سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا



 

 

راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا

 

1-آیا نحوه ی زندگی شما پوستتان را تخریب می کند؟

 

عدم تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان نمایان می شود. مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می شوند. برخی اوقات این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند.

 

نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می برد و منجر به پیری زودرس پوست می شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می گذارند. نگاه دقیقی به شیوه ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده اید. در این صورت می توانید تغییرات مناسبی در شیوه*ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.

 

۲-غذاهای استثنایی مناسب پوست مصرف کنید:

 

در چین باستان ملکه ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده های پس از خود منتقل می کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند.

 

این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی های التیام بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می کنند.

 

اگر پوست خشکی دارید کمی بیشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. هر روز آووکادو، مقداری آجیل و دانه های مختلف مصرف کنید. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند.

 

۳-لایه برداری پوست را فراموش نکنید:

 

لایه بیرونی پوست شما مرتب تجدید می شود و سلولهای قدیمی با سلولهای جدید جایگزین می شوند. یک راه موثر برای کاهش دادن خطها و چروکهای پوست سرعت دادن به این فرایند است. به جای استفاده از روشهای گران قیمتی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر می توانید به آرامی با مواد طبیعی پوست خود را جوانسازی کنید. برای قرنها ملکه ها و زنان اشرافی چین از همین مواد طبیعی برای لایه برداری سلولهای پوست استفاده می کردند.

 

موادی مانند خزه دریایی، کلپ (نوعی جلبک)، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر، سالیان دراز استفاده می شدند. می توانید با ترکیبی برخی از مواد طبیعی ماسک تهیه کنید. این مواد را با آب مخلوط کنید و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا سفیده ی تخم مرغ به مخلوط کن خمیر ماسک را تهیه کنید. از یک اسفنج نرم با حرکات چرخشی کوچک برای پاک کردن ماسک از روی پوست استفاده کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بگذارید و سپس آن را بشویید. مراقب باشید که مواد وارد چشمان شما نشود.

 

۴-سم زدایی برای زیبایی پوست:

 

طب چینی معتقد است که راهای مختلفی برای خارج ساختن مواد مضر از بدن وجود دارد و یکی از عمده ترین این راهها پوست است. همچنین برخی اوقات این مواد در پوست به دام می افتند و ممکن است جوش ها ایجاد شوند. این مواد مضر شامل آلوده کننده های محیطی، سموم و آفت کشها و نگهدارنده هایی هستند که در محیط و غذاهایی که می خوریم یافت می شوند. همه ی این مواد می توانند پوست را فرسوده کنند. کمک به بدن برای خارج ساختن این مواد مضر برای حفظ تعادل داخلی بدن اهمیت زیادی دارد زیرا نتیجه آن بر پوست تاثیر می گذارد.

 

گیاهانی که می توانند بدن را سم زدایی کنند مانند گیاه قاصدک، گل داوودی، نعناع، توت سفید و شیرین بیان به فعالیت کبد و کیسه ی صفرا در سم زدایی کمک می کنند. این دو عضو بدن مهمترین نقش را در غیر فعال کردن و از بین بردن مواد سمی  و مضر دارند و نقش آنها بسیار بزرگتر از کاری است که پوست در سم زدایی انجام می دهد. فرمولهای گیاهی در طب چینی وجود دارند که به سم زدایی از طریق پوست نیز کمک می کنند.

 

۵-زیبایی طبیعی با مواد طبیعی:

 

بسیاری از محصولاتی که امروزه برای محافظت و آرایش پوست استفاده می شوند حاوی مواد شیمیایی و سرطانزا هستند که از طریق پوست به داخل جذب می شوند. قوانین بسیار کمی برای صنایع آرایشی وضع شده است و این موضوع باعث شده که اغلب موارد مواد شیمیایی مضر در این محصولات وجود داشته باشند. برای مثال حتی ممکن است ریمل شما حاوی فرمالدئید باشد و یا رزین های پلاستیکی در رژ لب شما وجود داشته باشد!

 

ممکن است پودر تالکی که در سایه های چشم و پودر ها وجود دارد به آزبست آلوده باشد. حلال پایه ای همه ی مواد آرایشی مواد شیمیایی هستند. احتمال دارد که همه ی این مواد سرطانزا باشند. از مواد آرایشی گیاهی استفاده کنید. رنگها و روغنهای طبیعی زیادی هستند که می توان از آنها به جای لوازم آرایشی مختلف استفاده کرد.

 

۶-از ماست برای داشتن پوستی عالی استفاده کنید:

 

ماست دارای فرمول طبیعی مناسبی برای سلامت پوست است. ماست حاوی اسید لاکتیک است که این ماده به صورت طبیعی تولید آلفا هیدروکسی اسید می کند که می تواند به آرامی  لایه*های سلولی مرده را به صورت طبیعی بردارد و پیلینگ کند و پوستی صاف و زیبا ایجاد کند. ماست برای پوستهای حساسی که نمی*توانند آلفا هیدروکسی اسید ساخته شده را تحمل کنند می تواند استفاده شود.

 

به مرور زمان ماست می تواند لکه های پوست را روشن کند. برای استفاده از ماست ابتدا صورت خود را بشویید و ماست را مانند کرم روی صورت خود صاف کنید و ۱۵ دقیقه باقی بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک مرطوب کننده ی طبیعی پوست را مرطوب کنید. برای کاهش قرمزی پوست که ممکن است پس از پاک کردن ماست ایجاد شود از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

کرم پودر گاهی حساسیت پوستی می دهد.

 

عطرها و افزودنی های معطر موجود در فرآورده های آرایشی شایع ترین عامل بروز حساسیت اند.

خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند. در بازار ایران انواع و مارک های متفاوتی از کرم پودر وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از پر کاربردترین آنها اشاره می کنیم....

 

فون خشک و فون چرب از رایج ترین ترکیبات مورداستفاده در گریم و آرایش است.

 

مهم ترین عارضه این ترکیبات بروز درماتیت تماسی آلرژیک است. بعضی افراد نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثر این محصولات حساس هستند. این افراد هر زمانی که در تماس با این ماده موثره قرار گیرند، واکنش نشان می دهند، اگر چه ممکن است چند روز طول بکشد تا علایم ظاهر شود. علایم به شکل قرمزی، تورم، خارش و در موارد شدید تاول های حاوی مایع است.

 

فون ها از مواد پوششی جذب شونده، چسبنده، نگه دارنده، عطر و رنگ ساخته می شود. عطرها بیشتر از سایر ترکیبات باعث حساسیت می شوند.

 

عطرهایی با حساسیت زایی کمتر برای کمتر کردن این مشکل ایجاد شده اند. در افرادی که نسبت به عطرها واکنش آلرژیک بروز می کند، باید محصولی با عنوان بدون ماده معطر استفاده شود که فاکتوری برای ایجاد بوی خوب در آن به کار نرفته است. نگه دارنده ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند.

 

نگه دارنده ها از رشد قارچ و باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصولات را از اکسیژن و تخریب های نوری محافظت می کنند. مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگه دارنده ها باشند.

 

مصرف کنندگانی که به یک نوع ماده نگه دارنده واکنش نشان می دهند، به بقیه حساسیت ندارند. ترکیبات آرایشی صورت بسیار مهم هستند زیرا آنها در تماس مستقیم با پوست برای مدت طولانی قرار می گیرند. به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضدآکنه و غیرکومدون زا باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند. محصول نباید منافذ را بپوشاند و باعث آکنه شود.

 

● پن کیک و پالت روغنی

 

از مواد مورد استفاده بعضی آرایشگران همان پالت های رنگی گریم هستند که ساخت شرکت های گوناگون هستند. این پالت ها جنس روغنی دارند و بهترین پاک کننده آنها شیر پاک کن است. استفاده از این پالت ها با کمک قلم موی مخصوص امکان پذیر است. نوع دیگر این مواد، فون خشک یا پن کیک است که اگر این مواد برای آرایش استفاده شد، توصیه می شود مدت طولانی رنگ روی صورت باقی نماند و حداکثر طی چند ساعت با آب و صابون یا شیر پاک کن از روی صورت پاک شوند. مهم ترین عامل بروز درماتیت تماسی، نگه دارنده ها و عطرهایی است که در محصولات آرایشی و گریم یافت می شود.

 

عطرها یا افزودنی های خوش بو، شایع ترین عامل بروز درماتیت تماسی هستند و بیش از پنج هزار نوع آنها در محصولات آرایشی و زیبایی یافت می شوند. در محصولاتی که این افزودنی ها از نوع غیرحساسیت زا باشند، مشکلات پوستی ناشی از این محصولات کمتر خواهد بود. از طرفی نگه دارنده ها عامل بروز واکنش های پوستی است که وجود آنها از رشد و تکثیر قارچ و باکتری که سبب بروز عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصول را از آثار مخرب اکسیژن و نور محافظت می کند. نمونه های این نگه دارنده ها شامل پارابن، ایمیدازولیدینیل اوره، فنوکسی اتانول، فرمالدیید و... است که روی برچسب محصول مشخص است. در محصولات گریم انتخاب نوع محصول بسیار مهم است چون مدت زیادی روی پوست می ماند، بنابراین این ترکیبات باید فاقد حساسیت و غیرجوش زا باشند و با بسته شدن دهانه منافذ پوستی سبب بروز آکنه نشوند.

 

● کرم پودر با spf مناسب

 

افرادی که به مصرف انواع کرم های روشن کننده عادت داشته و حتی مصرف آن را موجب شادابی و طراوت پوست خود می دانند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده دارای اثری موقتی و کاذب هستند. استفاده طولانی مدت این قبیل لوازم آرایش نه تنها عوارض جانبی مانند لک و پیری زودرس دارد، بلکه قطع مصرف آن موجب خشکی شدید پوست می شود. از آنجا که این قبیل محصولات احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، مصرف آن به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

 

نکته مهم دیگر که گاه مصرف کننده را به اشتباه می اندازد، آن است که درج spf یا عیار حفاظتی روی تیوپ کرم دلیلی بر خواص محافظتی آن از پوست در برابر اشعه خورشید نیست. بسیار مشاهده می شود افرادی تنها با مصرف کرم روشن کننده ای که عیار حفاظتی کمی روی آن درج شده، بدون استفاده از ضدآفتاب مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.

 

این کار باعث آسیب دیدن پوست در برابر اشعه خورشید می شود. بهتر این است که هر فرد با مراجعه به متخصص پوست با توجه به نوع پوست اش کرم روشن کننده مناسب اش را با مشورت پزشک انتخاب کند. متخصص معمولا کرم هایی را به شما توصیه می کند که عیار محافظت کننده در برابر نور خورشید را دارند و یا ضدآفتاب مناسب را قبل از مصرف کرم پودر به شما توصیه می کند.

 

کرم هاى پاک کننده براى پوست

 

در فصل سرما مى توانید از کرم هاى پاک کننده اى که دستور ساخت آنها را در زیر مشاهده مى کنید، به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا در این فصل، پوست شما در معرض بادهاى سرد قرارمى گیرد و خشک مى شود. کرم هاى مرطوب کننده براى محافظت از پوست مفیدند.

 

یکى از کرم هاى زیر را که مناسب نوع پوستتان است، امتحان کنید.

روغن بادام

کرم پاک کننده بادام

 

مواد لازم:

 

موم عسل ۱۲۰ گرم

 

روغن بادام ۵۰۰ میلى لیتر

 

گلاب یک فنجان

 

پودر بوراکس یک قاشق چایخورى

 

طرز تهیه:

 

موم را در یک ماهیتابه گرم کنید. وقتى آب شد، روغن بادام، گلاب، پودر بوراکس را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا سرد شود و به صورت کرم درآید.

 

این کرم را مى توانید در یخچال به مدت طولانى نگه دارید.

 

ماسک خیار

کرم پاک کننده خیار

 

مواد لازم:

 

موم عسل ۳۰ گرم

 

موم سفید ۳۰ گرم

 

روغن زیتون ۵۰۰ میلى لیتر

 

آب خیار نصف فنجان

 

سدیم بنزوات ۱ قاشق چایخورى

 

طرز تهیه:

 

یک کاسه را درون قابلمه ی بدون در که پر از آب جوش است، بگذارید. موم سفید و موم عسل را درون کاسه بریزید.

 

پس از آنکه موم حل شد، کاسه را بردارید و روغن زیتون و آب خیار را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید.

 

هنگامى که مخلوط آماده شد، در حالى که هنوز گرم است سدیم بنزوات را به آن اضافه کنید.

 

جو

کرم پاک کننده جوى دو سر

 

مواد لازم:

 

دوغ یک دوم فنجان

 

جو دو سر ۶۰ گرم

 

سدیم بنزوات ۱ قاشق چایخورى

 

طرز تهیه:

 

سدیم بنزوات را با دوغ مخلوط کنید و آرد جوى دوسر را به آن اضافه کنید تا خمیر نرم به وجود آید. کرم پاک کننده آماده است.

 

بابونه

کرم پاک کننده بابونه

 

مواد لازم:

 

گل بابونه ۵۰ گرم

 

آب مقطر ۵۰۰میلى لیتر

 

آب لیمو ۱ قاشق چایخورى

 

سدیم بنزوات نصف قاشق چایخورى

 

طرز تهیه:

 

گل بابونه و آب مقطر را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روى شعله ملایم بگذارید.

 

سپس آن را صاف کنید و بگذارید تا خنک شود. آب لیمو و بنزوات سدیم را به آن اضافه کنید. این مخلوط را در شیشه بریزید و در یخچال نگهدارى کنید.

لوازم آرایشی بهداشتی و نکاتی در مورد مصرف آن

 

هر محصولی که برای پاک کردن، جذاب کردن، یا تغییر دادن ظاهر به وسیله مالیدن، ریختن، پاشیدن یا اسپری کردن روی بدن انسان به کار رود، فرآورده آرایشی بهداشتی گویند. با توجه به فراوانی و افزایش روز افزون مصرف انواع این گونه فرآورده ها چنانچه به صورت صحیح استفاده نگردد و یا در شرایط مناسب نگهداری نگردد، می تواند به مصرف کننده آسیب برساند. این آسیب ها ناشی از فعالیت میکروارگانسیم ها و یا تخریب فیزیک و شیمیائی فرآورده است که سبب صدمه به مصرف کننده و همچنین افت کارایی و تهدید ایمنی را در پی داشته باشد. لذا توصیه می گردد مصرف کنندگان به نکات زیر هنگام مصرف برای حفظ خود و فرآورده دقت نمایند. ۱- هرگز فرآورده آرایشی به طور مشترک استفاده نگردد. ۲- به غیر از زمان مصرف، درب آن کاملا بسته نگهداری گردد. ۳- دور از نور آفتاب نگهداری گردد. زیرا نور سبب تجزیه مواد نگهدارنده موجود (عامل حفظ فرآورده از آلودگی) و کاهش اثر آن می گردد. ۴- تا حد امکان از بسته بندی کوچک استفاده گردد. بسته بندی کوچک فرآورده را محافظت کرده و از خشکی آلودگی و ناپایداری تا حدی ممانعت می گردد. ۵- افرادی که به فرآورده های آرایشی حساسیت دارند از فرآوردهای هیپوالرژیک (که در آزمون حساسیت قابل قبول گزارش شده اند) استفاده نمایند. ۶- فرآوردهای آرایشی چشم نسبت به دیگر فرآورده ها عمر مفید کمتری دارند. این به دلیل ایجاد آلودگی توسط استفاده مکرر مصرف کننده است. لذا توصیه می گردد.سه ماه پس از باز شدن آن، تعویض گردد. ۷- در صورت خشک شدن از افزایش آب به فرآورده ها خودداری گردد. زیرا آب سبب تخریب مواد نگهدارنده می شود. ۸- چنانچه رنگ، بو و شکل ظاهری فرآورده تغییر کرد دیگر قابلیت مصرف ندارد. ۹- به دلیل استفاده مکرر در مجاورت هوا و آلودگی ناشی از انگشت جهت کاربرد (مانند کرمها) امکان آلودگی افزایش یافته و بسیاری از فرآورده ها قبل از تاریخ انقضاء دیگر قابلیت مصرف ندارند. به هر حال عمر مفید فرآورده های آرایشی بهداشتی بستگی به فرمولاسیون طریقه نگهداری و چگونگی مصرف دارد.

منبع:funshad.com


ویدیو مرتبط :
با کرم آلوئه ورا پوستی صاف و زیبا داشته باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز و رمزهای پوستی صاف بوسیله کرم پودر



 

 

راز و رمزهای پوستی صاف بوسیله کرم پودر

 

کلمات فاندیشن (Foundation) و کانسیلر(Concealer) به معنی انواع کرم پودر هستند، همان موادزیرسازی و پنهان کننده لکه های صورت.

 

خلق یک چهره بی عیب و نکات اولیه زیرسازی آرایش و پنهان کردن لکه ها و جوشها .

 

حتما تا کنون تصاویر مدلهای زیبا را در مجلات دیده اید و به خودتان گفته اید که این مدلها برای داشتن چنین چهره عالی چه میکنند؟حالا برایتان میگویم :

 

در حقیقت این چهره بی عیبی که شما میبنید، نتبجه کار فاندیشن و کانسیلرها یا همان کرم پودر است. اگر شما در صورتتان جوش یا لکه دارید، فاندیشن و کانسیلر به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید.دو نوع کرم پودر وجود دارد:به صورت مایع و به صورت کرم. کرم پودر مایع یا همان Color Veil یک جلای مات و یک پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد میکند و کاری میکند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها و کبودی دور چشم را به خوبی میپوشاند.

 

کرم پودر ماتیکی برای قسمت هایی از پوست که میخواهیم بپوشانیم، پوشش خوبی ایحاد میکند. انواع لکه ها و آثاری که میخواهیم بپوشانیم عبارتند از: کبودی زیر چشم، جای زخم و سوختگی، رگهای نمایان، چروکها و آثار کشیدگی، جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها لکه های ناشی از بالا رفتن سن. همچنین با این ماده میتوان چروکهای ریز زیر چشم را پوشاند. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پن کیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چونکه حالت ضد آب به آن میدهد. درست مانند یک پوست دوم. به هنگام استفاده از کرم های آرایشی از یک اسفنج آرایش استفاده کنید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را به صورت دایره شکل روی پوست بکشید تا کامل پوست را پوشش دهد. حالا زیرسازی آرایش شما حاضر است تا با استفاده از رنگهای متناسب صورتتان را آرایش کنید.کرم پودر یک جلای بی نقص به چهره شما و پوششی درخشان به پوست شما میدهد.

 

کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها صورت و جلا دادن به صورت استفاده میشوند. کرم پودر را باید خیلی یکنواخت بر روی پوست کشید تا حالت براق پدا نکند. کرم پودرهای مرغوب حاوی ماده ضد آفتاب بوده و نقش مرطوب کننده نیز دارند. استفاده از رنگ اشتباه در کرم پودر باعث میشود که آرایش شما رنگ واقعی خود را نشان ندهد و کمی چرک به نظر برسد. بر عکس آنچه بسیاری از خانمها تصور میکنند، کرم پودر و مواد زیرسازی آرایشی، اگر مرغوب باشند، برای پوست بسیار مفید بوده و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل میکنند.

 

کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایشی مرغوب، اگر با کرم مرطوب کننده استفاده شوند، لایه محافظ پوست شما را تقویت میکنند. رنگدانه های پوست شما، با استفاده از این مواد مرغوب، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب حفاظت میشود. برای یک محافظت خوب بهتر است به میزان ماده ضد آفتابی که در کرم پودر شما وجود دارد دقت کنید.

 

برای یک زیر سازی آرایشی خوب شما باید از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر استفاده کنید. که انتخاب آن به نوع پوست شما، رنگدانه های پوست شما و همچنین میزان پوششی که پوست شما نیاز دارد، بستگی دارد. اگر می بینید که پوست شما به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب میکند، بهتر است که از کرم پودر چربتر استفاده کنید. کرم پودرهای پودری برای کنترل میزان چربی در پوستهای چرب بیشتر کاربرد دارند. اگر به طور مداوم در طول روز و هر روز از کرم پودر خوب استفاده کنید، این زیرسازی باعث میشود که آرایش شما حالتی کاملا طبیعی داشته باشد.

منبع:makeupbeautiful.blogfa.com