سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای خرید عید



خرید نوروزی,راهنمای خرید عید

حراجی های آخر فصل را برای خرید عیدتان از دست ندهید


خرید لباس عید
خرید لباس برای فصل بهار یکی از راحت ترین خرید هاست چرا که با توجه به اعتدال هوا شما گزینه های بسیار زیادی دارید. اما بطور کلی خرید لباس اصولی دارد که باید رعایت شود چه برای فصل بهار چه برای سایر فصول. پس با ما همراه شوید.

* در مجموع پیروی از مد کار جالبی به نظر نمی رسد اما گاهی در میان مدهای روز سبکهای زیبایی دیده می شود که توجه شما را جلب می کند. گاهی هم برای سال جدید که فصل بهار است رنگهای زیبایی توسط متخصصان مد ارائه می شود که شاید هرگز به ذهن شما نرسیده باشد. پس اگر قصد خرید لباس برای سال جدید را دارید بد نیست در حد اعتدال مدهای جدید لباس را هم در نظر بگیرید.

* خاصیت بازار شب عید تکراری بودن لباس هاست. سعی کنید از این تکراری بودن فرار کنید شاید لباسی که امسال در فروشگاه ها زیاد است برای شما مناسب نباشد. همیشه سعی کنید هیجان خرید کردن را کم کنید، چرا که بودن در فضاهای خرید جوی کاذب در شما ایجاد می کند که ممکن است بعدا از خریدتان کاملا ناراضی باشید.

 

پس لباس های مختلفی که می بییند به اندام تان بهتر می آید را امتحان کنید. لباس های چپ و راستی برای اندام گلابی شکل مناسب هستند. در حالی که لباس های کشیده و راسته افراد ریزه اندام و تپل را کشیده تر نشان می دهد و لباس های تنگ با کمربند هایی که دور کمر بسته می شوند، معمولا به هر اندامی می آیند.

* انتخاب رنگ لباس بسیار مهم است. گرچه ممکن است رنگ خاصی امسال در بازار باشد اما آن رنگ به شما نیاید. پس رنگ مناسب خودتان را انتخاب کنید که شما را زیباتر و باوقارتر نشان بدهد. سعی کنید برای بهار از رنگهای شادتر مثل آبی و سبز استفاده کنید.

* حراجی های آخر فصل را برای خرید بهارتان از دست ندهید. نگران این نباشید که بعدا لباسهای بهتری وارد بازار خواهد شد چرا که معمولا خرید از حراجی های شب عید به نفع شما خواهد بود هم از جهت اقتصادی و هم از جهت جنس و حس رضایت خرید. پس تا حراجی ها به پایان نرسیده برای خرید اقدام کنید.

* یادتان باشد خرید برای بهار یا اصطلاحا خرید شب عید امری ضروری نیست و این فقط یک حس خوب برای سال جدید است که می توان با خرید تنها یک لباس یا یک وسیله برای منزل به دست آید. پس لطفا برای خرید قبل از عید و با این شلوغی خیابان ها عجله نکنید.

 

حتما شما در کمد لباستان، لباسهای خوبی دارید که می توانید دوران عید را با آنها سپری کنید. اگر هم واقعا به لباس جدید برای بهارتان احتیاج دارید، این خرید را به بعد از عید، با خیال راحت و در فروشگاههای خلوت تر موکول کنید.

 

منبع : norouz94.ir


ویدیو مرتبط :
قالب رنگی - راهنمای خرید - راهنمای طراحی فروشگاه کارت شارژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید میوه شب عید و آجیل شب عید



مدل تزیین آجیل شب عید,میوه شب عید

سعی کنید میوه و آجیل شب عید را به اندازه بخرید نه خیلی زیادتر از مهمانانتان

 

آجیل شب عید و خرید ان برای شما هم به یک نگرانی تبدیل شده است؟ احتمالا این روزها دغدغه خرید انواع آجیل برای پذیرایی از مهمانان نوروزی به سراغ‌تان آمده است.


نکته هایی مهم برای خرید  آجیل و میوه شب عید
سؤالی كه به ذهن می‌رسد این است كه آیا فقط شما باید از یك نوع خاص از آجیل را تهیه كنید كه احتمالا این روزها قیمت آن ناپایدار است؟! یا اصلا در ایام عید فقط باید با آجیل‌های سنتی از مهمانان‌مان پذیرایی كنید؟! مطمئنا وقتی به ابتكار و كدبانویی خودتان ایمان داشته باشید جواب تمام سؤالات بالا چیزی غیراز «نه» است.

 

«پسته، تخمه كدو، تخمه ژاپنی، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی نمک زده»؛ وقتی اسمی از آجیل می‌آوریم فقط منظورمان حضور این نوع مغزها كنار هم نیست. هر چند متخصصین این صنف برای هر كدام از انواع مختلف تركیبات آجیل‌ها، اسم‌های خاصی روی آنها گذاشته‌اند و دسته بندی‌هایی هم كرده‌اند كه كدام در كنار سایر مواد قرار بگیرد.

 

اما خب هیچ كدام از اینها دلیل نمی‌شود كه ما هم عینا از این آجیل‌ها تهیه كنیم و خلاقیت خودمان را كنار بگذاریم، پس می‌توانیم آجیل به سبك خودمان و به اندازه جیب مان تهیه كنیم.

برای خرید آجیل شب عید تعداد مهمان ها را حدس بزنید
یك بار فهرست تمام كسانی را كه ممكن است به خانه شما بیایند را سرانگشتی بشمارید، به اضافه چند خانواده بیشتر برای در نظر گرفتن همه احتمالات ممكن. حالا از فروشنده خشكبار‌ فروشی بخواهید از مواد مورد نیاز شما آنقدری در اختیارتان بگذارد كه به اندازه پذیرایی كردن همین تعداد از افراد كافی باشد نه چند برابر آن. زمانی كه شما به اندازه خرید كنید، نه زیادی هزینه كرده‌اید و نه مواد اضافه آمده را بعد از گذشت زمان و از دست‌دادن طعم و مزه شان دور ریخته اید.

میوه‌ها را جدی بگیرید
به میوه‌ها ایمان بیاورید كه حتی خشك شده آنها هم خوشمزه است. برای پذیرایی عید، حتما كه نباید چند كیلو پسته و بادام هندی و فندق تهیه كنید، می‌توانید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و انواع دیگری از تنقلات را در خانه تهیه كنید. پرتقال، سیب، موز و كیوی، میوه‌هایی هستند كه این روزهای آخر زمستان به وفور یافت می‌شوند.

 

می‌توانید از فروشنده بخواهید كه میوه‌های معمولی‌تر را در اختیار شما بگذارد حتی آنهایی كه ظاهرشان كمی به‌هم ریخته هم به‌كار شما می‌آید چرا كه قرار است آن را خشك كنید. برش‌هایی از میوه با قطر كم را روی شوفاژ، داخل سینی روی بخاری، یا اگر وقت ندارید با احتیاط زیاد درون فِر خشك كنید. به همین راحتی یك گزینه به مواد خوراكی پذیرایی شب و روز عیدتان اضافه شد.

یك تركیب دوست داشتنی برای آجیل شب عید
شاهدانه به همراه كنجد و مغز تخمه آفتابگردان از آن دست خوراكی‌هایی هستند كه به‌ راحتی پیدا می‌شوند. می‌توانید آنها را با قیمت مناسبی تهیه كنید و یك تركیب خوشمزه را درست كنید؛ تركیبی كه بیشتر طعم‌های نوستالژی دوران كودكی را زنده می‌كند و در عین حال سالم و كم‌هزینه است.

از ذرت بو داده برای آجیل شب عیدتان غافل نشوید
ذرت بوداده با تنوع طعمی كه دارد از دیگر گزینه‌های روی میز برای پذیرایی ایام عید است. شاید با خودتان بگویید كه ذرت برای تفریحات خانوادگی مناسب تر است تا دید و بازدیدهای عید. سخت نگیرید، مهم خوش گذشتن مهمانی های فامیلی و دوستانه شماست. همین كه این مواد به دورهمی‌های شما طعم و مزه بدهند، یعنی نتیجه حاصل شده است.

فوت كوزه گری
قبل از درست كردن ذرت بوداده روی اجاق گاز، ذرت‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید. سپس آنها را از صافی رد كنید و روی اجاق قرار دهید. رطوبت اضافه شده به دانه‌های ذرت موجب تسریع زمان آماده شدن آنها می‌شود و علاوه بر آن، ذرت‌ها پفدارتر می‌شوند.

 

ذرت كره‌ای، لیمویی، پنیری و سركه‌ای را می‌توانید بعد از پخت ذرت به روش معمولی با اضافه‌كردن مواد مورد نظرتان به آنها، درون فر قرار دهید و اجازه دهید در كنار حرارت كمی كه به آنها می‌رسد طعم مواد به خورد دانه‌های بوداده ذرت برود.

 

ذرت‌های گوجه‌ای و شكلاتی هم پیشنهادهای بعدی ما هستند كه می‌توانید آنها را درون كیسه فریزر ریخته و با اضافه كردن سس گوجه‌ یا شكلات به آنها و تكان دادن پلاستیك، ذرت‌های متفاوتی در اختیار داشته باشید.

به استقبال باسلوق
باسلوق یا راحت‌الحقوم به دلیل ماندگاری بالا و نگهداری ساده از بهترین پیشنهادها برای ایام عید است. سعی كنید حتی‌الامكان شیرینی‌های خامه‌ای و تر را از لیست خریدتان حذف كنید.

 

خودتان شیرینی‌های ساده و باب میل خودتان را توی آشپزخانه تهیه كنید. آب، پودر نشاسته، شكر، گلاب، كره و پودر نارگیل مواد اولیه تهیه باسلوق هستند. كافی است كمی با آشپزخانه‌تان مهربان باشید. آن‌وقت روی خوش‌طعم‌ها و مزه‌ها را می بینید.

میوه‌هایی را برای عید در نظر بگیرید كه در طولانی مدت كمتر خراب شوند.
در ایام عید كه بازه‌های طولانی مدتی بیرون از خانه هستید حالا چه در مهمانی باشید چه به گردش رفته باشید، میوه‌های درون یخچال كمتر مصرف می‌شوند. پس سعی كنید انواعی از آنها مانند سیب، پرتقال، موز و خیار را تهیه كنید كه با گذشت زمان كمتر خراب می‌شوند. توت فرنگی و میوه‌هایی شبیه به آن‌كه به سرعت خراب می‌شوند گزینه‌های خوبی برای این ایام نیستند.

از میوه ها مراقبت كنید
هر میوه‌ای را اگر به روش مخصوص به‌خودش نگهداری كنید، دور ریز كمتری خواهید داشت. به عنوان مثال اگر نگران سیاه شدن موزها هستید انتهای هر موز را پلاستیك بپیچید و آن را درون یك پلاستیك جدا از دیگر میوه‌ها قرار دهید. سعی كنید هیچ وقت سیب را در كنار سایر میوه‌ها نگهداری نكنید. برای اینكه خیلی زود باعث خراب شدن بقیه میوه‌ها می‌شود.

گذاشتن سیب كنار میوه‌ها وقتی جواب می‌دهد كه می‌خواهید میوه‌ای نارس را رسیده كنید. مثلا كیوی‌های ترش و سفت نرسیده در مجاورت سیب‌ها خوب رسیده می‌شوند. اما برای نگهداری خیار بدون آنكه آنها را بشویید در قابلمه فلزی چیده و در آن را ببندید و سپس درون یخچال نگهداری كنید.

منبع : hamshahrionline.ir