سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

در رابطه خود مشکل دارید؟ کلید حل آن در اینجاست!


زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است.

 
 


صبح بخیر: زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است. در اینجا به 6 تفاوت  ارتباطی مهم بین خانم ها و آقایان اشاره می کنیم که دانستن آنها برای هر زوج لازم است.

چرا با هم صحبت کنیم؟

آقایان معتقدند که هر مکالمه ای باید یک هدف مشخص داشته باشد. در پس هر مکالمه مشکل یا نکته ای نهفته است که باید حل و فصل شود. هدف از مکالمه این است که به صورت هرچه کارآمدتر مشکلات را ریشه یابی کنیم.



وقتی خانم ها مکالمه و گفتگو می کنند، می خواهند احساسات واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که آنچه می خواهند بگویند چیست. از نظر یک زن مکالمه فرصتی است برای افزایش صمیمیت با همسر. او با این کار احساسات منفی خود را آزاد  و پیوند خود را با همسرش محکم تر می کند.

چقدر حرف بزنیم؟

برای آقایان سودمندی، کارآمد بودن و تولید یک اولویت است، و مکالمه هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک مرد ماجرایی را تعریف می کند، از قبل ذهن خود را کاوش کرده و تنها به نکاتی اشاره می کند که ضروری و مفید هستند. مردها از خود می پرسند "چرا زن ها اینقدر صحبت می کنند؟" معمولاً وقتی مردی احساس کند که به اندازه کافی به حرف های همسرش گوش کرده و حالا می تواند راه حلی پیدا کند، حرف همسرش را قطع خواهد کرد.

زنان از مکالمه به عنوان راهی برای بررسی و سازماندهی افکار خود استفاده می کنند – تا بتوانند نکته اصلی را کشف کنند. حتی شاید قبل از شروع گفتگو خانم ها ندانند که کدام اطلاعات ضروری و کدام یک غیرضروری هستند. در واقع وقتی خانمی مکالمه ای را آغاز می کند، لزوماً به دنبال یک راه حل نیست، فقط دوست دارد کسی به حرف هایش گوش کند و احساساتش را بفهمد.

گوش دادن یعنی چه؟

در مورد آقایان گوش دادن به حرف های دیگران فرآیندی فعالانه است . یعنی وقتی زنی مکالمه را آغاز می کند، شوهر او تصور می کند که وظیفه دارد راه حل یا کمکی ارائه بدهد. ذهن مرد درگیر مکالمه می شود و هریک از جملات همسر خود را به دقت بررسی و از خود می پرسد " حالا چه کار باید بکنیم؟" . در واقع آقایان به سختی می توانند با صبر و حوصله- و نه منفعلانه-  به حرف های همسرشان گوش کنند.

ولی از نظر خانم ها گفتگو به خودی خود سودمند است. اگر خانمی احساس کند که به اندازه کافی به حرفش گوش کرده اند و درکش کرده اند، شاید حتی دیگر به یافتن راه حل یا "بهتر کردن اوضاع" فکر نکند. وقتی خانمی دردل کند یا احساسات منفی اش را با همسرش در میان بگذارد، نگرانی و آشفتگی او کاهش پیدا می کند و در واقع به ابزاری برای رویارویی با فرازونشیب های زندگی مجهز می شود.

وقتی خانمی احساس ناراحتی می کند

وقتی خانمی ناراحت است، شوهر او بی درنگ و مانند یک مامور آتش نشانی در صدد حل مشکل او برمی آید. او می خواهد هرچه سریع تر آتش را خاموش کند. از نظر او سریع ترین روش برای خاموش کردن آتش ارائه راه حل است. اما یک مرد ممکن است این حالت همسرش را چیزی علیه خود استنباط کند و در صدد دفاع از خود بربیاید. ممکن است معنای ظاهری و مستقیم صحبت های همسرش را در نظر بگیرد و متوجه نباشد که برای یک خانم کلمات در واقع ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات ناخوشایند هستند.

یک خانم از کلمات به عنوان ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات آزاردهنده خود استفاده می کند و با این کار قادر خواهد بود احساسات منفی خود را پردازش کرده از آنها رهایی پیدا کند. خانم ها برای حمایت و همدلی همسر خود ارزش زیادی قائل هستند و همکاری، همدلی و ارتباط چیزی است که به دنبال آن هستند. وقتی مردی با مهربانی از همسر خود سوال می کند یا همدردی و همدلی خود را ابراز می کند، درواقع اولین و مهم ترین نیاز عاطفی او را برآورده کرده است.

وقتی آقایی احساس ناراحتی می کند



وقتی آقایی ناراحت یا مضطرب است، منزوی و ساکت می شود و به خلوت خود پناه می برد. در واقع او به "غار" تنهایی خود می رود تا مشکلاتش را فراموش و بر چیزهای دیگر مثل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه، یا بازی های رایانه ای تمرکز کند. در واقع این بازه زمانی برای او مثل یک دوره تعطیلات است.

در این مدت مردان معمولاً  از گفتگو و تعامل با همسر خود سرباز می زنند. در این مواقع اگر زنی از شوهر خود انتقاد کند یا از سر همدردی و علاقه  او را سوال پیچ کند، با مقاومت بیشتر شوهر خود روبرو خواهد شد، چرا که مردان در چنین مواقعی احساس می کنند که همسرشان آنها را ناتوان و عاجز از حل مشکلات می داند. در چنین شرایطی وظیفه خانم ها این است که همسرشان را درک کنند و اجازه بدهند تا مدتی در تنهایی خود باقی بمانند. مطمئن باشید همسرتان با میل و رغبت و حتی عشق بیشتر به نزدتان باز خواهد گشت.

وقتی مردی ساکت است، همسرش نگران می شود چون احساس می کند که بین او و همسرش فاصله افتاده و یا ممکن است همسرش را از دست بدهد. در این مواقع خانم ها به طور غریزی از همسرشان سوالات محبت آمیز می پرسند، یا ممکن است حالت دفاعی و تهاجمی به خود بگیرند چون احساس می کنند نیاز خود آنها به یک رابطه باز و سالم نادیده گرفته شده است.

تنها کاری که خانم ها راجع به این مشکل می توانند انجام دهند این است که به میل همسرشان به تنهایی و سکوت احترام بگذارند و ثابت کنند که به همسرشان ایمان دارند و می دانند که او به تنهایی از عهده حل مشکل برخواهد آمد. اعتماد یکی از بزرگترین هدایایی است که یک زن می تواند به همسر خود بدهد.

چرا ارتباط با شکست مواجه می شود؟



وقتی مردی احساس کند که چیزی به او دیکته می شود یا به او دستور می دهند، آشفته و ناراحت می شود. مهم ترین چیز برای یک مرد انجام خوب و درست کارها است. وقتی توانایی و لیاقت یک مرد زیر سوال می رود، او نه تنها رنجیده خاطر می شود بلکه مقاومت نشان می دهد. بنابراین بهتر است خانم ها به جای "باید این کار را انجام بدهی" بگویند "نظرت راجع به این کار چیست؟".
 
اما وقتی خانمی مشکلاتش را با همسرش در میان می گذارد، معمولاً از همسر خود می شنود که مشکلات او آنقدرها که فکر می کند بزرگ و بغرنج نیستند. آقایان به اشتباه تصور می کنند که اگر میزان خطر و جدیت مشکلات همسر خود را بررسی کنند، و مثلاً بگویند " داری از کوه کاه می سازی" ، "بیش از حد احساساتی برخورد می کنی" و ... در واقع به همسرشان کمک خواهند کرد. در چنین مواردی زنان احساس می کنند که به احساساتشان بی احترامی شده یا نادیده گرفته شده اند.

هر خانم یا آقایی قلباً خواهان رضایت و خشنودی همسر خود است، ولی باید بپذیریم که فهم و قبول ذهنیت متفاوت جنس مخالف دشوار است. اگر در زندگی مشترکتان مشکلی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم در کنار هم کتاب های آموزشی مطالعه کنید و اگر مشکلتان جدی است به یک مشاور حرفه ای مراجعه کنید.



ویدیو مرتبط :
کلید حل مشکل اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنایه تازه قالیباف به دولت: آنهایی که نتوانستند با کلید مشکل مردم را حل کنند،‌ بهتر است قفل نزنند!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شهرداری تهران که تا مدتی پس از انتخابات ۹۲ و ماجرای گازانبر، ترجیح داده بود اظهار نظر سیاسی نکند، اما هر از چندگاهی، کنایه هایی به دولت می زند. این بار او از دولت خواسته تا برای کلیدش قفل درست نکند!

خبرگزاری تسنیم در گزارشی از جشن سه سالگی دکتر سلام از قول محمدباقر قالیباف نوشته است: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، دیگر برای کلیدشان قفل درست نکنند. البته این روایت را خبرگزاری دانشجو هم دارد: «آنهایی که نتوانستند با کلید مشکل مردم را حل کنند،‌ بهتر است قفل نزنند!»

مشروح سخنان شهردار تهران چنین است؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که عصر امروز پنجشنبه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، گفت: برنامه دکتر سلام برنامه شاد و جذاب در حوزه دانشجویی است که با رویکرد طنز از نگاه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات می‌پردازد.

وی افزود:‌ من به عنوان یک خدمتگزار و شهروند بسیار خوشحالم که این ابزار خوب در اختیار جوانان انقلابی قرار دارد. طنز از شوخی و نشاط برخوردار بوده و در عین حال در دل خود نوعی از تعلیم و تربیت و تذکر را نیز به همراه دارد و طنز مقوله‌ای تاثیرگذار است و من در این سه دوره افتخار همکاری با این مجموعه را داشته‌‌ام.

قالیباف اضافه کرد:‌ در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می‌گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران 120 نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

وی به ذکر خاطره‌ای دیگر از خود در شهرداری تهران پرداخت و افزود:‌ من در جمع برخی از جوانان حضور داشتم، یکی از آنها از من پرسید زمانی که شما پرواز هستید و در شهر حضور ندارید چطور مسائل را کنترل و اداره می‌کنید. من به وی گفتم از طریق گوشی همراه و تماس با دفترم مسائل را زیر نظر دارم و وقتی این موضوع را گفتم به یاد خاطره‌ای افتادم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: 30 سال قبل و در دهه 60 که همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتیم، آن زمان برخی از مدیران تحت عناوین مختلف همچون مدیر، بازرس، یا مسئول فرهنگی کاروان به همراه کاروان‌ها به حج می‌رفتند، آن زمان گفتند که می‌خواهیم بخشنامه کنیم تا دیگر مدیران به حج نروند و به کارشان برسند، اما من به آنها گفتیم خواهشا این کار را نکنید، زیرا وقتی مدیران نیستند کار بهتر پیش می‌رود و لذا با ذکر این خاطره به آن جوانان گفتم من مطمئن هستم وقتی در شهر حضور ندارم شهر بهتر اداره می‌شود. اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.

 

خبرآنلاین