سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای انتخاب یک مغازه مناسب در نقطه طلایی پاساژ


مهمترین نکاتی که باید برای داشتن یک واحد تجاری در نظر گرفت، یکی موقعیت قرار گرفتن مغازه در پاساژ و دیگری ویژگی های بیرونی فروشگاه است که بسته به نوع مجتمع تجاری باید این دو فاکتور را در نظر گرفت.

کسب و کار: یکی از مهمترین دغدغه ها برای کسی که می خواهد داخل پاساژ صاحب مغازه شود، این است که این مغازه کجای پاساژ باشد تا بتواند مشتری بیشتری جلب کند و فروش مناسبی داشته باشد. یعنی به اصطلاح دخل و خرجش به هم بخورد و برایش صرف داشته باشد. مهمترین نکاتی که باید برای داشتن یک واحد تجاری در نظر گرفت، یکی موقعیت قرار گرفتن مغازه در پاساژ و دیگری ویژگی های بیرونی فروشگاه است که بسته به نوع مجتمع تجاری باید این دو فاکتور را در نظر گرفت.

همین دو نکته در دل خود نکات ریز دیگری دارد که برای تکمیل گزارش و به دست آوردن اطلاعات تکمیلی با مهندس فرشته خود و عده ای از کسبه در پاساژهای مختلف گفت و گو کردیم تا بتوانیم راهنمای کوچکی برای داشتن یک مغازه ایده آل در پاساژ را در اختیار خواننده های کسب و کار قرار دهیم.

راهنمای انتخاب یک مغازه مناسب در نقطه طلایی پاساژ

اول به جیب تان نگاه کنید

اگر تصمیم به خرید یا اجاره یک مغازه برای شروع کسب درآمد خود دارید، مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید جیب تان است. ببینید چقدر پول دارید و می خواهید چه کار و کاسبی راه بیندازید، بعد از آن می توانید به این فکر کنید که در کجا مغازه داشته باشید و این مغازه باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا برای شما سودآور و مشتری پسند هم باشد.

بعد از اینکه دیدید چقدر می خواهید بابت مغازه دار شدن خود هزینه کنید باید ببینید قرار است چه چیزی را برای فروش در واحد تجاری خود قرار دهید تا تصمیم بگیرید قرار است مغازه تان چقدر مساحت داشته باشد. اگر جنس شما از نوع اجناس کوچک باشد مثل موبایل، پس نیاز ندارید که مغازه ای با مساحت بزرگ داشته باشید. شما با 10 متر مغازه شاید هم کمتر می توانید کار خود را شروع و مغازه را از جنس پر کنید اما اگر می خواهید اجناس بزرگ مثل مبل را در مغازه خود جای دهید، لازم است مغازه ای داشته باشید با مساحت بالا؛ مثلا 200 متر تا بتوانید چند دست مبل با چیدمان چشمگیر و مناسب در آن قرار دهید و مشتری را برای چرخیدن در مغازه، جذب کنید.

طلافروشی هم علاوه بر اینکه نیاز به مغازه ای با مساحت بزرگ ندارد، هر چقدر در جایی قرار بگیرد که دسترسی و راه در روی آن کمتر باشد مسلما به نفع شما خواهد بود. نگران نباشید جایی قرار بگیرید که مشتری شما را پیدا نکند. کسی که بخواهد طلا بخرد به سراغ شما هم خواهد آمد. امنیت خود شما و مغازه از در دسترس بودن مهمتر است.



مغازه هر چقدر دید بهتری داشته باشد، پاخورتر است

وقتی به طور دقیق مشخص کردید که می خواهید مغازه خود را با چه نوع جنسی پر کنید، وارد مرحله بعد که فضای فروشگاه است می شوید. فضای فروشگاه از مهمترین عواملی است که می تواند روی کسب و کار صاحب مغازه تاثیر بگذارد. طبیعی است که مغازه یک نبش با مغازه ای که دو نبش است از نظر دید مشتری و نوع دکوراسیون مغازه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر بتوانید مغازه ای دو نبش در یک پاساژ برای خود دست و پا کنید مطمئن باشید گام نخست را با موفقیت برداشته اید. مغازه هر چقدر در دید باشد، برای جلب مشتری موفق تر خواهد بود اما وقتی از دید مغازه مطمئن شدید تنها این نکته کافی نیست. نکته بعدی درخصوص نوع چیدمان و دکوراسیونی است که شما به عنوان مغازه دار باید آن را منطبق بر نوع مغازه طراحی کنید.

هر چقدر در این خصوص موفق تر و حرفه ای تر عمل کنید، مطمئن باشید مشتری ها خواه ناخواه نگاهشان به سمت مغازه شما جلب می شود و نمی توانند از ندیدن مغازه شما بگذرند. دید از جمله نکاتی است که هنگام تهیه مغازه باید به آن توجه کنید.

هر چقدر دید یک مغازه در نگاه اولی که وارد پاساژ می شوید، بیشتر باشد قیمت آن بالاتر می رود و مغازه دارها برای داشتنآن سر و دست می شکنند چون به هر حال مشتری ها در هنگام خرید، عقلشان به چشمشان است و آنچه زودتر به چشمشان بیاید به سراغش می روند.



از آسانسور و راه پله غافل نشوید

اگر موفق به داشتن مغازه دو نبش نشدید نگران نباشید. جای دیگری که می تواند در جلب مشتری کمک کند این است که محل قرار گرفتن مغازه کنار آسانسور، پله برقی، راه پله یا درهای ورودی پاساژ باشد. در اینجا مشتری هایی که وارد پاساژ می شوند چه بخواهند چه نخواهند نگاهشان به مغازه شما می افتد و اگر موارد دیگر مثل نوع دکوراسیون مغازه قوی و دلچسب باشد مشتری پا به مغازه شما خواهد گذاشت چون واحد تجاری وقتی در این نقاط قرار می گیرند به اصطلاح می گویند این محل ها پاخور و در چشم هستند.

علاوه بر اینکه مغازه کجای پاساژ و در کدام طبقه باشد هم در قیمت آن تاثیر می گذارد. کسی که برای خرید می آید معمولا دلش می خواهد وارد مغازه ای شود که از همه مغازه ها دسترسی به آن راحت تر است. پس چه بهتر که آن مغازه در طبقه همکف باشد؛ بدون اینکه لازم باشد به سمت پله و آسانسور برود. برای همین قیمت مغازه های همکف معمولا از مغازه های سایر طبقات گرانتر است چون جذابیت و پاخوری آنها بالاتر است.

راهنمای انتخاب یک مغازه مناسب در نقطه طلایی پاساژ

دنج بودن تنها برای مغازه هایی خوب است که دنجی را می طلبد. مثلا کافی شاپ هایی که داخل پاساژها قرار دارد چه بهتر که در محیطی آرام و دنج قرار بگیرد تا مشتری ها فارغ از خرید و همهمه ای که در آن بودند برای دقایقی به آرامش برسند. پس مغازه ای که برای کافی شاپ در نظر گرفته می شود کمی هم در گوشه و کنار باشد و طبقات بالا را به خود اختصاص دهد بهتر است و مشتری ها بیشتر می پسندند.



مغازه های کوچک تر زودتر فروخته و اجاره داده می شود


مغازه هم مانند میوه، جنس مرغوب و نامرغوب دارد. معمولا مغازه های کوچک مشتری بیشتری دارند و زودتر خرید و فروش، رهن و اجاره می شوند اما برای مبلمان و پوشاک، مغازه هر چقدر بزرگتر باشد جذابیت آن هم بیشتر خواهد بود.

فراموش نکنید مهمترین نکته برای داشتن یک مغازه، هماهنگی مساحت آن با نوع کسب و کاری است که می خواهید در آنجا راه بیندازید. بعد از آن نکاتی مثل دکوراسیون، نبش، طبقه، دسترسی آسان، دید و ... همخوانی جنس و مساحت مغازه می تواند در جلب مشتری تاثیر داشته باشد.



قیمت مغازه های سر به فلک کشیده و رونق مغازه های زیرپله ای

برای اینکه از قیمت مغازه های واقع در پاساژها مطلع شویم سری به تعدادی از پاساژهای معروف تهران که حسابی گل کرده اند زده ایم تا از کسبه آنجا درباره قیمت و نحوه خرید و فروش سوال کنیم. روز به روز به قیمت مسکن و املاک تجاری افزوده می شود و صعود چشمگیر به گونه ای است که در برخی از مناطق پایتخت قیمت تعدادی از مغازه ها تا بیش از هر متر 100 میلیون تومان هم می رسد.

املاک تجاری آنقدر گران شده که وقتی با تعدادی از کسبه صحبت می کنیم، می گویند مجبور هستند برای جبران کسری  نقدینگی خود به سمت مغازه های زیرپله ای که متراژ کمتری دارند، بروند. وقتی علت تغییر قیمت ها را جویا می شویم دلایلی مثل قیمت گذاری از طرف شهرداری، جو روانی در بازار و همچنین تورم و بیکاری را نام می برند.

از طرف دیگر به قول صاحبان مغازه در املاک تجاری موقعیت مکانی و به اصطلاح پاخور بودن ملک نقش تعیین کننده ای در قیمت ملک دارند. به عنوان مثال مغازه کوچکی که در محدوده بازار بزرگ تهران قرار دارد شاید قیمت هر متر آن از 200 میلیون تومان هم تجاوز کند یا حتی ممکن است فروشگاهی در منطقه ای فرعی باشد اما به دلیل شهرتی که برای خود دست و پا کرده مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و برای همین قیمت آنجا هم بالا می رود. بیشتر املاک تجاری متراژی بیشتر از 70 متر دارند و املاک تجاری بالای 120 متر جزو بهترین ها محسوب می شوند.



از این قیمت تا آن قیمت


قیمت برخی از املاک تجاری موجود در سطح شهر به این قرار است؛ به عنوان مثال در منطقه سعادت آباد تهران یک ملک تجاری 240 متری که طراحی مناسبی برای رستوران دارد با قیمت کلی در حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان یعنی از قرار هر متر 15 میلیون تومان به فروش رفته است. همچنین ملکی تجاری 75 متری در میدان تجریش با جواز سفره خانه سنتی به قیمت هر متر 30 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

 مغازه 15 متری در منطقه ستارخان با حدود 10 سال سن به قیمت کلی 225 میلیون تومان یعنی هر متر 15 میلیون تومان فروخته شده است. جالب است بدانید مغازه های زیر 15 متر که در اصطلاح به آن زیرپله ای گفته می شود در حال حاضر با استقبال چشمگیری همراه است به گونه ای که اینگونه املاک نه تنها سریع تر به فروش می روند بلکه قیمت آنها در مقایسه با دیگر واحدهای منطقه که متراژ بالاتری دارند نیز بیشتر است.

راهنمای انتخاب یک مغازه مناسب در نقطه طلایی پاساژ

به طور مثال مغازه 12 متری نوساز در فلکه دوم تهرانپارس که دارای 6 متر انباری و همچنین مغازه ای 6 متری در منطقه امیرآباد شمالی با جواز کسب میوه فروشی که دارای 6 متر زیرزمین است در حدود 300 میلیون تومان یعنی متری 50 میلیون تومان قیمت گذارتی شده است.

 اگر از قیمت مغازه های سطح شهر که بسته به هر منطقه متفاوت است، بگذریم، قیمت ها در برخی مجتمع های تجاری واقعا حیرت انگیز است. به طور مثال قیمت ها در مجتمع تجاری دنیای نور که در منطقه شهرک غرب یکی از معروف ترین پاساژهای تهران محسوب می شود، از متری 55 تا 60 میلیون تومان طبقه بندی می شود. البته این قیمت ها مربوط به طبقات اول و دوم است که معمولا فروشگاه پوشاک هستند.

این را هم بدانید که باید خیلی خوش شانس باشید تا بتوانید یکی از واحدهای طبقه اول این مجتمع را بخرید چون می گویند مالکان اینقدر از سودشان راضی هستند که نزدیک دو سال است هی چ واحدی در این طبقه خرید و فروش نشده است. در طبقه منفی یک این پاساژ قیمت ها بین 30 تا 40 میلیون تومان است.

متراژ واحدهای تجاری این مجتمع هم از 20 تا 40 متر متغیر است. مجتمع تندیس تجریش یکی از رقبای میلاد نور محسوب می شود که قیمت واحدهای آن در موقعیت مناسب به متری 50 میلیون تومان هم می رسد. از چند سال پیش پاساژ دیگری مشابه میلاد نور در شرق تهران با نام دنیای نور شروع به کار کرده است.

در طبقه منفی یک این مجتمع، واحدهای تجاری متری 36 تا 44 میلیون تومان قیمت دارد. در طبقه اول این پاساژ هم تعداد محدودی واحد باقی مانده که آن را متری 57 میلیون تومان قیمت می دهند. یکی از پاساژهای تازته تاسیس تهران، مجتمع تفریحی – تجاری کوروش واقع در بزرگراه ستاری تهران است.

مالکان این مجتمع در حال فروش واحدهای تجاری هستند و برای آن متری 23 تا 33 میلیون تومان قیمت گذاری کردهاند. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که این قیمت ها زمانی گرفته شده که گزارش را تهیه می کردیم. اگر آنچه که الان می خوانید با آنچه که خودتان می روید قیمت می کنید، تفاوت دارد، باور کنید قیمت های ما مشکل ندارد. حکایت همان روند رو به رشد قیمت هاست که تحقیقات ما را هم زیر سوال می برد.



چکیده

اگر تصمیم به خرید یا اجاره یک مغازه برای شروع کسب درآمد خود دارید مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید جیبتان است. ببینید چقدر پول دارید و می خواهید چه کار و کاسبی راه بیندازید. بعد از آن می توانید به این فکر کنید که در کجا مغازه داشته باشید و این مغازه چه ویژگی هایی داشته باشد تا برای شما سودآور و مشتری پسند هم باشد.


ویدیو مرتبط :
تابلو روان LED مدل تک خطی مناسب مغازه های داخل پاساژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای انتخاب حلقه مناسب



حلقه مناسب,انتخاب حلقه مناسب

 

در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یك تغییر كوچك، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌كند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یك جفت مشابه خریداری كرد.

حلقه‌ را شما با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌كنید، پس در انتخاب حلقه‌ها دقت كنید كه دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد.

قدیم‌ها كه هنوز حلقه‌ فلزی ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هایی از گل بین عروس و داماد رد و بدل می‌شد و بعدها برای ماندگار‌ شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از كشف طلا یعنی گران‌ بها‌ترین فلز، آن‌ها طلایی شدند.

هر گرانی زیبا نیست

1 - حتما حلقه‌ گران‌ قیمت، زیبا نیست، تجربه ثابت كرده، زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یك حلقه ساده بسیار زیباتر از یك حلقه‌ گرانقیمت و پر از جواهری است كه در بازار وجود دارد.

2 - خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ‌ وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یك تغییر كوچك، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌كند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یك جفت مشابه خریداری كرد.

چشم‌ها را خیره می‌كند

1 - در بعضی حلقه‌ها چند ردیف جواهر استفاده شده یا یك سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع این مدل‌ حلقه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای خود و همسرتان از شكل‌های مشابه استفاده كنید.

2 - در كنار این سنگ‌ها می‌توانید از سنگ‌های رنگی هم مطابق با سلیقه‌تان استفاده كنید. نگین ها حتما نباید برلیان و یاقوت و... باشند. یک نگین شیشه ای ساده هم زیبایی خاصی به حلقه شما می دهد و در عین حال زیاد هم گران نمی شود.

حلقه‌های ماندگار

1 - در میان تمام كالاهایی كه برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند این حلقه‌های شما هستند كه به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند پس برای خرید از مراكز و مغازه‌های معتبر و نام آشنا خرید كنید.

2 - حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند كه براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاكید می‌كنیم كه در انتخاب دقت كرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف كنید. هر نوع حلقه‌ای كه انتخاب می‌كنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید كه نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری كند.

3 - در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد چون دركل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم.

4 - حواس‌تان باشد كه طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نكنید. چون كه قیمت پلاتین‌، 2 برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

5 - برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری كه روی حلقه كار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلكه كیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است.

منبع : tebyan.net