سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دكوراسیون داخلى منزل و انرژى مثبت



 

دكوراسیون داخلى منزل و انرژى مثبت

 

به كمك فنگ شویى فضاى داخلى خانه را اصلاح كنید و انرژى هاى مثبت را به جریان اندازید. خانه شما از این پس مظهر آسایش، آرامش و نشاط خواهد بود. فنگ شویى (در لغت به معناى باد و آب) هنر چیدمان محیط براى ایجاد تعادل و هماهنگى بهتر میان انرژى هایى است كه ما را احاطه كرده اند.

 

اصول فنگ شویى از چند هزار سال پیش بارها مورد تجربه قرار گرفته و هنوز با زندگى هاى پراضطراب و خانه هاى مدرن ما مطابقت دارد.از نظر فنگ شویى با ایجاد تعادل میان پنج عنصر بنیادى (چوب، آتش، خاك، آهن و آب) مى توان نظم لازم براى تغییر انرژى یك مكان را ایجاد كرد و با تقویت انرژى حیاتى مكان ها «چى» مانع از نشر انرژى هاى منفى و امواج مخرب شد.

 

زمانى كه توده هاى انرژى راكد را آزاد مى سازیم و به آنها جهت مى دهیم تا بدون محصور شدن جریان یابند درمى یابیم كه احساس آرامش، آسودگى و همچنین اعتماد به نفس بیشترى داریم... (براى یادآورى به بخش نخست ویژه نوروز مراجعه نمایید) فنگ شویى همچنین براى دو نیروى متضاد و در عین حال مكمل «یین و یانگ» نقش اساسى قائل است.

از نظر فنگ شویى این دو اصل مبدا انرژى حیاتى هستند كه در محیط و همچنین در وجود ما جریان دارند.

 

همانگونه كه طب سوزنى جریان انرژى را در بدن بهبود مى بخشد، فنگ شویى همین عمل را در محیط پیرامون ما انجام مى دهد.بنابراین شاید بهتر است دكوراسیون خانه خود را به روشى اصلاح كنیم كه انرژى هاى مثبت راحت تر جریان یابند.ممكن است شما از طراحى نظم در خانه خود كاملاً راضى باشید اما مى توانید براى اصلاح و بهبود جزئیات از فنگ شویى استفاده كرده و به نتایج مطلوب ترى دست یابید.

 

در این نوشتار سعى بر این است كه بدون نیاز به وارد شدن به پیچ و خم ها و اصول پیچیده فنگ شویى، با ارائه راهكارهاى عملى، دكوراسیون داخلى خانه را ساماندهى كرده و با جارى ساختن انرژى هاى مثبت، خانه را به مكان سلامت جسم و روح تبدیل سازیم.

پس ابتدا به بررسى بخش هاى مختلف خانه مى پردازیم، البته مراقب باشید كه در به كارگیرى اصول فنگ شویى با صبر و حوصله عمل كنید و پس از انجام هر تغییر در فنگ شویى خانه، اثر آن را ارزیابى و سپس تغییر دیگرى را شروع كنید. به قول چینى ها مانند جادوگرى كه تازه به چوب جادو رسیده است عمل نكنید.

 

پنج اصل كلى فنگ شویى در این زمینه عبارتند از:


۱- فنگ شویى توصیه نمى كند كه قواعد آن موبه مو اجرا شود. این اصول را فقط در اتاق هایى به كار برید كه فكر مى كنید لازم است.

 

۲- به كارگیرى فنگ شویى اضافه كردن اشیاى ساخت چین به لوازم خانه نیست.

 

۳- هر وسیله شكسته، خراب و بى استفاده را بازبینى كنید و شهامت دور نریختن یا تعمیر مجدد آن را داشته باشید.

 

۴- هدایا و وسایلى را كه از آنها خوشتان نمى آید در كمدهایتان انبار نكنید. كمترین ضررى كه دارند این است كه بیهوه جاى شما را اشغال مى كنند.

 

۵- از بى نظمى بپرهیزید، هوا را تهویه كنید و به طور مرتب خانه را نظافت كنید تا انرژى مثبت آزادانه جریان یابد.

 

و بالاخره یك بار دیگر یادآورى مى شود كه : فنگ شویى پیروى از خرافات و موهوم پرستى هاى چین باستان نیست، مدیتیشن و تمرین روحى نیست، روشى زودگذر و دوره اى نیست، جادو هم نیست،بلكه هنرى است ساده، انعطاف پذیر و ملموس براى افزایش نشاط، آرامش و تعادل در زندگى روزمره كه با انواع سبك هاى دكوراسیون سازگارى دارد.


ورودى خانه
ورودى، فضاى ارتباطى مابین دنیاى بیرون و آشیانه گرم و نرم شما است. در این مكان است كه افراد و انرژى ها داخل و خارج مى شوند. از نظر فنگ شویى، در ورودى، دهانه خانه است زیرا انرژى «چى» (انرژى حیاتى مكان ها) پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگى اشخاص جریان مى یابد.


توصیه هاى مفید
توجه ویژه به ورودى اصلى هر خانه و مجتمع مسكونى الزامى است. ورودى اصلى خانه را نباید به انبار و محل نگهدارى اشیاى اضافى تبدیل كرد.آسانسور، راه پله ها و راهروى ساختمان باید روشن و از عرض كافى برخوردار باشند.

 

دقت در كیفیت پوشش كف راهروها، پوشش دیوارها و نوع روشنایى آنها بسیار مهم است.

 

ورودى داخلى نیز باید تا حد امكان وسیع، روشن و خلوت باشد تا انرژى «چى» بتواند بدون محصور شدن وارد شود و آزادانه حركت كند.بنابراین از گذاردن رخت آویز براى آویزان كردن لباس در این فضا خوددارى كنید مگر اینكه آنها را داخل كمد یا گنجه مخصوص این كار جاى دهید. كفش ها نیز به همین ترتیب در جاكفشى چیده شوند.اگر ورودى شما كوچك و تاریك است انرژى «چى» براى داخل شدن به بخش هاى مختلف خانه دچار مشكل خواهد شد. زیرا این مكان باید از روشنایى كافى برخوردار باشد. در صورت امكان نصب یك لوستر با كریستال هاى كوچك باعث افزایش «چى» مثبت و مفید مى شود اما اگر این كار با سبك دكوراسیون شما سازگارى ندارد از لامپ هاى هالوژن یا نورافكن هاى كوچك چندجهته استفاده نمایید و نور را به چهارگوشه ورودى پخش نمایید.

 

بهتر است شب ها به ویژه در زمستان چراغ ها روشن باشند.براى اینكه ورودى بزرگتر و روشن تر به نظر برسد رنگ روشن و درخشانى براى دیوارهاى این مكان استقبال انتخاب كنید و باز هم توجه داشته باشید هرچه اثاثیه كمتر باشد این فضا آزادتر و بازتر مى شود.اگر ورودى كوچك است یك آینه بزرگ در این مكان نصب كنید ولى مراقب باشید كه آینه را جلوى در ورودى قرار ندهید زیرا از نظر فنگ شویى این كار انرژى هاى مثبت را بازپس مى فرستد.در سرویس هاى بهداشتى نباید روبه روى در ورودى قرار گیرند زیرا «چى» وارد آنجا شده و تحلیل خواهد رفت.

 

اتاق خواب و آشپزخانه نیز نباید روبه روى در ورودى باشند. اگر اتاق خواب شما روبه روى در ورودى است، در این صورت ناخودآگاه احساس امنیت نخواهید كرد زیرا اتاق شما بسیار در معرض دید است.در مورد آشپزخانه نیز ممكن است مدام احساس گرسنگى كنید. در عوض بهتر است اتاق نشیمن روبه روى در ورودى باشد.توصیه مى شود مقابل در ورودى فرش نرمى پهن شود و در صورت امكان گذاردن یك كنسول و گلدان طرحدار روى آن وسیله مناسبى خواهد بود.دیوار روبه روى در ورودى محل مناسبى براى نصب دعاها و نمادهاى مذهبى است.

 

 


ویدیو مرتبط :
دكوراسیون منزل ٠٩١٢٣٣٠٣٦٨٧

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دكوراسیون داخلى!



وجود رنگ در فضا باعث نشاط و شادابی انسان می شود و چه بهتر است که اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی منزلمان داریم از مبلمان هایی که دارای رنگ های شاد هستند استفاده کنیم.

 

انتخاب مبلمان هایی با رنگ شاد و روشن جسارت خیلی زیادی می خواهد، ولی مطمئن باشید وجود آن ها در فضای داخلی منزل تان تاثیربسیار روحیه بخش و تاثیر گذار است. اگر می خواهید از کسالت فضاهای داخلی منزل تان بکاهید این مبلمان ها می توانند به شما کمک کنند تا در کم ترین زمان ممکن بهترین تغییرات را در دکوراسیون داخلی منزلتان به وجود آورید.

استفاده از رنگ خردلی در فضای نشیمن

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


رنگ خردلی یکی از رنگ هایی است که به ندرت در طراحی دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود. این رنگ از قدرت جذب بالایی برخوردار است و می تواند در فضاهایی با رنگ غالب کرم مورد استفاده قرار بگیرد. برای مبل های خردلی رنگ تان می توانید از کوسن هایی با رنگ زرد و نارنجی استفاده کنید.

مبلمان نارنجی رنگ در اتاق نشیمن سفید

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


اگر فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی شما سفید است، مبلمان نارنجی رنگ بهترین انتخاب برای اتاق شما. رنگ نارنجی با تاثیر گذاری بالای خود می تواند نقطه عطف اتاق شما باشد. این رنگ می تواند با پرده و کوسن هایی که خطوطی از رنگ های قرمز و آبی و بنفش دارند ترکیب شده و گرمای خاصی را به اتاق شما ببخشند.

استفاده از ترکیب رنگ قرمز و آبی در مبلمان ها

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


استفاده از تضاد های رنگی نیز می تواند دکوراسیون داخلی اتاق شما را تحت تاثیر قرار بدهد. اگر خواهان ترکیب های شاد هستید می توانید از دو رنگ قرمز و آبی در کنار یک دیگر استفاده کنید. برش این دو رنگ در کنار یکدیگر می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

رنگ صورتی بهترین انتخاب برای اتاق کودک

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


برای اتاق خواب دختر کوچکتان مبلمانی با رنگ صورتی انتخاب کنید، خواهید دید که چگونه چشمانش از شادی برق خواهد زد. برای این که نشاط بیشتری را به اتاق خواب کودک دلبندتان بیاورید می توانید از رنگ سبز برای دیوار ها بهره ببرید و شادی بیشتری را برای کودک تان به ارمغان بیاورید.

مبلمان فیروزه ای و کوسن های نارنجی رنگ

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


رنگ آبی فیروزه ای یکی از رنگ هایی است که در عین پرانرژی بودن آرامش خاصی را نیز به فضا القا می کند. برای اتاق نشیمن تان می توانید، مبل های مدرن با رنگ آبی فیروزه ای انتخاب کنید و با گذاشتن چند عدد کوسن با رنگ نارنجی کیفیت فضا را بالاتر ببرید و از داشتن چنین اتاق نشیمنی لذت برید.

رنگ قرمز گرما بخش اتاق نشیمن شما

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


استفاده از رنگ قرمز در فضا ی داخلی منزل به آن هیجان و انرژی خاصی می بخشد. اگر می خواهید از کسالت فضای داخلی منزل خود بکاهید بهتر است به مبلمانی با رنگ قرمز فکر کنید. وجود رنگ قرمز در اتاق نشیمن به آن گرمای دل نشینی می بخشد.

فضایی دوستانه تر با مبلمان زرد رنگ

دکوراسیون مبلمان رنگى, چیدمان رنگی خانه


اگر می خواهید فضای صمیمانه تر و دوستانه تری را تجربه کنید می توانید از رنگ زرد در مبلمان داخلی اتاق تان بهره ببرید. رنگ زرد حس راحتی بیشتری به فضا می دهد و در عین حال فضایی شاد را برای شما رقم می زند.

 

منبع : chidaneh.com