سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!


آینه‌ها از مهم‌ترین اجزای طراحی دكوراسیون داخلی هستند. اما آیا در موقع نصب‌شان به قانون هماهنگی با طبیعت اعتنا می‌كنیم؟


مجله منزل: چینی‌ها می‌گویند اگر قاعده نصب آینه‌ها مطابق با قواعد فنگ‌شویی انجام شده باشد آن وقت نیروی موثر زندگی در خانه دوبرابر می‌شود. حتی چینی‌ها معتقدند آینه‌ها می‌توانند قدرت مالی، سلامتی و شادمانی را برای ساکنان خانه‌ها همراه بیاورند اما فقط به شرطی كه مساله فنگ‌شویی درست از آب درآمده باشد برای اینكه در غیر این صورت نه‌تنها دیگر خبری از این حرف‌ها نیست و آینه‌ها شما را به مال و منال نمی‌رسانند كه ممكن است هرچه دارید و ندارید هم از چنگ‌تان دربیاورند.

برای اینكه هر چیزی در آینه دو برابر می‌شود پس خیلی مهم است كه تصویر آینه‌های ثابت خانه چه باشد. قبل از خواندن ادامه این مطلب اول سری بگردانید و به آینه‌های خانه‌تان نگاهی بیندازید. آینه‌های منزل شما چه منظره‌ای را صبح تا شب نشان می‌دهند؟

از آینه غافل مشو

خط قرمزهای آینه‌كاری

فنگ‌شویی آینه بایدها و نبایدهای زیادی دارد. در قانون اصلی فنگ‌شویی آمده كه آینه نباید به هیچ صورتی بازتاب‌دهنده تصویر اشیای خاص باشد؛ یعنی هر وقت احساس كردید كه با نصب آینه‌ای در قسمتی خاص از منزل‌تان یكی از این 10 تصویر را در آن می‌بینید باید سریع بی‌خیال نصب آن شوید و آینه را‌ بردارید؛ البته اگر به فنگ‌شویی و جادوی انرژی‌زایی آن اعتقاد دارید:

از آینه غافل مشو

ـ درها و پنجره‌ها

ـ تختخواب

ـ سینك توالت

ـ گاز آشپزخانه

ـ یك آینه دیگر

ـ لوازم تلنبار شده خانه

ـ آشغال

ـ لبه‌های تیز لوازم خانه یا دیوارها

ـ تصویری مخدوش شده و ناواضح از صورت خودتان

ـ قدبلندترین عضو خانواده در حالی كه تصویر سر او در آینه جا نمی‌شود.

استقبال از چی با آینه

آیا معماری خانه شما هم طوری است كه به محض ورود راهروی باریكی جلوی‌تان  قرار می‌گیرد؟ با این حساب باید خیلی مراقب گردش انرژی‌های خوب زندگی یا همان چی دوست‌داشتنی باشید. در این مواقع همیشه یك دیوار بلند روبه‌روی در ورودی قرار دارد كه مانع از به جریان افتادن انرژی در خانه می‌شود. درواقع در همان لحظه اول چی به دیوار روبه‌رویی می‌خورد و برمی‌گردد و تمام! حالا اگر می‌خواهید كه چی را از دست ندهید باید از آینه‌ها كمك بگیرید.

استفاده از یك آینه در راهروی ورودی هم باعث می‌شود راهروی تنگ و باریك دیگر گرفته و دلگیر نباشد و هم اینكه كلی انرژی چی منعكس می‌كند و نمی‌گذارد همه‌شان از راهرو فرار كنند. فقط یادتان باشد آینه را در جایی بگذارید كه مستقیم جلوی در ورودی نباشد؛ این‌طوری بیشتر به فرار چی كمك می‌كنید. قرار دادن آینه در راهرو نوعی خوشامدگویی به انرژی‌های خوب وارد شده به خانه است. پس از چی با یك آینه زیبا استقبال كنید.
 
آشپزخانه جای قابلمه است

فقط در یك مورد لاز م است كه در آشپزخانه‌ها از آینه استفاده شود. آن هم زمانی است كه آشپز پشت به در ورودی مشغول آشپزی است و می‌خواهد از اوضاع و احوال پشت سرش خبردار شود. این مساله هم تازه فقط ممكن است در آشپزخانه بزرگ رستوران‌ها و هتل‌ها اتفاق بیفتد و گرنه كمتر كسی در خانه‌اش در زمان آشپزی می‌خواهد بداند پشت سرش چه خبری است. در هر حال این تنها موقعیتی است كه استفاده از آینه را در آشپزخانه مجاز می‌كند در غیر این صورت جای آینه اصلا در مطبخ نیست. البته بنا به قاعده فنگ‌شویی برای این مشكل بزرگ پشت سر آشپزها هم راه‌حلی هست. فنگ‌شویی می‌گوید می‌شود در این موقعیت از سطح‌های براق پشت اجاق گاز استفاده كرد تا تصویری از پشت سر برای آشپز درست كند.

البته در این موارد باید یك قانون مهم را هم رعایت كرد؛ اینکه آینه در آشپزخانه نباید به هیچ صورتی منعكس‌كننده شعله‌های گاز باشد حتی شیشه پنجره‌ها یا كاشی‌های آینه‌كاری شده هم نباید تصویر شعله گاز را منعكس كنند. آینه در فنگ‌شویی نماد آب است و آب و آتش با هم جور درنمی‌آیند. نكته بعدی اینكه استفاده از كاشی‌های آینه‌كاری شده در آشپزخانه یك اشتباه بزرگ از نظر مبانی فنگ‌شویی محسوب می‌شود. تصویر كج و كوله‌ای كه از شما در تكه‌های كوچك آینه روبه‌رو می‌افتد چندان مطابق با اصول فنگ‌شویی نیست.

 آینه‌های روبه‌رو

آینه‌ها نباید هیچ‌وقت كاسه توالت یا دریچه فاضلاب را نشان دهند. البته چسباندن یك آینه پشت در ورودی به دستشویی كار مناسبی است. فضای دستشویی‌ها همیشه كمترین میزان چی را دارد و به همین دلیل نصب یك آینه به در می‌تواند مانع خروج انرژی از آنجا شود. بهتر است روی در ورودی به توالت و حمام هم یك آینه بزرگ قرار بگیرد؛ این‌طوری چی كمتری به سمت توالت می‌رود و به سمت باقی اتاق‌ها هدایت می‌شود.

از آینه غافل مشو

ورود به اتاق ممنوع

طبق اصول فنگ‌شویی اگر شما دچار بی‌خوابی هستید هیچ كسی مقصر نیست به جز آینه اتاق‌تان. آینه‌ای كه رو به تختخواب قرار گرفته باشد، اصلا اجازه خوابیدن به شما نمی‌دهد برای اینكه در این شرایط همه انرژی‌ها به سمت شما بازمی‌گردند و اجازه استراحت نمی‌دهند. پس هیچ‌وقت روی دیوار روبه‌روی تختخواب یا حتی بالای سرتان آینه قرار ندهید. البته برای خیلی‌ها بی‌خیال شدن آینه در اتاق خواب كار غیر ممکنی است. اصلا مگر می‌شود آدم سر صبح بیدار شود و خودش را اول از همه توی آینه نبیند؟ برای رفع این دغدغه كافی است آینه را پشت در ورودی اتاق قرار دهید یا آینه قدی بلندی داخل در یكی از كمدها نصب كنید. این‌طوری با بسته شدن درها دیگر هیچ انرژی خاصی به سمت‌تان پرتاب نمی‌شود و شما هم سر راحت روی بالش می‌گذارید.

بهترین مكان برای نصب آینه‌ها در خانه سالن پذیرایی و اتاق نشیمن است. چینی‌ها معتقدند اگر آینه بزرگی در مقابل میز ناهارخوری باشد، انعكاس تصویر غذاها باعث سرازیر شدن ثروت و دارایی و به معنای دیگر بركت به سمت صاحبخانه می‌شود. فقط در این مورد باید مراقب بود كه آینه در اتاق نشیمن جلوی در باقی اتاق‌ها یا رو به پنجره نباشد. می‌گویند آینه‌ها هر چیزی را دوبرابر نشان می‌دهند پس اگر آینه اتاق نشیمن دائم تصویر خانه‌ای به هم ریخته داشته باشد شلختگی و بی‌نظمی دوبرابر می‌شود.

آینه را سمت نوك تیز میزهای چهارگوش قرار ندهید. هیچ آینه‌ای نباید جسم‌های سخت و خشن را نشان دهد. چینی‌ها معتقدند آینه‌ها با تصویری كه نشان می‌دهند برای صاحبان‌شان شادی و بركت می‌آورند. آینه‌ای كه منظره درخت‌ها را نشان دهد، انرژی خانه را زیاد می‌كند، تصویر كوه‌ها رابطه‌ها را قوی می‌كند و تصویر آب یعنی موفقیت در كار. اگر در اتاق نشیمن یا پذیرایی ستون‌های چهارگوش دارید باید به فكر آینه‌كاری آنها باشید تا جلوی از بین رفتن انرژی چی را بگیرید. فقط لازم است كه آینه‌های ستون‌ها رو به پنجره و. . . نباشند. آینه‌ها حتی نباید تصویر آینه‌ای دیگر یا تلویزیون را نشان دهند. كار سختی است. حق دارید اما چی آن‌قدر ارزشش را دارد كه برای نگه داشتن آن هر كاری كنید.

حالا آینه‌ام را كجا بگذارم؟

آینه‌ها نباید روی زمین باشند طوری‌كه برای دیدن خودتان مجبور به خم شدن باشید. تصویری كه یك آینه از شما می‌سازد باید كامل باشد. پس اگر سرتان در آینه جا نمی‌شود یعنی از نظر اصول فنگ‌شویی خرید مناسبی نداشته‌اید یا محل خوبی را برای قرار دادن آینه دلخواه‌تان انتخاب نكرده‌اید. آینه باید آن‌قدر در ارتفاع باشد كه برای دیدن خودتان نه نیازی به خم شدن باشد نه روی نوك پا ایستادن. محل قرار گرفتن آینه در هر كدام از ضلع‌های خانه هم قاعده جالبی دارد.

از آینه غافل مشو

چینی‌ها معتقدند آینه‌ای كه به ضلع شمالی خانه نصب می‌شود برای صاحبش كار و بار خوب به ارمغان می‌آورد، آینه‌ای كه در ضلع شرقی قرار می‌گیرد سلامتی و آینه جنوب‌شرقی هم مال و منال زیاد همراه دارد. این وسط باید حواس‌تان باشد اگر به دنبال خوشنامی و خوش‌شانسی هستید آینه را در ضلع جنوبی خانه نصب نكنید. طبق اصول فنگ‌شویی گوشه جنوبی خانه‌ها انرژی آتش دارد كه با انرژی آب آینه‌ها جور درنمی‌آید بنابراین آینه‌های‌تان را هر جایی وصل كنید غیر از ضلع جنوبی خانه. آینه‌كاری سقف را هم بی‌خیال شوید که اصلا در فنگ‌شویی قبولش ندارند!

اصلا فنگ‌شویی یعنی چه؟

فنگ‌شویی هنر باستانی شرقی برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط كار است. چینی‌ها از سه هزار سال پیش به این باور رسیده‌اند كه وقتی انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، زندگی خوب و موفقیت‌آمیزی برایش درست می‌شود. فنگ‌شویی هنر و فلسفه درست كردن این هماهنگی‌هاست.

اگر بخواهیم فنگ‌شویی را لغت به لغت ترجمه كنیم به معنای باد و آب است و به این معناست كه از حركت باد و آب و به كار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می‌كند. خلاصه كلام اینكه فنگ‌شویی مشخص می‌كند چطور با استفاده از رنگ‌های مناسب، وسایل زندگی مناسب و روش صحیح چیدمان آنها محیطی سالم برای خودمان درست كنیم؛ محیطی كه سرشار از انرژی مثبت زندگی یا همان چی باشد.


ویدیو مرتبط :
از خواندن قرآن غافل مشو...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده هایی برای درخشش دیوار آینه ای در دکوراسیون منزل



آینه یک وسیله ی فوق العاده جذاب در هر خانه است که بیشتر افراد زمان زیادی را پای آن می گذرانند. اما همین آینه علاوه بر کاربرد همیشگی آن، می تواند در فضای زندگی شما تأثیرات مختلفی داشته باشد. مطمئنا دیوارهایی که به طور کامل با آینه پوشانده شده اند را در دکوراسیون منزل دوست و آشنا دیده اید. در صورت بی توجهی به طراحی درست دیوارهای آینه ای در فضا، آنها می توانند به جای ایجاد جذابیت و زیبایی، بسیار آزاردهنده باشند. اما در عوض دیوارهای آینه ای اگر به صورت خلاقانه و کارآمد طراحی شوند می توانند جذابیت بصری به فضا بدهند، فضا را بزرگ تر نشان دهند و فضاهای کم نور را روشن تر سازند.

کارکردن آینه روی دیوار,طراحی دیوارهای آینه ای

یک دیوار آینه ای نباید از کف تا سقف پیوسته باشد


۱. دیوار را تفکیک کنید!
یک دیوار آینه ای نباید از کف تا سقف پیوسته باشد. با ایجاد انقطاع در آینه به وسیله ی مصالح شما می توانید جلوه ی دیوارتان را متحول کنید. دیوار آینه ای که در تصویر می بینید یک پروژه ی خودتان بسازید است که از طرح پنجره ی اتاق های زیر شیروانی تقلید کرده است. در این طرح ابتدا دیوار به رنگ سیاه رنگ آمیزی شده و سپس ۴۸ قطعه آینه روی آن نصب شده است.

 

طراحی دیوارهای آینه ای,دکوراسیون دیوارهای آینه ای

دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی و آینه داشته باشید


این دیوار به صورت یک در میان با پنل های آینه و چوب پوشیده شده است. برای چنین دیواری، شما می توانید کل دیوار را با آینه بپوشانید و پنل های چوب را روی آن بچسبانید، اما در حالت اول سطح آینه و چوب هم تراز خواهد بود. شما می توانید یک دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی داشته باشید.

 

مدل های طراحی آینه روی دیوار, دکوراسیون و طراحی دیوار با آینه

استفاده از آینه روی دیوار پشت تختخواب فضا را خیال انگیز می کند


۲. دیوار آینه ای را در پشت تختخواب قرار دهید!
برخی از افراد، مخصوصا کسانی که در کشورهای زلزله خیز زندگی می کنند تمایل به آویزان کردن چیزی روی دیوار پشت تختخواب شان ندارند. یکی از راه حل های بسیار خوب و امن، استفاده از دیوار آینه ای بدین منظور است. این شیوه فضا را خیال انگیز می کند.

نحوه کارکردن آینه روی دیوار,مدل های دیوارهای آینه ای

استفاده از آینه روی دیوار اتاق خواب با دکوراسیون سیاه خانه را روشن می کند


یک اتاق خواب با دیوار های سیاه رنگ و مبلمان سیاه احتمالا خیلی تاریک به نظر می رسد، اما این فضا می تواند از نور منعکس شده از دیوار آینه ای پشت تخت بهره ببرد.

طراحی دیوارهای آینه ای, نحوه کارکردن آینه روی دیوار

با پوشاندن دورتادور شومینه با آینه بقیه فضا در انعکاس آن می درخشد


۳. دورتادور شومینه را با دیوار آینه ای بپوشانید!
در بسیاری از اتاق ها، شومینه نقطه ی کانونی است. اگر شما دورتادور شومینه ی خود را با آینه بپوشانید، بقیه ی فضا می تواند در انعکاس آن بدرخشد.

 

دکوراسیون دیوارهای آینه ای,کارکردن آینه روی دیوار

یک ایده ساده برای آینه اطراف شومینه دیوار خانه را دگرگون می کند


در این تصویر، یک برش مسی پتینه کاری شده، آینه ی پیرامون شومینه را تفکیک کرده است. با این کار شما می توانید به سادگی دیوارهای خانه را دگرگون کنید!

کارکردن آینه روی دیوار,طراحی دیوارهای آینه ای

دیوار پشت سینک روشویی را کاملا با یک آینه بپوشانید و آن را خط دار کنید


۴. دیوار آینه ای سرویس بهداشتی را خط دار کنید!
فضای روشویی و آینه در سرویس های بهداشتی معمولا کوچک است. به جای جستجوی آینه ی مناسب، سعی کنید دیوار پشت سینک روشویی را کاملا با یک آینه بپوشانید و در عوض آن را خط دار کنید.

طراحی دیوارهای آینه ای,دکوراسیون دیوارهای آینه ای

این مدل دیوار آینه ای هم برای فضاهای مدرن و هم برای فضاهای سنتی مناسب است

 
تمیز کردن این آینه آسان تر نیز خواهد بود. این نوع دیوار آینه ای هم برای فضاهای مدرن و هم برای فضاهای سنتی مناسب است.

 

مدل های طراحی آینه روی دیوار, دکوراسیون و طراحی دیوار با آینه

دیوار های آینه ای خارجی نور آفتاب را منعکس می کنند و فضا را بزرگ تر نشان می دهند


۵. دیوار آینه ای را در فضاهای بیرونی استفاده کنید!
دیوار های آینه ای خارجی نور آفتاب را منعکس می کنند، مناظری از زوایای مختلف ایجاد می کنند و باعث می شوند پاسیوها و باغچه ها بزرگ تر به نظر برسند.

نکته: آینه های بیرونی باید برای پاسیوهای کوچک استفاده شوند و از قرار دادن آنها در نواحی کاملا باز که ممکن است پرندگان در حال پرواز را جذب کند اجتناب شود.

اگر در منزل تان یک دیوار آینه ای دارید که برایتان آزاردهنده است یا اگر مشتاق شدید یکی از دیوار های خود را به بهترین صورت آینه کاری کنید، دست به کار شوید و خلاقیت و مهارت به خرج دهید.

 

منبع : chidaneh.com