سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دکوراسیونی علیه آسم و آلرژی !!



 

دکوراسیونی علیه آسم و آلرژی !!

 

اگر دچار آسم و آلرژی هستید و از طرفی طرفدار چیدمانی زیبا برای خانه تان هستید با ما همراه شوید:

 

 

1- اگر به خاطر ابتلا به آسم نمی‌توانید از گلدان‌های طبیعی برای زیبا شدن فضای داخلی منزلتان استفاده کنید، می‌توانید گلدان‌ها و گل‌هایی شیشه‌ای با رنگ‌هایی شاد و زیبا را روی میزتان قرار دهید.


2- هنگام خرید مبلمان دقت کنید تا مبلی با بیشترین سطح چوب و کمترین سطح پارچه یا مبل‌های چرمی را انتخاب کنید تا احتمال جمع شدن گرد و خاک روی پارچه‌های مبل به حداقل برسد و شما بتوانید با نظافت منظم پارچه‌های چرمی یا چوب مبل، عوامل حساسیت‌زا را از محیط زندگی‌تان دور کنید.


3- بهتر است به جای کتابخانه‌های معمولی، کتابخانه‌هایی با در شیشه‌ای را برای منزلتان انتخاب کنید تا گرد و غبار کمتری بین کتاب‌ها نفوذ کند.



4- دور رومیزی‌های پارچه‌ای را خط بکشید و روی میزتان شیشه بیندازید یا اینکه از سفره‌های پلاستیکی متناسب با رنگ محیط آشپزخانه‌تان کمک بگیرید. البته برای حفظ محیط زیست بهتر است که این سفره‌ها یکبار مصرف نباشند.


5- اگر در فصل بهار نمی‌توانید به خاطر ابتلا به آسم، پنجره‌ها را باز کنید، حداقل از صبح تا عصر، پرده‌ها را کنار بزنید تا از نور طبیعی روز بهره‌مند شوید و به آرامش برسید.


6- تا حد امکان از روتختی و روکوسنی مخمل یا آباژور پارچه‌ای در اتاق خوابتان استفاده نکنید.

 

7- شما می‌توانید به جای استفاده از وسایل مختلف برای زیبایی منزلتان، از یک نورپردازی مناسب برای زیباتر شدن محیط کمک بگیرید و به این صورت عوامل حساسیت‌زا را از خانه‌تان دور کنید.

 

8- از رنگ‌های پایه آب كه بدون تینر و مواد شیمیایی تهیه شده مانند كفپوش‌های طبیعی، چوب، پشم و سنگ‌ها به‌جای موكت و فرش‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی استفاده کنید.


9- سعی كنید برای جلوگیری از هر بیماری و مشکلی در دكوراسیون منزل از مواد و مصالح طبیعی مانند شیشه، چوب، الیاف نخی و ابریشمی استفاده كنید.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دکوراسیونی با ناهارخوری و مبلمان مدرن و اسپرت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف غذاهای فوری یکی از عوامل بروز آسم و آلرژی است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


مصرف غذاهای فوری یکی از عوامل بروز آسم و آلرژی است

به گزارش خبرگزاری شین هوا، در این تحقیق که به سرپرستی محققان دانشگاه اوکلند در نیوزلند انجام شده است ، تغذیه بیش از 319 هزار نوجوان از 51 کشور و بیش از 181 هزار کودک از 31 کشورجهان مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف هفتگی میوه یک اثر محافظتی در برابر ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف فست فودها دارد.

در این مطالعه محققان از والدین کودکان درمورد شیوع علایم آسم، آلرژی و التهاب مخاط بینی و پلک ها و نیز رژیم غذایی هفتگی کودکان سوال کردند.

محققان محور توجه خود را بر شدت بروز این علایم در 12ماه و مصرف برخی انواع غذاهایی که اثرات محافظتی و یا ویران کننده بر سلامت داشتند، متمرکز کردند.

این غذاها شامل گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات، غلات، نان، پاستا، برنج، کره، مارگارین، خشکبار، سیب زمینی، شیر، تخم مرغ، همبرگر و فست فودها می شد.

تجزیه و تحلیل محققان نشان داد که فست فودها تنها نوع غذایی هستند که با ابتلا به آسم، آلرژی و التهاب مخاط بینی و پلک ها در میان دو گروه مورد مطالعه همراه بود.

این مطالعه نشان داد که مصرف هفتگی سه وعده فست فود یا بیشتر موجب افزایش 39 درصدی خطر ابتلا به آسم شدید در میان نوجوانان و افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به آسم، آلرژی و التهاب مخاط بینی و پلک در کودکان می شود.

از طرف دیگر مشخص شد که مصرف میوه اثر محفاظتی برای هر دو گروه مورد مطالعه در برابر خطر ابتلا به این بیماری ها دارد و از ابتلا به خس خس سینه و التهاب مخاط بینی و پلک در میان نوجوانان پیشگیری می کند.

براساس نتایج این مطالعه مصرف میوه به ترتیب موجب کاهش 11 و 14 درصدی شدت علایم آسم در میان نوجوانان و کودکان می شود.

به گفته محققان غذاهای فست فود دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد در حالی که میوه سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مولفه های مفید است./ایسنا