سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دکوری چوبی زیبا با شاخه درخت



دکور چوبی با تنه درخت,درست کردن دکور چوبی با تنه

با نحوه کاشت گیاه در تنه خشکیده درخت آشنا شوید


گل ها و گیاهان خانگی همیشه باعث طراوت و شادابی فضای داخلی خانه می شوند، مهم نیست که در چه فصلی از سال هستید آن ها در همه حال آماده اند تا به دکوراسیون داخلی خانه شما روح و شادابی ببخشند. اما امروز می خواهیم با استفاده از شاخه خشکیده درختان شگفتی بیافرینیم. پس با ما همراه باشید.

 

ساخت دکوری چوبی,ساخت دکور چوبی با شاخه درخت

مواد و مصالح که برای ساخت گلدان از چوب خشک مورد نیاز است


مواد و مصالح مورد نیاز :
    شاخه خشکیده درخت با قطر متوسط
    گیاهان مینیاتوری نظیر کاکتوس های کوچک ( گیاهان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید ولی دقت کنید که حتما اندازه آن ها کوچک و ظریف باشد)
    خزه خشک
    شاخ و برگ های طبیعی
    پیچ گوشتی و دریل ( انتخابی)
    دستکش

سعی کنید در تمام مدت انجام کار دست کش ها را به دست داشته باشید تا خرده چوب های روی شاخه یا تراشه های ناشی از سوراخ کردن باعث آسیب رساندن به دست های شما نشوند.

 

کاشت گیاه در تنه درخت, ساخت گلدان با چوب خشک

محل قرار گیری گل ها روی چوب خشک را مشخص کنید و با دریل آن ها را سوراخ کنید


قبل از این که شروع به دریل کاری کنید، حتما به ترکیب و چیدمان گل های تان فکر کنید، این که کدام گل را در چه قسمتی می خواهید بگذارید تا بر طبق اندازه ریشه آن محل را دریل کنید چون اگر سوراخ های بزرگ تر از ابعاد گیاه باشند نتیجه کارتان خیلی مرتب و منظم به چشم نمی آید. پس حتما از قبل برای آن برنامه ریزی کنید.

 

تزیین تنه درخت خشکیده با گیاه,تزیین تنه درخت

داخل سوراخ های روی تنه درخت را مقداری خزه های خیس خورده بریزید

 

درست کردن دکور چوبی با تنه, نحوه درست کردن دکور چوبی

با احتیاط گل ها را از گلدان در بیاورید و اطراف ریشه آن را خزه بگذارید

 

ساخت دکور چوبی با شاخه درخت,دکور چوبی با تنه درخت

مقداری از خاک و کود داخل گلدان را داخل سوراخ های تنه و اطراف گیاه بریزید


خب حالا که محل گذاشتن هر کدام از گیاهان را مشخص کرده اید جای آن ها را روی تنه خشکیده درخت سوراخ کرده اید نوبت آن رسیده است که گل های تان را از گلدان های قبلی شان جدا کنید و آن ها را با احتیاط درون تنه خشکیده و گلدان جدیدشان جای دهید.

 

نحوه درست کردن دکور چوبی, کاشت گیاه در تنه درخت

برای ثابت ماندن گیاه اطراف آن را با خزه خشک بپوشانید


برای آن که از ثابت ماندن گیاهان در سوراخ های تعبیه شده مطمئن شوید می توانید دور آن ها را با استفاده از خره های خشک بپوشانید. سعی کنید تا ترکیب زیبایی را با استفاده از این خره ها به وجود بیاورید.

 

ساخت گلدان با چوب خشک,تزیین تنه درخت خشکیده با گیاه

نمایی از گلدان ساخته شده با چوب خشک


البته این خزه های می توانند باعث شوند تا سوراخ های موجود روی شاخه خشکیده دیده نشود و این طور به نظر بیاید که این گل ها از درون خود شاخه روییده و رشد کردهاند.

 

دکور چوبی با تنه درخت,تزیین تنه درخت خشکیده با گیاه

ساخت گلدانی خلاقانه از چوب خشک و تنه درخت


حالا نوبت آن رسیده است که جای مناسبی برای این گلدان زیبا و منحصر به فرد خود پیدا کنید، ولی دقت کنید که این گلدان را در جایی تعبیه کنید که بتوانید به راحتی و بدون نگرانی در رابطه با کثیف شدن فضای داخلی خانه تان به آن آب دهید.

حالا که با روش درست کردن چنین گلدان جذابی اشنا شدید شاید بد نباشد که چند ایده دیگر را هم بررسی کنیم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید:

 

تزیین تنه درخت,ساخت دکوری چوبی

شما می توانید با مدل های دیگر نمونه هایی زیبا از این تنه ها درست کنید


خودتان را محدود به تنه ها و شاخه های خشکیده کوچک نکنید، شما حتی می توانید این ایده را روی تنه های بزرگ تری که در حیاط خانه یا محوطه بیرونی باغ تان قرار دارند و نمی توانید آن ها را تکان دهد، پیاده کنید. عکس بالا را نگاه کنید تا ببینید که چگونه این تنه خشکیده ظاهری نو و جذاب پیدا کرده است آن هم فقط با چند گیاه خانگی مینیاتوری.

نحوه درست کردن دکور چوبی,ساخت دکور چوبی با شاخه درخت

قرار دادن کاکتوس روی تنه خشکیده درخت و زیبا کردن درخت خشکیده


این هم نمونه دیگری از تزیین تنه درخت خشک شده توسط گیاهان مینیاتوری، اگر در باغ یا حیاط خانه تان تنه درخت خشک شده ای وجود دارد که بدنه آن به واسطه تغییرات آبی و هوایی دچار شکستگی شده است می توانید با این ایده خلاقانه آن را تبدیل به اثری هنری در گوشه باغ یا حیاط تان کنید. به همین سادگی و زیبایی.

بعضی از این تنه های خشکیده به صورت ایستا هستند یعنی می توان بدون هیچ گونه نگهدارنده ای آن ها را روی میز یا هر جای دیگری قرار داد و از آن ها ه عنوان قاب عکسی از گیاهان خانگی استفاده کرد، درست مانند چیزی که در عکس بالا دیده می شود، پس سریعا دست به کار شوید و یکی از این تنه ها را پیدا کنید و یک وسیله دکوری جذاب برای خانه تان بسازید.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
برخورد شاخه ی درخت با شبکه فشار متوسط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از 16 درخت زیبا در جهان


درختان موجودات قابل احترامی هستند که بی‌شائبه زیبایی، رازآلودگی، سایه و مزایای خود را به ما ارزانی داشته‌اند.