سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

در انتخاب ضدآفتاب دقت کنید



انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست

افراد باید برای انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خود، حتماً به پزشک مراجعه کنند

 

افراد باید برای انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خود، حتماً به پزشک مراجعه کنند تا به عوارض ناشی از آن دچار نشوند.

دکتر احسانی متخصص پوست در این خصوص گفت: یکی از مشتقات ویتامین A   به نام رتینیل پالمیتات است که از خانواده رتینول هاست. که مانند رتینول بی خطر بوده و این نکته جای تعجب ندارد چون رتینیل پالمیتات بر روی پوست تبدیل به رتینول می‌شود.

وی پیرامون مشکلی که رتینل پالمیتات ایجاد می‌کند اظهار داشت: شکلی که وجود دارد این است که این رتینول به حجم سلولی باز می‌گردد، چیزی که در شب‌ها به دنبال آن هستیم اما نمی‌خواهیم در طول روز رخ دهد.

وی گفت: افراد باید برای انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خود، حتماً به پزشک مراجعه کنند تا به عوارض ناشی از آن دچار نشوند.

وی در ادامه توصیه کرد: باید تا حد امکان از تردد حین ساعات اوج آفتاب مثل ساعات 10 تا 4 بعد ازظهر خودداری کرد و برای محافظت از لب‌ها می‌توان از لوازم آرایشی که نقش ضدآفتاب هم دارند استفاده کرد.

وی در پایان گفت: محافظت از چشم‌ها هم نباید فراموش شود و باید دقت کرد تا عینک‌های استاندارد انتخاب شود و بتواند اشعه‌های منفی فرابنفش را به خوبی جذب کنند.

انتخاب ضدآفتاب

انتخاب نوع ضدآفتاب در فصل زمستان و تابستان، تفاوت چندانی با هم ندارد

 

قبل از انتخاب ضد آفتاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟
انتخاب نوع ضدآفتاب در فصل زمستان و تابستان، تفاوت چندانی با هم ندارد؛ ولی در زمینه انتخاب ضدآفتاب مناسب، باید به چند مورد اصلی توجه کرد:

1- در تابستان چون تعریق بیش از زمستان است، استفاده از ضدآفتاب‌ها باید با فاصله زمانی کوتاه‌تری تجدید شود که این زمان هر 2 ساعت یک بار پیشنهاد می‌شود. در زمستان چون هوا خشک‌تر است و تعریق به میزان کم‌تری انجام می‌شود و شست‌وشوی پوست نیز در محیط بیرون به‌دلیل سرمای هوا و پایین بودن تعریق کمتر  صورت می‌گیرد، می‌توان با تواتر کمتری ضدآفتاب را استفاده کرد؛ یعنی به‌نظر می‌رسد، هر 3 ساعت یک‌بار کافی باشد؛ البته همان‌طور که گفته شد، اسکی‌بازان باید بسیار محتاط باشند؛ یعنی اولا از ضدآفتاب‌های حاویSPF بالا (50 به بالا) استفاده کنند، ثانیا هر 1 تا 2 ساعت، ضدآفتاب را تجدید کنند؛ چرا که برف و یخ تا 85 درصد UVB را منعکس کرده و خطر آفتاب‌سوختگی در این شرایط بسیار بالا می‌رود.

2- افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است در زمستان از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنند که حاوی مرطوب‌کننده نیز باشد و مصرف ضدآفتاب‌های فاقد چربی برای این افراد مناسب نیست؛ این افراد باید از شست‌و‌شوی بیش‌از‌حد پوست پرهیز کنند. البته بیماران مبتلا به جوش صورت (آکنه)، باید در این فصل همچنان از ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنند و درصورت احساس خشکی صورت، می‌توانند از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی کمک بگیرند.

3- معمولا این سوال پیش می‌آید که افرادی که می‌خواهند از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند، باید اول ضدآفتاب بزنند یا اول کرم مرطوب‌کننده؟ در پاسخ باید گفت، اگر فردی ازضدآفتاب‌های فیزیکال استفاده می‌کند، می‌تواند ابتدا مرطوب‌کننده بزند و سپس از ضدآفتاب استفاده کند؛ اما اگر فرد از ضدآفتاب شیمیایی استفاده می‌کند، ابتدا باید روی پوست تمیز و غیرچرب ضدآفتاب بزند و حداقل 20 دقیقه از کرم دیگری استفاده نکند تا جذب پوست شود و بعد  از آن، مرطوب‌کننده بزند.
گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر
منابع:
yjc.ir

alodoctor.ir

 


ویدیو مرتبط :
در انتخاب کیفتان دقت کنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در انتخاب مجری تازه دقت کنیم تا اشتباه تکرار نشود



چند هفته ای می‌شود که زمزمه هایی مبنی بر لزوم تغییر مجری "هفت" شنیده میشود. زمزمه هایی که از روزهای پیش از جشنواره آغاز شد و این روزها پررنگتر شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی,برنامه هفت,مجری برنامه هفت

   مشکل اصلی هم بر سر شیوه اجرای محمود گبرلو مجری فعلی هفت است. گبرلو در این دو سال و نیمی که مجری این برنامه سینمایی است نه تنها نتوانسته اعتماد به نفس که لازمه هر نوع اجرایی است را پیدا کند بلکه کمبود دانش سینمایی اش هم بدجوری به پاشنه آشیلش بدل شده است.
 
 گبرلو اگر می خواست حتما می توانست در این مدت طولانی که بر کرسی "هفت" تکیه زده و از تهیه تا اجرای آن را برعهده گرفته پله پله هم که شده نواقص کار خویش را برطرف کند اما خودمحوری این شخصیت و عدم تعامل درستش با مشاوران حرفه ای حیطه اجرا سبب ساز آن شده است که در ماههای اخیر کیفیت "هفت" از اجرای ایشان به شدت ضربه بخورد و از آن سو مخالفان ایشان نیز به دنبال تصاحب این برنامه باشند.


اما یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن هم اینکه حتی اگر گبرلو نه به اجبار که به اختیار کنار برود یا استعفا دهد آیا کسی هست که بتواند بهتر از او اجرا کند و کیفیت این برنامه را ارتقا دهد.


یادمان نمی رود بخشی از آنها که این روزها به مخالفان گبرلو بدل شده اند در روزگار اجرای "هفت" توسط بنیانگذارش که فریدون جیرانی بود تا توانستند از او ایراد گرفتند؛ ایرادهایی که از پوشش این مجری گرفته تا نحوه دیالوگ کردن با مهمانانش را دربرگرفته و در نهایت نیز عقبه سیاسی جیرانی بود که باعث شد مخالفان او را از برنامه کنار گذاشته و همین جناب گبرلو را وارد کار کنند.


عجبا حالا همانها که گبرلو را آورده بودند از شیوه تولید و اجرای او ایراد گرفته و به دنبال آن هستند که شخصی دیگر را جایگزین او کنند.


جالب اینجاست که در میان گزینه هایی که این مخالفان پیشنهاد می دهند چهره ای که سابقه اجرای برنامه زنده تلویزیونی داشته باشد به چشم نمی خورد و از منتهی الیه راست تا چپ، این چهره های بیشتر مرتبط با حلقه های سیاسی-سینمایی است که نامشان میان گزینه ها آمده.


نمی دانم چرا ما ایرانیان اصرار داریم که از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. فریدون جیرانی که دانش سینمایی کافی را داشت اما اجرایش ضعیف بود را کنار گذاشتیم و محمود گبرلویی را وارد کردیم که نه دانش سینمایی کافی دارد و نه مجری توانمندی است.


حالا هم قرار است باز هم به سراغ گزینه هایی برویم که در هر چه سبقه داشته باشند فن اجرا را نمی دانند.


طبیعی است که این وضعیت دورنمای مثبتی برای "هفت" به جا نخواهد گذاشت. اگر بناست جای بد را با بد یا بدتر عوض کنیم بهتر است که اصلا چنین برنامه ای در تلویزیون نداشته باشیم تا حداقل در استفاده از منابع صرفه جویی کرده باشیم.


می شود برنامه را برای مدتی تعطیل کرد و آن گاه با فراغ بال و با گماردن یک گروه کارشناسی برای تولید برنامه ای به مراتب باکیفیت تر و البته پیشرو اقدام کرد.

اخبار فرهنگی - سینما ژورنال