سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دلایل خیانت مردان را بشناسید


بسیاری از مردان، وقتی احساس می‌كنند همسرشان آن قدر كه باید به آن‌ها نزدیك نیست، وقتی احساس می‌كنند روابط‌شان مثل گذشته‌ها گرم نیست، وقتی احساس می‌كنند زندگی به تكرار افتاده، نخستین فكری كه به ذهن‌شان می‌رسد پیدا كردن یك «جایگزین» است.


در یادداشت‌های قبل، به‌دنبال یافتن پاسخی به این سوال بودیم: «آیا مردان می‌توانند برای همیشه به یك زن وفادار بمانند؟» و به عبارت دیگر «آیا چند همسری طبیعت مردان است؟» به این نتیجه رسیدیم كه مردان شاید «ذاتا» در این مسئله نقطه ضعف داشته باشند اما برای هر نقطه ضعفی چاره‌ای هست و نباید این «پاشنه آشیل» مردانه را طبیعی و قابل پذیرش به حساب آورد. گفتیم كه یك مرد باید یاد بگیرد كه چطور با وسوسه‌ها كنار بیاید و چطور یك رابطه عاشقانه و آرام بخش طولانی مدت را قربانی یك رابطه هوس آلود آرامش به هم زن نكند. البته در مقابل، یك زن هم باید بیاموزد كه چطور درست مثل مادری كه از فرزندش مراقبت می‌كند، از عشقش هم مراقبت كند. (نگران نباشید! هنوز خیلی وارد این بحث نشده‌ایم. فعلا فقط شوهر عزیزتان را داریم «تادیب» می‌كنیم!)

در این شماره، درباره 2 اشتباه مردانه و 2‌ اشتباه زنانه در همین زمینه صحبت می‌كنیم؛ اشتباهاتی كه باعث می‌شوند وسوسه‌ها بتوانند كار خودشان را بكنند و همه رشته‌هایی كه در شماره‌های قبل گفتیم، پنبه شود...



اشتباه اول مردانه: اگر شخص دیگری را جایگزین كنید

همیشه خانم‌ها مقدم هستند اما اجازه بدهید در مورد خطاها، اول از آقایان شروع كنیم.بسیاری از مردان، وقتی احساس می‌كنند همسرشان آن قدر كه باید به آن‌ها نزدیك نیست، وقتی احساس می‌كنند روابط‌شان مثل گذشته‌ها گرم نیست، وقتی احساس می‌كنند زندگی به تكرار افتاده، نخستین فكری كه به ذهن‌شان می‌رسد پیدا كردن یك «جایگزین» است. این جایگزین، گاهی در دنیای بیرون است و منجر به اتفاقی می‌شود كه به آن «خیانت» می‌گویند، گاهی هم در فكر و ذهن یك مرد شكل می‌گیرد كه به آن «خیانت» نمی‌گویند اما تاثیر منفی‌اش روی زندگی مشترك، كمتر از آن یكی نیست.

این اصل را دوباره یادآوری می‌كنیم: وقتی یك مرد به‌طور ناگهانی به سمت زن دیگری غیراز همسرش كشش پیدا می‌كند، باید سریعا این كشش را به همسرش منتقل كند. گاهی این انتقال به‌صورت كامل صورت نمی‌گیرد. یعنی اگرچه مرد به‌خودش جرات نمی‌دهد كه در عالم بیرون به آن زن نزدیك شود و حتی در واكنش به این حس، سعی می‌كند به سمت همسرش برود اما حتی موقع ارتباط با همسر، باز هم آن فرد را از ذهنش بیرون نكرده. شك نكنید كه حتی همین تصور ذهنی، می‌تواند نخستین ترك را بر چینی نازك عشق میان شما و همسرتان بیندازد. وقتی حتی فكرش شما را از همسرتان دور می‌كند، اگر واقعا این كار را بكنید چه اتفاقی می‌افتد؟



اشتباه دوم مردان: اگر تصور كنید تنوع بیشتر یعنی لذت بیشتر

وقتی یك مرد هم احساس جنسی و هم قدرت كنترل آن را داشته باشد، نه فقط به همسرش كمك می‌كند كه از بند موانع و عوامل بازدارنده‌ای كه در مسیر رسیدن به احساسات درونی‌اش قرار دارد، رها شود و به سطح بالاتری از رضایت برسد بلكه خود او هم می‌تواند به واسطه آن، سطح بالاتری از عشق، طبیعتا آرامش را تجربه كند. به عبارت دیگر، هر بار كه مرد وسوسه می‌شود ولی به خاطر تعهد و وفاداری به رابطه تك همسری آن را كنترل می‌كند، تضمین بیشتری را برای همسرش در لذت بردن از رابطه به‌وجود می‌آورد.زیاده روی در تخیل درباره زنان دیگر، باعث می‌شود انرژی مردان از كنترل‌شان خارج شود، رابطه‌شان با همسرشان سرد و سردتر شود و حتی گاهی انرژی ‌شان تحلیل برود و تبدیل به موجوداتی سردمزاج شوند.در تمام مواردی كه یكی از دوطرف فكر می‌كنند مشكلی در رابطه هست، نخستین فكر باید این باشد: چرا از هم دور شده‌ایم؟ چه باید بكنیم كه دوباره نزدیك شویم؟



اشتباه اول زنان: اگر همسرتان را قرنطینه كنید

این، یك اشتباه فوق‌العاده رایج است كه به طرز شگفت‌آوری تقریبا همه زنان می‌دانند كه اشتباه است اما باز هم آن را تكرار می‌كنند.وقتی صحبت از مراقبت از عشق می‌كنیم، نخستین چیزی كه به ذهن یك زن می‌رسد، مراقبت یا محدود كردن ارتباطات همسرش با جنس مخالف است. بسیاری از زنان تصور می‌كنند اگر همسرشان در محیطی مردانه كار كند، كمتر در معرض خطر است. یا این‌كه خیال می‌كنند اگر هر از گاهی موبایل همسرشان را چك كنند و از جیك و پوكش سر دربیاورند، می‌توانند شیطنت‌های او را كنترل كنند. این یك اشتباه محض است؛ شك نكنید. مراقبت از زندگی مشترك هرگز به معنای كنترل نامحسوس یا به معنای قرنطینه كردن همسر نیست. كارهای دیگری باید كرد كه بعدا درباره آن‌ها صحبت می‌كنیم. این را هم بدانید كه اتفاقا، اگر یك مرد در محیط كار، ارتباط منطقی و عرفی و اخلاقی با افرادی از جنس مخالف داشته باشد، به گرم شدن رابطه او به همسرش نه تنها لطمه نمی‌زند بلكه كمك هم می‌كند.  و چرا پلیس بازی جواب نمی‌دهد؟ حداقل به 4 دلیل:

1- شما به هیچ وجه نمی‌توانید همه ارتباطات همسرتان را كنترل كنید.
2- به فرض كه مچ او را گرفتید، بعد چه می‌كنید؟ وقتی آب از سر گذشت، چه یك وجب چه صد وجب. بهتر نبود به فكر پیشگیری می‌بودید؟
3- این رفتار شما بدون شك باعث رنجش همسرتان می‌شود كه این یعنی فاصله بیشتر شما و همسرتان. یعنی با دست خودتان او را هل داده‌اید به سمت یك نفر دیگر.
4- دلیل چهارم خودش زمینه ساز خطای بزرگ بعدی است.پاراگراف روبرو را ببینید.



اشتباه دوم زنان: اگر همسرتان را تحقیر كنید

اولین واكنش زنان، وقتی بوی خیانت را احساس می‌كنندچیست؟ عده‌ای پرخاش می‌كنند و گاهی كار به ناسزا‌گفتن و كتك كاری می‌كشد. عده‌ای افسرده می‌شوند.  عده‌ای هم در دل‌شان می‌گویند (با معذرت) «گور باباش!» و می‌چسبند به زندگی خودشان وسعی می‌كنند از راه دیگری خودشان را تسكین بدهند كه همه این واكنش‌ها نتیجه‌اش این است: «فاصله بیشتر.» چیزی كه دقیقا وضع را بدتر و بدتر می‌كند. در همه حالات سه‌گانه‌ای كه گفته شد، مردان احساس حقارت می‌كنند، چه وقتی كه مچ‌شان را بگیرید و حساب‌شان را برسید، چه وقتی غمگین شوید و ناخودآگاه به آن‌ها نشان بدهید كه عامل غمگینی‌تان آن‌ها هستند، چه وقتی كه بی‌تفاوت شوید و باز هم نشان دهید كه نمی‌تواند شما را خوشحال كنند، در همه این حالت‌ها، مردان احساس بی‌عرضگی می‌كنند، ناامید می‌شوند، فاصله می‌گیرند .. بقیه‌اش را حتما باید گفت؟



ویدیو مرتبط :
یکی از علت های خیانت مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل خیانت مردان را اینجا بخوانید


زنی که خیلی زود شوهر خیانتکارش را به خاطر رفتاری که داشته، می‌بخشد در اصل دارد او را تشویق به انجام دوباره این کار می‌کند.

وب سایت نی نی بان: زنی که خیلی زود شوهر خیانتکارش را به خاطر رفتاری که داشته، می‌بخشد در اصل دارد او را تشویق به انجام دوباره این کار می‌کند.

دلایل خیانت مردان را اینجا بخوانید


چرا مردان خیانت می کنند؟

همه می‌دانند که خیانت کار درستی نبوده و غیر قابل قبول است اما برخی از مردان خیانت را جایگزین حل مسئله یا حتی طلاق می‌کنند. اما عده‌ای هم هستند که از زندگی زناشویی‌شان راضی هستند اما کنجکاوی آنها را به سمت خیانت می‌کشاند. این واقعا غم‌انگیز است که زنی به خیانت همسرش پی ببرد اما اگر برخی از دلایلی را که باعث می‌شود مردان تعهد خود را فراموش کنند، بداند، شاید بتواند به راحتی از این مسئله پیشگیری کند...

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



این ۱۰ غذا را به کودکتان ندهید

چرا مردان خیانت می کنند؟

کوچولویتان را از شیر گرفته اید؟ نگران این هستید که چه غذاهایی را می تواند بخورد و چه غذاهایی را نمی تواند؟ شاید آنقدر نقل قول های مختلف شنیده اید که کاملا گیج شدید، اما دیگر نیازی به ناراحتی نیست، ما لیستی از غذاهایی که نباید به کودک خود بدهید را تهیه کردیم. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بیشتر یاد بگیرید...

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



۳۰ تمرین عاشقانه برای زندگی زناشویی


چرا مردان خیانت می کنند؟

رابطه بین زن و مرد مهمترین رابطه ی بالغانه زندگی است، برایش وقت بگذارید تا شادابی و طراواتش را حفظ کند. می توانید امروز همدیگر را غافلگیر کنید، انتخاب سوژه با شماست، سعی کنید خلاق باشید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



چگونه کودکم را به نظم عادت دهم؟

چرا مردان خیانت می کنند؟

نظم و انضباط واژه‌ای است که برخی با شنیدن آن یاد محدودیت و عدم آزادی می‌افتند. ولی بسیاری از دانشمندان بر این باورند که حقیقت شکل دیگری داشته و کاملا با این مفهوم تفاوت دارد؛ به گونه‌ای که نداشتن نظم، وابستگی و عدم استقلال را به همراه دارد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...