سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای خرید نوروزی در پنج نقطه شلوغ ایران


شیراز، اصفهان، تبریز، کیش و مشهد پنج نقطه ای از ایران هستند که در نوروز از بیشترین حجم مسافر میزبانی می کنند؛ هر کدام از این شهرها چند مرکز خرید بزرگ و هیجان انگیز دارند.





روزنامه هفت صبح:
شیراز، اصفهان، تبریز، کیش و مشهد پنج نقطه ای از ایران هستند که در نوروز از بیشترین حجم مسافر میزبانی می کنند؛ هر کدام از این شهرها چند مرکز خرید بزرگ و هیجان انگیز دارند.

اگر برای تعطیلات نوروزتان یکی از این پنج شهر پر مسافر ایران را انتخاب کرده اید و نمی دانید برای خریدن سوغاتی های تان به کجا بروید ما به شما مشهورترین بازارهای ایران در این شهرها را معرفی می کنیم. البته نگران نباشید علاوه بر معرفی لوکس ترین بازارهای ایرانی در این شهرها گزینه هایی هم برای خرید عموم مردم و اقتصادی ترها در آستین داریم.

شیراز

مجتمع تجاری ستاره فارس یک مجتمع بسیار لوکس و گرانقیمت در شمال شهر است. بیشتر اجناس این مجتمع از مناطق آزاد کشور تامین می شود. 45 هزار متر مربع مساحت دارد و 9 طبقه است. سه طبقه زیر زمینی این مجتمع در واقع یکی از بزرگترین پارکینگ های خودرو در شیراز است و گنجایش 500 دستگاه اتومبیل را دارد. این موضوع برای مسافران شیراز به ویژه در تعطیلات نوروز یک مزیت است زیرا در شرایطی که ازدحام مسافران در خیابان های شهر کلافه کننده به نظر می رسد مشتریان این مجتمع تجاری به راحتی به یک پارکینگ بزرگ دسترسی دارند.



در سه طبقه دیگر مجتمع، 450 واحد تجاری قرار دارد که انواع اجناس و کالاها را به فروش می رسانند و از بوتیک لباس های مردانه و زنانه و بچگانه گرفته تا گوشی موبایل و لوازم تزئینی و آرایشی و بهداشتی.  این مجتمع تجاری در خیابان عفیف آباد شیراز واقع شده است. پاساژ برق در خیابان ملاصدرا و پاساژ ایران زین در ابتدای خیابان پارامونت شیراز دو گزینه مناسب برای خریدهای همگانی است. در این دو پاساژ معروف شیراز انواع و اقسام کالاها با قیمت های معقول پیدا می شود. یادتان باشد از این پاساژها کفش تهیه کنید زیرا کفش های مرغوب و نسبتا ارزان قیمت تر از تهران در این مراکز عرضه می شود که مقایسه قیمت های آن با پایتخت هرگز شما را از خریدتان پشیمان نمی کند.

بازار وکیل و سرای مشیر دو گزینه پیشنهادی مهم برای مسافران شیراز است. سرای مشیر در انتهای راسته بازار وکیل واقع شده است و این بازار در خیابان زند شیراز قرار دارد. در این بازار زیبا و سنتی دوره زند می توانید انواع خوراکی های خوشمزه محلی شامل نوعی آجیل محلی به نام بخورک، کشک، سبزی ها و گیاهان معطر خورکی و دارویی و عرقیجات گیاهی اصل را پیدا کنید به علاوه آنکه زیورآلات بسیار زیبای سرای مشیر حتما شگفت زده تان خواهد کرد.


مشهد

پروما که ظاهری بسیار شیک و معماری زیبایی دارد از دور یک مکعب شیشه ای به نظر می رسد. این مکعب شیشه ای سفید و آبی با آن لوگوی قرمز رنگش دارای قست های مختلف تجاری و تفریحی است. این مجتمع در بلوار فردوسی جنب میدان جانباز واقع شده است که دارای قسمت هایی از جمله سوپرمارکت، قنادی، البسه و پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، انواع لوازم آشپزخانه و صنایع دستی و غیره است.



می گویند در پروما می توانید صنایع دستی خوی خریداری کنید و این برای شما که مسافر مشهد هستید یک گزینه عالی به شمار می آید. یادتان باشد صنایع دستی معروف مشهد ظروف فیروزه کوبی شده است. علاوه بر این مشهدصنایع چرمی مرغوب و زیبایی دارد که می توانیدبه عنوان یک سوغات ارزشمند برای اطرافیانتان تهیه کنید. کیان سنتر یکی دیگر از برج های تجاری مشهور مشهد است که این برج هم مانند همتای دیگرش پروما یک برج ساده شیشه ای اما زیباست. کیان سنتر گزینه مشهدی های برندباز است و آنهایی که به مارک لباس و کیف و کفش خود اهمیت زیادی می دهند.

الماس شرق یکی دیگر از مراکز لوکس مشهد است. در الماس شرق زیورآلات و لوازم تزئینی زیبایی می توانید پیدا کنید و برای دوستانتان و اعضای خانواده تان سوغاتی بخرید. پاساژ 17 شهریور مشهد که در خیابان معلم این شهر قرار دارد یکی از گزینه هایی است که مشهدی ها برای یک خرید با قیمت های مناسب به شما پیشنهاد می کنند. این پاساژ با پوشاک ارزان قیمت و مناسبش معروف است. مجتمع تجاری فردوسی مشهد در سی متری طلاب مشهدت یک پاساژ تجاری چهار طبقه است که انواع کالاها را با قیمت های مناسب به شما عرضه می کند. در بازار رضا مشهد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. از خوراکی و پوشاک گرفته تا مهر و تسبیح و کفن متبرک. قیمت های این بازار شلوغ و پرازدحام قیمت های مناسب و به صرفه ای است و شاید همین دلیل پرمشتری بودن آن است. اگر حوصله گشت و گذار در بازاری شلوغ و متنوع را دارید بازار رضا را به شما پیشنهاد می کنیم.


اصفهان

در چند سال آینده اصفهان را با سیتی سنترش خواهند شناخت. بزرگترین مجتمع تجاری ایران و چهارمین برج تجاری جهان در اصفهان قرار دارد. این مجتمع تجاری بیشتر از 750 فروشگاه دارد. یک هایپر مارکت و تعداد زیادی غرفه های رنگارنگ فروش، رستوران های متعدد و آژانس هواپیمایی بخش دیگری از این برج تجاری خیره کننده را تشکیل می دهند. یک هتل 7 ستاره که در واقع یکی از گران قیمت ترین هتل های ایران و خاورمیانه است. 7 سالن سینما و یک شهر بازی بزرگ قسمت های دیگر سیتی سنتر معروف اصفهان است.



سیتی سنتر غیر از این در کنار یک چشم انداز طبیعی بسیار زیبا و دلنشین واقع شده است. این برج تجاری باشکوه در دامنه کوه صفه، شاه کوه و بخش شرقی زاینده رود واقع شده است و بخشی از پنجره های آن به سمتط بیعت باز می شود.

سیتی سنتر در خیابان چهارباغ اصفهان که نمایی تاریخی و سردری هنرمندانه دارد یکی از زگینه های خوب برای خرید عموم مسافران اصفهان است. این مجتمع در منطقه چهارباغ اصفهان قرار دارد و فروشگاه های متعدد و شیک آن می تواند اجناس و کالاها را با قیمت مناسب تر در اختیار شما بگذارد.



مرکز خرید مهرسان یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی برای مسافران اصفهان است. در این مرکز خرید که در خیابان بزرگمهر اصفهان قرار گرفته است یکی از مدرن ترین مراکز خرید اصفهان است که انواع صنایع دستی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، چینی و پیرکس، لوازم الکترونیک، کامپیوتر و لپ تاپ، لوازم صوتی و تصویری و پوشاک، کیف و کفش را با قیمت های نسبتا مناسب در اختیارتان می گذارد. بازار قیصریه در میدان امام اصفهان یکی از بازارهای سنتی و زیبای ایرانی است که به افرادی توصیه می شود که تصمیم دارند برای خانه شان لوازم دکوری سنتی و صنایع دستی خریداری کنند. در این بازار زیبا انواع ظروف و تابلوهای مس و نقره قلمزنی شده، ظروف میناکاری، سفره قلمکار و سایر اجاس و خوراکی های محلی، گز، گیاهان دارویی و ادویه و ... پیدا می شود.


تبریز

در لاله پارک تبریز یک هتل 5 ستاره هم وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید می توانید به اقامت در آن فکر کنید. بیشتر از 120 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد. بوتیک های لباس اینجا مارک های اصل ترکیه را می فروشند. سینمای 5 بعدی، هایپر مارکت همه و همه امکاناتی است که این مرکز خرید در اختیار شما می گذارد.

در این برج 5 اتاق نگهداری از کودکان وجود دارد که شما می توانید بچه های تان را به این اتاق ها بسپارید تا سرگرم شان کنند و شما با خیال  راحت در این مجتمع زیبا خریدهای تان را انجام دهید. در این برج می توانیدهمراه با خانواده تان انواع غذاهای ایرانی، ترکی، مکزیکی و ایتالیایی را صرف کنید و در تراس های وسیع آن برای نوشیدن چای و قهوه و خوردن دسر و یک گپ کوتاه بنشینید.



علاوه بر برج لاله پارک برج بلور تبریز هم گزینه دیگری است که پیشنهاد می کنیم به آن سری بزنید. در حال حاضر تنها سه طبقه آن که به مرکز خرید اختصاتص دارد به بهره برداری رسیده است اما اینکه چرا برج بلور را پیشنهاد می کنیم بیشتر به دلیل منکانی است که در آن واقع شده است؛ یعنی خیابان آبرسانی تبریز. در چهارراه آبرسانی مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنجا بهترین شیرینی ها و آجیل مرغوب تبریز را تهیه کنید و در کنار آن سری هم به برج بلور زیبا بزنید.

مرکز خرید رشدیه در شهرک رشدیه تبریز یک هرم آبی رنگ است که سه طبقه تجاری دارد. شهر بازی، فست فود و فروشگاه های متعدد که انواع اقلام و کالاهای مورد نیازتان را عرضه می کند یک گزینه خوب برای عموم مردم و آنهایی است که نمی خواهند زیاد ولخرجی کنند. بازار کبود تبریز به تمام دوستداران معماری ایرانی پیشنهاد می شود. این بازار زیبا و سنتی یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده آسیا به شمار می رود. روزها از دریچه های سقف این بازار آفتاب به آجرهای نارنجی رنگش می تابد و در حجره های زیبای آن انواع خوراکی های محلی، صنایع دستی، ظرف و ظروف به فروش می رسد.


کیش

پردیس یک و دو و مجتمع تجاری پانیذ سه مرکز خرید مشهور جزیره کیش است. نکته ای که بیشتر از هر چیز در نگاه اول نظرتان را به این مجتمع های تجاری جلب می کند طراحی زیبای آن است که تلفیقی از معماری مدرن و طبیعت است.

کنار این مجتمع های تجاری زیبا انواع صخره ها با گلسنگ ها و گل های وحشی طبیعی دیده می شود. در وسط این برج ها نیز نخل های زیبا و سر به فلک کشیده دیده می شود که این موضوع مجتمع های تجاری مشهور کیش را از سایر برج های دیگر ایران متمایز می کند.



این مجتمع های تجاری زیبا همیشه شلوغ به نظر می رسند و محبوبیت خاصی بین مشتریانشان دارند. تنوع اجناس لوکس و اصل، نظر شما را به مغازه های رنگارنگ آن جلب می کند. در این بازارها هر چه که بخواهید وجود دارد؛ از ساعت و لوازم زینتی گرفته تا پوشاک و عطر و ادکلن و لوازم صوتی و تصویری و گوشی موبایل و لوازم کامپیوتر و ... در این مراکز تجاری انواع رستوران های لوکس و سنتی و کافی شاپ و چایخانه های سنتی وجود دارد.

شعب بانکی و آژانس های تلفنی از دیگر امکانات این مراکز تجاری است. علاوه بر این با خرید از این مراکز تجاری می توانید در قرعه کشی های شبانه نیز شرکت کنید. در این مراسم مجریان و بازیگران مشهور کشور شرکت می کنند و با جشن شبانه ای مشتریان خوش شانس مراکز تجاری معرفی می شوند و جوایز نفیسی دریافت می کنند.

بازار صفین عرب ها و مجتمع تجاتری پارس خلیج دو گزینه ارزان قیمت کیش به شمار می آیند. می گویند در این بازارها اجناس بالای 100 هزار تومان وجود ندارد و البته فروشندگان چینی این بازارها شاید به خوبی علت ارزان قیمت بودن این بازارها را به شما نشان بدهند اما از چینی ها نترسید با کمی جستجو می توانید کالاهای مناسب و با قیمت مناسب پیدا کنید اما از آنها لوازم برقی نخرید.


ویدیو مرتبط :
راهنمای خرید بهترین هاست ایران در سال 1400 و کد تخفیف ویژه خرید هاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید عطر نوروزی


حال‌وهوای نوروز و یك فصل تازه آماده است تا برای خودش غوغایی به پا كند! غوغایی كه تا آخر این ماه به اوج خودش می‌رسد و بعد به یك آرامش بهاری تبدیل می‌شود.