سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

در آخرین روزهای زمستان با خشکی پوستمان چه کنیم؟



خشکی پوست صورت

در طی شب پوست خود را با استفاده از ابزار های مرطوب کننده ، نرم و سالم نگه دارید‎

 

هوای سرد و خشك در زمستان به خصوص همراه با وزیدن باد می‌تواند باعث خشك شدن و حساس شدن پوست آن شود در فصل زمستان استفاده از وسایل گرم كننده، به همراه بسته بودن در و پنجره‌های منزل، می‌تواند باعث خشك شدن هوا شود لذا باید از یك مرطوب كننده مثل دستگاه‌های بخور استفاده كرد.


داشتن یک خواب زمستانی در طول یک زمستان پر باد وسوسه برانگیز است اما احتمال اینکه پوست شما در طول این دوره ی سرما خشک شود وجود دارد. این ایده ی خوبی است که در طی شب پوست خود را با استفاده از ابزار های مرطوب کننده  نرم و سالم نگه دارید همچنین قرار دادن خود در یک محیط مناسب در هنگام خواب می تواند برای پوست شما مفید باشد.

در اینجا برخی از مشکلات پوستی شایع فصل زمستان و آب و هوا و آنچه شما باید دستی به مقابله با آنها را داشته باشید مطرح شده:

1. خشکی پوست صورت
چه کاری انجام دهید:چهره خود را برای نبرد در برابر حملات سخت زمستان با استفاده از یک مرطوب کننده یک شبه ماسک سه یا چهار بار در هفته آماده کنید!فرانسیسکا فوسکو استادیار بالینی پوست دانشکده پزشکی در شهر نیویورک می گوید: این نوع از درمان ها باید دارای لایه ایی ضحیم تر از کرم های شب یا دیگر کرم هایی که موقع خواب از آن استفاده میشود،باشند طوری که تمام منافذ صورت را بپوشاند. نسخه های ساخته شده با اسید هیالورونیک ( جذب کننده ی رطوبت )و روغن  امگا، که غنی از اسیدهای چرب تغذیه هستند را جستجو کنید.

2. لبهای خشکیده و ترک خورده
چه کاری انجام دهید: آب و هوای سرد، آبریزش بینی ما را مجبور به تنفس از طریق دهان می کند که باعث نازک شدن پوست لب های ما میشود وما گاهی اوقات از این اتفاق در این فصل رنج میبریم. هنگامی که مدت زمان طولانی شما به طور مداوم صحبت میکنید میخورید و هیجان نشان می دهید لب ترک خورده و شیاردارمی شود، دکتر فوسکو می گوید:" استفاده از یک سرم لب با شکر در شب، باعث مرطوب کردن و تسکین این مناطق مشکل می شود."

 

خشکی پوست صورت

استفاده از یک سرم لب با شکر در شب، باعث مرطوب کردن و تسکین خشکی لب می شود‎

 

3. خارش، بازوها و پاها سوخته
چه کاری انجام دهید: دوش آب گرم و حرارت داخلی این زمان از سال می تواند رطوبت را  از پوستتان خارج کندو باعث خارش شود. نگه داشتن یک لایه ضخیم مرطوب کننده، استفاده از یک ماده ی چربی مانند کره بر روی بدن به جای یک لوسیون یا کرم و گذاشتن انها کنار تخت خود به بهبود یافتن پوسته پوسته شدن پوستمان هنگامی که خواب هستید کمک می کند. فوسکو می گوید "کرم های سنگین تر به شکل یک مانع وکالایی برای آبرسانی از دست دادن رطوبت را کاهش می دهد  او همچنین اضافه می کند:کره و مواد خامه ایی دارای چربی زیادی هستند که این مواد در لوسیون ها  استفاده میشود.


4. کم شدن آب بدن
چه کاری انجام دهید: داشتن یک مرطوب کننده زیبا در اتاق خواب خود می تواند تعدادی از مشکلات زمستان، از جمله لب ترک خورده و سینوس خشک را درمان کند. بخار آب تولید شده باعث تولید رطوبت در هوا شده است در غیر این صورت از دست دادن رطوبت خشکی را افزایش می دهد.

با بهره گیری از مدل بطری های پلاستیکی وارونه آب می توانیم محیطی مرطوب ایجاد کنیم. فوسکو می گوید"بطری ها را می توان  بعد از آنها خالی شد دور انداخت که این کار بهداشتی تر است.


5.پوسته پوسته شدن
چه کاری انجام دهید: به ویژه در نواحی سخت خشکی می توانید برای به دلایل مختلف ظاهر می شود. اگر یک نقطه مانند آرنج در حال حاضر مستعد ابتلا به خشکی است، آب و هوای سرد می تواند این وضع را بدتر کند. پوست بین بینی و لب های خود می تواند به دلیل بیش از حد بینی دمیدن تحریک شده باشد. ذخیره کردن یک مرطوب کننده چند منظوره شب برای نرم کردن تکه های تحریک شده است مفید می باشد فوسکو توضیح می دهد "چند منظوره بدان معنی است که باید ان را توسط یک طیف گسترده ای از انواع پوست و مناطق آناتومیک تحریک شده قرار داد"

6.تیرگی زیر چشم
چه کاری انجام دهید: کمبود نور می تواند علت تیرگی زیر چشم باشد. بر اساس یک مطالعه 2011 توسط آزمایشگاه آما به نمایندگی از Adonia انجام شد این بود که تاریکی باعث تیرگی بیشتر پوست مخصوصا زیر چشم ها میشود .استفاده از سرم چشم برای آبرسانی و شستشوی مناسب آن میتواند مفید باشد و از تیرگی زیر چشم خودداری کند.


منبع: سیمرغ

 


ویدیو مرتبط :
چگونه پوستمان را سفیدتر کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.