سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای استفاده از رنگ های ترکیبی در منزل


رنگ‌های تركیبی از تلاقی دو منبع رنگی ساخته می‌شود. این رنگ‌ها انواع گوناگون دارند. در مورد رنگ‌های تركیبی می‌توان گفت كه نوعی دیگر از رنگ‌های ثانویه هستند با این تفاوت كه رنگ ثانویه از تركیب دو رنگ اولیه با نسبت‌های مساوی ساخته می‌شود


در این تصویر، رنگ ارغوانی روشن را می‌بینید كه رنگی بسیار محبوب است. این رنگ در كنار عناصر چوبی با رنگ ماهگونی و چوب گیلاس بسیار زیبا جلوه می‌كند زیرا رنگ‌های چوب، وجهی مشترك با ارغوانی دارند و آن، وجود رنگ قرمز است.

رنگ‌های تركیبی از تلاقی دو منبع رنگی ساخته می‌شود. این رنگ‌ها انواع گوناگون دارند. در مورد رنگ‌های تركیبی می‌توان گفت كه نوعی دیگر از رنگ‌های ثانویه هستند با این تفاوت كه رنگ ثانویه از تركیب دو رنگ اولیه با نسبت‌های مساوی ساخته می‌شود، اما رنگ تركیبی از تركیب دو رنگ اولیه با نسبت نابرابر ساخته می‌شود. برای مثال، اگر رنگ‌های آبی و قرمز را به نسبت برابر با هم تركیب كنیم، رنگ بنفش حاصل می‌شود، اما اگر همین تركیب را با نسبت بیشتر رنگ آبی (سه قسمت آبی و یك قسمت قرمز) انجام دهیم، رنگ ارغوانی حاصل می‌شود كه بیشتر به سمت آبی تمایل دارد. به همین ترتیب، اگر نسبت رنگ قرمز بیشتر از آبی باشد (سه قست قرمز و یك قسمت آبی)، رنگ ارغوانی- شاتوتی حاصل می‌شود كه جزء رنگ‌های تركیبی به حساب می‌آیند.

نوع دیگر رنگ‌های تركیبی، طیف‌های تیره‌تر، روشن‌تر یا رنگ‌های سایه روشن هستند. این رنگ‌ها با تركیب رنگ‌های سفید، مشكی یا طوسی با یكی از رنگ‌های گروه‌های اصلی رنگ ساخته می‌شوند. برای مثال، زمانی كه رنگ سفید با سرخابی تركیب می‌شود، صورتی پاستل به‌دست خواهد آمد. با اضافه كردن رنگ طوسی به سرخابی، صورتی دودی كثیف و همچنین با تركیب رنگ مشكی به سرخابی، رنگی طوسی با ته رنگ صورتی به‌وجود خواهد آمد.

رنگ‌های تركیبی نوع اول كه رنگ‌های هارمونی‌ساز نیز به آنها گفته می‌شود و همچنین رنگ‌های تركیبی نوع دوم كه همان طیف‌های تیره‌تر و روشن‌تر رنگ‌های اصلی هستند، می‌توانند به بهبود جلوه دكوراسیون خانه شما و ایجاد هماهنگی در آن كمك كنند. برای مثال، دكوراسیونی تك رنگ ممكن است كسل‌كننده و بی‌روح شود، اما اگر به كمك رنگ‌های تركیبی با طیف رنگی بازی كنید، می‌توانید در اوج هماهنگی، دكوراسیونی تك‌رنگ و شیك داشته باشید.

رنگ‌های تركیبی سرد

رنگ‌های تركیبی كه در آنها مقداری رنگ آبی وجود دارد، رنگ‌های تركیبی سرد محسوب می‌شوند زیرا احساسی خنك و آرام را به فضا القا می‌كنند. در ادامه، به معرفی تعدادی از رنگ‌های تركیبی سرد می‌پردازیم:

آكوآ: آبی آكوآ رنگی است كه در آن سبز و آبی با مقدار كمی هینت رنگ زرد با یكدیگر ادغام می‌شوند. رنگ آكوآ برانگیزاننده احساس و آرامش بخش است. 

آبی روشن: آبی روشن، رنگی پسرانه و بسیار ملایم است كه معمولا برای دكوراسیون اتاق پسر بچه‌ها استفاده می‌شود.

آبی تیره: این رنگ، رنگ دانش و فراگیری است و شاید به همین دلیل است كه در دكوراسیون موسسات و دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود. از این‌رو به آبی آكسفوردی نیز معروف است. به‌دلیل تیرگی و شباهتی كه با رنگ آسمان در آستانه شب دارد، به آبی نیمه شب نیز معروف است.

ارغوانی روشن: رنگی خاطره‌انگیز است. مهم‌ترین و آشناترین نامی كه از این طیف رنگی می‌توان نام برد، رنگ یاسی است.

ارغوانی تیره: این رنگ، رنگ شكوه، ثروت و دكوراسیون‌های مجلل است، اما اگر در استفاده از آن دقت نشود، می‌تواند رنگ ناراحتی و افسردگی نیز باشد. این طیف در قالب نام‌هایی متعدد مانند بادمجانی و سلطانی شناخته می‌شود .

در این تصویر، دیوارهایی به رنگ آكوآ و پرده‌هایی با تناژ رنگی هماهنگ با دیوارها را مشاهده می‌كنید. این رنگ موجب شده است كه فضا بسیار سرد اما آرامش‌بخش شود. كوسن قرمزی كه در این دكوراسیون استفاده شده است، این سرما را شكسته و تعادلی خوشایند را بوجود آورده است.


در این تصویر، از كاشی‌های كوچك با طیف‌های متنوع رنگ آبی و طوسی به صورت تصادفی برای دیوار استفاده شده است. این كار، اقدامی بسیار درخور و مناسب برای فضای سرویس بهداشتی و حمام است. 


ارغوانی تیره و مشكی، زوجی بسیار مناسب برای هم هستند و زمانی‌كه كنار یكدیگر قرار می‌گیرند، جلوه‌ای بسیار با شكوه و مجلل را بوجود می‌آورند. اگر از این تركیب رنگی برای دكوراسیون اتاق‌خواب استفاده می‌كنید، باید ملحفه‌های سفید به‌كار ببرید تا تیرگی این دو رنگ را جبران و تعدیل كند. 


ویدیو مرتبط :
استفاده از رنگ های حساس به دما (ترموکالر) در رنگ آمیزی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل به سبک های مختلف



تم قرمز در دکوراسیون خانه یکی از رنگ هایی است که کمتر در منازل ما ایرانی ها از آن استفاده می شود. همانطور که می دانید قرمز یک رنگ قدرتمند و تحریک کننده است که می تواند بسیاری از احساسات و حالت ها را در فضا پخش کند.


تم قرمز در دکوراسیون خانه یکی از رنگ هایی است که کمتر در منازل ما ایرانی ها از آن استفاده می شود. همانطور که می دانید قرمز یک رنگ قدرتمند و تحریک کننده است که می تواند بسیاری از احساسات و حالت ها را در فضا پخش کند. البته بخاطر همین موضوع که قرمز رنگی قوی و شاخص است، اگر به مقدار زیاد استفاده شود تقریبا با هیچ رنگ دیگری در دکوراسیون خانه هماهنگ نمی شود. اما نمونه مدل هایی که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد تم منزل خود را با بکار بردن مقدار بسیار مناسبی از رنگ قرمز طراحی کرده اند تا همچنان فضا برای آزمون و خطا باز باشد.


مورد اول آپارتمان مدرنی است که برای یک زوج جوان طراحی شده و از تمی تمام صنعتی و صد البته خلاقانه در چیدمان بهره می برد.  اتاق نشیمن خانه پلانی باز دارد و نمایی شبیه به یک انباری بازسازی شده دارد! نمای اتاق نشیمن با قرار دادن مبل راحتی بسیار شیک و ابزار آلاتی متعلق به دوره های زمانی مختلف تزیین شده است. در طراحی این خانه از رنگ قدرتمند قرمز بدون هیچ ترسی استفاده شده تا توجهات را بیشتر به سمت دکوراسیون ویژه این خانه جذب کند.

طراحی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی,تم قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی,کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

 

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل, استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ قرمز در خانه به سبک های مختلف, استفاده از رنگ قدرت در دکوراسیون

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

 

تم قرمز در دکوراسیون داخلی منزل, رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی, طراحی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ قرمز در خانه به سبک های مختلف


خانه بعدی زیبایی دراماتیک خود را از ترکیب و تضاد قوی بین بافت های گوناگون در دکوراسیون بدست آورده است. طراحی اتاق نشیمن شامل خطوط ساده و مواد براق و گلاسه (مانند پایه های استیل مبلمان) و پارچه های لطیف برنگ های خاکستری می باشد. همین خطوط ساده در کنار رنگ های خنثی باعث شده نگاه بیینده سریعا برنگ قرمز موجود در گوشه دیوار خانه دوخته شود که دقیقا وظیفه یک نقطه کانونی مناسب در خانه را ایفا می کند. تفاوت بین دمای رنگ ها در دو اتاق خانه احساسی از زیبایی دلپذیر در فضا ایجاد کرده که در همان بدو ورود، مهمانان را شیفته خود خواهد کرد.

 

تم قرمز در دکوراسیون داخلی منزل, رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی, طراحی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از رنگ قرمز در خانه به سبک های مختلف,رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ قدرت در دکوراسیون,کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

طراحی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی


منبع : otag.ir