سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای استفاده از 6 ماسك طبیعی


خشكی پوست یكی از عوارض انكار‌ناپذیر است. در طب سنتی توصیه‌ها و نكات پرفایده‌ای برای مراقبت از پوست مطرح شده است. برخی از ماسك‌های گیاهی موثر در درمان خشكی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری و خشونت پوست را باهم مرور می‌كنیم.





صبح بخیر:  خشكی پوست یكی از عوارض انكار‌ناپذیر  است.   در طب سنتی  توصیه‌ها و نكات پرفایده‌ای برای مراقبت از پوست  مطرح شده است. برخی از ماسك‌های گیاهی موثر در درمان خشكی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری و خشونت پوست را باهم مرور می‌كنیم.



برای پوست‌های خیلی خشك

ماسك روغن زیتون و تخم‌مرغ یكی از بهترین ماسك‌ها و كرم‌های گیاهی برای افرادی است كه پوست‌های بسیار خشك دارند. خشكی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است، به‌طوری كه با لمس كردن پوست دست آن‌ها، زبری و خشونت زیادی در سطح پوست احساس می‌شود. برای تهیه این ماسك گیاهی كافی است یك قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با یك زرده تخم‌مرغ مخلوط كنید و آن را به‌مدت 30 دقیقه روی صورت و دست‌های خود ماسك كنید. پس از این مدت زمان دست‌ها را با كمك آب ولرم بشویید و سپس برای شست‌وشوی صورت از شیر كمك بگیرید.



 یك نرم‌كننده طبیعی

یكی دیگر از مواد طبیعی كه در درمان خشكی پوست و نرم‌كردن آن بسیار موثر است، عسل است. استفاده از ماسك عسل كه از تركیب یك زرده تخم مرغ و 5 قاشق مرباخوری عسل به دست می‌آید، تاثیر زیادی در درمان خشكی پوست و لطیف‌كردن و نرم‌كردن پوست بدن دارد. می‌توانید این ماسك را نیم ساعت پیش از رفتن به حمام به پوست دست یا صورت خود بمالید و پس از آن به حمام بروید.



اگر در جست‌وجوی راهی آسان برای درمان خشكی پوست خود در مدت زمانی كوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده كنید. برای تهیه این خمیر كافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الك‌شده تركیب كرده و با اضافه كردن شیر پرچرب خمیری یك دست تهیه كنید



برگ اسفناج روی صورت‌تان بگذارید

استفاده از ماسك اسفناج 3 بار در هفته كمك زیادی به بهبود خشكی پوست و درمان زبری آن می‌كند. برای تهیه این ماسك لازم است 10برگ متوسط اسفناج را در یك لیوان شیر خیس كنید و اجازه دهید این تركیب به‌مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت كم بجوشد تا برگ‌ها پخته شوند. برگ‌های اسفناج را از صافی خارج كرده و پس از سردشدن آن‌ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به‌مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند. در صورتی كه اسفناج‌ها له شده‌اند می‌توانید له شده آن‌ها را روی صورت‌تان، ماسك كنید و از خواص معجزه‌آسای آن برای از بین بردن خشكی و زبری پوست بهره ببرید.



خمیر گل ختمی و نشاسته را تجربه كنید

اگر در جست‌وجوی راهی آسان برای درمان خشكی پوست خود در مدت زمانی كوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده كنید. برای تهیه این خمیر كافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الك‌شده تركیب كرده و با اضافه كردن شیر پرچرب خمیری یك دست تهیه كنید. این خمیر را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. تكرار این ماسك به‌مدت یك هفته تاثیر زیادی در درمان خشكی پوست شما خواهد داشت و تا حد زیادی پوست شما را روشن خواهد كرد.





ساده‌ترین ماسك

ماسك سیب‌زمینی یكی از ساده‌ترین و كم‌دردسرترین ماسك‌های طبیعی برای درمان خشكی پوست است. استفاده از این ماسك در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشكی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز كمك می‌كند. برای تهیه این ماسك كافی است یك سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز كنید و پس از سرد شدن آن را رنده كرده و با مقداری شیر خمیر كنید. این خمیر را به‌مدت 20 دقیقه روی صورت خود ماسك كنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشكی پوست به لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز كمك می‌كند.



برای دست و گردن

برای درمان این نوع خشكی استفاده از ماسك روغن آفتاب‌گردان را توصیه می‌كنیم. این ماسك كه از تركیب روغن آفتابگردان، زرده تخم مرغ و سركه به دست می‌آید، یكی از موثرترین مرهم‌ها برای درمان خشكی پوست دست و گردن محسوب می‌شود. برای این منظور، كافی است یك قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان را با یك زرده تخم‌مرغ خوب هم بزنید و سپس یك قاشق غذاخوری سركه به آن اضافه كنید. این تركیب را به‌مدت نیم ساعت روی پوست دست و گردن خود ماسك كنید و پس از اتمام این مدت آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسك می‌توانید هفته‌ای 2 بار برای درمان خشكی پوست دست‌تان استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
خواص درمانی عرقیات- راهنمای کامل شفای طبیعی/کتابنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای استفاده از ۶ ماسک طبیعی



 

 

 

ماسک طبیعی, بهترین ماسک ها, ماسک روغن زیتون

 

خشکی پوست یکی از عوارض انکار ناپذیر است. در طب سنتی توصیه ها و نکات پرفایده ای برای مراقبت از پوست مطرح شده است. برخی از ماسک های گیاهی موثر در درمان خشکی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری و خشونت پوست را باهم مرور می کنیم.

 

● برای پوست های خیلی خشک

 

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها و کرم های گیاهی برای افرادی است که پوست های بسیار خشک دارند. خشکی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است، به طوری که با لمس کردن پوست دست آن ها، زبری و خشونت زیادی در سطح پوست احساس می شود. برای تهیه این ماسک گیاهی کافی است یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست های خود ماسک کنید. پس از این مدت زمان دست ها را با کمک آب ولرم بشویید و سپس برای شست وشوی صورت از شیر کمک بگیرید.

 

● یک نرم کننده طبیعی

 

یکی دیگر از مواد طبیعی که در درمان خشکی پوست و نرم کردن آن بسیار موثر است، عسل است. استفاده از ماسک عسل که از ترکیب یک زرده تخم مرغ و ۵ قاشق مرباخوری عسل به دست می آید، تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست و لطیف کردن و نرم کردن پوست بدن دارد. می توانید این ماسک را نیم ساعت پیش از رفتن به حمام به پوست دست یا صورت خود بمالید و پس از آن به حمام بروید.

 

اگر در جست وجوی راهی آسان برای درمان خشکی پوست خود در مدت زمانی کوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الک شده ترکیب کرده و با اضافه کردن شیر پرچرب خمیری یک دست تهیه کنید

 

● برگ اسفناج روی صورت تان بگذارید

 

استفاده از ماسک اسفناج ۳ بار در هفته کمک زیادی به بهبود خشکی پوست و درمان زبری آن می کند. برای تهیه این ماسک لازم است ۱۰برگ متوسط اسفناج را در یک لیوان شیر خیس کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت کم بجوشد تا برگ ها پخته شوند. برگ های اسفناج را از صافی خارج کرده و پس از سردشدن آن ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند. در صورتی که اسفناج ها له شده اند می توانید له شده آن ها را روی صورت تان، ماسک کنید و از خواص معجزه آسای آن برای از بین بردن خشکی و زبری پوست بهره ببرید.

 

● خمیر گل ختمی و نشاسته را تجربه کنید

 

اگر در جست وجوی راهی آسان برای درمان خشکی پوست خود در مدت زمانی کوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الک شده ترکیب کرده و با اضافه کردن شیر پرچرب خمیری یک دست تهیه کنید. این خمیر را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست تان بماند. تکرار این ماسک به مدت یک هفته تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست شما خواهد داشت و تا حد زیادی پوست شما را روشن خواهد کرد.

 

● ساده ترین ماسک

 

ماسک سیب زمینی یکی از ساده ترین و کم دردسرترین ماسک های طبیعی برای درمان خشکی پوست است. استفاده از این ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک سیب زمینی متوسط را آب پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشکی پوست به لطیف شدن پوست های معمولی نیز کمک می کند.

 

● برای دست و گردن

 

برای درمان این نوع خشکی استفاده از ماسک روغن آفتاب گردان را توصیه می کنیم. این ماسک که از ترکیب روغن آفتابگردان، زرده تخم مرغ و سرکه به دست می آید، یکی از موثرترین مرهم ها برای درمان خشکی پوست دست و گردن محسوب می شود. برای این منظور، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن آفتاب گردان را با یک زرده تخم مرغ خوب هم بزنید و سپس یک قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به مدت نیم ساعت روی پوست دست و گردن خود ماسک کنید و پس از اتمام این مدت آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای ۲ بار برای درمان خشکی پوست دست تان استفاده کنید.

منبع:مجله زندگی ایده آل