سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درمان لک صورت(درمان لکه های صورت)



 

 

 

لک صورت, درمان لک صورت, درمان لکه های صورت

 

 

درمان لک صورت

با پیشگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی صورت از ایجاد لک تا حد زیادی می توان جـلوگـیری کرد.

 

با مصرف کرم های ضدآفتاب  به طور منظم با عیار بالاتر از 20 به فواصل هر 3 ساعت و همچـنین اجـتناب از تابش نور مستقیم خـورشـید بر روی صورت در افراد مستعـد، می توان از ایجـاد لک پیشگیری نمود. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حــاوی هـیدروکـینون با درصدهای گـوناگـون ( نباید بیشتر از 6 تا 7 درصد باشد) و نیز از کرم ترتینوئین 05/0 درصد می توان اسـتفاده نمود. در صورت استفاده از این دو کرم بهتر است صبح پس از استفاده از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

روش های دیگـر در درمان لک صورت :

درمان لک صورت

لایه برداری ( PEELING ) ؛ سایش پوست به صورت مکانیکـی ( DERMABRESION & SALABRESION )؛ لـیزر؛ کـه بسـته به پوسـت افـراد انتخـاب می شود. افـراد با رنگ چـشــم روشـن و مـوهـای روشــن مـقـــدار رنگـدانـه پـوسـتی کـمتری نسـبت به پوسـت های تیره دارند و به همین دلیل نور آفتاب بیشتر در پوست این افراد نفوذ دارد و چون یکی از اثرات نور آفتاب ایجاد لک صورت و همچنین كــک و مک است برای پیشگیری و درمان ، این افراد نیاز مبرم به ضد آفتاب دارند.

یکی از درمان های لک صـورت  استفاده از پیـلینگ است . ولی این روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادی که پوست تیره دارند ، نیست. چــون یکی از عـوارض پیلـینگ ایجاد لک است و احتمال ایجـاد لک در افراد با پوست تیره بالا است .

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

 

 

لک صورت درمان لک صورت درمان لکه های صورت

 

رفع لکه های صورت و جوشهای بدن:

درمان لک صورت

ماسک های مناسب برای درمان لک صورت -این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

مواد لازم  برای هر بار استفاده از این ماسک :

ماست کم چرب  :  یک قاشق غذا خوری
حنای بی رنگ :   یک قاشق مربا خوری
گلا ب :     دو سه قطره

این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.
اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.


ویدیو مرتبط :
Freckle and its treatment .درمان لکه های صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسک لک صورت برای درمان لک های صورت



 

 

 

ماسک لک صورت درمان لک صورت

 

ماسک لک صورت برای درمان لک های صورت

نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار لک می‌شود و این بدان علت است که در اثر تابش نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین (ماده رنگی پوست) که از سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست ترشح می‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک‌ومک می‌شود.

 

 

یادتان باشد که کک‌ومک برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

ماسک های گیاهی برای کک و مک و لک های صورت:

ابتدا پوست صورت را تمیز می‌کنیم و بعد از ماسک‌های زیر استفاده می‌نماییم.

صورت خود را با ورقه‌های نازک پوست گوجه‌فرنگی کاملا بپوشانید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تکرار کنید.

 

انواع ماسک لک صورت

ماسک گرمک:

ماسک زیبایى گرمک براى باز و شاداب شدن چهره مفید است این ماسک را روى صورت بکشید و بگذارید براى ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک براى از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه  نیز مفید است.

 

ماسک عسل و سرکه:

مقدارى عسل و سرکه را مخلوط کرده و روى لکه هاى صورت بمالید. کبودى هاى زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.

 

ماسک کنگر:

آب کنگر را گرفته به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن بادام اضافه کرده و خوب هم مى زنید تا به صورت ماسک درآید. این ماسک را روى لکه هاى پوست مى گذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم مى شویید این ماسک براى از بین بردن لکه ها مفید است.

 

ماسک هویج و سیب:

هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخورى عسل به آن اضافه کرده و روى صورت هایى که لک دارد بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.


 

 

ماسک لک صورت درمان لک صورت

 

ماسک شیر:

شیر ، در از بین بردن لکه ها و دانه های سرسیاه بسیار مفید می باشد ، قبل از استفاده از شیر، باید پوست را با آب گرم بشویید و برای اثرگذاری بهتر، می توان شیر را با عصاره بابونه یا بومادران مخلوط نموده و سپس استفاده کرد.

 

ماسک آب تمشک یا آلبالو:

 آب تمشک یا آلبالو را بگیرید و آن را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تا زمانی ادامه دهید که کک‌ومک و لک های صورت شما از بین برود.

ماسک پیاز گل نرگس:

 پیاز گل نرگس را کاملا له کرده و با کمی سرکه مخلوط کنید. این مخلوط را مدت 30 دقیقه روی صورتتان بگذارید.

 

ماسک عسل:

 مقداری عسل را روی بخار آب قرار دهید تا حالت روان پیدا کند. بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده‌اید، اضافه نمایید (به جای آب بهتر است از سرکه استفاده کنید).

تا زمانی که عسل گرم است (طوری که صورت را نسوزاند) این ماسک را به صورت خود بمالید و حدود 40 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. بعد صورت را با آب ولرم بشویید