سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درس های خلاقیت از زبان موسس ویکی پدیا


اگر شما در حال رفتن به سمت آزمایش و تجربه چیزهای جدید هستید و اگر در مسیر پیش روی تان شکست نمی خورید پس کاری که انجام می دهید خلاقانه نیست.





روزنامه اقتصادی آسیا - ترجمه رعنا اشرفی:

- اگر شما در حال رفتن به سمت آزمایش و تجربه چیزهای جدید هستید و اگر در مسیر پیش روی تان شکست نمی خورید پس کاری که انجام می دهید خلاقانه نیست.

- یاد بگیرید هر چه سریع تر با شکست مواجه شوید و خودتان را با آن وفق دهید و مجددا تلاش کنید.

- اگر فقط بر منابع خودمان تمرکز کنیم و پول بیشتری را در مکان های مناسب صرف کنیم، برخی از اهداف جهانی که این هفته در سازمان ملل متحد به توافق رسیده اند به طور مستقیم برایمان قابل دستیابی هستند.

- برای دستیابی به خلاقیت اهداف دیگری هم لازم است؛ اهدافی که باعث می شود به خلاقیت واقعی که باعث می شود هزینه ها و سودهای زندگی کاهش یابند، دست پیدا کنیم.

درس های خلاقیت از زبان موسس ویکی پدیا

جیمی ولز (Jimmy Wales)، مغز متفکر بزرگترین دانشنامه غیرانتفاعی جهان (Wikipedia)، توضیح می دهد چگونه می توانید فردی با ایده های شکل دهنده برای جامعه آینده باشید.

اگر می خواهید خلاق باشید، همیشه در حال یادگیری باشید. ما تمایل داریم اینگونه فکر کنیم که افراد خلاق عموما در یک زمینه بخصوص تخصص دارند اما خلاقیت واقعی بیشتر از شناخت چیزهایی در مفهوم انضباطی متقابل نشأت می گیرد. همچنین لازم است با شکست نیز احساس راحتی کنید.

شما در حال رفتن به سمت آزمایش و تجربه چیزهای جدید هستید. اگر در مسیر پیش روی تان شکست نمی خورید پس کاری که انجام می دهید خلاقانه نیست. یاد بگیرید که هر چه سریع تر با شکست مواجه شوید. خودتان را با آن وفق دهید و مجددا تلاش کنید.

ولز می گوید، اگر فقط بر منابع خودمان تمرکز کنیم و پول بیشتری را در مکان های مناسب صرف کنیم، برخی از اهداف جهانی که این هفته در سازمان ملل متحد به توافق رسیده اند به طور مستقیم برایمان قابل دستیابی هستند.

اما اهداف دیگری نیز برای دستیابی به خلاقیت واقعی مورد نیاز است که باعث می شوند هزینه ها و سودهای زندگی کاهش یابند.

ویکی پدیا بر اساس یک مفهوم ساده شکل گرفت: گروه های زیادی از مردم می توانند به صورت داوطلبانه برای شکل دادن به چیز با ارزشی با یکدیگر کار کنند.

این مفهومی است که بنیانگذار ویکی پدیا معتقد است افراد جوان می توانند از آن برای یافتن راه حل برای مسائل اجتماعی استفاده کنند. ویکی پدیا یک خلاقیت تکنولوژیکی نبوده بلکه تمام تکنولوژی های به کار رفته در آن خیلی پیش از اینکه آنها کارشان را در سال 2001 آغاز کنند وجود داشت. ویکی پدیا تنها یک خلاقیت اجتماعی بوده است.

ولز می گوید: «برای بسیاری از مردم مهم است درباره خلاقیت بر اساس چگونگی این موضوع فکر کنند که ما چگونه می توانیم از پیشرفت های فنی موجود برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی استفاده کنیم.

درس های خلاقیت از زبان موسس ویکی پدیا

ویکی پدیا نقشش در رسیدن به اهداف جهانی را با خوشامدگویی به داوطلبان برای برنامه ریزی کردن محتوا به زبان های جدید و افزایش قابلیت دسترسی سایت برای کشورهای در حال توسعه انجام می دهد.»

ولز می افزاید: «ما همچنین در حال توسعه و گسترش پایگاه ویرایشگری مان هستیم (فارغ از هسته سنتی حرفه ای های کامپیوتر که کار ویرایش را انجام می دادند) و برای رسیدن به این مقصود سعی می کنیم استفاده از روند ویرایش را آسان تر کنیم.

موارد زیادی وجود دارند که خلاقیت اجتماعی در آنها منتظر ظهورند. از تصور کلی ویکی پدیا برای الهام بخشیدن به راه حل های خودتان استفاده کنید.»

ویکی پدیا یک دانشنامه آزاد اینترنتی با دسترسی رایگان است که توسط بنیاد غیرانتفاعی ویکی مدیا (Wikimedia) راه اندازی شده و پشتیبانی می شود. کسانی که می توانند به این سایت دسترسی داشته باشند می توانند بسیاری از مقالات آن را ویرایش کنند. ویکی پدیا به عنوان یک یاز ده وب سایت محبوب در جهان شناخته شده و همچنین بزرگترین و محبوب ترین مرجع اینترنتی است.

جیمی ولز و لی سنگر (Jimmy Wales and Larry Sanger) در 15 ژانویه 2001 ویکی پدیا را راه اندازی کردند. ویکی پدیای انگلیسی در حال حاضر یکی از بیش از 200 ویکی پدیای موجود است و با بیش از 4 میلیون و 900 هزار مقاله بزرگترین آنهاست. این مجموعه بزرگ متشکل از زبان های مختلفی است که در تمام ویکی پدیا نزدیک به 35 میلیون مقاله به 288 زبان مختلف وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
تفاوت وزن ببر و شیر از زبان ویکی پدیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت ویژه موسس ویکی پدیا از اسرائیل


جیمی ولز موسس دایره المعارف اینترنتی ویکی پدیا پس از دریافت جایزه ای در تل آویو، حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: جیمی ولز موسس دایره المعارف اینترنتی ویکی پدیا پس از دریافت جایزه ای در تل آویو، حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

ولز پس از دریافت جایزه ای که با عنوان نقش آفرینی او در 'انقلاب اطلاعات' به وی داده شده ، حمایت کامل و نامحدود خود را از این رژیم اعلام کرد.

وی گفت: در این حمایت توجهی به منتقدان نمی کند.

پیش از این نیز گزارش هایی درباره حمایت اطلاعاتی ویکی پدیا از صهیونیست ها با درج اطلاعات جهت دار به سود رژیم صهیونیستی، منتشر شده بود.