سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای بسته بندی هدایا برای هر مناسبتی


معمولا تمام بسته‌بندی‌هایی كه در فروشگاه‌های كادویی می‌بینیم به نوعی زیبا هستند اما تا به حال دقت كرده‌اید كه هر كدام از این بسته‌بندی‌ها برای مناسبت و هدایای خاصی در نظر گرفته شده‌اند؟




صبح بخیر:  معمولا تمام بسته‌بندی‌هایی كه در فروشگاه‌های كادویی می‌بینیم به نوعی زیبا هستند اما تا به حال دقت كرده‌اید كه هر كدام از این بسته‌بندی‌ها برای مناسبت و هدایای خاصی در نظر گرفته شده‌اند؟ درست مثل لباس پوشیدن ما برای مناسبت‌های مختلف، شكل بسته‌بندی هدایا هم نشان می‌دهد كه برای چه مناسبتی آماده شده‌اند.  برای نگاه دقیق‌تر به این موضوع به غرفه خانم معینی در مركز خرید تندیس رفتیم تا شما را با چند نمونه از كارهای ایشان و پیشنهاداتش برای شكل ارائه هدایا در مناسبت‌های مختلف آشنا كنیم.





 از تورهای لمه در این كارها استفاده شده است؛ رنگ‌های مختلف بهترین گزینه برای بسته‌بندی هدایا‌ست. خانم معینی این تورها را برای بسته‌بندی هدایایی كه جنبه رسمی‌تر دارند مثل هدیه سالگرد ازدواج یا عیدی به تازه عروسان و... پیشنهاد می‌كند. مسلما بسته‌بندی به این زیبایی با تور برای همه امكان‌پذیر نیست اما كمی هزینه‌كردن برای انجام این‌كار توسط افراد حرفه‌ای در مناسبت‌های مهم كه می‌خواهید هدیه‌تان جلوه خاصی داشته باشد، ارزشش را دارد.





 با یك نگاه به این جعبه‌كادو‌ها و مقایسه آن با یك جعبه‌كادو ساده متوجه می‌شوید كه این پاپیون‌های كوچك و رنگی چه نقش مهمی در زیباكردن جعبه‌های كادویی دارند. مهم نیست اگر نمی‌توانید پاپیون‌هایی به این شكل بزنید زیرا این مدل پاپیون‌ها را به‌صورت آماده می‌توانید تهیه كنید و تنها كاری كه باید انجام دهید، چسباندن آن‌ها روی جعبه كادو یا كاغذكادوهای رنگی است.





 با پرداخت پول به‌عنوان هدیه شخص مقابل‌تان می‌تواند آن چیزی كه لازم دارد و مورد پسندش است تهیه كند و دستش برای تصمیم‌گیری شی مورد علاقه‌اش باز است اما نكته مهم در شكل هدیه‌دادن پول است. هروقت كه خواستید به كسی پول هدیه دهید یك پاكت زیبا مانند این نمونه‌ها كه اشكال مختلف آن در همه فروشگاه‌های كادویی موجود است تهیه و نوترین و تمیزترین اسكناس‌های‌تان را داخلش قرار دهید. گذاشتن پول داخل همین پاكت‌های كوچك است كه آن را به یك هدیه ارزشمند تبدیل می‌كند. در غیر این صورت ممكن است شخص مقابل‌تان این طور فكر كند كه شما ارزشی برایش قائل نشده‌اید و با پرداخت مبلغی پول خواسته‌اید رفع تكلیف كنید و همین مسئله هم به‌جای خوشحالی از دریافت آن باعث كدورت و ناراحتی‌اش می‌شود.





به این دسته گل‌های رنگی نگاه كنید. واقعا زیبا هستند. این دسته گل‌ها از كاغذهای رنگی هستند كه خانم معینی شخصا آن‌ها را درست می‌كند و نمونه‌اش را در هیچ جای دیگری غیر از مركز خرید تندیس نمی‌توانید بینید. یك بسته از این گل‌ها را در كنار هدیه اصلی قرار دهید و به طرف مقابل‌تان نشان دهید كه برای زیباتر‌كردن هدیه‌اش چه ارزشی قائل هستید.





 قرار دادن هدایای تزئینی در كنار هدایای اصلی تاثیر زیادی در زیباتر نشان دادن هدیه دارد. جعبه‌های كادویی این امكان را دارند تا هدایای كوچك دیگر را در خود جای دهند اما برای بسته‌بندی‌هایی به این شكل می‌توانید یك سبد ساده بگیرید و هدایای دیگر را داخل این سبد‌ها قرار دهید.





جعبه‌های كادویی كشویی یا چند طبقه به‌تازگی به دنیای جعبه‌های كادویی آمده و خیلی هم طرفدار پیدا كرده است. با خرید این جعبه‌ها انگار چند جعبه كادو دارید و می‌توانید هر هدیه‌ای را در یكی از طبقات قرار دهید. برای مثال می‌توانید هدیه اصلی مثل ساعت را قرار دهید و در طبقه‌ای دیگر شمع‌های تزئینی كوچك یا شكلات بگذارید.





 معمولا هر چیزی كه در فروشگاه‌های كادویی می‌بینید، سرشار از رنگ‌ها و طرح‌های شاد و انرژی مثبت است. در كنار این رنگ‌های شاد، وجود جعبه كادویی‌های مشكی ساده برای ما سوال‌برانگیز می‌شود. در جواب خانم معینی گفتند كه این جعبه‌های كادویی را مخصوص افرادی درست كرده كه می‌خواهند شخصی را از عزا در بیاورند و طبق رسومی كه داریم بعد از مراسم چهلم متوفی با خرید لباس‌هایی رنگی از خانواده‌اش می‌خواهند كه به پوشیدن لباس‌های سیاه عزاداری خاتمه دهند. رنگ مشكی این جعبه‌ها این حس را منتقل می‌كند كه شما خودتان را در غم آن شخص شریك می‌دانید.


ویدیو مرتبط :
بسته بندی هدایا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته مالیاتی برای بازار مسكن



 

 

بسته مالیاتی برای بازار مسكن

 

 

كارآیی ضعیف مالیات‌ بر ‌معاملات مكرر مسكن موجب شده برنامه اخذ چهار نوع مالیات جدید از فعالان بازار مسكن و دارندگان ملك با هدف تشدید كنترل بر تقاضای سوداگری زمین و مسكن، در دستور كار دولت قرار بگیرد.

 


سازمان امور مالیاتی از ابتدای امسال موظف شده بود از افرادی كه بیش‌از ۲بار در سال ملك خرید و فروش می‌كنند ۳۵ درصد عوارض تحت عنوان «مالیات بر معاملات مكرر» اخذ كند؛ اما ركود مسكن در ۱۰ ماه اخیر، تقاضای سفته‌بازی را به جای خرید و فروش مكرر، به سمت احتكار املاك به امید افزایش قیمت در آینده، هدایت كرده است. به همین خاطر دولت گزینه‌های جدیدتری برای مقابله با این نوع سفته‌بازی طراحی كرده كه مهم‌ترین آن، اخذ «مالیات بر افزایش ارزش زمین و مسكن» است.

 


كاربری مالیات بر افزایش ارزش زمین و مسكن - CGT - به گونه‌ای است كه دولت درصدی از افزایش ارزش معاملاتی املاك در هنگام نقل‌وانتقال را از فروشنده دریافت می‌كند تا از این طریق خرید و نگه‌داری املاك به امید كسب سود در آینده مهار شود.

 


دولت همچنین بنا دارد از زمین‌های بایر، املاك گران‌قیمت و خانه‌های خالی نیز مالیات سنگین اخذ كند كه نحوه دریافت آن و نرخ‌های پیشنهادی هم‌اكنون در كمیته‌ای مشترك از نمایندگان وزارت مسكن، سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد در حال بررسی نهایی است.

 


هر چند ناتوانی در شناسایی واحدهای مسكونی خالی از سكنه و طبیعی بودن تعداد این خانه‌ها در شهرهای بزرگ كشور باعث شده تصمیم قدیمی دولت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاكنون دو بار به تعویق بیفتد؛ اما گویا این بار، موضوع جنگ مالیاتی با واحدهای خالی به‌صورت جدی مطرح است.

 


در این باره، یك عضو شورای‌عالی مسكن با بیان اینكه برنامه‌های جدید مالیاتی به عنوان بخشی از نظام طرح تحول اقتصادی در دستور كار قرار دارد به «دنیای اقتصاد» گفت: دریافت مالیات مسكن در سه حوزه «كنترل سوداگری و تقاضای زمین و مسكن»، «تخصیص بهینه منابع زمین‌شهری» و «كسب درآمد ناشی از اخذ مالیات» تعریف شده است.

 


در حوزه كنترل سوداگری پیش‌بینی شده دو نوع مالیات شامل مالیات بر معاملات مكرر و مالیات بر ارزش افزوده زمین و ملك دریافت شود. مالیات بر ارزش افزوده به این صورت است كه چنانچه ارزش ملكی در اثر خرید و فروش افزایش چشمگیر پیدا كند، بخشی از این درآمد باید به عنوان مالیات به دولت پرداخت شود.

 


در حوزه تخصیص بهینه منابع نیز سه نوع مالیات شامل مالیات بر زمین بایر شهری، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر ارزش زمین پیش‌بینی شده است.

 


همچنین در حوزه كسب درآمد دو نوع مالیات شامل مالیات بر خرید املاك گران‌قیمت و مالیات بر ارزش زمین در نظر گرفته شده است.

 


یك منبع آگاه از تصمیمات جدید دولت در حوزه مالیات مسكن در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: بسته جدید مالیاتی فعلا به‌صورت پیش‌نویس درآمده كه بعد از بررسی توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در شورای‌عالی مسكن نهایی خواهد شد.

 


مقداد همتی تصریح كرد: بسته مالیاتی كه در حال تدوین است در قالب بخشی از طرح تحول اقتصادی قرار است در بازار مسكن اجرا شود.

 

 


میزان مالیات‌ها چقدر است؟



به گزارش «دنیای اقتصاد»، فعلا برای مالیات بر زمین‌های بایر دو گزینه ۱۲ درصد و ۲۵ درصد به عنوان مبنای نرخ پایه مالیات مطرح است.

 


اراضی بایر طبق قانون ساماندهی مسكن باید سالانه مشمول مالیات به نرخ ۱۲ درصد بر ماخذ ارزش معاملاتی شود و مالكان این قبیل اراضی مكلفند مالیات زمین‌های بایر خود را هر سال با تسلیم اظهارنامه مالیاتی پرداخت كنند.

 


این در حالی است كه گزینه دیگری برای مالیات زمین‌های بایر مطرح است. گفته می‌شود نرخ مالیات سالانه ۲۵ درصد برای نگهداری این گونه زمین‌های با كاربری مسكونی باعث خواهد شد دارندگان زمین یا برای ساخت‌وساز اقدام كنند یا اینكه آن را در اختیار سازنده‌ها برای بهره‌برداری قرار دهند.

 


رییس اتحادیه مشاوران املاك تهران كه در چند جلسه بررسی موضوع مالیات زمین‌های بایر در وزارت مسكن شركت كرده در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: دولت در نظر دارد برای ساماندهی بازار زمین مالیات سنگین از احتكارگران بگیرد. مصطفی‌قلی خسروی افزود: در این راستا پیشنهاد شده، یك سال وقت به دارندگان زمین در تهران داده شود تا در این فرصت تصمیم بگیرند كه روی زمین موجود ساخت‌وساز كنند یا آن را به انبوه‌ساز بفروشند.

 


وی گفت: چنانچه این طرح در دولت به تصویب برسد، در پایان یك‌سال مهلت، سالانه ۲۵ درصد به‌صورت تصاعدی از مالك زمین بایر در قالب مالیات اخذ خواهد شد.

 


به گزارش «دنیای اقتصاد»، در حال حاضر برنامه‌های جدید مالیاتی در معاونت فنی - حقوقی سازمان امور مالیاتی در حال بررسی نهایی قرار دارد. همچنین مالیات بر معاملات مكرر طبق مصوبه دولت از املاكی كه از ابتدای سال ۸۸ خریداری شده و خریدار آن بیش‌از دو بار در سال اقدام به معامله ملك می‌كند، اخذ می‌شود؛ اما كارشناسان سازمان امور مالیاتی در این باره می‌گویند به علت اینكه مالیات بر معاملات مكرر مشمول املاكی كه از ابتدای سال ۸۸ خرید و فروش می‌شوند خواهد شد، هنوز در حد قابل توجه این مالیات اخذ نشده است كه این مساله به دلیل ركود سنگین مسكن در سال‌جاری بوده است.

 

 


عرب‌‌مازار: اخذ مالیات مسكن پیش‌شرط دارد

 


علی‌اكبر عرب‌مازار، رییس سابق سازمان امور مالیاتی كشور معتقد است تا زمانی كه دولت بانك اطلاعات قوی و تضمین‌شده‌ای از دارندگان ملك و زمین نداشته باشد و اشرافی بر بازار مسكن نباشد، هر نوع برنامه مالیاتی با ناكامی در اجرا روبه‌رو خواهد شد.عرب‌مازار در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» مبنی بر اینكه آیا سامانه رهگیری معاملات مسكن نقش بانك اطلاعات در این حوزه را ندارد، گفت: بازار مسكن پیچیده است و نیازمند اطلاعات جامع از فعالان آن است.وی تصریح كرد: در حال حاضر در كشور برخی افراد به راحتی املاك با ارزش میلیاردی خریداری می‌كنند و حتی اتباع خارجی نیز بدون موانع قانونی در ایران صاحب مسكن می‌شوند؛ این در حالی است كه در سایر كشورهای خارجی اگر فردی فراتر از عرف بازار مسكن ملك خریداری كند بلافاصله دولت آن معامله را ردیابی كرده و بعد از تایید آن مالیات مخصوص را می‌گیرد.رییس سابق سازمان امور مالیاتی افزود: دولت قصد دارد از طریق مالیات تقاضای سفته‌بازی را هدف قرار دهد؛ بنابراین باید هدفمند و كاملا دقیق تیر مالیاتی را پرتاب كند.عرب‌مازار توصیه كرد: در همه كشورها بازار مسكن تحت كنترل بانك قوی اطلاعاتی است. در كشور ما نیز باید یك بار برای همیشه این بانك راه‌اندازی شود و با ضمانت قوی اجرایی شروع به‌كار كند.