سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دستور تهیه اسپاگتی به روش مکزیکی



 

 

اسپاگتی

 

 

مواد لازم:


اسپاگتی رشته ای
500 گرم
سوسیس
4 عدد خرد شده
پیاز ریز شده
2 عدد
سیر ریز شده
4 حبه
فلفل دلمه سبز 2 عدد ریزشده
روغن زیتون 2/1 لیوان
گوجه فرنگی پوست کنده و رنده شده 4 عدد
رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان
قرص عصاره مگی 1 عدد
زردچوبه 2/1 قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز 2/1 قاشق مرباخوری
پودر اورگانو کمی
نمک به مقدار لازم
پنیر پیتزای رنده شده 1 لیوان

 

 

طرز تهیه:


1. اسپاگتی را طبق دستور روی پاکت آن می پزیم. سپس آن را در صافی ریخته روی آن کمی آب سرد می ریزیم تا به هم نچسبند و کنار می گذاریم تا آب آن کاملا برود.


2. سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و هر کدام را به دو قسمت تکه می کنیم. روغن را در ماهیتابه کمی گرم کرده اطراف سوسیس ها در روغن سرخ می کنیم. سپس سیر+پیاز+فلفل دلمه ای را به سوسیس اضافه کرده و با قاشق چوبی هم می زنیم تا بقیه مواد طلایی رنگ شود.


3. گوجه فرنگی های رنده شده+3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی+1 لیوان آب را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط می کنیم.


4. سس گوجه فرنگی را به مخلوط سوسیس و سبزیجات اضافه کرده،عصاره مگی+زردچوبه+پودر فلفل قرمز+پودر اورگانو+نمک را به آن اضافه کرده. مواد بدست آمده را به مدت 5 دقیقه روی حرارت می جوشانیم تا کمی غلیظ شود.


5. اسپاگتی ها را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم سپس آن را در ظرف پیرکسی با عمق زیاد ریخته و روی مواد را پنیر پیتزای رنده شده می ریزیم.


6. ظرف را به مدت نیم ساعت با حرارت 170 درجه سانتیگراد در فر می گذاریم.


بعد آن را از فر خارج کرده و روی آن را با جعفری خرد شده تزئین می کنیم.


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه ساندویچ اسپاگتی با نون باگت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور تهیه کیک پسته با روش تزئیین


ابتدا روغن مایع و کره ذوب شده را همراه شکر داخل کاسه همزن برقی می‌ریزیم و با درجه متوسط همزن یک دقیقه به هم می‌زنیم. پس از این کار تخم‌مرغ‌ها را به همراه پودر هل یکجا اضافه کرده و مواد را چهار دقیقه با همزن برقی به هم می‌زنیم.


مجله زندگی ایده آل:

کیک پسته

مواد لازم:

  •    آرد: 250 گرم
  •    بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
  •    پودر پسته: 220 گرم
  •    شکر: 160 گرم
  •    کره ذوب شده: 100 گرم
  •    روغن مایع: 80 میلی‌لیتر
  •    پودر هل: یک قاشق چای‌خوری
  •    تخم‌مرغ: 3 عدد

روش تهیه:

1. ابتدا روغن مایع و کره ذوب شده را همراه شکر داخل کاسه همزن برقی می‌ریزیم و با درجه متوسط همزن یک دقیقه به هم می‌زنیم.

2. پس از این کار تخم‌مرغ‌ها را به همراه پودر هل یکجا اضافه کرده و مواد را چهار دقیقه با همزن برقی به هم می‌زنیم تا کاملا کف کرده و سفید شود. در این مرحله آرد و بیکینگ پودر و پودر پسته را اضافه می‌کنیم تا جایی که مایه یکدست شود با درجه کند همزن برقی به هم می‌زنیم.

3. مواد را داخل قالب گرد به قطر 24 سانتی‌متر یا مستطیل شکل 30×20 سانتی‌متری که از قبل با کره چرب کرده‌ایم، می‌ریزیم.

4. قالب را به مدت 40 دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، قرار می‌دهیم تا روی کیک تغییر رنگ داده و آماده شود. برای این کیک می‌توانیم از قالب‌های سرامیکی استفاده کنیم و با همان ظرف کیک را سرو کنیم.

5. من در اینجا به خواسته علاقه‌مندان روی کیک را فوندانت کشیدم و روی فوندانت را با رنگ‌های خوراکی توسط تکنیک‌های نقاشی  طراحی کردم. در صورتی که نقاشی‌تان خوب باشد به‌راحتی می‌توانید یک سطح از فوندانت سفید را بوم تصور کرده و روی آن با رنگ‌های خوراکی نقاشی کنید.

نقاشی روی فوندانت

برای این کار از کاردک‌های  مخصوص نقاشی رنگ روغن استفاده می‌کنیم. روی کیک را با خمیر فوندانت سفید می‌پوشانیم و با کاردک و رنگ ژله‌ای روی فوندانت را نقاشی می‌کنیم.

برای این کار به مهارت در نقاشی احتیاج داریم چون اشتباه در این نوع نقاشی، برگشت‌پذیر نیست و نمی‌توانیم آن را پاک کنیم. توصیه می‌کنم چنین روشی را فقط برای تزیین استفاده کنیم و هنگام صرف آن فوندانت رویه را کنار بگذاریم چون از حجم زیادی رنگ برای این کار استفاده می‌‌شود.