میز و هم صندلی را امتحان کنید که لقی نداشته باشند. درب دراورها و کشو‌ها نیز باید به آسانی بیرون آمده و بسته شود و به اندازه کافی در خود وسیله جای بدهد.

 

 

 

از کجا خرید کنیم

 

 

خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.

 

 

 

کی خرید کنیم

 


اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. البته گاهی اوقات ممکن است آیتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت زمان چیزی در حدود 6 الی 8 هفته به طول می‌انجامد.

 

 

 

اتیکت‌ها را مطالعه کنید

 

 

زمانیکه مبلمان می‌خرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند را به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکت‌های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می‌کنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکش‌ها و سطوح مبلمان نیز می‌بایست از همان چوب ساخته شده باشند.

 

 

 

گارانتی و مرجوعی

 


شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.

 

 

 

فروشنده خود را بشناسید

 

 

مشتری‌های عاقل پیش از خرید فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسایی می‌کنند. از همسایه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خرید آنی نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید.

 

 

 

چک لیست



برای دریافت بهترین نتیجه موارد زیر را فراموش نکنید

 

 

  • قبل از خرید به طور کامل برنامه ریزی کنید

 

 

  • بودجه را تعیین کرده و تا آخر بر طبق همان عمل کنید

 

 

  • در بازار چرخی بزنید و از سرویس‌های مختلف با خبر شوید

 

 

  • کلیه اتیکت‌ها و برچسب‌های شرکت سازنده را مطالعه کنید

 

 

  • از نحوه ساخت و کیفیت کالاهای استفاده شده مطمئن شوید