سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درمان موهای آسیب دیده و سوخته



درمان موهای آسیب دیده و سوخته

تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد

 

درمان موهای آسیب دیده و سوخته نیاز به صرف هزینه های بالا ندارد و میتوان مثل همیشه با طبیعی ترین راه و روش ها این مشکل موها را برطرف کرد و لطافت آنها را دوباره به دست آورد.

وقتی موهایی سالم داشته‌باشیم، اعتمادبه‌نفس بیشتری نیز خواهیم داشت و بیش از همه خودمان از زیبایی و درخشانی آن‌ها لذت خواهیم برد اما برای بسیاری از ما پیش آمده بعضی از هفته‌ها یا ماه‌ها احساس می‌كنیم موها طراوت خود را از دست داده‌اند و مثل همیشه به‌راحتی حالت نمی‌گیرند و ما را دچار مشكل می‌كنند. صاف‌كردن، فر‌كردن، رنگ كردن، های‌لایت‌كردن،حالت‌دادن بیش‌ازحد و... همه می‌توانند به مرور به موها آسیب‌های فراوانی برسانند. 

 

موهای آسیب دیده دیگر زیبایی و لطافت ندارند و هر زمان که در مقابل آینه موهایتان را می بینید دچار ناراحتی می شوید و با خود می گویید که ای کاش موهایم را رنگ نمی کردم و یا اینکه فر کردن موهایم کاری اشتباه بود. همه ی اینها را کنار بگذارید و به فکر رفع مشکل باشید و برای  آن به راه حل هایی که در ادامه میخوانید خوب عمل کنید.
 
- از سشوار و اتو مو فاصله بگیرید:
فرکردن زیاد موها - اتو کشیدن برای صاف کردن موها و یا حالت دادن به آنها و یا استفاده از بیگودی و لوازمی که با حرارت مو را تغییر شکل می دهند کاملا برای موها مضر هستند و استفاده آن ها به طور مداوم توصیه نمی شود.

- موهایتان را قیچی کنید:
قیچی کردن نوک  موها با جدا کردن بخش نازک مو شکل موها را بهتر می کند.
 
- به اندازه حمام بروید:
شستشوی زیاد موها باعث بدحالت شدن و نازک شدن موها می شود پس بهتر است هفته ای بیش از 3 مرتبه موهایتان را شستشو نکنید.

- روغن های طبیعی استفاده کنید:
استفاده از روغن های گیاهی و مواد طبیعی برای زیبا کردن موها باعث تقویت موها نیز می شود همچنین با ترکیب آب و ژلاتین می توانید برای حالت دهی موهایتان ژل بسازید.
 
- تغذیه خود را جدی بگیرید:
حتما تا حالا در مطالب بسیاری خوانده اد که تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد پس مصرف امگا 3 و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

- با آب ملایم و سرد موها رابشویید:
شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند به خصوص اگر موهایتان آسیب دیده است آنها را با اب ولرم و سرد بشویید.

بهبود موهای آسیب دیده

شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند

 

اگر مایل هستید به جای پرداخت هزینه‌های سنگین سالن‌های آرایشگری و خرید محصولات گرانقیمت برای ترمیم و بهبود موهای آسیب دیده خود، از روشی كارآمد و البته مقرون به صرفه‌تر استفاده كنید، به روش درمان آشپزخانه‌ای اطمینان كنید.

 

1- تخم مرغ: برای كمك به تقویت و ترمیم آسیب‌های وارد شده به پیازهای مو و درخشان شدن موهایتان، ‌دو عدد تخم مرغ را در یك كاسه مخلوط كنید و بهم بزنید. سپس بعد از شستن موها با شامپو از این تركیب بعنوان حالت دهنده استفاده كنید و اجازه دهید كه مدت یك تا دو دقیقه قبل از آب كشی این تركیب جذب موها می‌شود.


2- مایونز: این چاشنی ساندویچی به نرم شدن رشته‌های خشك و زبر مو كمك می‌كند. یك فنجان مایونز را وقتی موها خشك است روی آنها بمالید و تا پوست سرتان ماساژ دهید. پس از حدود 15 دقیقه می‌توانید موهایتان را آبكشی كنید.


3- موز: پتاسیم موجود در این میوه به بهبود موهای خشك و آسیب دیده كمك می‌كند. مقداری موز را كوبیده و مثل پوره‌ای نرم آن را آماده كنید و موهای خود را با این تركیب ماساژ دهید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سرتان بماند سپس آبكشی كنید.
گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر

منابع:

irannaz.com

namnak.com

 


ویدیو مرتبط :
ماسک مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موهای نازک، شکننده و آسیب دیده را چگونه درمان کنیم؟



موهای نازک,موهای شکننده,موهای آسیب دیده

 

موهای من بسیار شکننده شده و موخره دارد.برای درمان آنها چه کاری باید انجام دهم؟

 

سوال کاربر :

سلام موهای من علاوه بر اینکه خیلی وز و نازک هستند بشدت آسیب دیدگی هم دارند طوری که از موهای ۱۰سانتی من ۵ سانتش موخوره است و موهای کناره های صورتم همیشه با قد ۵ سانت هم موخوره دارند وهمیشه کوتاه هستند.

 

نمی دانم با آنها چه کنم یکبار کراتینه کردم راضی بودم ولی بعلت هزینه زیاد آن نمی توانم هر بار اینکار را بکنم. چندبار صاف کردم ولی موخوره هایش شدید تر شد و بعد از مدتی بر اثر موخوره تکه های یک سانتی مو همیشه روی لباسم میریزد، کوتاه میکنم علاوه بر حالت بدش ، نگهداریش برایم سخت است چون پف می کند.خلاصه خیلی غیر قابل تحملند به نظر شما من با این موها چه کنم؟

 

جواب :

دوست عزیز هفته ای یکبار 4 ساعت قبل از حمام کردن موهاتو به صورتی که می گم به روغن زیتون آغشته کن

اول شانه ای با دندانه های معمولی را بردارید و پنبه را در دندانه ها فروکنید و بعد روغن زیتون را روی پنبه ریخته و موها را کاملاً شانه بزنید تا همه مو چرب شود و بعد از چند ساعت با شامپوی مناسب موهای آسیب دیده سرتان را بشویید به مرور مشکلتان حل خواهد شد.

 منبع: سیمرغ