سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دكوراسیون خانه‌مان عجیب و غریب نیست!


ستاره قلب یخی از طراحی دكور قهوه تلخ و سلیقه همسرش می‌گوید حمیدفرخنژاد و همسرش فروزان جلیلیفر هم از آن خانوادههای مثالزدنیاند. یك زوج هنرمند كه شاید كار دومی، كمتر به چشم آمده بود تا همین اواخر با قهوه تلخ. یكی از نكاتی كه قهوه تلخ را بسیار متفاوت و برجسته میكرد طراحی صحنه و دكوراسیون آن بود كه كار كسی نبود جز فروزان جلیلیفر.

 

آقای فرخنژاد، طراحی صحنه سریال«قهوه تلخ» خیلی مورد توجه قرار گرفته. شما چه نظری دارید؟

در سینمای ما دو مقوله وجود دارد كه چندان جدی گرفته نمیشود. یكی مقوله كودك است و یكی طنز. در مورد كودك كه میگویند مخاطب كودك است و نباید جدی گرفت و در كارطنز هم از كنار همه چیز راحت رد می شوند و ساده میگیرند. این یكی از معدود نمونههای كار طنز است كه با همه چیز مثل یك كار جدی برخورد شده. این شامل دكوراسیون و طراحی صحنه هم می شود. یعنی كار جوری انجام شده كه خیلیها فكر میكنند تمام صحنهها واقعا در یك كاخ فیلمبرداری شده. این در مورد بازار و تمام لباسها و صحنهها صدق میكند كه نشان میدهد كارگردان و تهیهكننده به دنبال همچین منظوری بودند.

 

برای طراحی دكور و صحنه ها شما هم به خانم جلیلیفر مشورت میدادید؟

راستش نه. من خودم آنقدر سرم شلوغ است كه فرصتی برای این كارها ندارم. نیازی هم نبود.

 

تا حالا سر دكورها هم رفتهاید؟

هیچوقت دكورها را ندیدهام. یك بار سر صحنه رفتم كه آن صحنه هم در دكور نبود.

 

خانم جلیلیفر از چه منابعی برای مطالعه استفاده كردند؟

در خانه ما كه كتاب زیاد است. ایشان هم به هر كتابی كه فكر میكردند برای لباس و جزئیات تاریخی مراجعه كردند. من شاهد عكسهای مختلف و منابع اینترنتی كه همسرم به آنها سر میزد، بودم.

 

این سلیقه هنری خانم جلیلیفر در زندگی شخصی شما هم تاثیرش را گذاشته، مگر نه؟

بله دیگر. با این تفاوت كه دكور خانه برای زندگی واقعی طراحی میشود و ماندگار است، اما طراحی برای فیلم و سریال تاریخ مصرف دارد. دكوراسیون منزل ما كمی متفاوت  است؛ هم مدرن است و هم سنتی. بالاخره طراحها همیشه به منابع خوبی دسترسی دارند و همین میشود كه كمد قدیمی و تلفن قدیمی و صندوق و بقیه چیزها توی خانه میآید. وقتی برای خرید میروند یك چیزهایی هم ممكن است برای خانه بگیرند.

 

این اتفاق برای شما ناخوشایند نیست؟

نه. صندلی قدیمی كه چیز بدی نیست. اگر همسر آدم افسر اداره آگاهی باشد و بخواهد شك و تردیدهایش را توی خانه بیاورد یا در آزمایشگاه كار كند و میكروب بیاورد شاید سخت باشد!

 

شما هم در انتخاب دكوراسیون خانه دخالت میكنید؟

خیلــــــی وقتها انتخابهایمان با هم است. اما باید كنار آمد. یك چیزهایی را باید واگذار كرد. به خصوص وقتی كه همسر آدم تجربه و منابعش بیشتر است. دكور خانه ما هم چیز عجیب و غریبی نیست.

 

سر كار قهوهتلخ با این حجم كار و سختی آن دچار مشكل نشدید؟

سه ماه اولی كه دكورها را میساختند، صبح تا 10 شب سر كار بودند و طبیعتا خسته كننده بود. اما ما عادت داریم. مثلا وقتی من برای فیلم شب واقعه 6 ماه تهران نبودم. اگرچه به هر حال  این خستگی یكجورهایی توی زندگی خودش را نشان میدهد.

 

و در آخر میخواستیم بپرسیم كه شما قهوهتلخ را دوست داشتید؟

همیشه گفتهام كه مهران مدیری و اكیپاش نگاه خاصی به مقوله طنز دارند. این كار هم جای تبریك دارد. واقعیت تلخ این است كه در كشور ما آستانه تحمل بعضی از آدمها پایین است و محیط در بعضی ازمواقع  یكجورهایی بسته است و اینها كار طنز را سخت میكند. با خیلی چیزها نمیشود شوخی كرد وحیطه تنفس تنگ است و همین باعث میشود كه طنزها سطحی و سبك باشد. در همین فضای بسته و بیمدعی، مدیری سعی میكند كارهایش وجاهت طنز و حرف و بیان تازهای داشته باشند. در این وانفسا چنین تلاش و زحمتی واقعا محترم است. كاری كه ما فقط ظاهرش را میبینیم و از ممیزیها، محدودیتها، دلگیریهایش  و تهدیدها بیخبریم. مدیری آدمی است كه ثابت كرده روز به روز دارد بهتر میشود.

 

بالاخره نگفتید كه كار را دوست داشتید یا نه.

من به عنوان دستاندركار حرفهای سینما داور خوبی برای این قضاوت نیستم. مخاطب كه راحتتر كار را میبیند و راحتتر قضاوت میكند باید كار را بپسندد كه پسندیده و كار موفق بوده است.

 


ویدیو مرتبط :
خانه های عجیب و غریب!(واقعی یا فتوشاپ؟!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه هایی با پنجره های عجیب و غریب



شاید به پنجره های خانه تان توجه زیادی نکنید اما در این مطلب با پنجره های عجیب و غریبی آشنا می شوید که به شدت جلب توجه می کنند.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,

1.    دیوار شیشه ای
رودخانه هایدن – آیداهو
این پنجره 6×9 متری، به طور کامل در لولای چدنی خود می چرخد و باز می شود. زاویه پنجره را می توان با توجه به میزان وزش باد یا دیگر شرایط آب و هوایی تنظیم کرد. صاحبان این خانه پس از گذاشتن از این پنجره شیشه ای بزرگ به رودخانه زیبا و درخشانی می رسند که پشت خانه آنها قرار دارد. منظره ای رویایی و شگفت انگیز!

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
2.    چرخش در مرکز
تورنتو، اونتاریو – کانادا
این پنجره در آپارتمانی واقع شده که قبلا برج ساعت بوده است. این آپارتمان پنجره ی دارد که همچون قرقره گردان در آسمان دیده می شود و نمایی از خیابان شلوغ زیر پا را به نمایش می گذارد. این پنجره در واقع همان ساعت اصلی برج بوده است. با جابه جا کردن صفحه ها، دروازه های آن مناظری همچون برج CN را به نمایش می گذارند. عقربه های ساعت در این پنجره ها همچنان بی تغییر باقی مانده اند.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
3.    چشم انداز سینمایی
هالیوود – کالیفرنیا
این خانه بسیار جالب که در بالای هالیوود هیلز واقع شده است، جشنی از شیشه و پنجره را به نمایش می گذارد. این ویلای معرکه، یک سالن تئاتر اختصاصی در فضای باز و استخر فوق العاده عالی 20 متری و چشم انداز فوق العاده دارد. این خانه را بلزبرگ آرشیتکت طراحی کرده است.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
4.    انحناهای طبیعی
پورتلند – اورگان
پنجره های خوش ساخت این خانه باعث تفاوت و منحصربه فرد شدن آن شده اند. ساخت این خانه در سال 2004 میلادی تکمیل شده است. الوارهای چوبی شناور بر غیرمعمول بودن طراحی پنجره های این خانه تاکید می کنند و به خانه حسی از طبیعت و سرزندگی می بخشند. بیشتر قسمت های سقف خانه نیز از چوب درختان تهیه شده است.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
5.    خانه اسکیموی شیشه ای
کاکسلاتانن – فنلاند
این خانه اسکیمویی نه از یخ که از شیشه ساخته شده است. از داخل، ساکنین می توانند هنگام شب ستاره های درخشان و سپیده شمالی را ببینند و از مناظر آن نهایت لذت را ببرند. شیشه های حرارتی دمای فضای داخل را گرم نگه می دارند و در هوای سرد این سیستم گرمایشی از یخ زدن شیشه ها جلوگیری می کند و باعث شفاف ماندن شیشه ها می شود.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
6.    اوج بلندی ها
جزیره آتش – نیویورک
از داخل این خانه با دیوارهای شیشه ای و دنیایی از پنجره، می توان به خوبی منظره خلیج جنوبی و اقیانوس اطلس را تماشا کرد. تمام شهرت این خانه برای پنجره های متفاوت آن است که همچون معبدی برای خورشید دیده می شود. این خانه در اصل توسط آرشیتکت مدرنیست در اواسط قرن حاضر ساخته شده و در سال های اخیر، موسسه طراحی لارسون و پاول آن را بازسازی کرده است.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
7.    منظره پل مانند
لس آنجلس – کالیفرنیا
این خانه در بالای تپه و در ارتفاع حدود 4 متری از زمین قرار دارد. پنجره های قهوه ای مایل به قرمز این خانه چوبی در بالای دره ای در مرکز شهر لس آنجلس قرار دارند و از آنجا می توان موزه گِتی را تماشا کرد. این سازه چوبی ساخته شده از درخت سرو، با 5 ستون فولادی بالاتر از سطح زمین نگه داشته شده است.

پنجره های عجیب و غریب, دیوار شیشه ای,
8.    بال های شیشه ای
لس آنجلس – کالیفرنیا
این خانه 930 متر مربعی به دو بال شیشه ای تقسیم شده است و منظره ای از جنگل و دره روبه رو را نشان می دهد. پنجره های عمودی باعث ورود نور خورشید به داخل خانه و زیباتر دیده شدن معماری آن شده اند. دیوارهای شیشه ای در هر طبقه این خانه، این تصور را به بیننده القا می کند که باغچه کوچک درختان اوکالیپتوس و کاج داخل حیات، در داخل خانه قرار دارد.

منبع:bartarinha.ir