سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درس هایی که تا قبل از 30 سالگی باید یاد بگیرید


یک سری درس ها هستند که تا جوان و زیر سی سال هستید باید یاد بگیرید تا بتوانید آینده بهتر و روشن تری برای خود رقم بزنید. باید بدانید برخی رویدادها از کنترل ما خارج هستند. یا بدانید با اینکه پول خوب است اما ارزش دوستی ها خیلی بیشتر است.

 
 
 
 
صبح بخیر: یک سری درس ها هستند که تا جوان و زیر سی سال هستید باید یاد بگیرید تا بتوانید آینده بهتر و روشن تری برای خود رقم بزنید. باید  بدانید برخی رویدادها از کنترل ما خارج هستند. یا بدانید با اینکه پول خوب است اما ارزش دوستی ها خیلی بیشتر است. شما در کنار انسان ها رشد می کنید و ازآنها مسایل جدید می آموزید و می توانید در موقعیت های مختلف، واکنش های درست و مناسب نشان دهید. ما چهار مورد در این مطلب ذکر کرده ایم که توصیه می کنیم ساده از کنار آنها رد نشوید.

درس هایی که تا قبل از 30 سالگی باید یاد بگیرید

1. فقط شما نیستید که ایده های خوبی در سر دارد

همه انسان ها ایده هایی دارند. برخی از آدم ها این را می دانند و خیلی هم خوب از آن استفاده می کنند. اما بعضی ها هم هستند که نظرات خود را در رقابت با دیگران می بینند و شاید آن را بروز ندهند. یا حس رقابت باعث شود که دیگران را قبول نداشته باشند. اما واقعیت این است که باید بدانید ایده های همه ما در کنار هم مفهوم پیدا می کنند. وقتی کسی نظری دارد و طر حی را مطرح می کند، خودتان را عقل کل تصور نکنید و به حرف هایش گوش کنید. از اینکه آنها به شما اعتماد می کنند و ایده های خود را می گویند، باید  خوشحال هم باشید نه اینکه حسادت یا رقابت کنید!

2. دوستی خیلی بیشتر از پول ارزش دارد

اینکه 100 تا دوست داشته باشید خیلی بهتر و ارزشمندتر از اینکه است که 100 دلار داشته باشید. شاید پول برای خیلی از دردها دوا باشد و بسیاری از مشکلات را حل کند اما دوستی ها چیز دیگری هستند. شما آرامشی که لازم دارید را با پول نمی توانید به دست بیاورید اما در کنار یک دوست می توانید. دوستی با آدم ها هیچ هزینه ای برای شما ندارد. با دوستان خوب، حتی خلاقیت و ایده پردازی های شما هم بیشتر می شوند و می توانید در کارهایتان پیشرفت کنید. بودن در میان دوستان و انسان های بیشتر، موجب بهبود روحیه و تغییر روند عادی زندگی می شود که پول توان ایجاد این تغییرات را ندارد.

3. اهداف طولانی مدت تعیین کنید

همه انسان ها می توانند تخمین بزنند که در یک زمان کوتاه چه کارهایی از دستشان بر می آید و خیلی راحت برای آن برنامه ریزی می کنند. اما شما باید توان برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید. مثلا 5 سال آینده خود را در نظر بگیرید و برای آن اهداف و برنامه های مالی، شخصی و فردی تعیین کنید. موفقیت و پیشرفت یک شبه به دست نمی آید، باید برای آن زحمت بکشید. تحقیق و مطالعه کنید. از کارهای سبک و کوچک شروع کنید و کم کم تلاش خود را بیشتر و بیشتر کنید.

4. مسایلی را کنترل کنید که قابل کنترل هستند

تقریبا همه انسان ها دایم در حال کنترل کردن اوضاع زندگی هستند و می خواهند آن را به بهترین شکل پیش ببرند. اما برخی از مسایل زندگی از کنترل ما خارج هستند. رویدادهای ناخواسته و ناگهانی را نمی توان کنترل و مدیریت کرد. پس انرژی خود را برای آنها هدر ندهید. بعضی رویدادها از دست شما خارج هستند پس به جای اینکه وقت عزیز و ارزشمند خود را روی حسرت خوردن و یافتن دلیل و چرایی آن هدر بدهید، برای اهداف و کارهایی که تحت کنترلتان هستند، صرف کنید. اشتباهاتی که رخ داده اند، دیگر قابل درست شدن نیستند پس بیهوده برای آن سوگواری نکنید. از وقت و انرژی باید برای مسایل قابل کنترل بهره بگیرید نه چیزهایی که گذشته و تمام شده اند.


ویدیو مرتبط :
30 گل اروپایی به مناسبت 30 سالگی رونالدو (HD720)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بروز خال در سن 30 سالگی را جدی بگیرید



برداشتن خال,متخصص پوست و مو

 

یک متخصص پوست و مو توصیه کرد: افراد بروز خال در سن 30 سالگی را جدی بگیرند زیرا این خال ها خطرناک بوده و باید هرچه سریعتر با جراحی برداشته شوند.

مسعود داوودی گفت: برخی از خال ها از سن 30 سالگی بوجود می آیند در حالی که این خال ها تا قبل از 30 سالگی وجود نداشته اند.

وی تصریح کرد: البته همه خال هایی که در این سن بوجود می آیند، خطرناک نیستند و نیاز به برداشتن آن ها نیست اما تشخیص خطرناک بودن و یا نبودن آن برعهده پزشکان است.

داوودی خال هایی را نیز که بدون علت دچار خارش، سوزش و زخم شده اند را خطرناک دانست و گفت: این نوع خال ها نیز باید برداشته شوند. خال هایی هم که به صورت ناگهانی و سریع بوجود آمده و یا برجسته شده اند نیز باید جدی گرفته شوند.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده موارد ذکر شده حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

این متخصص پوست و مو، افزود: هرچند خال هایی نیز وجود دارند که از نظر سلامتی خطرناک نیستند و برداشتن یا برنداشتن آن ها فرقی ندارد، اما برخی از افراد به خاطر آنکه این خال ها بخشی از صورت و زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده، تمایل به برداشتن آنها دارند.

داوودی تصریح کرد: البته برای برداشتن این گونه خال ها نیز باید مقایسه کرد که آیا با وجود برجای ماندن جای خال، برداشتن آن ارجحیت دارد یا خیر؟ چرا که جای برخی از خال ها مثل بازو، کتف و سینه بعد از برداشتن خال به وضوح باقی مانده و گوشت اضافه ایجاد می کند براین اساس به این افراد توصیه می شود، از برداشتن خال های خود خودداری کنند.

منبع:ایرنا