سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

در جست‌وجوی مانتوی ایرانی


مانتو لغتی فرانسوی است و پیشینه استفاده از آن به دوران لویی چهاردهم بازمی‌گردد. در آن زمان به لباس استراحت خانم‌ها در خانه «مانتو» (manteau) گفته می‌شد که پیراهنی جلو باز، گشاد و بدون کمربند بود که شباهت زیادی به کیمونو داشت...

مانتو لغتی فرانسوی است و پیشینه استفاده از آن به دوران لویی چهاردهم بازمی‌گردد. در آن زمان به لباس استراحت خانم‌ها در خانه «مانتو» (manteau) گفته می‌شد که پیراهنی جلو باز، گشاد و بدون کمربند بود که شباهت زیادی به کیمونو داشت... اما همه چیز به مرور زمان تغییر می‌کند و امروز مانتو، نام کلی پوشش بیرون از خانه خانم‌هاست.
در ایران مانتو از اواخر دهه 1350، تبدیل به پوشش اصلی بانوان همراه با چادر شد و به جرات می‌شود گفت که امروز ایران خاستگاه مانتوپوشی در سراسر دنیاست؛ مانتو پوشیدگی چادر و راحتی یک پوشش خارج از خانه برای یک زن ایرانی را دارد و بسیاری از بانوان از این لباس استفاده می‌کنند. پوششی که سبک آن به مرور از مانتوهای تک‌رنگ و شبیه به مانتوهای عربی فاصله گرفته و به اشکال بسیار متفاوتی تولید می‌شود.
در اواخر دهه 1360، مانتو و طراحی مانتو در ایران تحت تاثیر مسائل اجتماعی یا فیلم‌ها یا طراحی‌های خارج از ایران، به صورت یک مد قوی و همه‌گیر تولید می‌شد؛ اما امروز با ورود نسل تازه‌ای از طراحان جوان، تنوع بسیار زیادی در این پوشش ایجاد شده است.
زندگی من، در هر شماره یک طراح مانتو و محصولات او را معرفی خواهد کرد. در شماره اول سراغ طراح جوانی رفتیم که مانتوهایش پوشیدگی، زیبایی و جذابیت را با هم دارد. البته این قضاوت ماست. اما این شما هستید که با سلیقه خودتان آن را تایید و یا رد می‌کنید.





رنگ خاکستری، جنس نخی و پایین‌تنه کلوش این مانتو طرحی ساده و راحت را به وجود آورده است. در عین حال دوخت‌های لبه آستین مانتو زیبایی مطلوب را به وجود آورده است. از این طرح برای محل کار و دیدارهای دوستانه می توانید استفاده کنید و مطمئن باشید که گشادی طرح و آستین‌ها به شما آزادی حرکت خوبی خواهند داد به صورتی‌که در یک روز پرکار خسته نخواهید شد.



نکته جالب درباره مانتوها این است که طوری طراحی شده که از سایز 36 تا 42 بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آن استفاده کنند. رسیدن به این طرح واقعا سخت بود اما بالاخره اتفاق افتاد.





رنگ خاص این مانتو به همراه قسمت کار شده بالا تنه آن طرحی جذاب برای استفاده در مناسبت‌های خاص  یا مهمانی است. بهتر است از شال و روسری‌های کوتاه استفاده کنید تا جلوی قسمت کار شده مانتو گرفته نشود.



علیه اپیدمی تنگ و کوتاه



  • مدلی برای تمام فرهنگ‌ها

 در کشورهای آسیای شرقی و اروپا با نگاه کردن به توریست‌ها متوجه شدم که بیشترشان علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌های آزاد و راحت دارند.  تصمیم گرفتم که تغییراتی برای پیاده کردن طرح‌ها انجام بدهم. مثلا برای طراحی مانتوها مدل گشاد و آزاد را از روی لباس‌های تایلندی برداشتم اما به خاطر اینکه اندازه آنها کوتاه بود، کار بلندتر طراحی شد و اتفاقا خیلی خوب هم جواب داد.



  • خوشحالی مادرها

الان مدت زیادی است که مانتوهای تنگ و کوتاه به نوعی اپیدمی تبدیل شده، در این شرایط ما طرحی را به بازار دادیم که ممکن بود هرکسی از آن خوشش نیاید. مانتوهای خیلی بلند، اما جالب است بدانید که در حال حاضر بخش قابل توجهی از خریداران مانتوها خانم‌های با قد متوسط و حتی کوتاه هستند و جالب‌تر اینجاست که خانم‌هایی که همراه مادرشان می‌آیند، تشویق زیادی به خرید مانتوها می‌شوند.

  • باید متفاوت باشید

کار یک طراح حتما باید یک تفاوت‌های خوب و منحصربه‌فردی داشته باشد که از طرف خانم‌ها مورد استقبال قرار بگیرد. اولین روزی که مدل‌های جدید مانتو را برای فروش آوردیم تصور شخصی خودم این بود که تا حدودی از آنها استقبال شود ولی نتیجه‌ای که گرفتیم واقعا غیرقابل پیش‌بینی بود تا مشخص شود همیشه طرح‌هایی که با توجه به فرهنگ اصیل هر کشور عرضه می‌شوند مورد توجه قرار می‌گیرند.

  • برنامه‌های تابستانی

برنامه جدیدمان برای فصل تابستان هم ادامه همین روندی است که در این مدت داشتیم. طرح‌های تابستان هم بلند و آزاد هستند با این تفاوت که بیشتر آنها را به صورت ست کامل طراحی کردیم، یعنی مانتو همراه شلوار، کیف، کفش و شال که یک ترکیب فوق‌العاده را به وجود می‌آورند. طرحی که با توجه به نمونه‌های قبلی امید زیادی به استقبال از آن داریم.

  • توجه به طرح‌های اصیل ایرانی

فکر می‌کنم هرکسی که ایرانی باشد درون وجودش به طرح‌های اصیل کشورش افتخار می‌کند. حتی آنهایی که مدل‌های غربی را به عنوان پوشش استفاده می‌کنند هم از این قاعده مستثنی نیستند. مثلا همین چند وقت پیش بود که یک ایرانی با طراحی خط نستعلیق روی تی‌شرت‌های ساده، کاری کرد که حتی مردم اروپا هم از آن استقبال کردند.

  • استقبال مردم

استقبال از طرح‌های ما فقط محدود به تهران نبود، در حال حاضر ما در استان‌های اصفهان، یزد، سنندج و شیراز هم نمایندگی داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که این تعداد بیشتر هم بشود. سبک کار طوری است که حتی در کشورهای عربی مثل لبنان، سوریه، امارات و... هم مورد استقبال قرار می‌گیرد و من مطمئنم در صورتی که شرایطش فراهم شود، عرضه آنها در این کشورها هم با موفقیت اتفاق می‌افتد.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
در جست وجوی تخم مرغ رنگی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جست‌وجوی صورت فلکی Vertu


Vertu - یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده‌های گوشی‌های تلفن همراه - به تاز‌گی اسمارت‌فون زیبایی به نام Quest عرضه کرده است.