سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای خرید میز و صندلی کامپیوتر



راهنمای خرید میز و صندلی کامپیوتر, خرید میز کامپیوتر


برای استفاده از رایانه، نیازمند استفاده از میز و صندلی مخصوص آن هم هستیم. هر چند شاید بتوان رایانه را روی هر میزی قرار داد و از آن استفاده کرد؛ ولی مسلما استفاده از میز و صندلی‌های مخصوصی که متناسب با این کار طراحی و ساخته شده‌اند، کار را برای کاربر خیلی ساده‌تر و ایمن‌تر خواهد کرد و از بروز مشکلات جسمی و عوارض و درد‌هایی که ممکن است در آینده با هیچ هزینه‌ای التیام پیدا نکنند، پیشگیری می‌کند.

بیشتر میزهای رایانه در کشورمان از جنس لترون یا ام دی اف تولید می شوند. هر چند نوع شیشه ای این میزها هم در بازار وجود دارد که وارداتی هستند و بیشتر از چین وارد ایران شده اند. نوسان قیمت ارز طی یک سال اخیر موجب افزایش تقریبا سه برابری در قیمت این میزهای وارداتی شده در حالی که میزهای داخلی معمولا افزایش قیمتی بیش از دو برابر نداشته اند؛ بنابراین به گفته فعالان بازار در ماه های اخیر رفته رفته تولیدات داخلی، جای کالاهای وارداتی چینی را گرفته اند.

ارتفاع میز کامپیوتر معمولا ۷۵ سانتی متر و طول آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر یا بیشتر متغیر است.

در به کارگیری صندلی استفاده از کامپیوتر هم باید دقت زیادی اعمال شود و به منظور پیشگیری از عارضه ها و ضایعات بدنی غیرقابل جبران از استفاده از صندلی های ثابت و معمول ارائه شده در بازار اجتناب کرد. در حقیقت رعایت اصول ایمنی و ارگونومی در آنها کاملا ضروری است.

میز کار رایانه
میز کار رایانه از اهمیت خاصی برخوردار است. چیدمان راحت و حرفه ای قطعات فیزیکی کامپیوتر اولین رهاورد بهره گیری از یک میز کار اختصاصی است؛ البته علاوه بر چیدمان راحت و بدون دردسر، یک میز مناسب، از مشکلات ناشی از حرکت ناگهانی قطعات و حتی خرابی احتمال کامپیوتر جلوگیری می کند به طور مثال اگر یک میز کار کامپیوتر، کامل ثابت و محکم نباشد ممکن است در هنگام روشن بودن کامپیوتر و تکان ناگهانی به وسایل داخلی مانند هارددیسک (که دارای صفحه مغناطیسی دوار با سرعت دوران بالاست) به آن آسیب جدی برساند و بخشی از اطلاعات شما نابود شود.

مشخصات اصلی میز رایانه
۱ ـ ارتفاع سطح میز کار باید قابل تنظیم باشد.
۲ ـ فضای در نظر گرفته شده برای پاها در زیر میز باید مناسب باشد.
۳ ـ سطح میز کار باید به اندازه ای بزرگ باشد که جای کافی برای تمام اشیا و وسایل موجود باشد.

وسایلی که در هنگام کار بیشترین موارد استفاده را دارند، باید در نزدیکی اپراتور و در دسترس وی قرار داشته باشد و دیگر وسایل نیز باید به صورتی منظم در جای خود قرار گیرند.

 

اگر امکان استفاده از یک میز بزرگ وجود نداشته یا فضای روی میز کوچک باشد، می توان با استفاده از پایه متحرک مانیتور، ضمن تنظیم فواصل و ارتفاع مانیتور در بهترین حالات از فضای موجود نیز بیشترین استفاده را به عمل آورد که این وسیله با امکان چرخش ۳۶۰ درجه به دور محور خود حرکت وضعی و انتقالی، قابلیت تنظیم محیط کار را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد و در اثر افزایش قابلیت تنظیم فواصل و ارتفاعات مورد نیاز از خستگی ستون مهره ها و دیگر اندام ها جلوگیری می شود.

۴ ـ سطح میزکار نباید سفید یا خیلی تیره باشد، چون به نامساعدشدن شرایط روشنایی کمک می کند.

مشخصات اصلی صندلی رایانه
۱ ـ دارای پشتی باشد، به صورتی که گودی کمر را در بر گیرد و (پشتی) از نظر افقی و عمودی تراز باشد. ۲ ـ چرخان باشد.

 

۳ ـ از هر نظر (زوایا و فواصل) قابل تنظیم باشد. ۴ ـ دارای پایه ای محکم باشد. ۵ ـ روکش آن از جنسی باشد که هوا را از خود عبور داده و سبب تعریق نشود و لغزنده نباشد. ۶ ـ لایه داخلی آن دو تا سه سانتی متر ضخامت داشته باشد.

 

۷ ـ دست کم عرض آن ۴۰ سانتی متر باشد. ۸ ـ چرخ آن قابلیت حرکت بر جنس کفپوش اتاق را داشته باشد. ۹ ـ ارتفاع آن با ارتفاع میز متناسب باشد. ۱۰ ـ ارتفاع نشمینگاه صندلی باید ۲۵ تا ۳۵ سانتی متر پایین تر از سطح میز کار در نظر گرفته شود.

 

منبع : parsianhome.com


ویدیو مرتبط :
تولید و پخش خرید و فروش صندلی و میز غذا خوری چوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید صندلی غذاخوری



در روزگار مادربزرگ‌های ما، نوعروسان و تازه‌دامان زندگی خود را با میز غذاخوری شروع می‌كردند كه با صندلی‌های پیرامونش در هماهنگی كامل بود و نیازی نبود كه به چیدمان آن‌ها فكر كرد. نه تنها كسی خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌داد بلكه انتخاب‌های موجود در بازار هم زیاد نبود.

اما امروز انتخاب میز غذاخوری و صندلی‌های آن كه چیدمان و هماهنگی خاصی دارند بسیار متداول است. پس پیش از این‌كه صندلی‌هایی برای میز غذاخوری خود بخرید، مطمئن شوید كه با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ هستند.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


طراحی

اگرچه امروزه ست‌كردن صندلی‌های سنتی با میزهای غذاخوری معاصر و برعكس بسیار مد است، اما سعی كنید وسایلی را پیدا كنید كه دارای عناصر طراحی مشتركی هستند. اگر پایه‌های میز منحنی است، صندلی بخرید كه پایه‌های آن نیز منحنی است یا روكش صندلی‌ها دارای چنین طرحی است.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


اگر میز مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید كه نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل است.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


ابعاد

75 سانتی‌متر عرض استاندارد برای یك صندلی غذاخوری بدون دسته است، اما اگر میز غذاخوری اتاق غذاخوری شما بیش از حد بزرگ است و صندلی‌های معمولی كنار آن‌ها به چشم نمی‌آیند می‌توانید از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده كنید.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری

از صندلی‌هایی كه از 55 سانتی‌متر باریك‌تر هستند دوری كنید چراكه نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. برای این‌كه صندلی‌ها بیش‌ترین آسایش و راحتی را فراهم كنند سعی كنید صندلی‌هایی با عمق 70 تا 80 سانتی‌متر انتخاب كنید.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


ارتفاع نشیمن

60 تا 65 سانتی‌متر ارتفاع ایده‌آل برای نشیمن یك صندلی غذاخوری است. به طور كلی باید 40 سانتی‌متر فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز وجود داشته باشد. میزهای غذاخوری معمولا ارتفاعی بین 100 تا 105 سانتی‌متر دارند.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


قابلیت حمل

به دنبال صندلی‌های مخصوص میز غذاخوری باشید كه به راحتی بتوان آن‌ها را داخل میز كرد و از آن خارج كرد. صندلی‌هایی كه در پشتی آن‌ها فضای خالی وجود دارد به راحتی حمل می‌شوند چراكه می‌توان دست خود را در این حفره‌ها قرار داد.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


حمل صندلی با پشتی یكپارچه- یا صندلی كه تمام پارچه‌ای است- دشوار است، بنابراین این نوع صندلی‌ها باید آن‌قدر سبك باشند كه به راحتی بتوان آن را جابه‌جا كرد (در عكس بالا حلقه‌ها جابه‌جایی صندلی‌ها را راحت كرده‌اند).

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


كسانی را كه می‌خواهند از این صندلی‌ها استفاده كنند نیز در نظر بگیرید: اگر كودكان یا افراد بزرگ سال معمولا روی میز غذا می‌خورند، صندلی‌های سبكی بخرید كه جابه‌جایی آن‌ها راحت باشد.

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


روكش

دیر یا زود كسی چیزی را روی صندلی‌ها می‌ریزد. این مسئله چقدر برای شما مهم است؟

اگر این مسئله برای شما خیلی مهم است از روكش‌های چرمی (طبیعی یا مصنوعی) استفاده كنید تا نگهداری از روكش صندلی‌ها راحت باشد. از انتخاب پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل دوری كنید. پارچه‌های مصنوعی مانند ریون یا پلی‌استر بهترین انتخاب برای تركیب با پارچه‌های طبیعی هستند.

 

راهنمای خرید صندلی,مدل صندلی غذاخوری


اگر به پارچه‌های ظریف علاقه دارید، صندلی‌هایی بخرید كه نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است كه هر وقت دچار مشكل شدند آن‌ها را به راحتی تعویض كنید.

 

منبع : chidaneh.com