سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دنیای متفاوت درونگراها و برونگراها


امروزه برونگرایی را به عنوان یک نقطه قوت و درونگرایی را نقطه ضعف افراد مطرح می‌کنند و تلاش می‌کنند با تمرین‌ها و آموزش‌های مختلف، همه افراد را به سمت برونگرایی سوق دهند.

همشهری آنلاین: امروزه برونگرایی را به عنوان یک نقطه قوت و درونگرایی را نقطه ضعف افراد مطرح می‌کنند و تلاش می‌کنند با تمرین‌ها و آموزش‌های مختلف، همه افراد را به سمت برونگرایی سوق دهند.

دنیای ما، سوگیری مثبتی به سمت برونگرایی دارد. حداقل در حوزه‌ی مدیریت و کسب و کار و فروش و مهارت‌های فردی، بسیاری از کسانی که شناخت دقیق علمی و تجربه‌ کافی در حوزه‌ی مدیریت و پرورش انسان‌ها ندارند، برونگرایی را به عنوان یک نقطه قوت و درونگرایی را به عنوان نقطه ضعف مطرح می‌کنند.

دنیای متفاوت درونگراها و برونگراها

به همین دلیل، ما به بحث درونگرایی و برونگرایی نگاهی می‌اندازیم. شاید بتوان از این طریق کمی تعادل را به سمت درونگراها، که به هر حال بخش بزرگی از جامعه‌ی انسانی را تشکیل می‌دهند، بازگردانیم.

نحوه برخورد با افراد درونگرا و برونگرا در حوزه جامعه‌شناسی و انسان شناسی دارای مباحث بسیار است. اگر چه ممكن است هر یک از ما ترکیبی از این دو روحیه را داشته باشیم که البته، یکی از این دو رفتار در ما قالب‌تر باشد. هردو گروه (درونگراها و برونگرا‌ها) معمولا روش خاص خود را برای رفتار دارند ولی به طور كلی، می‌توان هفت نكته‌ای كه در افراد درونگرا و برونگرا عمومیت دارد، اینگونه ردیف كرد؛

1- افراد درونگرا معمولا افراد خجالتی هستند.

2- افراد درونگرا معمولا سخنران‌‌های خوبی در جمع نیستند.

3- درونگراها معمولا افراد شادی نیستند یا بهتر است بگوییم برونگرا‌ها افراد شادتری هستند.

4- شما ممكن است جز درونگراها یا برونگرا‌ها باشید.

5- برونگراها معمولا شنوده خوبی نیستند.

6- افراد برونگرا معمولا سكوت و تنهایی را دوست ندارند.

7- برونگراها معمولا زیاد عمیق نیستند.

گفته می‌شود؛ درونگراها، بر خلاف برونگراها،‌ زمانی که در جمع حضور دارند، انرژی از دست می‌دهند. برونگراها، هر زمان احساس کنند که به اندازه‌ی کافی انرژی و انگیزه ندارند، می‌توانند با حضور در جمع‌ها، مهمانی‌ها، حرف‌ زدن با غریبه‌ها در خیابان و کافی شاپ‌ها، تلاش‌ برای دوست شدن با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی، انرژی به دست بیاورند.

برخلاف آنان یک فرد درونگرا، ممکن است با خلوت کردن محیط خود، مدتی فکر کردن، کتاب خواندن و هرگونه فعالیت‌های انفرادی انرژی به دست بیاورد. فرد درونگرا در یک مهمانی تقریبا غریبه خسته می‌شود و انرژی از دست می‌دهد. ترجیح می‌دهد در جمعی باشد که از قبل آنها را شناخته باشد. این افراد، اگر در شبکه‌های اجتماعی،‌ درخواست‌های متعدد دوستی و ایجاد رابطه ببیند،‌ دچار استرس می‌شوند. چرا كه آنان برای پذیرش یا عدم پذیرش هر یک از درخواست‌ها، ساعت‌ها فکر و با دوستان خود مشورت خواهند كرد.



شرودر جونز در باره این رفتار درونگرا‌ها می‌نویسد: مدت زمانی را كه یک درونگرا برای تایید یا عدم تایید یک درخواست دوستی در شبكه‌های اجتماعی صرف می‌كند، یک برونگرا،‌ رابطه‌ی عاطفی کاملی را شروع و شاید حتی آن را به پایان هم رسانده باشد!

حتی‌با توجه به اینکه منبع انرژی درونگراها برای تعاملات اجتماعی محدود است، ممکن است برای حضور در گروه‌های اجتماعی مقاومت نشان دهند.

درونگراها، گاهی اوقات به برونگراهایی که اصرار دارند آنان را با خود به مهمانی، پارک، جلسه، کافی شاپ و... ببرند، به چشم شکارچی كه می‌خواهند آنها را شکار کرده و انرژی آنان را بگیرد، نگاه می‌کنند.

البته به خاطر داشته باشیم که اینکه کسی درونگرا است به آن معنا نیست که تحت هیچ شرایطی به همراه بودن با دیگران نیاز و علاقه ندارد. تنها نکته‌ای که مهم است این است که تعامل اجتماعی برای این افراد، گرانقمیت است و ترجیح می‌دهند این منبع ارزشمند انرژی گرانقیمت را به هر دلیلی و برای هر کسی و در هر موقعیتی خرج نکنند.

در رفتار با افراد درونگرا باید نكاتی را رعایت كنید؛ آنان را مجبور به انجام كاری كه دوست ندارند نكنید. تا زمانی که از شما خواسته نشده، وارد فضای شخصی آنان نشوید. آنان را وارد بحث‌های طولانانی نكنید. آنان را به جمع‌های غریب دعوت نكنید.نگذارید انرژی تعامل اجتماعی آنان بی‌دلیل خرج شود. لازم نیست بپرسید که به دنبال چه کتابی می‌گردند. اگر لازم باشد از شما خواهند پرسید. اگر هم می‌خواهید کمک کنید، همینکه بگویید؛ اگر کمکی لازم بود به من بگو، کافی است. اینکه بالای سر آنها بایستید و تلاش کنید که یاریشان کنید، بیشتر از ایجاد احساس مثبت، برای آنها آزاردهنده خواهد بود.

اگر هدف شما ایجاد دوستی و رابطه باشد، احترام گذاشتن به این فضای شخصی و ایجاد امنیت ارتباطی، شانس بیشتری را برای ورود به فضای امن افراد درونگرا، برای شما ایجاد خواهد کرد.

افراد برونگرا دوست دارند برای هر رفتاری، توضیح بدهند و توضیح بشنوند. درونگراها معنای رفتارهای ما را بدون کلمات هم می‌فهمند و حوصله توضیح دادن ندارند.

هر چقدر افراد برونگرا از شنیدن فراری هستند، افراد درونگرا شنوندگان خوبی برای حرف‌های شما هستند. كانویلر می گوید؛ برخلاف برونگرا‌ها كه در جمع انرژی میگیرند. درونگراها در تنهایی و با گوش كردن به موسیقی خود با هدفون انرژی می‌گیرند.

و نكته آخر اینكه سعی نكنید همه افراد را به یك چشم نگاه كرده و یا شبیه هم كنید. افراد هر كدام دنیای متفاوت و خاص خود را دارند. آنان در موقعیت‌های مختلف عملكردهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند كه گاهی به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. حتی نمی‌توان با طبقه‌بندی‌های علوم جامعه شناسی و انسان‌سناشی آنان را طبقه‌بندی یا گروه‌‌‌های مختلف جا داد.چرا كه انسان هنوز به مقدار بسیار زیاد موجود ناشناخته است.


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب سکوت قدرت درونگراها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كنترل متفاوت بیماران در دنیای فناوری؛نظارت بر بیماران با تی شرت هوشمند!



 

 

كنترل متفاوت بیماران در دنیای فناوری؛نظارت بر بیماران با تی شرت هوشمند!

 

 

دانشمندان دانشگاه «کارلوس III» در مادرید دست به ساخت یك تی شرت هوشمند زده اند كه به نظارت بر بدن انسان (دما، ضربان و..) و موقعیت یابی بیمار در بیمارستان مانند یك سیستم جی پی اس می پردازد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فناوری همچنین می تواند موقعیت بیمار را در حالت نشستن، خوابیدن، قدم زدن یا دویدن، معین كند.

این پلت فرم مبتنی بر پوشاك نظارت زیستی بیمار، به محققان اجازه داده تا برخی از پارامترهای فیزیوژیكی بیمار را با یك شیوه غیرتهاجمی ثبت كنند.

به گفته این محققان، اطلاعات جمع آوری شده از طریق این تی شرت هوشمند، با یك فناوری نساجی الكترونیكی و بدون استفاده از سیم به یك سیستم مدیریت اطلاعات، ارسال شده و بدین ترتیب، می توان با آن بلادرنگ به بررسی موقعیت و نشانه های حیاتی بیمار پرداخت.

این سیستم برای كاربری در بیمارستانها طراحی شده و می توان آن را به دو بخش تقسیم كرد: زیرساخت ثابت كه در بیمارستان نصب خواهد شد و واحدهای متحرك كه به همراه بیمار حركت خواهند كرد.

این واحدهای متحرك شامل یك تی شرت هوشمند و دستگاه تعیین محل است كه می توان آن را در جیب حمل كرد. دانشمندان قصد دارند تا در آینده این بخش را نیز در پارچه كار كنند.

این تی شرت قابل شست وشو بوده و از الكترودهایی با قابلیت شناسایی نیروی بیوالكتریكی برخوردار است كه با آن می توان نوار قلب گرفت. همچنین این فناوری از یك دستگاه قابل حذف برخوردار است كه شامل یك دماسنج و شتاب سنج بوده و برای بررسی دمای بدن بیمار، موقعیت نسبی و سطح فعالیت فیزیكی وی استفاده می شوند.

در آخر، واحد تعیین محل داخلی به طور دوره ای فعال شده، علائم را كه زیرساختهای مكانی ثابت را می سازند، از واحدها دریافت كرده و اطلاعات را با بی سیم به سیستم مدیریت اطلاعات، ارسال می كند. الگوریتم تعیین مكان به محض دریافت اطلاعات می تواند محل دقیق فرد را تشخیص داده و آن را بر روی نقشه بیمارستان نشان دهد.

این نمونه پیش ساخت به عنوان بخشی از پروژه «لوبین (LOBIN) : مکانیابی و نظارت زیستی با استفاده از شبکه های بی سیم در بیمارستان» ساخته شده است.

از این فناوری می توان در حوزه های دیگر مانند تشخیص زودهنگام ناهنجاری های قلبی در ورزشكاران، پزشكی از راه دور و نظارت بر بیماران در خانه آنها، استفاده كرده و مدت زمان تعهد پزشكان برای حضور در بیمارستان كاهش یابد...... /  خبرگزارى ایسنا