سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دفتر کارتان را شبیه گوگل کنید!


گوگل همیشه به داشتن دفتر کار فوق العاده معروف بوده، آنها برای طراحی دفترشان ماجراجویی می کنند. شما هم می توانید مثل آنها فکر کنید.


مجله منزل - شیرین کرمی: شما برای داشتن یك فضای اداری متفاوت و لوكس نباید به فضایی مملو از رنگ فكر كنید. حتی اگر مثلا عاشق رنگ نارنجی هستید! طراحی فضای اداری اصولی دارد. اینكه شما صرفا به دلیل علایق شخصی از طراح‌تان خواسته‌ای داشته باشید منطقی نیست. این درست كه شما زمان زیادی را در اتاق كارتان سپری می‌كنید اما به فكر افراد دیگری هم كه با سلیقه‌هایی متفاوت به دفتر شما رفت و آمد می‌كنند، باشید!

ویترین شركت شما دفتر و مهم‌تر از آن اتاق كار شماست

مشتریان شما باید تصویر درستی از دفترتان در ذهن داشته باشند تا با میل و رغبت بیشتری به دفتر شما مراجعه كنند. چه باب میل‌تان باشد و چه نه، شما با دفتر كارتان از طرف افرادی كه به شما مراجعه می‌كنند قضاوت می‌شوید. اگر قراردادهای كاری مهمی را در دفترتان امضا می‌کنید به فكر انتخاب رنگی مناسب با مبلمانی ساده و شیك برای دفتر كار لوكس‌تان باشید.

هر كجا هستم باشم، آسمان مال من است!

برای آنكه آرامش را به اتاق كارتان بیاورید، استفاده از یك آسمان مجازی را فراموش نكنید. حتما سوال تان این است كه مگر آسمان هم مجازی می‌شود؟ بله! برای نخستین‌بار یك شركت آمریكایی اقدام به ساخت پنجره‌های مجازی كرد. در حال حاضر در ایران هم شركت‌هایی هستند كه این كار را انجام می‌دهند. فكرش را بكنید در سقف فضای كارتان هم آسمان را با وضوحی بالا‌تر و حتی نزدیك‌تر از فضای بیرون تماشا كنید! آسمان‌های مجازی این امكان را به شما می‌دهند تا با انتخاب یك تصویر زیبا، آرامش را به خودتان هدیه كنید.

ویترین شركت شما دفتر و مهم‌تر از آن اتاق كار شماست

حالا آسمان تنها با فاصله چند متر بالای سر شما قرار دارد. كافی است سرتان را بالا بگیرید و به سقف نگاهی بیندازید! به دلیل طیف رنگی آبی، این آسمان‌ها خاصیت درمانی هم دارند و باعث كاهش استرس می‌شوند. شما با داشتن این آسمان‌ها یك فضای كاری متفاوت و آرام‌بخش را تجربه خواهید كرد. زمانی هم كه به آن نگاه می‌كنید قطعا از آسمان پر از دود و آلوده شهر هم خوش رنگ و لعاب‌تر است.


یك دفتر كار لوكس هیچ‌وقت شلوغ نیست

فراموش نكنید اتاق كار شما لوكس به نظر نمی‌رسد مگر با نظم. حتی اگر بهترین مبلمان را داشته باشید و از بهترین طراح‌ها برای دكوراسیون اتاق كارتان كمك گرفته باشید اما دفتر شما بی‌نظم باشد، قطعا صرف هزینه بی‌فایده است. پس اگر منظم نیستید از همین الان تكلیف را با خودتان مشخص كنید تا هزینه زیادی را متحمل نشوید! این بی‌نظمی نه فقط به معنای مرتب بودن پوشه‌ها، وسایل روی میز و. . . اتاق كار شماست بلكه شما با انتخاب رنگ‌های نامناسب هم نباید شلختگی فضایی به وجود بیاورید. یكی از رنگ‌های مناسب برای اتاق كاری لوكس، طیف رنگی سفید، خاكستری و مشكی است.

ویترین شركت شما دفتر و مهم‌تر از آن اتاق كار شماست

طیف رنگی كرم تا قهوه‌ای هم مناسب است. حتی اگر می‌خواهید از رنگ‌های متفاوت‌تری استفاده كنید از رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای و بنفش تیره هم می‌توانید كمك بگیرید. تنها آیتم خیلی رنگی اتاق شما، پوسته‌های شكلات‌هایی است كه احیانا روی میز می‌گذارید! اگر از المان‌های عمودی روی دیوار اتاق كارتان استفاده كنید (مثل قاب عكس‌های ساده) ارتفاع كف تا سقف اتاق كار هم بلند‌تر به نظر خواهد رسید. جنس دیوارهای اتاق كار شما می‌تواند بتن، رنگ، تركیب گچ و چوب یا بتن و چوب باشد. كاغذدیواری هم گزینه خوبی است؛ البته اگر نوع گل‌گلی آن را انتخاب نكنید!


مبل همیشه چیز مهمی است

فضای اتاق كار شما نباید به اندازه دیگر بخش‌های شركت شلوغ و پرسروصدا باشد. اگر شغلی خاص دارید، بهتر است دیوارهای اتاق كار شما عایق صوتی باشند. رسمی‌ترین مبلمان فضای اداری مختص این اتاق است. البته قرار هم نیست اتاق كار شما كه محلی برای امضای قراردادهای مهم كاری‌تان است شبیه فضای اتاق كنفرانس با نوعی چیدمانی خاص یا فضایی سنگین و بیش از اندازه خشك باشد.

ویترین شركت شما دفتر و مهم‌تر از آن اتاق كار شماست

این فضا باید برای القای حس ریاست و مدیریت نسبت به فضاهای دیگر شكیل‌تر و محلی مناسب برای پذیرایی از مهمانان شما باشد. میز مدیریت از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر از میزهای دیگر موجود در فضاهای اداری است. مبلمان مهمان و میز پذیرایی مناسب از دیگر اجزای این اتاق است. داشتن یك كتابخانه شیك و ترجیحا به رنگ چوب غالب فضا یا رنگ دیوار، ظاهر اتاق كاری لوكس شما را تكمیل می‌كند.


آرامش را به اتاق كارتان هدیه كنید

داشتن یك آكواریوم به صورت توكار در اتاق كار شما، هم برای خودتان لذت‌بخش است و هم برای كسانی كه به ملاقات شما می‌آیند. در طول روز و زمان استراحت هم می‌توانید سری به ماهی‌های آكواریوم‌تان بزنید. ابعاد آكواریوم با متراژ اتاق كار شما رابطه مستقیمی دارد؛ یعنی شما نباید در یك اتاق كوچك، از یك آكواریوم بزرگ استفاده كنید. ساخت آكواریوم امروزه به شكلی كاملا تخصصی انجام می‌شود و با ذهنیت شما از راسته‌ها و مغازه‌های تك‌فروشی آكواریوم كاملا متفاوت است.

ویترین شركت شما دفتر و مهم‌تر از آن اتاق كار شماست

برای داشتن آكواریومی كوچك، ساده و شیك یك سری محاسبات دقیق انجام می‌شود و با توجه به ابعاد آكواریوم، قطر شیشه آن مشخص می‌شود. حتما برای انتخاب ماهی‌ها و اینكه دوست دارید آكواریوم شما مختص ماهی‌های آب شیرین یا شور باشد با یك كار‌شناس مشورت كنید.


اتاق كار شما بدون نورپردازی حرفه‌ای قطعا چیزی كم دارد

برای داشتن یك اتاق مدیریت آرامش‌بخش و در عین حال حرفه‌ای باید نورپردازی‌ مناسبی داشته باشید. نورهای مصنوعی در فضاهای اداری مكمل به حساب می‌آیند. ترجیحا برای یك اتاق كار لوكس، اتاقی بزرگ با پنجره‌ای عریض را انتخاب كنید. بهترین پرده برای چنین فضایی، پرده‌های تاشوست كه قابلیت تنظیم نور را مهیا می‌كنند. اگر در سقف اتاق كارتان پنجره‌ای مجازی داشته باشید، به دلیل نور‌پردازی نقطه‌ای در زیر كار، فضا كمی روشن‌تر به نظر خواهد رسید.

در كنار همه این موارد از نورهای نقطه‌ای LED استفاده كنید. حواس‌تان باشد از لوسترهای بزرگ برای اتاق كارتان استفاده نكنید! نوع لامپ و چراغی كه استفاده می‌كنید باید با دكوراسیون فضا هماهنگ باشد. نورهایی رنگی هم مناسب اتاق كار شما نیست. نورپردازی اگر به شكلی درست انجام شود، رنگ دكوراسیون و مبلمان شما و در نهایت كل اتاق كار كدر و بدرنگ به چشم نمی‌آید  به‌خصوص در زمستان كه هوا سریع تاریك می‌شود برای روشنایی اتاق كار حتما از نورپردازی مصنوعی بیشتری استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
‫فیلم شبیه سازی دفتر پستی با Arena‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبیه سازی تمام رنگین کمانهای جهان توسط مهندس ایرانی گوگل



 

شبیه سازی تمام رنگین کمانهای جهان توسط مهندس ایرانی گوگل

 

مهندس ایرانی شرکت گوگل در تز دکترای خود در دانشگاه سن دیه گو موفق به شبیه سازی تمامی انواع رنگین کمانهای موجود در جهان شده است تا به این شکل پاسخ سئوالاتی که درباره فیزیک رنگین کمانها وجود دارند را بیابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محقق ایرانی دانشگاه سن دیه گو در تحقیق تز دکترای خود به همراه گروهی دیگر از محققان به واسطه بهبود شیوه های شبیه سازی تعاملات نور با قطرات آب در اشکال و ابعاد مختلف انواع مختلفی از رنگین کمانها از قبیل رنگین کمانهای اولیه، رنگین کمانهای ثانویه، سرخ کمانها و ابرکمانها را شبیه سازی کردند.

ایمان صادقی و همکارانش با هدف درک بهتر تعامل قطرات کروی شکل آب با نور که پس از متوقف شدن بارش باران منجر به ایجاد طاقی های درخشان و رنگارنگی در آسمان می شوند این شبیه سازی ها را انجام داده اند. صادقی امیدوار بود بتواند با استفاده از تکنیکهای به کار گرفته شده در فیلمهای انیمیشن و بازیهای رایانه ای تکنیک شبیه سازی رنگین کمانها را بهبود ببخشند.

صادقی که اکنون در یکی از شعبه های گرافیکی شرکت گوگل در بخش مهندسی مشغول به کار است، می گوید معمولا برای ارائه تز دکترا برای کسی فرصت مطالعه بر روی چنین پدیده زیبایی به وجود نمی آید. رنگین کمانها بسیار فراتر از آن چیزی هستند که به چشم انسان می آیند.

با آغاز شبیه سازی های متعدد، محققان دریافتند تعاملات میان نور و قطرات کروی شکل قادر به توضیح بعضی از انواع رنگین کمانها از قبیل رنگین کمانهای دوقلو نیستند. محققان در شبیه سازی ها نشان دادند با چکیدن یک قطره آب، فشار هوا انتهای آن را مسطح کرده و آن را به شکل یک سطح ضخیم در می آورد.

شبیه سازی ها بر اساس این شکل جدید از قطرات آب به محققان امکان داد که تعداد گسترده ای از انواع رنگین کمانها را شبیه سازی کنند. به گفته صادقی وی به همراه تیمش اولین گروهی هستند که شبیه سازی بسیار دقیقی از رنگین کمانهای دوقلو ارائه کرده اند.

مکانیزم دقیق تشکیل رنگین کمانها صدها سال است که کشف شده است: پرتوی از نور در درون قطرات آب بازتابیده و شکسته شده و در نزدیکی زاویه رنگین کمان در درون قطره به شدت متمرکز می شود. زاویه رنگین کمان متناسب با رنگ نور تغییر می کند در نتیجه نور خورشید به ترکیبات طیفی تجزیه می شوند و رنگهای رنگین کمان را به وجود می آورند. به گفته صادقی تنوع در ظاهر رنگین کمانها وابستگی نزدیکی با ابعاد و شکل قطرات آب دارد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، تا به امروز در تمامی شبیه سازی هایی که از رنگین کمانها صورت گرفته بود، قطرات آب به شکل کروی در نظر گرفته شده بودند که این کروی بودن در مورد قطرات درشت باران صادق نیست. صادقی در این پروژه رویکردی کاملا متفاوت را ارائه کرده و مدلهای واقع گرایانه تری را در شبیه سازی رنگین کمانها به کار گرفته است..... /  خبرگزارى مهر