سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دکوراسیون تابستانی به رنگ زرد



 

دکوراسیون زرد تابستانی, چیدمان تابستانی

 

بهترین راه برای كاستن از گرمای تابستان استفاده از هر آنچه كه در طبیعت در این فصل به وفور یافت می شود است. بله، لیمو ترش هم یكی از آنهاست؛ هیچ چیز شما را بیش از نوشیدن یك لیوان شربت لیموی تازه، خنك نمی كند، اما این فقط به یك پارچ شربت لیمو ختم نمی شود، بهتر است لیمو را در تمام اتاق هایتان بچكانید تا بیش از هر زمان دیگری خنك بشوید.

 

دکوراسیون زرد تابستانی, چیدمان تابستانی

 

زرد لیمویی دقیقاً رنگ لیموترش در زمانی است كه كاملاً رسیده باشد.

یعنی یك رنگ روشن و كاملاً آبدار

 

از زرد لیمویی می توانید برای روشن كردن هر اتاقی در خانه استفاده كنید: چه در اتاق نشمین پر نور و چه در اتاقی كه هیچ پنجره ای ندارد و فضا به اصطلاح خفه است. استفاده از زرد لیمویی فقط به رنگ دیوارها ختم نمی شود، بلكه در آشپزخانه برای كابینت ها و قفسه ها و لوازم آشپزخانه و در نشیمن و پذیرایی برای مبلمان و در اتاق خواب برای تختخواب و رو تختی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ زرد لیمویی این قدرت را دارد كه در فضایی كه به هیچ وجه نور طبیعی وجود ندارد، خطای حسی وجود نور طبیعی را ایجاد كند. در عین حال وقتی كه در محیط نور طبیعی هم وجود داشته باشد، زرد لیمویی به بهسازی و با كیفیت تر جلوه دادن نورهای طبیعی كمك می كند.

 

در تصویری كه مشاهده می كنید دكوراتور به شدت روی نور طبیعی كه از پنجره های این اتاق زیر شیروانی به داخل می آید حساب كرده و آنرا به زیبایی هر چه تمام تر چیده است. اغلب افراد اتاق زیر شیروانی را جزء فضای خانه خود به حساب نمی آورند و این اتاق یا بلا استفاده می ماند و یا تبدیل به انباری می شود. گاهاً تصور افراد این است كه اینجا یك اتاق تاریك و كم نور است و متاسفانه توانایی های بالقوه این اتاق نادیده را نادیده می گیرند.

 

دکوراسیون زرد تابستانی, چیدمان تابستانی

 

اما در تصویر مشاهده می كنید كه این اتاق به زیبایی طراحی شده و به اندازه كافی نور دارد و مناسب استفاده مهمانها می باشد. ستون های چوبی سقف كه با استفاده از چوب صنوبر ساخته شده اند نوعی حال و هوای روستایی به اتاق می دهند كه این مدل چیدمان با استفاده از قفسه های چوبی و مبلمان مدل قدیمی و قالیچه گلدار تقویت می شود. با وجود اینكه دكوراسیون روستایی است، اما بهره گیری از رنگ زرد شادابی و طراوت خاصی را به محیط داده است و اتاق تازگی بی نظیری پیدا كرده. با استفاده از چیدمان زرد لیمویی این اتاق از یك جای تاریك و بلا استفاده به یك محیط خوشایند و آفتابی تبدیل شده است.

 

از زرد لیمویی همچنین می توان به عنوان تم رنگی مكمل به صورت محدود در همه اتاقها استفاده كرد. این رنگ به عنوان مكمل در كنار رنگ های شاه بلوطی و خرمایی، انواع آبی، و سبز به زیبایی می نشیند. همچنین سفید روشن سبب می شود كه این رنگ بیش از پیش و زیباتر از همیشه خودش را نشان بدهد. در تصویر مشاهده می كنید كه چگونه بالشت های زرد لیمویی این روتختی آبی- نیلی را بشاش تر جلوه می داده و به كل اتاق روح زندگی وطراوت بخشیده اند. در تابستان با كمی زرد لیمویی می توانید هر اتاقی را تازه كنید و به آن نیرو ببخشید. در آخر كه كار دكوراسیونتان تمام شد، با یك لیوان شربت خنك لیمو و بیسكویت های لیمویی سلیقه و چیدمان بی نظیر خود را جشن بگیرد.  

 

دکوراسیون زرد تابستانی, چیدمان تابستانی

 

 

منبع : manzelmag.com


ویدیو مرتبط :
‫رنگ زرد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون شاد، با رنگ‌های خنک تابستانی


به روزهای آخر تابستان و وارد شدن به فصل پاییز نزدیك شده‌ایم اما از محبوبیت رنگ‌های آبی و سبز كاسته نشده است. این مسئله به این دلیل است كه گرچه این رنگ‌ها خیلی بیان‌گر فصل پاییز نیستند، اما پالت رنگی زیبا و كاملی را شكل می‌دهند.

چیدانه: به روزهای آخر تابستان و وارد شدن به فصل پاییز نزدیك شده‌ایم اما از محبوبیت رنگ‌های آبی و سبز كاسته نشده است. این مسئله به این دلیل است كه گرچه این رنگ‌ها خیلی بیان‌گر فصل پاییز نیستند، اما پالت رنگی زیبا و كاملی را شكل می‌دهند كه برای كسانی كه به دنبال اضافه كردن رنگ به درون خانه خود بدون دردسر و ریسك زیاد هستند بسیار مناسب است. رنگ‌های سبز و آبی در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار دارند. این دو رنگ به دلیل تشابهی كه با هم دارند به خوبی با یكدیگر تركیب می‌شوند و هماهنگی كاملی با هم دارند. چیز دیگری كه من در مورد این رنگ‌ها مهم است می‌توان به راحتی از سایه‌های كم‌رنگ این دو رنگ نیز در فضا استفاده كرد، فقط كافی است سایه‌ای را انتخاب كنیم كه مقادیر درست و مناسبی از رنگ خاكستری در خود دارد. در این مطلب شش نمونه از فضاهایی را كه در آن‌ها از پالت رنگی آبی و سبز استفاده شده است نشان می‌دهیم و پالت نمونه آن را نیز به شما معرفی می‌كنیم.

1. آبی و سبز لیمویی

 6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

این پالت آبی و سبز لیمویی ظاهری بسیار خنك دارند. اگر به دنبال فضایی ملایم و لطیف هستید از سایه‌های روشن‌تر آن‌ها با احتیاط استفاده كنید، همان‌طور كه این كار در این اتاق انجام شده است.

آبی روشن جایگزین خوبی برای رنگ سفید است، و اگر از این رنگ در فضای خود به عنوان رنگ اصلی استفاده كنید، فضای شما روشن‌تر، درخشان‌تر، و بازتر به نظر می‌رسد هم‌چنین می‌توانید از لایه‌های سبز رنگ روشن‌تر و سایه‌های آبی تیره‌تر استفاده كنید. این دو رنگ با هم كنتراست دارند اما در عین حال بسیار با هم هماهنگ هستند.
 
6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Electric Slide، Bali، و Juneau Spring كه همگی در جدول بنجامین مور (Benjamin Moore) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.

نكته:
به دلیل وجود تفاوت میان نورپردازی و عكاسی از یك فضا، و نیز نوع مانیتوری كه عكس را به ما نشان می‌دهد، این رنگ‌هایی كه در مانیتور كامپیوتر خود می‌بینید ممكن است كمی با رنگ‌های اصلی تفاوت داشته باشند. همیشه سعی كنید كه در دنیای واقعی این رنگ‌ها را امتحان كنید و یا قوطی‌های نمونه آن‌ها را از شركت‌های تولیدكننده درخواست كنید. البته بهترین و مطمئن‌ترین راه  این است كه بخش كوچكی از دیوار یا محل دیگری را به آن رنگ مورد نظر درآورید و وقتی از ظاهر نهایی آن مطمئن شدید كل فضای خود را رنگ كنید.
 
2. رنگ سبز گرم‌سیری و آبی

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

رنگ‌های سبز گرم‌سیری رنگ‌های بسیار شادی هستند و بسیار مناسب اتاق‌خواب، به ویژه اتاق‌خواب‌های موجود در اقلیم‌های سرد و گرفته، هستند. این دیوار دارای مقدار كافی از رنگ زرد است و برای فضاهایی كه از نور طبیعی بی‌بهره هستند بهترین انتخاب است. برای ایجاد كنتراست كمی آبی متمایل به سبز به فضا اضافه كنید.

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Carolina Parakeet، Bamboo Leaf، و Embellished Blue كه همگی تولید شركت بهر (Behr) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.
 
3. رنگ‌مایه‌های خنثی

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

آیا خیلی به رنگ‌های روشن و تیره علاقه ندارید؟ مسئله‌ای نیست. به جای این رنگ‌ها از رنگ‌های آبی یا سبز خنثی استفاده كنید. این رنگ‌ها روشن و دارای كمی رنگ خاكستری در خود هستند. هم‌چنین می‌توانید در كنار این رنگ‌ها از یك رنگ چشم‌گیر استفاده كنید. از این رنگ چشم‌گیر می‌توانید در وسایلی مانند مبلمان، آثار هنری، و یا جزئیات معمارانه استفاده كنید.

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Gulfstream، Frostwork، و Mélange Green كه همگی تولید شركت شروین- ویلیامز (Sherwin-Williams) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.
 
4. جوهر و چمن

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

من واقعا عاشق این دیوار كه به رنگ آبی جوهری تیره است هستم، اگرچه این رنگ بیش از حد توجه‌ها را به خود جلب می‌كند. در این اتاق این دیوار زمینه‌ای بسیار خوبی برای كاناپه به رنگ سبز چمنی است. این اتاق دارای نور طبیعی بسیار زیادی است و برای این‌كه شبیه یك غار نشود در آن از رنگ‌های سفید و نیز دیگر سایه‌های رنگی روشن استفاده شده است.

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Apple Annie، Summer by the Sea، و Silvery Seafare كه همگی تولید شركت میثیك پینت (Mythic Paint) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.

5. سبز و آبی متمایل به خاكستری

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

دیوارهای آشپزخانه خانه خود را به رنگ سبز درآورید و سپس آن را با سطوح آبی متمایل به خاكستری تكمیل كنید. اضافه كردن مقداری رنگ آبی یا سبز روشن از طریق وسایل تزئینی یا وسایل دیگر باعث می‌شود تا چشم در اتاق بچرخد. سعی كنید مواد و مصالح گران‌قیمت آشپزخانه كه تعویض آن‌ها هزینه زیادی دربردارد، مانند كابینت‌ها، كفپوش‌ها، یا سطوح پیش‌خان‌ها، را از رنگ‌های خنثی انتخاب كنید تا هر وقت خواستید كه دكوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید بتوانید با عوض كردن چند وسیله ظاهر كلی آن را عوض كنید.

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Spring Cactus، Tropical Surf، و Robins Egg كه همگی تولید شركت گلیدن (Glidden) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.
 
6. رنگ‌مایه‌های خنك

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

این حمام زیبا پوشیده از سطوح چوبی روشن و سفید است؛ اما با اضافه شدن مقدار كمی رنگ آبی آسمانی ملایم، یك پارچه روشن، و سبز چمنی فضای حمام متنوع و منحصربه‌فرد شده است.

این رنگ‌مایه‌های خنك رنگ‌های مورد علاقه من برای استفاده در حمام هستند، زیرا جلوه‌ای لطیف و ملایم در فضا ایجاد می‌كنند. این حمام نمونه‌ای از نحوه استفاده از رنگ‌های آرام و ساده در حمام است.

از دو یا سه رنگ متفاوت به مقدار كم در قسمت‌های مختلف فضای خود استفاده كنید. این كار باعث می‌شود تا فضای شما از نظر بصری یك‌دست و جذاب شود.
 
6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

پالت رنگی نمونه:
با استفاده از Roadster Blue، Sauna، و Hubbell House Tamarisk كه همگی تولید شركت والسپار (Valspar) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا كنید.