سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.


ویدیو مرتبط :
علت سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه ترک و خشکی لب در زمستان را درمان کنیم؟



خشکی لب ,ترک لب ,ترک و خشکی لب

محققان دریافتند هوای خشک زمستان و رطوبت کم آن باعث خشک شدن لب می‌شود. بودن در هوای سرد به طور مداوم نیز منجر به خشک شدن و ترک خوردن لب می‌شود.

آنها برای جلوگیری از خشکی لب در فصل زمستان پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند:
۱ – نوشیدن مقدار زیادی از مایعات به کاهش این خشکی کمک می‌کند. افراد نباید مصرف مایعات را در فصل زمستان محدود کنند. نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات در فصل تابستان و زمستان پیشنهاد می‌شود. هنگامی‌ که بدن دچار کم آبی شود، اولین نشانه در لب دیده می‌شود.

۲ – استفاده از آلوئه ورا و پماد ویتامین E نیز در بهبود ترک خوردگی لب موثر است.

۳ – بهترین درمان خانگی برای تسکین این ترک خوردگی گذاشتن یک تکه خیار بر روی لب است. همچنین می‌توانید از روغن بادام، زیتون، نارگیل یا هر روغن طبیعی دیگر و یا حتی عسل و شیر استفاده کنید.

۴ – اجتناب از استفاده از لوازم آرایشی نیز در این مورد بسیار موثر است.

۵ – برای تسکین خشکی لب نیز نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد.

۶ – همچنین لب خود را با آب دهان خیس نکنید، این مورد باعث خشکی زیاد آن می‌شود
منبع: تبیان